Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mogelijkheden verhuizen naar Amerika
Re: Mogelijkheden verhuizen naar Amerika
Is toch gek eigenlijk. Je meldt je aan op een forum, maar wanneer iemand anders een andere mening heeft ga je weer pleite.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tja, als je het voor elkaar krijgt om binnen enkele weken mot te krijgen met gewaardeerde forumleden als PBBI, oortjes en FlipjeBtiel.....
Wel jammer, met zijn kennis had hij nuttige bijdragen aan de discussies kunnen leveren.
Wel jammer, met zijn kennis had hij nuttige bijdragen aan de discussies kunnen leveren.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Daar gaat het me niet zozeer om, meer om de ellenlange posts met enorme hoeveelheden ingewikkelde details die nu in Jennifer's topic staan. Dat maakt het topic voor haar misschien niet meer zo doelmatig...maar wie weet ziet zij dat heel anders.Dento schreef:allochtoon heeft bij de mods aangegeven niet meer terug te zullen komen op dit forum nadat hij op zijn toon/gedrag was aangesproken, en heeft verzocht dat zijn account wordt verwijderd. Hij zal derhalve niet meer aan deze discussie - of "krachtmetingen" - deelnemen.
Bizar eigenlijk, dat Allochtoon niet meer terug keert. Maar nog vreemder vind ik dat je met zo'n additude naar een forum komt...Jammer hoor.
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
@ RiverCola: Ik denk dat Jennifer ook niet meer de moeite neemt om dit topic nog te lezen na deze berichten.
Persoonlijk zou ik ofwel ¾ van de posts die >
< waren verwijderen of Jennifer's deel in een apart topic verder laten gaan?
Misschien kunnen er nog aanvullingen, opmerkingen, tips of andere informatie gegeven worden die wel ter zake doen voor de TS.
Nou lees ik van begin af aan al mee en heb er niks van gezegd, maar voor een aantal onder ons (die niet pagina voor pagina een topic doorstruinen) zal het inmiddels onduidelijk zijn waar dit topic ook alweer om draaide.
Tenzij ze alleen even teruglezen op pagina 1.
Persoonlijk zou ik ofwel ¾ van de posts die >

Misschien kunnen er nog aanvullingen, opmerkingen, tips of andere informatie gegeven worden die wel ter zake doen voor de TS.
Nou lees ik van begin af aan al mee en heb er niks van gezegd, maar voor een aantal onder ons (die niet pagina voor pagina een topic doorstruinen) zal het inmiddels onduidelijk zijn waar dit topic ook alweer om draaide.
Tenzij ze alleen even teruglezen op pagina 1.

Jammer dat iemand die wellicht belangrijke kennis had kunnen hebben zo is weggejaagd. Begrijp me niet verkeerd maar er zijn een paar mensen hier die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en er soms voor zorgen dat anderen volgens mij niet eens meer willen reageren.
Ik weet niet zoveel maar probeer toch te helpen doch heb ik daar ook geen zin in nadat ik een paar keer afgezeken ben in mijn poging iemand te helpen. Reageer gewoon op een TS met je bijdragen en laat medereageerders lekker in hun waarde. Die krachtmeting in dit topic slaat nergens op en vind ik jammer.
Jennifer, ik hoop dat je nog wat meer info wilt geven en hopelijk kan iemand je dan helpen die niet aan krachtmetingen doet
Ik weet niet zoveel maar probeer toch te helpen doch heb ik daar ook geen zin in nadat ik een paar keer afgezeken ben in mijn poging iemand te helpen. Reageer gewoon op een TS met je bijdragen en laat medereageerders lekker in hun waarde. Die krachtmeting in dit topic slaat nergens op en vind ik jammer.
Jennifer, ik hoop dat je nog wat meer info wilt geven en hopelijk kan iemand je dan helpen die niet aan krachtmetingen doet

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus als iemand foute of onvolledige info geeft aan een forumlid, dan moeten we dat maar zo laten?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Oh nee hoor maar je kunt best antwoorden zonder een "ik weet het beter dan jij" houding vanuit je eigen ervaring in plaats van een andere poster af te zeiken denk ik.
Nou, volgens mij was er maar 1 die daar mee begon. Niet zo gek dat anderen hem daar in 'terugpakken'.Ziva schreef:Oh nee hoor maar je kunt best antwoorden zonder een "ik weet het beter dan jij" houding vanuit je eigen ervaring in plaats van een andere poster af te zeiken denk ik.
Terug in Texas!
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Laten we nog even doorgaan. 

Emigratie naar de VS is een scenario dat erg afhankelijk is van de persoonlijke omstandigheden en achtergrond van een persoon en daarom denk ik zelf dat dit soort discussies vrij nutteloos is. Zeker wanneer er met wetteksten / regelgevingsclausules en dergelijke wordt gegooid. Als iemand serieus is dan is een goede emigratieadvocaat de juiste route.
Emigratie naar welk land dan ook is altijd aan verandering onderhevig en daarom is opgedane ervaring en/of kennis niet altijd relevant.
Emigratie naar welk land dan ook is altijd aan verandering onderhevig en daarom is opgedane ervaring en/of kennis niet altijd relevant.
Volgens mij zijn er meerdere personen weggejaagd, ik heb oortjes al dagen niet meer gezien hier.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is jouw ervaring? Gelieve je hier even voor te stellen: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=17Oeboemoe schreef:Emigratie naar welk land dan ook is altijd aan verandering onderhevig en daarom is opgedane ervaring en/of kennis niet altijd relevant.
Elke
-
- Amerika-expert
Moving right along ...
@JenniferSD: nog twee aanvullingen. Op de eerste plaats, als je weinig mogelijkheden hebt om naar de V.S. te emigreren dan is een overstay erger dan wanneer je meer mogelijkheden hebt. Wat vaker gebeurt, is dat mensen op VWP trouwen, vervolgens blijven. Mag niet, gaat over het algemeen wel goed. Maar, sinds kort heeft USCIS diverse stukken van appeals publiek gemaakt en daaruit blijkt dat het toch niet altijd goed gaat. In die gevallen is er meestal nog iets anders aan de hand en in een van de zaken had de betreffende persoon eerder al een overstay gehad, was alsnog teruggekomen op VWP (gegevens van de overstay waren het systeem nog niet door), is toen getrouwd met een USC, en uiteindelijk toch het land uitgeknikkerd maar dan vanwege die eerdere infractie. In tegenstelling, als je op een werkvisum binnenkomt, dan vervallen al je eerdere visa-overtredingen zoals overstay en illegaal werken.
Ander punt is dat je wel op het VWP naar de VS mag komen voor job interviews: dit valt nl. onder contracten afsluiten, wat weer onder de business-redenen valt. En er is deze van state.gov die nog explicieter is:
@JenniferSD: nog twee aanvullingen. Op de eerste plaats, als je weinig mogelijkheden hebt om naar de V.S. te emigreren dan is een overstay erger dan wanneer je meer mogelijkheden hebt. Wat vaker gebeurt, is dat mensen op VWP trouwen, vervolgens blijven. Mag niet, gaat over het algemeen wel goed. Maar, sinds kort heeft USCIS diverse stukken van appeals publiek gemaakt en daaruit blijkt dat het toch niet altijd goed gaat. In die gevallen is er meestal nog iets anders aan de hand en in een van de zaken had de betreffende persoon eerder al een overstay gehad, was alsnog teruggekomen op VWP (gegevens van de overstay waren het systeem nog niet door), is toen getrouwd met een USC, en uiteindelijk toch het land uitgeknikkerd maar dan vanwege die eerdere infractie. In tegenstelling, als je op een werkvisum binnenkomt, dan vervallen al je eerdere visa-overtredingen zoals overstay en illegaal werken.
Ander punt is dat je wel op het VWP naar de VS mag komen voor job interviews: dit valt nl. onder contracten afsluiten, wat weer onder de business-redenen valt. En er is deze van state.gov die nog explicieter is:
Gr., FlipjeQ: Can I travel to the U.S. on the Visa Waiver Program to find a job or attend interviews and then apply for the E-3 visa once I return to Australia?
A: Yes, you can travel on the Visa Waiver Program (VWP) if you meet the requirements. If you do not meet the VWP requirements, you may be eligible to travel on the B-1/B-2 Combined Visa for Business or Pleasure.
You must leave the U.S. before applying for your E-3 visa.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dat E-3 visum is een visum dat specifiek voor Australiers is, niet? Dus zou de quote die je aanhaalt dan ook geldig zijn voor niet-Australiers (het deel over naar de US reizen om te solliciteren bedoel ik, want die E-3 kunnen Belgen/Nederlanders toch niet aanvragen).
Wat Canadezen/Mexicanen onder NAFTA kunnen/mogen doen, mogen Nederlanders en Belgen ook niet. En E-3 maakt toch deel uit van het vrije handelsakkoord dat de US met Australie sloot... Vandaar mijn twijfel.
Wat Canadezen/Mexicanen onder NAFTA kunnen/mogen doen, mogen Nederlanders en Belgen ook niet. En E-3 maakt toch deel uit van het vrije handelsakkoord dat de US met Australie sloot... Vandaar mijn twijfel.
Elke
-
- Amerika-expert
Ja, weet ik niet. Hangt er vanaf hoe je de eerste zin van de vraag opbreekt (i.e. of de "and" een Engelse "and" of een logische "and" is). Maar is het enige wat ik ken waarbij DoS zich expliciet uitspreekt over solliciteren in termen van "find a job" (i.e. vertrekken naar de VS op VWP al voordat je een voorbereidend gesprek hebt gehad met een potentiele werkgever) wanneer je in de VS bent op basis van VWP. Maar omdat het waarschijnlijker is dat we over een Engelse "and" spreken, en omdat het antwoord zo algemeen over het VWP gaat, dacht ik dat het toch zinvol was om aan te halen.
Op VWP voor een face-to-face interview (en daarna weer terug om, als je wordt aangenomen, een werkvisum aan te vragen) is geen probleem.
Gr., Flipje
Op VWP voor een face-to-face interview (en daarna weer terug om, als je wordt aangenomen, een werkvisum aan te vragen) is geen probleem.
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4735 Weergaves
-
Laatste bericht door RaphaelB
-