Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gaan we weer? Wie helpt?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
sifaka
Amerikafan

Gaan we weer? Wie helpt?

Bericht door sifaka »

Hoi Allen,

We zijn inmiddels bijna een jaar terug in Nederland en we hebben besloten weer een mooie reis te plannen buiten Europa... we hebben het over ontzettend veel landen gehad (o.a. Japan, Argentinië, Sri Lanka, Costa Rica, Cuba) maar we komen eigenlijk, stiekem, toch steeds weer terug op Amerika/Canada. Wat is dat toch? Waarom? :P

We willen dolgraaf naar het Noordwesten, waar we nog niet zijn geweest tijdens ons 89 daags avontuur van vorig jaar, maar 3 weken lijkt nu ineens zo kort!?

Enkele hoogtepunten die we dit keer absoluut willen zien zijn eigenlijk:
- Yellowstone
- Rocky Mountains / Denver

We willen weer veel ondernemen, veel wandelingen maken en weinig steden bezoeken (misschien alleen Denver of Seattle ofzo maar verder niet).

Wie heeft er een kant en klare route (die jullie bijv. zelf kunnen aanraden), om alvast een mooie start te maken voor het plannen van de nieuwe reis :)

Bedankt alvast en ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze drang om terug te gaan ook zo voelen.... :S

Groetjes,

Dave & Alissa
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Gaan we weer? Wie helpt?

Bericht door vana »

Ik heb twee routes met Yellowstone voor je op onze website.
USA 2006 is vanuit Phoenix maar die zou je kunnen starten in Denver en zo een rondje maken.
USA en Candada 2008 is het noordwesten en Canada. Wel 4 weken, maar misschien kun je er wat tips uithalen voor mooie plekjes in het Noordwesten.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Welke tijd van het jaar wil je gaan?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb die drang ook, ik ben nog geen maand weer terug & ik zit eigenlijk al constant routes uit te stippelen of informatie op te zoeken over gebieden die ik wil zien :D Het Noord Westen staat voor mij ook zo goed als zeker vast als volgende reis, maar ik blijf het enorm moeilijk vinden om beslissingen te nemen als op het de globale route aan komt. Doe ik een rondje Seattle-Seattle? Of van Denver naar Seattle? Of omgekeerd? Oei dan zit ik weer met dropoff kosten, etc. Het is altijd wat :lol:

Ik had ook al een paar routes gemaakt via Google Maps, al heb ik wel niet gekeken naar de duur van de reis, gewoon een globale route. Misschien heb je er wat aan :)

http://goo.gl/XOCHJ

http://goo.gl/BJtT7
Laatst gewijzigd door Fraa op 16 nov 2012, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben twee noordwest reizen gedaan, één in 2011 , Las Vegas - Las Vegas met Yellowstone en SD gedeelte.
Dit jaar in Seattle gestart en naar beneden via de staten Washington en Oregon, en dan via SF naar Las Vegas.

Je kan mssn wat inspiratie opdoen op onze website

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Een erg open vraag.
Je zou kunnen denken aan Seattle-Denver. Na Seattle en Washington, zou je via Glacier naar Yellowstone kunnen rijden. Afhankelijk van beschikbare tijd en/of interesses kun je van Yellowstone via Grand Teton, Flaming Gorge en/of Dinosaur naar de zuidwestingang van Rocky Mountains N.P. rijden of via Beartooth Pass, Cody, Devils Tower en Black Hills naar Estes Park.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

sifaka schreef:Enkele hoogtepunten die we dit keer absoluut willen zien zijn eigenlijk:
- Yellowstone
- Rocky Mountains / Denver
Wij hebben twee maal vanuit Denver, CO een rondreis naar het noorden gemaakt. Beide keren met bezoek aan genoemde parken en vanuit Denver teruggevlogen naar NL.

De eerste keer in het jaar 2004. Hierbij bezochten wij het Yellowstone NP veel te kort en kwamen ook in de Black Hills: klik hier voor het reisverslag.

In 2010 gingen wij langer naar het Yellowstone NP: klik hier voor het reisverslag.

Er zijn natuurlijk vele variaties op deze routes te verzinnen. Bij de reisverslagen in het "Reisverslagen - Andere regio's/interregionaal/Canada"-subforum staan nog wel andere routes beschreven, klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

:lol: dat het blijft trekken daar hebben meer mensen last van!!

Wij hadden 2 routes die we als volgende reis wilden doen. Eentje Denver-Denver en eentje New York-Deep South-Orlando.
Komend jaar gaan we vanuit New York met de auto om te eindigen in Orlando, maar die andere route volgt misschien het jaar erop wel. Yellowstone en Rocky Mountains lijken me ook erg mooi. Ik had mijn route nog niet helemaal uitgewerkt, omdat het die andere is geworden, maar wat Old Faithful hierboven schrijft had ik ook zoals de plaatsen Denver-EstesPark-rapid city-Cody-yellowstone enz. Als je wat plaatsen weet wat je wilt bezoeken, kun je op google maps kijken waar je wilt overnachten en hoelang je wilt rijden op een dag.

Wanneer willen jullie gaan?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
jimmy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jimmy »

Ik begrijp het volkomen!!!

wij gaan volgend jaar gelukkig weer een rondje denver-denver doen! en alleen het plannen hiervan krijg je al het verslavend gevoel.

Misschien is dit ongeveer een idee voor jullie wij doen vanuit denver een rondje: rocky mountains- black hills-mount rushmore-devils tower-yellowstone-grand teton-las vegas-zion-bryce-capitol reef-arches! Ik weet nu al dat dit zeker niet de laaste keer wordt dat ik hier heen ga!!!

Dus ik zou zeggen gewoon doen.
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves