Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Harriesch: Rondje Denver - September 2013
Reis Harriesch: Rondje Denver - September 2013
Na onze mooie ervaringen van afgelopen september (SF, Yosemite, DV, LV, Zion, Bryce, Page, MV, GC en LA) willen we in september 2013 weer terug naar Amerika. Must sees deze keer zijn Yellowstone en de parken bij Moab.
De volgende opzet heb ik nu gemaakt:
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Estes Park
3. Estes Park - Scottsbluff
4. Scottsbluff - Custer
5. Custer
6. Custer - Sheridan
7. Sheridan - Cody
8. Cody - Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP
12. Yellowstone NP - Grand Teton NP
13. Grand Teton NP
14. Grand Teton NP - Salt Lake City
15. Salt Lake City - Torrey
16. Torrey - Moab
17. Moab
18. Moab
19. Moab - Grand Junction
20. Grand Junction - Denver
21. Denver - Amsterdam
Hierover heb ik de volgende vragen:
1. Is er nog een mogelijkheid om Badlands NP aan het schema toe te voegen of wordt het hierdoor te druk? (wat het misschien al is?)
2. Ik heb nu een overnachting in Grand Junction gekozen om de reisdag naar Denver wat te verkorten en langer in de buurt van Moab te kunnen verblijven. Of is het beter om deze dag ergens anders te gebruiken (extra dag Yellowstone of bijv. Badlands?)
3. Ik heb nu Scottsbluff gekozen als stop tussen Estes en Custer, omdat dit in het midden ligt qua afstand. Echter is niet praktischer om al een plaats dichterbij Custer te kiezen?
Ik wil zo snel mogelijk het globale reisschema vastzetten zodat ik de overnachtingen in Yellowstone en Moab kan gaan boeken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
De volgende opzet heb ik nu gemaakt:
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Estes Park
3. Estes Park - Scottsbluff
4. Scottsbluff - Custer
5. Custer
6. Custer - Sheridan
7. Sheridan - Cody
8. Cody - Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP
13. Grand Teton NP
16. Torrey - Moab
17. Moab
18. Moab
21. Denver - Amsterdam
Hierover heb ik de volgende vragen:
1. Is er nog een mogelijkheid om Badlands NP aan het schema toe te voegen of wordt het hierdoor te druk? (wat het misschien al is?)
2. Ik heb nu een overnachting in Grand Junction gekozen om de reisdag naar Denver wat te verkorten en langer in de buurt van Moab te kunnen verblijven. Of is het beter om deze dag ergens anders te gebruiken (extra dag Yellowstone of bijv. Badlands?)
3. Ik heb nu Scottsbluff gekozen als stop tussen Estes en Custer, omdat dit in het midden ligt qua afstand. Echter is niet praktischer om al een plaats dichterbij Custer te kiezen?
Ik wil zo snel mogelijk het globale reisschema vastzetten zodat ik de overnachtingen in Yellowstone en Moab kan gaan boeken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reis Harriesch: Rondje Denver - September 2013
Hoi, je route is volgens mij niets mis mee, zou zeker proberen nog ruimte te maken voor de badlands, je zit er eigenlijk in de buurt en de rit meer dan waard. Scottslbluff is volgens mij een aardig beginpunt, wij zijn van Estes doorgereden tot aan Hot Springs en onderweg nog even in Fort Laramie geweest. Was heel goed te doen. Bij Grand Junction kan je Colorado NM nog even aandoen.
Wanneer ga je naar Estes, hou rekening met Labourday, want Estes Park is dan heel druk, dus ook op tijd boeken.
Wanneer ga je naar Estes, hou rekening met Labourday, want Estes Park is dan heel druk, dus ook op tijd boeken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zat/zit met hetzelfde dilemma, al heb ik het een en ander wel anders ingedeeld. Ik rij van Scottsbluff naar Interior voor Badlands en de dag erna via Custer naar Hill City. Maar ik heb dan daarna nog wel een dag extra in de Black Hills omdat ik de dag erna in Spearfish overnacht alvorens naar Cody te rijden. Ik zie zo even niet hoe je dat in jou rondje in wilt plannen zonder concessies te doen aan Yellowstone of Grand Teton of Moab. Moab - Denver is 6u rijden ofzo, maar ik lees op het forum toch genoeg verhalen dat op die route genoeg moois te zien is.
PSVwally, ik heb jou topic ondertussen ook gelezen. Badlands en Black Hills wil ik er toch wel in hebben. Net zoals in jouw topic werd gezegd, verwacht ik in deze hoek niet meer terug te komen. Ik zit eigenlijk ook vast aan max. 3 weken vakantie. Misschien dat ik er nog een dag bij kan krijgen (22 in totaal).
Ik heb dan de volgende opties:
1. 22 dagen ipv 21 dagen gaan
2. De stop in Grand Junction eruit halen.
3. Estes Park opofferen (grote kans dat er nog een keer een route komt vanaf Denver naar het zuiden met Great Sand Dunes en Mesa Verda waar ik Estes Park dan aan kan toevoegen).
4. Andere ideeen?
5. Combinatie van bovenstaande opties.
Ik heb dan de volgende opties:
1. 22 dagen ipv 21 dagen gaan
2. De stop in Grand Junction eruit halen.
3. Estes Park opofferen (grote kans dat er nog een keer een route komt vanaf Denver naar het zuiden met Great Sand Dunes en Mesa Verda waar ik Estes Park dan aan kan toevoegen).
4. Andere ideeen?
5. Combinatie van bovenstaande opties.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou dan Estes Park overslaan als je hier toch nog een keer naar toe gaat. Zo heb je eigenlijk ook weinig tijd om Rocky Mountain NP te bezoeken. Of je kunt een dagje minder Yellowstone/Grand Teton doen. Deze parken liggen tegen elkaar dus je kunt die reisdag ook nog gebruiken voor één van deze parken.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou de stop in Grand Junction er niet uit halen. Colorado NM is één van de mooiste parken die wij gezien hebben tijdens onze vier reizen, zie ons verslag van die dag.
Als je toch in de toekomst nog die kant uitgaat zou ik Estes Park eruit halen. Er is veel moois in RMNP te zien, daar zou ik meer tijd voor nemen.
Als je toch in de toekomst nog die kant uitgaat zou ik Estes Park eruit halen. Er is veel moois in RMNP te zien, daar zou ik meer tijd voor nemen.
Er zijn een paar mogelijkheden om een of twee dagen te "winnen".
1e mogelijkheid: Rechtstreeks van Estes Park naar de Black Hills rijden en de overnachting in Scottsbluff schrappen.
Dit is ongeveer 6 uurtjes rijden en, zoals Gyatso ook al schrijft, goed te doen.
2e mogelijkheid: Rechtstreeks van de Black Hills naar Cody rijden en de overnachting in Sheridan schrappen.
Ook dit is ongeveer 6 uurtjes rijden. Je moet dan, als je tenminste van plan was daar naar toe te gaan, wel Devils Tower schrappen want daar heb je dan te weinig tijd voor.
Om je tijd in Yellowstone zo efficient mogelijk te gebruiken zou je bij dit park, vanwege z'n grootte, kunnen kiezen voor verschillende overnachtingsplaatsen.
Ik heb hier eerder iets over geschreven. Even kopie en plak:
De weg die, in de vorm van een 8, door Yellowstone loopt is ongeveer 250 km lang.
De toegangswegen van buiten het park naar die 8 toe nog niet meegerekend.
Zelfs bij een verblijf middenin het park rij je dus grote afstanden als je op en neer naar alle uithoeken van het park wil
Ik zou, uitgaande van een verblijf van 3 dagen in Yellowstone, (meestvoorkomend) een routeschema met meerdere overnachtingsplaatsen in overweging willen geven.
Na je overnachting in Cody:
1e dag van Cody naar Gardiner.
Je ziet dan o.a. Fishing bridge, Natural bridge (bij Bridge bay), Mud volcano, Sulphur caldron, Yellowstone Canyon en Tower falls.
Overnachting in Gardiner.
2e dag van Gardiner naar West Yellowstone.
Je ziet dan o.a. Mammoth hot springs, Roaring mountain, Norris geyser basin, Steamboat geyser,
Artists paintpots, Monument geyser basin en Beryl spring.
Overnachting in West-Yellowstone.
3e dag naar West Thumb en dan terug naar West Yellowstone. (of een overnachting in de lodge bij Old Faithfull)
In dit deel van het park liggen de meeste geysers in de Lower, Midway, Upper, Biscuit en Black sand geyser basins.
Verder zie je hier Old Faithfull, de Grand Prismatic ring en de Fountain paint pot.
Overnachting weer in West-Yellowstone. (Als je kiest voor de Lodge hoef je niet terug naar West Yellowstone)
4e dag van Yellowstone naar Grand Teton.
Voordelen:
Op deze manier rij je niet onnodig van hot naar her.
Je hebt meer dan voldoende tijd om alle populaire plaatsen uitgebreid te bezichtigen.
Er is ook nog genoeg tijd voor een aantal korte en middellange wandelingen.
1e mogelijkheid: Rechtstreeks van Estes Park naar de Black Hills rijden en de overnachting in Scottsbluff schrappen.
Dit is ongeveer 6 uurtjes rijden en, zoals Gyatso ook al schrijft, goed te doen.
2e mogelijkheid: Rechtstreeks van de Black Hills naar Cody rijden en de overnachting in Sheridan schrappen.
Ook dit is ongeveer 6 uurtjes rijden. Je moet dan, als je tenminste van plan was daar naar toe te gaan, wel Devils Tower schrappen want daar heb je dan te weinig tijd voor.
Om je tijd in Yellowstone zo efficient mogelijk te gebruiken zou je bij dit park, vanwege z'n grootte, kunnen kiezen voor verschillende overnachtingsplaatsen.
Ik heb hier eerder iets over geschreven. Even kopie en plak:
De weg die, in de vorm van een 8, door Yellowstone loopt is ongeveer 250 km lang.
De toegangswegen van buiten het park naar die 8 toe nog niet meegerekend.
Zelfs bij een verblijf middenin het park rij je dus grote afstanden als je op en neer naar alle uithoeken van het park wil
Ik zou, uitgaande van een verblijf van 3 dagen in Yellowstone, (meestvoorkomend) een routeschema met meerdere overnachtingsplaatsen in overweging willen geven.
Na je overnachting in Cody:
1e dag van Cody naar Gardiner.
Je ziet dan o.a. Fishing bridge, Natural bridge (bij Bridge bay), Mud volcano, Sulphur caldron, Yellowstone Canyon en Tower falls.
Overnachting in Gardiner.
2e dag van Gardiner naar West Yellowstone.
Je ziet dan o.a. Mammoth hot springs, Roaring mountain, Norris geyser basin, Steamboat geyser,
Artists paintpots, Monument geyser basin en Beryl spring.
Overnachting in West-Yellowstone.
3e dag naar West Thumb en dan terug naar West Yellowstone. (of een overnachting in de lodge bij Old Faithfull)
In dit deel van het park liggen de meeste geysers in de Lower, Midway, Upper, Biscuit en Black sand geyser basins.
Verder zie je hier Old Faithfull, de Grand Prismatic ring en de Fountain paint pot.
Overnachting weer in West-Yellowstone. (Als je kiest voor de Lodge hoef je niet terug naar West Yellowstone)
4e dag van Yellowstone naar Grand Teton.
Voordelen:
Op deze manier rij je niet onnodig van hot naar her.
Je hebt meer dan voldoende tijd om alle populaire plaatsen uitgebreid te bezichtigen.
Er is ook nog genoeg tijd voor een aantal korte en middellange wandelingen.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp eerlijk gezegd nooit zo goed waarom mensen steeds op verscillende plekken overnachten in Yellwostone.
Of je nou op één plek of meerder plekken blijft, je rijdt totaal dezelfde afstand (en soms zelfs minder) als je gewoon de ene dag de bovenste ronde rijdt en de volgende dag de onderste. En de derde dag kun je dan nog voor wat langere hikes gebruiken
Maar het grootste nadeel vind ik zelf dat je elke morgen uit moet checken bij je hotel of lodge, met al je bagage rond moet rijden en dan weer opnieuw in moet checken bij het volgende hotel/lodge en je bagage uit moet laden.
Als je op één plek blijft, bijvoorbeeld in Canyon Village kun je 's morgens vroeg direct in de auto stappen en je ronde maken. Wij reden 's morgens om 6 uur al rond door het park, prachtig met al dieren die net ontwaken en de nevel die dan over het park hangt.
Of je nou op één plek of meerder plekken blijft, je rijdt totaal dezelfde afstand (en soms zelfs minder) als je gewoon de ene dag de bovenste ronde rijdt en de volgende dag de onderste. En de derde dag kun je dan nog voor wat langere hikes gebruiken
Maar het grootste nadeel vind ik zelf dat je elke morgen uit moet checken bij je hotel of lodge, met al je bagage rond moet rijden en dan weer opnieuw in moet checken bij het volgende hotel/lodge en je bagage uit moet laden.
Als je op één plek blijft, bijvoorbeeld in Canyon Village kun je 's morgens vroeg direct in de auto stappen en je ronde maken. Wij reden 's morgens om 6 uur al rond door het park, prachtig met al dieren die net ontwaken en de nevel die dan over het park hangt.
Dacht dat ik dat redelijk goed had uitgelegd. Welk deel begrijp je niet ?vana schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd nooit zo goed waarom mensen steeds op verscillende plekken overnachten in Yellwostone.
Regelmatig in- en uitchecken en bagage in de auto laden is inherent aan een roadtrip in Amerika.vana schreef:Maar het grootste nadeel vind ik zelf dat je elke morgen uit moet checken bij je hotel of lodge,
Als je dat een bezwaar vindt kun je beter kiezen voor een heel ander soort vakantie.
Beste Vana,
een forum is bedoeld om meningen uit te wisselen. Ik geef slechts de mijne en motiveer deze ook meestal.
Je kunt het er mee eens zijn of niet en TS kan er iets mee doen, of niet. Het is zijn vakantie ..........................
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan mag Marjon toch ook haar mening geven?Cees A schreef: Beste Vana,
een forum is bedoeld om meningen uit te wisselen. Ik geef slechts de mijne en motiveer deze ook meestal.
Ik vind het zelf wel mooi om op 2 verschillende plaatsen te zitten, wij staan ook nooit erg vroeg op, en dan kun je toch bijvoorbeeld bij Old Faithful nog voor de drukte het gebied bekijken. Maar vanaf dezelfde - centrale - locatie kan het ook heel goed.
Wat ik wel een overweging vind is het eten: als je 4 nachten op dezelfde plaats zit en je wilt niet na het eten nog een eind rijden, dan zit je elke dag aan hetzelfde restaurant vast.
Marianne
Staat ergens dat ze dat niet mag ? Volgens mij niet.Martin & Marianne schreef:Dan mag Marjon toch ook haar mening geven?
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat weet ik, ik heb al een paar roadtrips gemaakt. Ik vind het ook helemaal geen bezwaar tijdens mijn rondreis, maar vind het zelf niet zo prettig als ik in een park zit. Dan zit ik graag op één plek en qua rijafstand maakt het niets uit.Cees A schreef: Regelmatig in- en uitchecken en bagage in de auto laden is inherent aan een roadtrip in Amerika.
Als je dat een bezwaar vindt kun je beter kiezen voor een heel ander soort vakantie.
Waarom zou ik een ander soort vakantie kiezen? Het lijkt me erg lastig om een rondreis met de auto te maken zonder steeds bagage in en uit te laden.
Beste Cees, daar ben ik van op de hoogte en dat is precies wat ik doe. Ik geef mijn mening. En ik motiveer mijn mening.Beste Vana,
Bedankt voor jullie input en verschillende meningen. 
Ik heb besloten om Estes Park eruit te halen. Voor 21 dagen kom ik dan op het volgende schema uit:
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Scottsbluff/Hot Springs
3. Scottsbluff/Hot Springs - Interior
4. Interior - Keystone
5. Keystone
6. Keystone - Sheridan
7. Sheridan - Cody
8. Cody - Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP
13. Grand Teton NP
16. Torrey - Moab
17. Moab
18. Moab
21. Denver - Amsterdam
Dag 8 t/m 21 staan vast. Afhankelijk van de vliegtijden/vrij krijgen/ticketprijzen willen we nog een dag eerder vertrekken. Deze dag zal dan bij Black Hills/Badlands worden toegevoegd.
Ik wil zo snel mogelijk de accomodaties voor Yellowstone NP en Moab gaan reserveren. Het schema voor in Yellowstone is dan belang. Voor beide voorstellen van Cees en Vana is wat voor te zeggen. Mijn voorkeur ligt hier in het midden en ik wil het liefst een maal 2 nachten op een plek. Zoiets bijv.
Cody - Canyon Village
Canyon Village
Canyon Village - ?
? - Old Faithfull Inn
Old Faithfull Inn - Jackson
Wat is het meest praktisch als overnachting voor het vraagteken? West Yellowstone of extra nacht in Old Faithfull? De goedkope kamers in Old Faithfull (op de shared bathrooms na) zijn wel allemaal al vol. Blijft over 200+ kamers. Ik hoop dan wel dat die kamers wat beter zijn dan die van Yosemite Lodge (230 dollar voor zo'n donker muf hol ben ik niet meer van plan betalen. Qua kamer, de slechtste accommodatie van afgelopen reis).
Ik heb besloten om Estes Park eruit te halen. Voor 21 dagen kom ik dan op het volgende schema uit:
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Scottsbluff/Hot Springs
3. Scottsbluff/Hot Springs - Interior
4. Interior - Keystone
5. Keystone
6. Keystone - Sheridan
7. Sheridan - Cody
8. Cody - Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP
13. Grand Teton NP
16. Torrey - Moab
17. Moab
18. Moab
21. Denver - Amsterdam
Dag 8 t/m 21 staan vast. Afhankelijk van de vliegtijden/vrij krijgen/ticketprijzen willen we nog een dag eerder vertrekken. Deze dag zal dan bij Black Hills/Badlands worden toegevoegd.
Ik wil zo snel mogelijk de accomodaties voor Yellowstone NP en Moab gaan reserveren. Het schema voor in Yellowstone is dan belang. Voor beide voorstellen van Cees en Vana is wat voor te zeggen. Mijn voorkeur ligt hier in het midden en ik wil het liefst een maal 2 nachten op een plek. Zoiets bijv.
Cody - Canyon Village
Canyon Village
Canyon Village - ?
? - Old Faithfull Inn
Old Faithfull Inn - Jackson
Wat is het meest praktisch als overnachting voor het vraagteken? West Yellowstone of extra nacht in Old Faithfull? De goedkope kamers in Old Faithfull (op de shared bathrooms na) zijn wel allemaal al vol. Blijft over 200+ kamers. Ik hoop dan wel dat die kamers wat beter zijn dan die van Yosemite Lodge (230 dollar voor zo'n donker muf hol ben ik niet meer van plan betalen. Qua kamer, de slechtste accommodatie van afgelopen reis).
Die keus zou voor mij niet moeilijk zijn. In m'n vorige bericht kies ik niet voor niets voor overnachten in Gardiner en West Yellowstone
Ik ben zowiezo niet kapot van overnachtingsmogelijkheden in nationale parken.
De gevraagde prijs staat meestal niet in verhouding tot de geboden kwaliteit. (zie je eigen ervaring in Yosemite.
Voor de restaurants, die (uitzonderingen daargelaten) vaak niet uitstijgen boven het niveau "cafetaria" , geldt hetzelfde.
In plaatsen als West Yellowstone is veel meer keus in hotels en restaurants.
De prijs/kwaliteitsverhouding van zowel hotels als restaurants is een stuk gunstiger en je hoeft voor een kamer ook niet al een jaar van tevoren te boeken.
West Yellowstone ligt tegen de westelijke ingang van Yellowstone aan geplakt. Je rijdt het dorp uit en meteen het park in......
Oké, je ziet 's avonds niet Old Faithfull vanuit je hotelkamerraam.
Maar West Yellowstone is ook leuk om 's avonds door te wandelen.
De winkeltjes en de vele restaurantjes zijn een welkome afwisseling na al het natuurgeweld in het park.
Ik ben zowiezo niet kapot van overnachtingsmogelijkheden in nationale parken.
De gevraagde prijs staat meestal niet in verhouding tot de geboden kwaliteit. (zie je eigen ervaring in Yosemite.
Voor de restaurants, die (uitzonderingen daargelaten) vaak niet uitstijgen boven het niveau "cafetaria" , geldt hetzelfde.
In plaatsen als West Yellowstone is veel meer keus in hotels en restaurants.
De prijs/kwaliteitsverhouding van zowel hotels als restaurants is een stuk gunstiger en je hoeft voor een kamer ook niet al een jaar van tevoren te boeken.
West Yellowstone ligt tegen de westelijke ingang van Yellowstone aan geplakt. Je rijdt het dorp uit en meteen het park in......
De winkeltjes en de vele restaurantjes zijn een welkome afwisseling na al het natuurgeweld in het park.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou 3 nachten Canyon en 1 nacht Old Faithful kunnen doen. Of nog een nacht Mammoth Hot Springs of Gardiner ertussen, afhankelijk van je voorkeur voor wel of niet te vaak in- en uitpakken.
Wij zaten in 2008 een nacht bij Old Faithful en dat vonden we geweldig (ondanks de shared bathroom, zie ons verslag). Zie ook ons 2004-verslag voor onze ervaringen bij Mammoth Hot Springs en bij Lake Yellowstone. De prijzen voor de acommodatie in het park vallen wel mee vind ik, het is niet zo extreem als in Yosemite. Het eten bij OF (zowel in de Inn als in de Obsidian dining room) is prima, en ook bij het Lake Hotel kun je goed eten. In Canyon is het wisselend, we hebben er eens heel goed gegeten maar de laatste keer viel het niet mee. Ik kan me voorstellen dat de prijs-prestatieverhouding buiten het park beter is, maar je hebt in je reis al voldoende mogelijkheden om buiten een park te eten.
Marianne
Wij zaten in 2008 een nacht bij Old Faithful en dat vonden we geweldig (ondanks de shared bathroom, zie ons verslag). Zie ook ons 2004-verslag voor onze ervaringen bij Mammoth Hot Springs en bij Lake Yellowstone. De prijzen voor de acommodatie in het park vallen wel mee vind ik, het is niet zo extreem als in Yosemite. Het eten bij OF (zowel in de Inn als in de Obsidian dining room) is prima, en ook bij het Lake Hotel kun je goed eten. In Canyon is het wisselend, we hebben er eens heel goed gegeten maar de laatste keer viel het niet mee. Ik kan me voorstellen dat de prijs-prestatieverhouding buiten het park beter is, maar je hebt in je reis al voldoende mogelijkheden om buiten een park te eten.
Marianne
Hallo,
In 2008 reden wij van Cody via de Bearthooth Pass naar Yellowstone met 1ste overnachting in Gardiner, waar we de ochtend nadien eerst gingen raften alvorens het park te bezoeken.
Nadien 2 nachten Canyon Village en de laatste nacht sliepen we in Grant Village.
Dit beviel ons best.
Ria
In 2008 reden wij van Cody via de Bearthooth Pass naar Yellowstone met 1ste overnachting in Gardiner, waar we de ochtend nadien eerst gingen raften alvorens het park te bezoeken.
Nadien 2 nachten Canyon Village en de laatste nacht sliepen we in Grant Village.
Dit beviel ons best.
Ria
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
In dit geval ben ik het wel met je eens. Ik vond het leuk om twee keer in het park te overnachten en dat zou ik iedereen die voor de eerste keer gaat nog steeds aanraden, want het is een hele leuke ervaring. Maar als wij nog een keer die kant opgaan nemen we een hotel in West Yellowstone. De prijzen in het park rijzen echt de pan uit en de restaurants zijn meestal slecht of vrij duur. Dat kleine stukje naar het park rijden nemen we dan wel voor lief.Cees A schreef:In plaatsen als West Yellowstone is veel meer keus in hotels en restaurants.
Pfffff ................ Gelukkig .................vana schreef:In dit geval ben ik het wel met je eens
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet bang voor me worden hoor

Ik ben er uit en heb inmiddels de kamers gereserveerd. Na de reviews op o.a. Tripadvisor kiezen we voor 2 nachten OF Inn met shared bathroom.
Cody - Canyon Village (Lodge Standard Room)
Canyon Village (north loop)
Canyon Village - Old Faithfull Inn (Old House - Shared Bathroom)
Old Faithfull Inn (south loop)
Old Faithfull Inn - Grand Teton NP
Daarnaast heb ik in Torrey en Moab een B&B aangeschreven of ze plek hebben. Welke andere plekken moeten er nog op tijd geboekt worden? Grand Teton NP als we minimaal 1 nacht in het park willen zitten?
Cody - Canyon Village (Lodge Standard Room)
Canyon Village (north loop)
Canyon Village - Old Faithfull Inn (Old House - Shared Bathroom)
Old Faithfull Inn (south loop)
Old Faithfull Inn - Grand Teton NP
Daarnaast heb ik in Torrey en Moab een B&B aangeschreven of ze plek hebben. Welke andere plekken moeten er nog op tijd geboekt worden? Grand Teton NP als we minimaal 1 nacht in het park willen zitten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 5201 Weergaves
-
Laatste bericht door Trails
-
- 33 Reacties