Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis niekie73: Vancouver - Yellowstone - Calgary

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Reis niekie73: Vancouver - Yellowstone - Calgary

Bericht door niekie73 »

We dachten eerst Calgary - Calgary te doen maar nadat ik hoorde dat de drop-off maar $350,- was zijn we nu op het idee gekomen
om dus in Vancouver te starten en Calgary te eindigen.

Nu vraag ik me alleen af is het te doen in 21 dagen (camper)

Dus we willen zien,
Olympic National park
Mt Rainier National park
Grand Teton
Yellow Stone
Glacier
Waterton
Indien mogelijk ook nog lake louise.

Vancouver hebben we gezien, mooie stad maar wil ik deze keer geen tijd in besteden en hetzelfde geld voor Calgary.
We vinden het niet erg lange afstanden te rijden als we daardoor meer tijd in de parken hebben. (ben chauffeuse van beroep dus echte kilometer vreter 8) )

We zijn meestal zo rond 6:00 uur 6:30 uur wakker dus vroeg vertrekken is ook niet echt een probleem.
Het staat nog in optie, we vertrekken hier dan 5 juni en vertrekken daar weer 26 juni.

We zijn geen mensen van dag wandelingen, hier en daar een klein wandelingetje vinden we leuk, maar het moet niet zo zijn dat we moeten sjeesen door de
national parken. Is er iemand die al een keer zoiets gedaan heeft? Heb al wel een paar verslagen via google snel gevonden maar omdat dit nu in optie staat hoopte
ik eigenlijk dat iemand kon zeggen prima te doen of mens ben je wel wijs :oops:
Dan verander ik het namelijk weer in Calgary Calgary en gaan dan tot Grand Teton en weer terug.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
broekhuis
Amerika-newbie

Re: Vancouver - Yellow stone - Calgary

Bericht door broekhuis »

Wij hebben deze trip net achter de rug, met een camper, ook 3 weken.
Na Vancouver hebben we de Boeing fabriek in Everett bezocht en daarna gelijk de Cascades in, op weg naar Yellowstone, via Stephens Pass, Lake Chelan, Grand Coulee, Coeur d'Alene en dan verder richting Livingston en de parkingang bij Gardiner.

Na Yellowstone via de Beartooth Hwy omhoog naar Glacier en Waterton, tot slot nog enkele dagen in Banff en Yoho NP doorgebracht; dropoff in Calgary. Dit kwam voor ons op 3950 km.

De staat Washington heeft ons positief verast, heel afwisselend met verschillende klimaat- en landschapszones.
Ook de Beartooth hwy is iets geweldigs en ik vond persoonlijk ook de weidse prairielandschappen van Montana ook prachtig.

We reisden met 2 zoons van 11 en 15 die niet houden van vroeg opstaan en liever ook niet teveel uren achter elkaar rijden.
Deze afstand was daarom de max voor ons; Olympic, Mt Rainier en Teton doelbewust overgeslagen. Maar voor km-vreters met een personenauto lijkt jou plan me geen enkel probleem. Gun de Canadian Rockies een paar dagen, daar is echt véél meer te beleven dan Lake Louise.

Henk
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Re: Vancouver - Yellow stone - Calgary

Bericht door niekie73 »

Dank je wel voor je reactie toevallig geen reisverslag/blog?

Ik hoef niet perse naar Lake Louise, maar was meer bedoeld of er voor die omgeving ook nog tijd overbleef.
Dit jaar ook vanuit lake louise, Yoho enzo gedaan maar zou nog wel graag een keer terug willen naar Moraine Lake die was dit jaar nog deels bevroren.

Heb je geen spijt dat je olympic, rainier en grand teton over hebt geslagen? Dat is voor mij de enige reden om vanuit Vancouver te starten.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vancouver - Yellowstone - Calgary

Bericht door vana »

Wij hebben in 2008 een rondje Vancouver gereden inclusief o.a Banff, Jasper, Grand Teton, Yellowstone en Olympic. We deden hier 30 dagen over dus een one-way Vancouver - Calgary moet prima te doen zijn in 21 dagen.
Als ik het goed gelezen heb betaal je via de Canadese versie van usareisen.de geen dropoff kosten tussen Vancouver en Calgary zie hier onder "Mietbedingungen" bij '"Einweggebühren"

Ons reisverslag kun je hier vinden.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Dank je vana volgens mij heb ik al een deel van jullie verslag gelezen, maar ga hem zeker nog rustig nalezen.

Wij willen met camper gaan reizen dus helaas niks aan Alamo site, gezien jullie route heb ik er nu wel vertrouwen in dat het in 21 dagen moet lukken.
Ga er zondag nog eens rustig voor zitten, alles staat in optie tot maandag. Op dit moment nog een gunstige prijs dus wil ook niet te lang wachten.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Met een camper is het goed te doen om gemiddeld 250 km per dag te rijden dus 250 x 20 = 5000 km, nou dan kan je makkelijk alles zien wat je zien wilt hoor!
Je gaat een prachtige reis maken door een geweldig gebied.
Veel plezier met de voorbereidingen!
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Yes we hebben geboekt, het feest kan beginnen. Omdat we eerst van Calgary naar Calgary hadden gekeken is het westen zoals olympic mt rainier nog
onbekent voor mij maar heb het geprobeerd erin te passen.

Het is nog maar globaal, hebben we genoeg tijd uitgetrokken voor de NP's?

5-jun Amsterdam - Vancouver
6-jun Vancouver - Olympic natioanal park (is dat te doen 1 dag? we hebben natuurlijk ook nog boodschappen nodig)
7-jun Olympic National park
8-jun Olympic National park - Mt Rainier
9-jun Mt Rainier
10-jun Mt Rainier - St Helens
11-jun St Helens ri Boise (hoe kunnen we dit stuk het beste overbruggen, is dat in 1 dag te doen?)
12-jun Boise - Idoho Falls
13-jun Idoho Falls - Grand Teton
14-jun Grand Teton
15-jun Grand Teton - Yellow Stone
16-jun Yellow Stone
17-jun Yellow Stone
18-jun Yellow Stone - Bozeman via Beartooth
19-jun Bozeman - Glacier National park
20-jun Glacier National park
21-jun Glacier National park - Waterton
22-jun Waterton np
23-jun Waterton np - omg Lake Louise
24-jun omg Lake Louise
25-jun Omg Lake Louise - Calgary
26-jun Calgary - Amsterdam
27-jun Thuis

Zou graag wat meningen horen, ook als jullie zeggen dat en dat moet je gezien hebben zoals ik al zei, het westen is me nog helemaal onduidelijk moet ik
me nog in gaan verdiepen. Kan wel van alles willen maar de route moet natuurlijk wel te doen zijn.

Er staat wel omgeving lake louise, dit kan nog van alles zijn kan zijn als ik zin en tijd heb dat ik de Icefield nog een keer rij tot aan Jasper, gewoon omdat we het zo
mooi vinden. Peyto Lake was dit jaar onbereikbaar dus misschien nu een kans, Moraine Lake blijft mooi, yoho etc... dus dat bedoel ik met omg lake louise.
Niet echt allemaal een must maar gewoon als de tijd er is.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dit is zo'n beetje onze reis van vorig jaar! Ken je ons reisverslag al? En als je interesse hebt, wil ik ook mijn roadbook wel delen met je, daarvoor heb ik je e-mail adres nodig. Je zal er veel nuttige tips in vinden, en links naar websites. En onze foto's vind je hier.

Wij hebben Mount Rainier tijdens de trip uiteindelijk overgeslagen omdat de top van de berg in de wolken lag en de weersverwachtingen daar niet al te super waren. Mount St. Helens hebben we helemaal niet in onze planning opgenomen, in plaats daarvan zijn we vanuit Woodburn naar Smith Rock SP gereden, en naar John Day Fossil Beds. Daar hebben we ook niet al te veel tijd gehad. In de omgeving van Idaho Falls kun je een aantal mooie watervallen bekijken, die zijn wel de moeite waard. Ook Glacier NP hebben wij uiteindelijk overgeslagen omdat ik heel ziek was, en omdat de GTTS-road nog niet geopend was. Maar in het roadbook vind je van de dingen die we uiteindelijk hebben overgeslagen wel nog de plannen.

Het wordt een mooie trip! Veel succes met de verder planning en veel voorpret gewenst!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Bedankt voor je reactie Jasmino, ik had jullie verslag gezien (en al veel gelezen) maar ga er nog eens rustig voor zitten.

Had gezien dat jullie shop dagen hadden en Vancouver vandaar dat ik dacht doen wij niet dus ik kan wat meer National Parken nemen.
Wij zijn helemaal geen stadsmensen/shopmensen. En moet zeggen dat ik Olympic, mt rainier en mt helens alleen in sommige topics heb gezien.
Maar nog niet eens weet wat we er allemaal kunnen doen/zien vandaar dat ik het maar globaal zo heb opgezet.

Zou graag je roadbook willen zien hoe meer tips hoe meer vreugd, zal je mijn mail sturen via pm.

Normaal heb ik de route in mijn kop voor ik ga boeken, maar door deze veranderen (wat me wel mooier lijkt) moet ik me wel helemaal opnieuw orrienteren
dus alle hulp is welkom :clap:
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis niekie73: Vancouver - Yellowstone - Calgary

Bericht door annet2009 »

Hou er rekening mee dat het kan zijn dat de Going-to-the-Sun road in Glacier NP nog niet volledig open is op 20-21 juni.
Dit jaar was hij 19 juni open, maar vorig jaar bijvoorbeeld extreem laat: 13 juli.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hallo,

De rit van Vancouver naar Olympic NP is heel goed te doen op 1 dag. Wij hebben dit enkele jaren geleden gedaan en met stoppen voor de benen te strekken, lunch en kopen van boodschappen waren wij rond 17u in de omgeving van Forks. Wij deden boodschappen bij een grote Walmart in Sequim wat net voor Port Angeles gelegen is.

Ik zou de route volgen van Vancouver naar Burlington via de I5 waar je dan de borden volgt richting "Whidbey Island" (Highway 20), rij door Whidbey Island heen (heel mooi) naar Coupeville waar je dan de ferry kan nemen richting Port Townsend. Vanuit Port Townsend volg je Highway 20 dan nog een stukje om dan uit te komen bij Highway 101 en volg deze richting Sequim/Port Angeles. Hier is een kaart van de route via [url=
https://maps.google.com/maps?saddr=Vanc ... ls&t=m&z=8]Google Maps[/url] en voor informatie over de Washington State Ferries kan je hier eens kijken: http://www.wsdot.wa.gov/ferries/.

De rest van je route ziet er goed uit, ik ben niet bekend met de rest van het Amerika gedeelte dus kan je niet echt verder helpen. Ik ben enkel bekend met Washington State en Oregon (het kust gedeelte).

Nog veel succes met de details van je route, dat wordt een prachtige reis!
Groetjes,
Ann

PS: voor ons verslag van Olympic NP kan je hier eens gaan kijken (stukje naar beneden scrollen): http://anninbc.blogspot.ca/2008/10/my-l ... er_29.html

En voor ons verslag van Mount Rainier NP kan je hier eens gaan kijken: http://anninbc.blogspot.ca/2009/08/moun ... -trip.html
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Bedankt voor je reactie Ann, het enige waar wij rekeningen mee moeten houden is dat we nog niet helemaal zeker weten hoe laat we uit Vancouver
kunnen vertrekken. Denk je dat de ferry gereserveerd moet worden voor 6 juni?

Ga zeker je verslagen nalezen, thanks hiervoor :clap:
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De Washington State ferry moeten niet gereserveerd worden! Toen wij daar waren was het eind augustus en nog zomer en we konden zo mee met de eerste ferry, zorg dat je een half uurtje op voorhand daar bent. De ferries gaan regelmatig genoeg, ik denk om de 45 minuten tot een uur en de overzet is maar zo'n 20-30 minuten.

Veel succes nog met de details van de reis!
Ann
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Even een vraagje wat is wijsheid om na Olympic NP eerst naar MT Helens te gaan en dan via (door) Mount Rainier ri oosten
Of eerst Olympic NP - Mount Rainier - Mt Helens dan ri oosten.

Mt Helens loopt geen route doorheen, Mt Rainier wel als ik het goed heb gezien. Iemand tips ideen wat mooier zal zijn?

Is Mt Helens uberhaupt de moeite waard :oops:
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Mount st Helens is zeker de moeite waard, ook het visitor center is interessant. Maar toen wij er waren lag íe dagen in dikke bewolking, dus veel viel er toen niet te zien helaas.......
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Weet iemand er van uitgaand dat de weg open is, of het te doen is met camper 30 ft
om de weg van Woodland (Mt Helens) de 503 - 90 te nemen en daarna de 25 omhoog richting Mt Rainier?

http://goo.gl/maps/qNQCV

Is dit uberhaupt de moeite of gewoon vanaf Castle Rock mt helens bezoeken en weer via 5 - 508 -7 naar Mt Rainier?

Iemand wijze raad :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden via de 505 en de 12 naar Packwood. Zie hier voor ons verslag en een kaartje. Twee dagen later reden we via de 25 naar Cascades Locks. Dat was een zeer bochtige weg. Ik weet niet hoe de zuidkant is, maar de 25 was niet echt de moeite als ik het me goed herinner.

Marianne
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ok bedankt voor je reactie en ga je verslag lezen :thumbup: (had hem volgens mij nog niet gezien)

En ik denk dat we het terplekke maar moeten bekijken, met mooi weer lijkt me een ander zicht op mt helens mooier
dan via dezelfde weg weer omhoog te rijden naar mt rainier. Uhmm blijft een struikelblokje :roll: is toch ruim 100 km om.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Iemand enig idee hoe ik het beste Yellow Stone kan indelen, ik blijf het maar lastig vinden.
De afstanden zijn natuurlijk zo in te vullen maar er is zoveel te zien we zijn geen dayhike mensen maar korte hikes vinden we leuk.

En is Grizzly and Wolf discovery centre een aanrader, lijkt me wel mooi maar is het de moeite als je maar 4 dagen ys hebt.

Zoveel gelezen over Beartooth highway en als hij open is willen wij hem natuurlijk ook rijden, kan het natuurlijk opzoeken maar denk vraag het hier maar even.
Zijn er veel stopplaatsen en dingen om te zien. Het is namelijk de bedoeling dat we dan rijden tot aan Bozeman 393 km rijtijd 4,5 uur .

Alvast bedankt voor evt tips.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij zijn in http://www.grizzlydiscoveryctr.com/ geweest, ik vond het erg indrukwekkend maar met anderhalf, twee uur heb je het wel gezien, het is niet zo groot nl.
Dus goed in te passen als je vier dagen in Yellowstone bent, ik ben er nog nooit zo lang geweest, wel al vijf keer maar meestal maar twee dagen en dan zien we echt een heleboel!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer