Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met VS rijbewijs versneld NL rijbewijs halen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Met VS rijbewijs versneld NL rijbewijs halen

Bericht door hanen »

Voor dit onderwerp wat voor vele van belang kan zijn ook nog even een aparte draad.

Als je gedurende een beperkt aantal jaren in de VS hebt gewoont werd in een andere draad juist gemeld dat het niet mogelijk om het behaalde VS rijbewijs om te wisselen voor een NL rijbewijs.
Voor personen die gedurende een jaren lange periode woonachtig zijn geweest moeten er wel mogelijkheden bestaan.
Zelf na een twee jarige VS periode nu een paar maanden terug in Nl is onze zoon nu aan het wachten op het regulier afleggen van het CBR examen. Normaliter is een rijbewijs nog 6 maanden na terugkomst geldig, met ons visum moesten we hem echter elk jaar in Florida verlengen waardoor het rijbewijs van onze zoon eerder (vanaf nu :shock: ) niet meer geldig is. Theorie is netjes de afgelopen periode gehaald, schakelen heeft hij geleerd en nu wachten totdat hij aan de beurt is voor het reguliere examen waarbij geen rekening gehouden wordt met twee jaar rijervaring en de aangeleerde gewoontes.
En waar kom ik nu pas achter er zijn mogelijkheden tot het eenmalig afleggen van het zgn staatsexamen bij het CBR.(via NBOR). We hebben met verschillende rijscholen (ook hele grote) voor terugkomst benaderd en niemand heeft ons de afgelopen maanden over deze mogelijkheid geinformeerd.
Maandag gaat mijn man er voor zijn eigen motorrijbewijs snel nog achteraan. Voor onze zoon is het met een twee dagen verlopen rijbewijs waarschijnlijk te laat. Hij moet wachten tot begin december als hij het normale CBR examen af mag leggen.
Hopelijk kan deze regel nu hij hier op het forum gemeld is uitkomst brengen voor een ander die terugkeert.
http://www.richardverkeersopleidingen.n ... examen.pdf

LET OP DIT BLIJKT OUDE INFO EN IS NIET MEER AN TOEPASSING!
Laatst gewijzigd door hanen op 12 nov 2012, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Cees A
Amerikakenner

Re: Met VS rijbewijs versneld NL rijbewijs halen

Bericht door Cees A »

Je link klopt niet. Deze wel: http://www.richardverkeersopleidingen.n ... examen.pdf

Misschien leuk om te vermelden dat ik ooit half jaren negentig als toerist in de staat Washington een Amerikaans rijbewijs heb gehaald.
In Aberdeen (een plaatsje onder Olympic nat.park) zat in een shopping mall een kantoor van DMV.
Men moest even nadenken over de vraag of ik als Nederlandse toerist met een Californische huurauto examen kon doen, maar uiteindelijk bleek dit te kunnen.
Ik kreeg van de mensen achter de balie een theorieboek te leen, ben daarmee een uurtje een koffiebar ingedoken en heb toen theorieexamen gedaan.
Van de 60 vragen 3 fout ............... Geslaagd.
Toen nog even met de examinator een rondje van een half uurtje door Aberdeen en klaar was Cees.
Even voor het bllauwe gordijn voor een digitale foto, een handtekening op een digitaal schempje en prrrrrrrt daar rolde mijn drivers licence uit de automaat.
Kosten: Theorieexamen 7 $ . Praktijkexamen 14 $ . Rijbewijs kreeg je er gratis bij............

Zie je wel, logge bureaucratische Nederlandse CBR molog, een rijexamen kan best goedkoper en zonder lange wachttijden .....................

Naderhand dat drivers licence nog een keer verlengd in Virginia. Kosten 7 $
Intussen is dit drivers licence verlopen, want de regels zijn, onder invloed van 9/11 ietwat gewijzigd.
Je krijgt je drivers licence nu blijkbaar niet meer direct mee, maar dat wordt nu naar je huisadres gestuurd.
Beetje moeilijk als je op doorreis bent en (zoals ik voorheen deed) het adres van het hotel opgaf waar ik toevallig die nacht sliep.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hier in MD krijg je het rijbewijs wel gelijk mee, maar ik betwijfel of het voor mensen zonder MD woonadres mogelijk is om het te halen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als greencard houder krijg je een kopietje uit de kopieermachine van je oude rijbewijs dat je bij je moet houden. Vervolgens wordt een nieuwe voor je aangevraagd maar dat gaat tegenwoordig via homeland security voor non US citizens. Je krijgt tenzij je US citizen bent nooit meer gelijk je rijbewijs mee en als toerist wordt het al helemaal niet meer verlengd (als je geen verblijfsvergunning hebt)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Sinds wanneer is dat dan Ned In MO, want ik heb het in november 2011 toch echt meteen meegekregen.
Gast

Bericht door Gast »

Hier hetzelfde, zomer 2011. Na het maken van de foto, moest ik op een schermpje alle gegevens controleren. Na een kwartiertje kwam mijn rijbewijs uit de machine rollen en mocht ik em meteen meenemen.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Sluiten maar deze draad.
Inderdaad is dit oude informatie. Met het CBR gebeld en het NBOR examen is niet meer van toepassing op deze gevallen.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer