Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis fleenen: 1e reis naar Amerika hoe en wat
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis fleenen: 1e reis naar Amerika hoe en wat
Beste Mensen, eens zal de droom uitkomen en wel mei 2013 dan vertrekken mijn vrouw en ik voor de eerste keer naar Amerika,
maar we hebben toch nog wel enkele vragen over de te volgen route, campings, en bezienswaardigheden enz. enz.
We hebben de Camper (20 nachten) en reis geboekt via Travelhome, en wel met de volgende gegevens:
ma 29-04: vertrek vanuit Amsterdam naar Las Vegas
ma 29-04: aankomst Las Vegas overnachting hotel Excalibur
di 30-04: Las Vegas overnachting in Las Vegas hotel Excalibur
wo 01-05: camper ophalen bij Cruise America type C19
wo 01-05: vertrek vanuit Las Vegas naar Death Valley 313 Km 3,5 uur (is dit slim om de 1e dag meteen zo ver te rijden ?)
do 02-05: vertrek vanuit Death Valley naar Visalia 469 Km 5,5 uur (vind ik te lang) Alternatief ?
vr 03-05: vertrek vanuit Visalia naar Yosemite Zuid ingang Oakhurst 141 Km 1,5 uur
za 04-05: vertrek uit Yosemite Zuid naar Yosemite in het park 81 Km 1,5 uur
zo 05-05: vertrek uit Yosemite naar San Francisco 307 Km 5,5 uur
ma 06-05: overnachting in San Francisco
di 07-05: vertrek uit San Francisco naar Carmel / Monterey 194 Km 2 uur
wo 08-05: vertrek uit Carmel naar Santa Barbara 386 Km 4,5 uur
do 09-05: vertrek uit Santa Barbara naar Los Angeles 153 Km 1,5 uur
vr 10-05: overnachting in Los Angeles
za 11-05: vertrek uit Los Angeles naar Joshua Tree 212 Km 2,5 uur
zo 12-05: vertrek uit Joshua Tree naar Kingman 337 Km 4 uur
ma 13-05 vertrek uit Kingman naar Grand Canyon 278 Km 3 uur
di 14-05: overnachting in Grand Canyon
wo 15-05: vertrek uit Grand Canyon naar Monument Valley 283 Km 3,5 uur
do 16-05: vertrek uit Monument Valley naar Moab 234 Km 3 uur
vr 17-05: vertrek uit Moab naar Capitol Reef 230 Km 2,5 uur
za 18-05: vertrek uit Capitol reef naar Bryce Canyon 215 Km 3 uur
zo 19-05 vertrek uit Bryce Canyon naar Zion 142 Km 2,5 uur
ma 20-05 vertrek uit Zion naar Valley of Fire 220 Km 2,5 uur
di 21-05 vertrek uit Valley of Fire naar Las Vegas 102 Km 1,5 uur
di 21-05 overnachting in Las Vegas in hotel Excalibur
wo 22-05 terugreis vanuit Las Vegas naar Amsterdam
do 23-05 aankomst in Amsterdam
Graag advies over de te volgen route,(of moeten we de TomTom gewoon op korste route instellen) welke campings (en welke moeten we van te voren echt boeken) bijzondere bezienswaardigheden enz.
We willen onderweg ook nog graag ergens een Rodeoshow bezoeken
Alvast bedankt voor de genomen moeite
Prettige reis allemaal,
Frans en Ria
maar we hebben toch nog wel enkele vragen over de te volgen route, campings, en bezienswaardigheden enz. enz.
We hebben de Camper (20 nachten) en reis geboekt via Travelhome, en wel met de volgende gegevens:
ma 29-04: vertrek vanuit Amsterdam naar Las Vegas
ma 29-04: aankomst Las Vegas overnachting hotel Excalibur
di 30-04: Las Vegas overnachting in Las Vegas hotel Excalibur
wo 01-05: camper ophalen bij Cruise America type C19
wo 01-05: vertrek vanuit Las Vegas naar Death Valley 313 Km 3,5 uur (is dit slim om de 1e dag meteen zo ver te rijden ?)
do 02-05: vertrek vanuit Death Valley naar Visalia 469 Km 5,5 uur (vind ik te lang) Alternatief ?
vr 03-05: vertrek vanuit Visalia naar Yosemite Zuid ingang Oakhurst 141 Km 1,5 uur
za 04-05: vertrek uit Yosemite Zuid naar Yosemite in het park 81 Km 1,5 uur
zo 05-05: vertrek uit Yosemite naar San Francisco 307 Km 5,5 uur
ma 06-05: overnachting in San Francisco
di 07-05: vertrek uit San Francisco naar Carmel / Monterey 194 Km 2 uur
wo 08-05: vertrek uit Carmel naar Santa Barbara 386 Km 4,5 uur
do 09-05: vertrek uit Santa Barbara naar Los Angeles 153 Km 1,5 uur
vr 10-05: overnachting in Los Angeles
za 11-05: vertrek uit Los Angeles naar Joshua Tree 212 Km 2,5 uur
zo 12-05: vertrek uit Joshua Tree naar Kingman 337 Km 4 uur
ma 13-05 vertrek uit Kingman naar Grand Canyon 278 Km 3 uur
di 14-05: overnachting in Grand Canyon
wo 15-05: vertrek uit Grand Canyon naar Monument Valley 283 Km 3,5 uur
do 16-05: vertrek uit Monument Valley naar Moab 234 Km 3 uur
vr 17-05: vertrek uit Moab naar Capitol Reef 230 Km 2,5 uur
za 18-05: vertrek uit Capitol reef naar Bryce Canyon 215 Km 3 uur
zo 19-05 vertrek uit Bryce Canyon naar Zion 142 Km 2,5 uur
ma 20-05 vertrek uit Zion naar Valley of Fire 220 Km 2,5 uur
di 21-05 vertrek uit Valley of Fire naar Las Vegas 102 Km 1,5 uur
di 21-05 overnachting in Las Vegas in hotel Excalibur
wo 22-05 terugreis vanuit Las Vegas naar Amsterdam
do 23-05 aankomst in Amsterdam
Graag advies over de te volgen route,(of moeten we de TomTom gewoon op korste route instellen) welke campings (en welke moeten we van te voren echt boeken) bijzondere bezienswaardigheden enz.
We willen onderweg ook nog graag ergens een Rodeoshow bezoeken
Alvast bedankt voor de genomen moeite
Prettige reis allemaal,
Frans en Ria
Re: 1e reis naar Amerika hoe en wat
Hallo!
Het komt enigzins overeen met mijn reis van vorig jaar.
Precies een jaar terug zat ik nu in de sneeuw in de Grand Canyon!
Maar ik vind dat je sommige plekken er weinig tijd verblijft.
In Moab heb ik zelf 3 overnachtingen gehad en 2 volle dagen daar de omgeving verkent.
Daar zitten namelijk het prachtige Canyonlands NP samen met Deadhorse point, en aan de andere kant het nog mooiere Arches np.
Zou zonde zijn om die te laten schieten.
Ik had geen camper, maar de eerste dag rijden is het geen probleem als je 3.5 uur rijdt.
Daar ik Death Valley niet zo heel bijzonder vond, ben ik s avonds nog een stuk verder gereden.(scheelt je weer de volgende dag rijden).
Het geeft je ook wat extra tijd in (gok ik) Sequoia NP.
Ook San Fransisco is een erg mooie stad, maar die planning is goed mogelijk als je vroeg weggaat uit Yosemite en wat later richting Monterey.
Het komt enigzins overeen met mijn reis van vorig jaar.
Precies een jaar terug zat ik nu in de sneeuw in de Grand Canyon!
Maar ik vind dat je sommige plekken er weinig tijd verblijft.
In Moab heb ik zelf 3 overnachtingen gehad en 2 volle dagen daar de omgeving verkent.
Daar zitten namelijk het prachtige Canyonlands NP samen met Deadhorse point, en aan de andere kant het nog mooiere Arches np.
Zou zonde zijn om die te laten schieten.
Ik had geen camper, maar de eerste dag rijden is het geen probleem als je 3.5 uur rijdt.
Daar ik Death Valley niet zo heel bijzonder vond, ben ik s avonds nog een stuk verder gereden.(scheelt je weer de volgende dag rijden).
Het geeft je ook wat extra tijd in (gok ik) Sequoia NP.
Ook San Fransisco is een erg mooie stad, maar die planning is goed mogelijk als je vroeg weggaat uit Yosemite en wat later richting Monterey.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je haalt de camper toch de dag ervoor al op? Dan kun je prima tot aan DV rijden. Weet je wel zeker dat je daar wilt overnachten?fleenen schreef: wo 01-05: vertrek vanuit Las Vegas naar Death Valley 313 Km 3,5 uur (is dit slim om de 1e dag meteen zo ver te rijden ?)
Op zich wel te doen, maar je kunt natuurlijk prima de overnachting open laten en kijken hoe ver je komt. Jammer dat je te vroeg bent voor de tioga Pass. Als er weinig sneeuw ligt kun je de route andersom doen en hopen dat de pas open is tegen de tijd dat jullie er zijn. Je weet het maar nooit.fleenen schreef: do 02-05: vertrek vanuit Death Valley naar Visalia 469 Km 5,5 uur (vind ik te lang) Alternatief ?
Waarom Oakhurst? Probeer een plekje in de vallei te vinden, kijk op http://www.nps.gov.yose om te zien wanneer je moet boeken of kijk op de AA-site bij Yosemite voor een instructie.fleenen schreef:
Jullie hebben te weinig tijd voor Moab. Je hebt daar twee parken, dus ik zou er zeker een volle dag maar liever twee dagen voor uittrekken.
Of laat Moab vallen en trek meer tijd uit voor parken als Yosemite en Zion. Hebben jullie je al verdiept in de prken? Wat willen jullie doen, veel wandelen?
Een Tomtom heb je in het westen eigenlijk niet nodig. Ik raad altijd aan om hier een Hallwag-kaart te kopen, dan kun je alvast de route uitstippelen. Op de Hallwag kaart zie je welke routes scenic zijn. Meestal heb je echter weinig keus, zeker met dit rondje ligt de route min of meer vast.fleenen schreef: Graag advies over de te volgen route,(of moeten we de TomTom gewoon op kortste route instellen) welke campings (en welke moeten we van te voren echt boeken) bijzondere bezienswaardigheden enz.
Voor de parken is het reserveren van camping aan te raden, zeker voor Yosemite, en ook voor de Grand Canyon. In de andere parken zal het wellicht meevallen, maar in het weekend zou ik zeker boeken.
Lees eens wat reisverslagen (zie onder het zuidwesten forum). Als je wat verslagen leest van mensen die ook met een camper gereisd hebben krijg je een goed beeld van de mogelijkheden onderweg en in de parken, en van de campings.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoi, leuk als dromen uitkomen 
Ik heb wel wat op/aanmerkingen/reacties op je route, vooral op het einde ga je echt veelste snel.
Ik denk dat wat ik het belangrijkste zou vinden als ik met een camper zou gaan is dat je rust hebt, ondanks dat je altijd in dit gebied veel moet rijden.
Als je Visalia te ver vind de dag erna dan zou je mijns inziens 2 dingen kunnen doen (puur gebaseerd op je eigen routebeschrijving). Blijf een groot deel vd dag nog in Death Valley en rij naar een campground of hotel bij Lake Isabella, of rij door tot aan Bakersfield. Als je de dag erna geen intentie hebt om Yosemite in te rijden, maar alleen maar tot Yosemite zou ik voor het 1e gaan. Maar... als je in of bij Bakersfield overnacht, zou ik zeker proberen om 2 nachten op een campground IN Yosemite te staan, ipv in Oakhurst of dergelijke. (ik zou dat zelf vanuit Lake Isabella ook doen trouwens, maar dat is een persoonlijke keuze en ik vind de afstand goed te doen).
San Francisco (1.5dag is eigenlijk net een dagje te kort, maar soit) - kustroute - LA is goed te doen. Ga er alleen wel vanuit dat het stuk Monterey - Santa Barbara veel meer tijd gaat kosten als dat google maps aangeeft. Hier ben je een flink deel van de dag mee zoet, vooral als je ook nog dingen gaat bekijken en of wandelen.
Ik zou persoonlijk de dagen LA - Joshua Tree - JoshuaTree - Kingman en Kingman Grand Canyon een dag inkorten. Rij bv vanaf LA via Joshua Tree NP naar Needles en de dag erna door naar de GC. Het is de 1e dag wel een flink stuk rijden, maar deze dag heb je echt nodig in het laatste gedeelte.
Die volle dag GC zou ik zo laten, dat is wel lekker. Daarna zou ik de route wat veranderen, omdat je nu eigenlijk door Monument Valley - Moab (canyonlands en arches) - scenic hw 12 - Capitol Reef - Bryce - Zion en Valley of fire heenblaast.
Moab - Capitol Reef in 2.5u ga je trouwens nooit redden
Pak op de volle dag GC de highlights aan de 64 (bv de watchtower, ik noem maar even iets) mee, zodat je dat niet onderweg naar Monument Valley nog moet doen. Je gaat hier volgens mij ook een uur verliezen ivm een tijdszone waar je doorheen rijdt.
Dan moet je een keuze gaan maken. bv je eerder gewonnen dag bij Moab erbij doen en captol reef laten hangen en direct naar Bryce rijden. Zodat je erna een extra dag voor Zion hebt.
Of Moab en Capitol Reef laten vallen en Bryce en Zion op je gemak meepakken en een dag Page na Monument Valley erbij doen.
Campgrounds in de nationale parken allemaal van te voren boeken. Verder zou ik San Francisco en LA ook wel van te voren boeken, maar daar heb je nog 6 maanden voor, dus lekker aanbiedingen spotten.
Ik heb geen ervaring met een camper door de USA te trekken, maar als het een beetje hetzelfde is als in Europa dan ben je een stukje langzamer dan met een auto. Althans dat is ook mijn visie nadat ik diverse campers onderweg heb ingehaald.
Als het een beetje meezit zijn we tegelijkertijd in Vegas zie ik, dus dan kun je me mooi vertellen hoe je trip is geweest

Succes met de planning

Ik heb wel wat op/aanmerkingen/reacties op je route, vooral op het einde ga je echt veelste snel.
Ik denk dat wat ik het belangrijkste zou vinden als ik met een camper zou gaan is dat je rust hebt, ondanks dat je altijd in dit gebied veel moet rijden.
Hier is wel van belang dat je aangeeft hoe laat je je camper kan ophalen. Instructies + boodschappen doen kan zomaar een halve dag in beslag nemen. Iig diverse uren. De afstand naar Death Valley is goed te overbruggen en zeker niet te ver. Alleen zie je ook nog iets van Death Valley is de vraag.wo 01-05: camper ophalen bij Cruise America type C19
Als je Visalia te ver vind de dag erna dan zou je mijns inziens 2 dingen kunnen doen (puur gebaseerd op je eigen routebeschrijving). Blijf een groot deel vd dag nog in Death Valley en rij naar een campground of hotel bij Lake Isabella, of rij door tot aan Bakersfield. Als je de dag erna geen intentie hebt om Yosemite in te rijden, maar alleen maar tot Yosemite zou ik voor het 1e gaan. Maar... als je in of bij Bakersfield overnacht, zou ik zeker proberen om 2 nachten op een campground IN Yosemite te staan, ipv in Oakhurst of dergelijke. (ik zou dat zelf vanuit Lake Isabella ook doen trouwens, maar dat is een persoonlijke keuze en ik vind de afstand goed te doen).
San Francisco (1.5dag is eigenlijk net een dagje te kort, maar soit) - kustroute - LA is goed te doen. Ga er alleen wel vanuit dat het stuk Monterey - Santa Barbara veel meer tijd gaat kosten als dat google maps aangeeft. Hier ben je een flink deel van de dag mee zoet, vooral als je ook nog dingen gaat bekijken en of wandelen.
Ik zou persoonlijk de dagen LA - Joshua Tree - JoshuaTree - Kingman en Kingman Grand Canyon een dag inkorten. Rij bv vanaf LA via Joshua Tree NP naar Needles en de dag erna door naar de GC. Het is de 1e dag wel een flink stuk rijden, maar deze dag heb je echt nodig in het laatste gedeelte.
Die volle dag GC zou ik zo laten, dat is wel lekker. Daarna zou ik de route wat veranderen, omdat je nu eigenlijk door Monument Valley - Moab (canyonlands en arches) - scenic hw 12 - Capitol Reef - Bryce - Zion en Valley of fire heenblaast.
Moab - Capitol Reef in 2.5u ga je trouwens nooit redden

Pak op de volle dag GC de highlights aan de 64 (bv de watchtower, ik noem maar even iets) mee, zodat je dat niet onderweg naar Monument Valley nog moet doen. Je gaat hier volgens mij ook een uur verliezen ivm een tijdszone waar je doorheen rijdt.
Dan moet je een keuze gaan maken. bv je eerder gewonnen dag bij Moab erbij doen en captol reef laten hangen en direct naar Bryce rijden. Zodat je erna een extra dag voor Zion hebt.
Of Moab en Capitol Reef laten vallen en Bryce en Zion op je gemak meepakken en een dag Page na Monument Valley erbij doen.
Campgrounds in de nationale parken allemaal van te voren boeken. Verder zou ik San Francisco en LA ook wel van te voren boeken, maar daar heb je nog 6 maanden voor, dus lekker aanbiedingen spotten.
Ik heb geen ervaring met een camper door de USA te trekken, maar als het een beetje hetzelfde is als in Europa dan ben je een stukje langzamer dan met een auto. Althans dat is ook mijn visie nadat ik diverse campers onderweg heb ingehaald.
Als het een beetje meezit zijn we tegelijkertijd in Vegas zie ik, dus dan kun je me mooi vertellen hoe je trip is geweest

Succes met de planning
Ik zou een nacht extra in Zion blijven. Valley of Fire kun je ook doorheen rijden op weg naar Las Vegas, daar heb je zeker tijd genoeg voor. Je zou eens op de site van dit park moeten kijken, volgens mij mag je maar een klein gedeelte met camper bezichtigen. Wel een mooi gedeelte met een leuk visitorpark. Wij hebben afgelopen zomer hier met de camper doorheen gereden, dit kun je nalezen in ons verslag. Zion is een prachtig park, waar je je meerdere dagen goed kan vermaken.
Houd er inderdaad rekening mee dat je met een camper langzamer rijdt als met een auto, rijtijden op google en TomTom zijn gebaseerd op rijden in een auto, niet met een camper.
Houd er inderdaad rekening mee dat je met een camper langzamer rijdt als met een auto, rijtijden op google en TomTom zijn gebaseerd op rijden in een auto, niet met een camper.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu dat je dezellfde dag de camper ophaalt. Dan wordt het wel krap, maar het is afhankelijk van hoe laat je de camper op kunt halen. Je zult ook nog inkopen willen doen. Misschien is het niet gek om in pahrump te overnachten.Martin & Marianne schreef:Je haalt de camper toch de dag ervoor al op? Dan kun je prima tot aan DV rijden. Weet je wel zeker dat je daar wilt overnachten?fleenen schreef: wo 01-05: vertrek vanuit Las Vegas naar Death Valley 313 Km 3,5 uur (is dit slim om de 1e dag meteen zo ver te rijden ?)
Marianne
Ik zou persoonlijk kiezen voor Moab ipv Capitool Reef.
Moab is, vind ik, veel spectaculairder.
Nogmaals ik weet niet hoe lang het rijden is met een camper, maar je kan ervoor kiezen door Capitool Reef heen te rijden.
Je kan dan via highway 24 erdoorheen rijden. Misschien is even voor Bryce stoppen een betere optie. (bijv. Boulder of Escalante).
Op een uurtje / 1.5 uur rijden.
Valley of Fire ken ik zelf niet, maar denk inderdaad dat je daar wel doorheen kan rijden.
Moab is, vind ik, veel spectaculairder.
Nogmaals ik weet niet hoe lang het rijden is met een camper, maar je kan ervoor kiezen door Capitool Reef heen te rijden.
Je kan dan via highway 24 erdoorheen rijden. Misschien is even voor Bryce stoppen een betere optie. (bijv. Boulder of Escalante).
Op een uurtje / 1.5 uur rijden.
Valley of Fire ken ik zelf niet, maar denk inderdaad dat je daar wel doorheen kan rijden.
Re: Reis fleenen: 1e reis naar Amerika hoe en wat
Toen ik voorbije zomer in USA was, heb ik per toeval een rodeoshow kunnen meepikken. Was in Moab, omdat het al halfweg was mochten we gratis gaan kijken. Ik vond het in ieder geval een heel leuke ervaring, omdat het echt iets Amerikaans is. 1 stier was ook wat koppig om de piste uit te lopen en dan hadden we eigenlijk een extra show met de cowboys die de stier trachtten te vangen met lasso. In ieder geval, ik vond het een heel leuke sfeer en ik raad je zeker aan om eens te gaan kijken als je de kans hebt.
Ps: Arches N.P. moet je zeker doen, want dit vond ik echt de moeite om te zien
Ps: Arches N.P. moet je zeker doen, want dit vond ik echt de moeite om te zien
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dat wordt racen...
De reistijd die is gekoppeld aan de aantallen KM`s is waarschijnlijk met een routeplanner bepaald? Houdt rekening met minimaal 1 uur extra tijd ivm bezienswaardigheden onderweg, lunchstops, tanken etc. Daarnaast is het zonde om alleen maar van punt A naar punt B te rijden, less is more in dit geval.
De reistijd die is gekoppeld aan de aantallen KM`s is waarschijnlijk met een routeplanner bepaald? Houdt rekening met minimaal 1 uur extra tijd ivm bezienswaardigheden onderweg, lunchstops, tanken etc. Daarnaast is het zonde om alleen maar van punt A naar punt B te rijden, less is more in dit geval.
-
- Amerika-ontdekker
Het is een prachtige route maar ik denk dat je hem beter iets kunt inkorten. Nu rijden jullie elke dag. Wij hebben hetzelfde rondje in 4 weken gedaan met een camper en zijn af en toe ergens 2 of 3 dagen geweest vooral in de mooie natuurgebieden. Je doet zoveel indrukken op en je rijdt zeker langzamer dan opgegeven tijden. Er zijn zoveel mooie uitzichtpunten om foto s te nemen en gewoon te genieten.Dus mijn tip is :neem de tijd om ook te genieten! Veel succes met plannen.
-
- Amerika-ontdekker
dank voor jullie reacties naar aanleiding daarvan heb ik de route aangepast kijk er maar eens naar
alvast bedankt,
aankomst 29 april 2013 in Las Vegas dan 2 nachten Las Vegas Hotel Excalibur
1 mei dag 1 vanaf 09.00 uur camper ophalen boodschappen doen en dan naar Death Valley
dag 2 naar Visalia
dag 3 naar Sequoia/Kings Canyon
dag 4 naar Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 naar San Francisco
dag 7 San Francisco
dag 8 naar San simeon
dag 9 naar Los Angeles
dag 10 Los Angeles
dag 11 naar Joshua Tree
dag 12 naar Kingman
dag 13 naar Grand Canyon
dag 14 Grand Canyon
dag 15 naar Page
dag 16 Page
dag 17 naar Monument Valley
dag 18 naar Bryce Canyon
dag 19 naar Zion
dag 20 Zion
dag 21 Camper inleveren in Las Vegas voor 15.00 uur daarna hotelovernachting Excalibur
aantal nachten 20 volgens routeplanner 4260 Km / 2647 Mijl
de volgende dag terugvliegen naar Amsterdam
kijk maar even of het zo beter te doen is
alvast bedankt, Frans en Ria
alvast bedankt,
aankomst 29 april 2013 in Las Vegas dan 2 nachten Las Vegas Hotel Excalibur
1 mei dag 1 vanaf 09.00 uur camper ophalen boodschappen doen en dan naar Death Valley
dag 2 naar Visalia
dag 3 naar Sequoia/Kings Canyon
dag 4 naar Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 naar San Francisco
dag 7 San Francisco
dag 8 naar San simeon
dag 9 naar Los Angeles
dag 10 Los Angeles
dag 11 naar Joshua Tree
dag 12 naar Kingman
dag 13 naar Grand Canyon
dag 14 Grand Canyon
dag 15 naar Page
dag 16 Page
dag 17 naar Monument Valley
dag 18 naar Bryce Canyon
dag 19 naar Zion
dag 20 Zion
dag 21 Camper inleveren in Las Vegas voor 15.00 uur daarna hotelovernachting Excalibur
aantal nachten 20 volgens routeplanner 4260 Km / 2647 Mijl
de volgende dag terugvliegen naar Amsterdam
kijk maar even of het zo beter te doen is
alvast bedankt, Frans en Ria
Laatst gewijzigd door fleenen op 13 nov 2012, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom Santa Maria? En niet bijvoorbeeld San Simeon of Cambria (beiden halverwege) of anders Morro Bay?
Het mooiste stuk van de kustroute is tussen Carmel en San Simeon. Door dichter bij LA te overnachten dan bij SF heb je hier minder tijd voor. En Santa Maria is geen hele mooie of leuke plaats.
Het mooiste stuk van de kustroute is tussen Carmel en San Simeon. Door dichter bij LA te overnachten dan bij SF heb je hier minder tijd voor. En Santa Maria is geen hele mooie of leuke plaats.
aankomst 29 april 2013 vlucht Las Vegas
30 april Las Vegas
1 mei camper ophalen - Death Valley
dag 2 Death Valley- Sequoia /kings canyon
dag 3 Kings Canyon - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - San Francisco
dag 6 San Francisco
dag 7 San Francisco - Santa Maria (tuusen San Francisco en Los Angeles)
dag 8 Santa Maria- Los Angeles
dag 9 Los Angeles
dag 10 Los Angeles-Kingman
dag 11 Kingman -Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Grand Canyon - Page
dag 14 Page
dag 15 Page - Monument Valley
dag 16 Monument Valley - Moab
dag 17 Moab
dag 18 Moab - Bryce Canyon
dag 19 Bryce - Zion
dag 20 Zion
dag 21 Zion - Las Vegas camper inleveren daarna hotelovernachting
dag 22 Las Vegas - Amsterdam
Ik heb jouw planning even opgeschreven.Dan zie je de reisdagen beter.
Las Vegas - camper ophalen - Death Valley
Dat vraagt wel veel, want je moet ook nog boodschappen doen als je de camper opgehaald hebt.
Volgens mij kan je Sequoia Kings Canyon niet in vanaf deze kant, maar dat kunnen experts beter zeggen.
Ik vind het een gehaaste route, ik word al moe als ik het zie.
Moab erin in een rondje van 3 weken, vind ik krap.
Je camper inleveren op de dag dat je nog vanuit Zion moet komen is ook haastwerk.
Volgens mij is dit voor 11.00 uur 's morgens.
Verder sluit ik mij aan bij Hokey; kies San Simeon i.p.v. Santa Maria.
30 april Las Vegas
1 mei camper ophalen - Death Valley
dag 2 Death Valley- Sequoia /kings canyon
dag 3 Kings Canyon - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - San Francisco
dag 6 San Francisco
dag 7 San Francisco - Santa Maria (tuusen San Francisco en Los Angeles)
dag 8 Santa Maria- Los Angeles
dag 9 Los Angeles
dag 10 Los Angeles-Kingman
dag 11 Kingman -Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Grand Canyon - Page
dag 14 Page
dag 15 Page - Monument Valley
dag 16 Monument Valley - Moab
dag 17 Moab
dag 18 Moab - Bryce Canyon
dag 19 Bryce - Zion
dag 20 Zion
dag 21 Zion - Las Vegas camper inleveren daarna hotelovernachting
dag 22 Las Vegas - Amsterdam
Ik heb jouw planning even opgeschreven.Dan zie je de reisdagen beter.
Las Vegas - camper ophalen - Death Valley
Dat vraagt wel veel, want je moet ook nog boodschappen doen als je de camper opgehaald hebt.
Volgens mij kan je Sequoia Kings Canyon niet in vanaf deze kant, maar dat kunnen experts beter zeggen.
Ik vind het een gehaaste route, ik word al moe als ik het zie.
Moab erin in een rondje van 3 weken, vind ik krap.
Je camper inleveren op de dag dat je nog vanuit Zion moet komen is ook haastwerk.
Volgens mij is dit voor 11.00 uur 's morgens.
Verder sluit ik mij aan bij Hokey; kies San Simeon i.p.v. Santa Maria.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor sequoia national Park moet je idd eerst helemaal om de Sierra Nevada heen. Je kunt wel door Sequoia Forest rijden. Dat is wel wat compleet anders overigens en vooral het stuk tussen woffort heights en california hot springs leek mij niet geschikt voor Campers. Ik zou zeggen, rij vanuit DV naar lone pine, kijk daar nog wat rond en rij naar Bakersfield. Daar overnachten en de dag erna vroeg op pad naar Yosemite.
-
- Amerika-ontdekker
route is weer aangepast heb nu gekozen voor: Moab te laten vallen en via death valley naar Visalia en dan naar Sequia / kings canyon te gaan ook heb ik San Maria vervangen door San Simeon
ik hen early bird bijgeboekt bij Cruise Amerika zodat ik een extra dag te besteden heb ophalen vanaf 09.00 uur en terugbrengen voor 15.00 uur
zie vorig bericht.
kijk maar of het zo te doen is ?
Gr, Frans en Ria
ik hen early bird bijgeboekt bij Cruise Amerika zodat ik een extra dag te besteden heb ophalen vanaf 09.00 uur en terugbrengen voor 15.00 uur
zie vorig bericht.
kijk maar of het zo te doen is ?
Gr, Frans en Ria
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijken mij goede aanpassingen. Voor Seki zou je bij Three Rivers kunnen overnachten, en dan een nacht in het park, bijvoorbeeld in Grant Grove.
Is het iets om de route andersom te doen? Minder kans op een late sneeuwbui in Sequoia en Yosemite.
Schrijf het nog eens uit. Misschien is er ruimte voor een tussenstop in Capitol Reef, tussen Bryce en Monument Valley.
Marianne
Is het iets om de route andersom te doen? Minder kans op een late sneeuwbui in Sequoia en Yosemite.
Schrijf het nog eens uit. Misschien is er ruimte voor een tussenstop in Capitol Reef, tussen Bryce en Monument Valley.
Marianne
@Fleenen, beter is het om niet een eerder bericht met de reis daarin aan te passen, maar om middels een nieuw bericht opnieuw de route te presenteren. Op die manier blijven de daarna geplaatste comments logisch en is het overzichtelijker.
Ik ben nog steeds benieuwd waarom jullie in eerste instantie voor Santa Maria kozen.
Ik ben nog steeds benieuwd waarom jullie in eerste instantie voor Santa Maria kozen.
Van Visalia zal het niet meevallen om naar Three Rivers te rijden met een RV. 100den bochten en switchbacks en deze weg is regelmatig afgesloten voor RVs (Ca198)
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb gekeken naar een overnachtingscamping die in het midden lag tussen San Francisco en Los Angeles !Hockey schreef:@Fleenen, beter is het om niet een eerder bericht met de reis daarin aan te passen, maar om middels een nieuw bericht opnieuw de route te presenteren. Op die manier blijven de daarna geplaatste comments logisch en is het overzichtelijker.
Wat vindt je ervan om de route om te draaien zodat we niet in het weekend in Yosimeti zitten maar dan wel een weekend in LA.
de kust weg tussen SF en LA in toch het mooiste om van SF Naar LA te rijden of niet ?
bedankt voor je reactie ben al een heel stuk verder
Frans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij sowieso een goed idee (zie mijn eerdere bericht) maar zeker als je daarmee het weekend in Yosemite kunt vermijden. In welke richting je de kustweg doet is niet zo interessant, vooral regelmatig stoppen, dan kun je de kust van alle kanten bekijken. Parkeren is misschien wat lastiger als je van LA naar SF rijdt.fleenen schreef:Wat vindt je ervan om de route om te draaien zodat we niet in het weekend in Yosimeti zitten maar dan wel een weekend in LA.
de kust weg tussen SF en LA in toch het mooiste om van SF Naar LA te rijden of niet ?
Kijk eens naar de reserveringen in Yosemite, ik denk dat je op 15 december moet reserveren.
Je kunt morgen eens oefenen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3541 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger