Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rolstoel "rechten" in pretpark
-
stance
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
rolstoel "rechten" in pretpark
Beste Amerika Fans,
Ik heb een vraagje, wij gaan volgend jaar voor het eerst naar Amerika en verblijven tijdens onze rondreis een week in Orlando. Natuurlijk gaan wij de parken bezoeken. In ieder geval de Universal studio's en Walt Disney.
Nu heb ik een vraagje, ik zit in een rolstoel en in Nederland mag je dan bij de achtbanen via de achterkant de attractie in. Weten jullie of dat in Amerika ook zo geregeld is?
Al vast bedankt voor jullie reacties,
Stance
Ik heb een vraagje, wij gaan volgend jaar voor het eerst naar Amerika en verblijven tijdens onze rondreis een week in Orlando. Natuurlijk gaan wij de parken bezoeken. In ieder geval de Universal studio's en Walt Disney.
Nu heb ik een vraagje, ik zit in een rolstoel en in Nederland mag je dan bij de achtbanen via de achterkant de attractie in. Weten jullie of dat in Amerika ook zo geregeld is?
Al vast bedankt voor jullie reacties,
Stance
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: rolstoel "rechten" in pretpark
Ik ben dan weliswaar niet Anita, maar ik weet dat het in Amerika inderdaad wel zo geregeld is. Voor rolstoelers zijn er vaak aparte ingangen, en vaak krijg je ook voorrang in attracties. En als er geen aparte ingang is, kan het personeel je meestal wel verder helpen, gewoon even iemand aanschieten.
Je zou je bij de ingang even kunnen melden bij de informatiebalie en daar even vragen hoe het park de toegankelijkheid heeft geregeld voor rolstoelers. Zij kunnen je dan informeren hoe je je het best beweegt en wat je ervoor moet doen om gebruik te maken van attracties.
Amerika heeft de ADA (American Disability Act) en daarmee zijn alle voorzieningen voor mensen met en beperking (disability) automatisch heel goed geregeld. Ik zit weliswaar niet in een rolstoel maar heb wel een beperking (ik ben ernstig slechthorend) en ik weet dus hoe goed zaken geregeld zijn in de Amerikaanse samenleving. Overal kun je terecht en overal zijn er voorzieningen. Nederland kan daar nog een puntje aan zuigen.
Je zou je bij de ingang even kunnen melden bij de informatiebalie en daar even vragen hoe het park de toegankelijkheid heeft geregeld voor rolstoelers. Zij kunnen je dan informeren hoe je je het best beweegt en wat je ervoor moet doen om gebruik te maken van attracties.
Amerika heeft de ADA (American Disability Act) en daarmee zijn alle voorzieningen voor mensen met en beperking (disability) automatisch heel goed geregeld. Ik zit weliswaar niet in een rolstoel maar heb wel een beperking (ik ben ernstig slechthorend) en ik weet dus hoe goed zaken geregeld zijn in de Amerikaanse samenleving. Overal kun je terecht en overal zijn er voorzieningen. Nederland kan daar nog een puntje aan zuigen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij zijn met een rolstoel in de Disneyparken geweest en mochten we overal via de achteringang in.
Hier kun je veel informatie vinden: http://www.disabled-world.com/travel/us ... ations.php
Hier kun je veel informatie vinden: http://www.disabled-world.com/travel/us ... ations.php
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
stance
- Amerika-newbie
Dank jullie voor jullie snelle reacties! Ik zal ff bij de ADA en bij de andere link kijken.
- Animar
- Amerikakenner
De laatste keer dat wij in Disney World waren, in 2007, waren de meeste wachtrijen bij attracties al aangepast aan rolstoelers en scootmobielen. Ik ben daar in een rolstoel beland, en er waren maar heel weinig attracties waar je nog aparte ingangen had.
Anita
- Animar
- Amerikakenner
Wat bedoel je hiermee Jacqueline? Ik ben wel Anita, maar snap 'm niet...Jasmino schreef:Ik ben dan weliswaar niet Anita, maar ik weet dat het in Amerika inderdaad wel zo geregeld is.
Anita
-
stance
- Amerika-newbie
Weten jullie toevallig ook hoe het zit met parkeren met een gehandicaptenkaart? In Nederland verschilt het per gemeente of je moet betalen of niet en of je overal gratis mag staan of alleen op een speciaal aangewezen parkeerplaats.
Hoe zit dit in Amerika?
Hoe zit dit in Amerika?
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik ben dan weliswaar niet Jacqueline, maar...chranimei schreef:Wat bedoel je hiermee Jacqueline? Ik ben wel Anita, maar snap 'm niet...Jasmino schreef:Ik ben dan weliswaar niet Anita, maar ik weet dat het in Amerika inderdaad wel zo geregeld is.
Zie dit topic, Anita: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 23#p771923
(maar jij bent dus niet die bewuste Anita
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Let wel dat de veiligheidsmaatregelen in de pretparken verscherpt worden. In Belgie alleszins.
Attracties zijn onlangs in klassen opgedeeld.
Waar voorheen een rolstoelgebruiker in een bepaalde attractie kon, wil dat niet perse zeggen dat dit nog zo is.
Het punt waar het om gaat is : als de attractie in panne valt bv tijdens een rit, is de rolstoelgebruiker in staat om de attractie te verlaten met beperkte hulp/plaats?
Bij coasters kan het zijn dat er een hoogtewerker nodig is. Beperkte hulp en beperkte ruimte.
Als een rolstoelgebruiker niet in staat is om op die manier geevaueerd te worden, kan het zijn dat je dan uitgesloten wordt voor die attractie.
Hetzelfde geldt voor mensen die niet in staat zijn bepaalde instructies te begrijpen en panikeren.
Het is een zeer moeilijke lijn, maar dit is momenteel een hot topic waarvoor bij elke attractie een risicoanalyse wordt gemaakt.
Attracties zijn onlangs in klassen opgedeeld.
Waar voorheen een rolstoelgebruiker in een bepaalde attractie kon, wil dat niet perse zeggen dat dit nog zo is.
Het punt waar het om gaat is : als de attractie in panne valt bv tijdens een rit, is de rolstoelgebruiker in staat om de attractie te verlaten met beperkte hulp/plaats?
Bij coasters kan het zijn dat er een hoogtewerker nodig is. Beperkte hulp en beperkte ruimte.
Als een rolstoelgebruiker niet in staat is om op die manier geevaueerd te worden, kan het zijn dat je dan uitgesloten wordt voor die attractie.
Hetzelfde geldt voor mensen die niet in staat zijn bepaalde instructies te begrijpen en panikeren.
Het is een zeer moeilijke lijn, maar dit is momenteel een hot topic waarvoor bij elke attractie een risicoanalyse wordt gemaakt.
Groetjes,
Carine
Carine
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Onze rolstoel-ervaringen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... el#p745870 . Of op ons blog (zie hieronder). Hoop dat je daar wat aan hebt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 11276 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL