Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Bericht door Tipsy_1 »

nou geniet daar maar van!!!
ik boekte voor onze maart 2011 reis voor 500 eur bij connections (wel nog AA...), ik boekte toen mid september (hun vroeg boek actie loopt nog wel even)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Nu onze andere trips er op zitten (canada en jordanië) is het weer tijd om een amerika trip te plannen, joepie.
Hier is dus ons "definitieve" schema.

We vertrekken op 16 april

dag 1: vliegen op Phoenix, aankomst rond 18u
dag 2: Phoenix - Hopi reservation met bezoek hopi village en Blue Canyon (proberen te verblijven in Hopi Cultural Center)
dag 3: Hopi village - via Canyon de Chelly en Shiprock - naar Farmington
dag 4: Farmingon - bisti badlands - Monticello
dag 5: Monticello - hike Chesler Park in Canyonlands - Monticello
dag 6: Monticello - programma nog te kiezen: House on Fire? Fallen roof Ruin? Muley Point? natural Bridges? - Hanksville
dag 7: Hanksville - LWHC en Goblin Valley, Dead horse point - Moab
dag 8: Moab - Arches NP - Moab
dag 9: Moab - La Salle Mountain Loop en Onion Creek Road - naar Torrey
dag 10: Torrey - Cathedral Valley Loop - Escalante
dag 11: Escalante - ATV hire? voor hole in the rock road? Peekaboo, Spooky, Zebra,...? - Escalante
dag 12: Escalante - Lower Calf Creek Falls - Cottonwood Canyon Road - naar Page
dag 13: Page - the wave? - Kanaf of Page
dag 14: Kanab of Page? genoeg te doen daar... dat wordt kiezen... met Terry naar White Pocket?
dag 15: Kanab - Las Vegas
dag 16: Las Vegas
dag 17: Las Vegas en verjaardag vieren
dag 18: naar huis

ziezo, tot zover de plannen, nu kan de invulling beginnen.
Hierbij alvast enkele vragen:

-> Ik zoek tips voor accomodatie in Moab. Liefst iets orginieel (liefst geen B&B, we houden niet zo van vastgelegde ontbijturen)? Huis huren? iemand een tip?
-> Ken iemand Runnin' Iron Inn in Monticello? zier er erg sfeervol uit... Kleinschalige accomodatie?
-> Hoeveel tijd nemen de La Salle Mountain Loop en Onion Creek Road in? Is het te doen daarna nog naar Torrey te rijden (die route reden we dus al twee dagen eerder, en in Torrey zijn we overigens al eens geweest in 2010)

Bedankt!
groetjes,
Leen
EDIT: sorry zag net dat ik hieronder in dit berichtje nog mijn hele route heb ingeplakt, hierboven dus de korte route die hopelijk al wat beter is.
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 04 nov 2012, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dit is een druk programma, Leen! Heel begrijpelijk hoor, wij zijn ook altijd geneigd alles lekker vol te plannen, als het te veel blijkt te zijn kan je onderweg altijd nog iets schrappen, toch. Ik heb geprobeerd of het nog wat beter ingedeeld zou kunnen worden, maar dat blijkt toch wel lastig te zijn. Inderdaad, zoals je al zegt, het is niet te voorkomen om een stuk dubbel te rijden. Steeds als ik probeer iets te veranderen, dan wordt de ene dag wat makkelijker maar een andere dag weer te vol. Lastig...... en o zo bekend......

Tipsy_1 schreef: Dag 4: Farmington – Farmington
Hele dag Bisti Badlands
Hier boven had je Monticello als overnachtingsplaats, dat is nog wel een lange rit nadat je naar Bisti bent geweest maar ik zou dat toch liever doen dan een tweede nacht in Farmington. Anders wordt dag 5 echt veel te veel.

Dag 5: Farmington – Blanding of Hanksville
Bvb. Road Canyon (fallen roof ruin) of Mule canyon (house on fire), tot Muley Point?
Bvb. Little egypt, burr point, Natural bridgesf
(keuzes...)
De route blanding-hanksville willen we absoluut niet missen. Deze vinden we prachtig…!
Zou er hier een plek meer richting Hanksville zijn om te overnachten?
Ik zou gaan voor de Fallen Roof Ruin (een persoonlijke favoriet!). Leprechaun kan je beter op deze dag doen, niet op dag 6. Want op deze dag kom je er langs, op dag 6 zou je er voor terug moeten rijden. Ergens tussen Blanding en Hanksville ligt een motel waarover ik helemaal niets weet, ik kan je dus niet vertellen of dit een aanrader is. Fry Canyon Lodge, heet het. http://www.ohwy.com/ut/f/faooeynn.htm

Dag 6: Hanksville (of Blanding?) – Moab
Bvb. Leprechaun gulch, little white horse canyon, goblin valley

Dag 7 & Dag 8: Moab:
bvb. Chesler Park (daytrip?), the Arches, Dead horse point overlook, La Sal mountain loop, Devils Garden
(maw: tijd te kort!!!)
De aanrijroute naar Chesler Park is korter vanuit Monticello, zoals je hierboven hebt gepland.

Dag 9: Moab – Torrey (of Hanksville?)
Dag nog in de buurt van Moab doorbrengen

Dag 10: Torrey (of Hanksville) - Cathedral Valley loop – Escalante (of toch terug Torrey?)
Cathedral Valley!

Dag 11: Escalante
dagje ATV huren voor Hole in the Rock road?
of dagje slotcanyons, met bvb. Peekaboo & spooky slot canyon, big horn canyon in Harrish wash, zebra canyon,…
of toch beter extra dag Moab?
Wij zijn een behoorlijk eind de Hole in the Rock Road opgereden, i.v.m. de hike naar Broken Bow Arch (is een geweldig mooie hike, zeg ik maar even om je het nog wat moeilijker te maken :wink: Daarbij hadden we echt geen ATV nodig. De weg schijnt wel slechter te worden als je helemaal tot aan het eind doorgaat, dus als dat jullie plan is, dan is een ATV denk ik wel verstandig. Zebra Canyon is erg mooi, maar wel erg kort en het kost nogal wat tijd. Als je voor de slotcanyons kiest, dan zou ik eerder voor Peekaboo en Spooky gaan, twee voor de prijs van één.

Dag 12: Escalante – Page
Lower Calf Creek Falls trail, Kodachrome Basin, Cottonwood Canyon Road (hoe slecht is de staat tegenwoordig?)
Altijd kort van te voren even informeren naar de staat van de weg, maar dat wist je vast al wel. Hoe de weg er nu bij ligt zegt immers nog niets over straks, in april/mei 2013.

Dag 13 & 14: Page / Kanab
Proberen in te loten op de wave, of met Terry naar white pocket.
Kan je in Page een jeep huren voor dirt roads? (farabees zit er niet)
Verder is er genoeg te zien denk ik...
Edmaiers secret? Buckskin Gulch? Nautilus?

Dag 15: Kanab – Las Vegas
Via water canyon? Of via de route langs zion (canyon overlook trail hebben we nog niet gedaan).
Snow canyon? Valley of fire op herhaling?
Little finland? Maar ik las dat die weg te slecht lag.

Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: naar huis

VRAGEN:
1) initieel plan was te vliegen op Denver, maar dan kreeg ik het begin van mijn route niet goed in elkaar... als er iemand een beter idee heeft...
2) tijdstip eind april : OK voor deze streek?
Wij kiezen meestal voor eind april, begin mei. Omdat het in de zomer veel te warm is, en omdat je in de zomer en herfst ook veel meer kans hebt op thunderstorms die de dirtroads slecht berijdbaar maken. Nadeel is de vaak erg harde wind in april/mei, dat hebben we al vaak meegemaakt. Over het algemeen hebben we echt goed weer gehad in deze periode. Alleen in 2010 en 2011 was het veel slechter dan tijdens de eerdere jaren, we zaten toen in mei nog in de sneeuw!
3) Ik zit een beetje strop met het feit dat ik het stuk blanding- hanksville super mooi vindt, zodat we eigenlijk op weg van en naar moab twee keer hetzelfde stuk rijden...

Ik ben benieuwd naar alle ideeën en tips!!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt henriëtte!
Met jouw tips kan ik heel wat :clap:
(sorry, zag net dat ik mijn bericht hier boven onder mijn eigenlijke tekst nog de route uit één van de eerste berichtjes geplakt had, nu ja, die heb ik nog steeds in mijn achterhoofd, het is enkel dat monticello stuk waar ik nog mee aan het puzzelen ben... ik dacht dus dat ik er uit was door na bisti naar monticello te rijden, maar zou idd te ver kunnen zijn zoals jij aangeeft Henriëtte, mmm, moet nog wat puzzelen hier, ofwel eens niet van te voren boeken, en het ter plekke kiezen maar dat is niet mijn gewoonte :lol: )
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Probeer in Moab eens 3 Dogs and a Moose. De kleinere cottages zijn nog wel betaalbaar. Wij huurden het grootste maar dat was met een ander koppel.
Vanaf Kanab kan je een dagbezoek brengen aan het mooiste punt in de gehele Grand Canyon. Toroweap. Helaas is dit wel een lange rit over dirtroads en het laatste stuk is wel erg ruw. Lekke banden op deze route zijn aan de orde van de dag. Je bent gewaarschuwd. Je kan ook een guided tour maken vanaf Kanab.
LaSal mnt loop zou ik maken in de morgen en dan beginnen ten zuiden van Moab.
Tussen Blanding en Hanksville was vroeger een lodge. Die is er nog steeds maar hij is al jaren gesloten helaas. Fry Canyon Lodge is de naam. Je kan ook nog Edge of the Cedars in Blanding bezoeken en het Fort in Bluff. Bij Bluff zijn ook nog heel wat petroglyphs langs San Juan River.
Vanaf Kanab richting Hurricane heb je nog het schattige Pipe Sping NM. En de eigenaardig Mormonen enclave in Colorado City.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Tipsy_1 schreef:.... ofwel eens niet van te voren boeken, en het ter plekke kiezen maar dat is niet mijn gewoonte :lol: )
Wij geven hier heel sterk de voorkeur aan. Aan niet van te voren boeken, dus. Ik plan wel alles hoor, ik heb ook een heel lijstje waarop ik netjes per dag de afstanden en de bezienswaardigheden vast hebt staan. Gewoon om inzicht te krijgen wat er mogelijk is, qua tijd. Maar ter plekke wijken we daar vaak van af, in 2010 bijvoorbeeld hebben we Utah bijna helemaal overgeslagen omdat het daar toen slecht weer was en we de geplande dirtroads toch niet konden rijden.

Heerlijk hoor, die vrijheid. Wij beslissen soms echt pas om 4 uur 's middags of we ergens blijven (als we moe zijn) of nog een uurtje of 2 verder gaan rijden (als we nog energie over hebben).

Neem je een laptop mee? Dan kan je eventueel ook enkele dagen van te voren (als je beter in kan schatten wanneer je waar zult zijn) toch nog vooraf iets boeken. Wij doen dat heel incidenteel wel eens, als we bang zijn dat we op de dag zelf moeilijk nog iets zullen kunnen vinden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

mmm, ivm dat al dan niet reserveren, een heel dilemma... ik ben zo gewoon van te boeken vooraf en ik vind dat zo superleuk, misschien om te "proberen" eens een paar dagen niet boeken. (al heb ik echt schrik dat ik niets vrij zal vinden, allicht volledig onterecht...) . Ik ben van plan deze keer mijn laptop mee te nemen, als het dan slecht weer is en ik moet mijn route omgooien.

Yeehaw, ook jij weer bedankt voor de super tips! Pipe springs schrijf ik op mijn lijstje! :-) helaas is 3 dogs and a moose volgeboekt als wij in moab zijn, ben meteen gaan kijken en ziet er super uit...! helaas... Ik zit nu te denken aan moab valley RV resort (cabin) maar hoop dat die ook al niet volboekt zijn.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Tipsy_1 schreef: -> Hoeveel tijd nemen de La Salle Mountain Loop en Onion Creek Road in? Is het te doen daarna nog naar Torrey te rijden (die route reden we dus al twee dagen eerder, en in Torrey zijn we overigens al eens geweest in 2010)
Ik denk dat je voor de loop toch minstens 2u moet rekenen als je een volledig rondje rijdt. Heb net eens naar onze foto's gekeken en vanaf het begin van de La Sal Mountain Loop Road (als je de 191 achter je gelaten hebt) tot dat je langs de andere kant terug in de vallei bent, was een dik uur rijden. Maar wij zijn bijna niet gestopt. Tel daar nog de weg van en naar Moab bij (toch ook ongeveer een dik uur denk ik).
Persoonlijk vond ik de La Sal Mountain loop echt niks. Waarschijnlijk is dit in de herfst heel mooi met de kleuren, maar ik vond het in juni een saaie weg. Maar wij houden meer van rode rotsen natuurlijk. ;-) Heb je de 128 al eens gereden? Je zou dus ook een heel stuk van de 128 kunnen rijden moest je die nog niet gedaan hebben. Ik denk dat wij een bepaald stuk wel 4 keer gereden hebben dit jaar. Zo prachtig! :-)
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik begrijp het. Als je het leuk vind om vooraf motels te zoeken, dan is het jammer als je dat op moet geven.

Met onze manier van reizen kan je inderdaad niet al te kritisch zijn wat de motels betreft, we moeten gewoon tevreden zijn met wat er nog beschikbaar is. Nu zijn wij gelukkig snel tevreden, zolang het motel maar niet in een louche buurt staat, internet heeft en schoon is, dan vinden wij het al best. Qua prijs is 't soms goedkoop, soms duur, het gaat ons dan ook om het gemiddelde.

Natuurlijk kan je wel al vooraf zoeken welke motels je aanspreken, zodat je daar tijdens het reizen al rekening mee kunt houden. Maar ja, je loopt dan inderdaad meer risico dat er geen plek meer zal zijn.

Ik gaf je trouwens de Fry Canyon Lodge tip, maar ik zie nu in het berichtje van Yeehaw dat dat motel al jaren gesloten is. Tja, niet zo'n nuttige tip van mij dus :oops:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

haha, ja die is gesloten.
Ik hoef trouwens ook geen sjieke motels hoor. Meestal ben ik 's avonds zo pomp af dat ik amper opmerk hoe het hotel er uit ziet. en 's morgens is het vroeg opstaan, douche, valies dicht doen en hup wij zijn weer weg. Lekker on the road.
Enkel in vegas willen we een keer heel sjiek doen (verzoek van mijn dan jarige echtgenoot) :D

@ sofie. ja inderdaad de 128! allicht ook meer ons ding dan de la sal mountain loop. Ik wil dus nog een lekker stuk scenic road rijden in de buurt van Moab voor we naar torrey gaan. Onion creek lijkt mij ook wel super, gezien het rijden door beekjes. Kunnen we al oefenen voor de rivier bij de cathedral valley!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

strooien we, 2 weken vóór jullie trip, broodkruimels naar de King of Wings en Cracked Eggs in de Bisti Badlands :wink: ?
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Tipsy_1 schreef: Onion creek lijkt mij ook wel super, gezien het rijden door beekjes. Kunnen we al oefenen voor de rivier bij de cathedral valley!
Nah..... oefenen voor Cathedral Valley....... dat gaat daar in Onion Creek niet echt lukken hoor :wink: Toen wij de route door Onion Creek reden stelden de beekjes niet echt veel voor, we hebben er moeite voor moeten doen om een beetje opspattend water te krijgen voor een 'dramatische' foto. Wij vonden het een makkelijke, leuke route om te rijden, maar niet echt een topper.

Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

kalaman schreef:strooien we, 2 weken vóór jullie trip, broodkruimels naar de King of Wings en Cracked Eggs in de Bisti Badlands :wink: ?
liefst ja, misschien krijt meenemen? en hopen dat het in tussentijd niet regent? :-) Treffen we elkaar echt nergens maw zijn jullie voor 16 april de USA al weer uit?

@henriëtte: tis toch een beetje oefenen he. Een leuke simpele dirt road vind ik soms wel fijn, ben soms nogal bang als mijn stoere echtgenoot maar niet terug wil draaien. haha. Nog aan het twijfelen of ik en midsize of een grotere maat ga huren trouwens
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Tipsy_1 schreef:Een leuke simpele dirt road vind ik soms wel fijn, ben soms nogal bang als mijn stoere echtgenoot maar niet terug wil draaien. haha.
Dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben :wink:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:Treffen we elkaar echt nergens maw zijn jullie voor 16 april de USA al weer uit?

@henriëtte: tis toch een beetje oefenen he. Een leuke simpele dirt road vind ik soms wel fijn, ben soms nogal bang als mijn stoere echtgenoot maar niet terug wil draaien. haha. Nog aan het twijfelen of ik en midsize of een grotere maat ga huren trouwens
jammer genoeg niet, de 12e zitten we weeral op het vliegtuig richting België. Ik moet wel nog de tickets boeken en wacht daarop om ons rondje samen te stellen, maar Bisti zit er zeker in, vermits we daar de Forum-vlag moeten gaan uithangen :thumbup: .

Rijden jullie de Burr Trail - Upper Mulley Twist niet? We hebben net dat fimpje gepost...misschien krijgen jullie er wel zin in :wink: . (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 98#p769798)
Het volgende filmpje is de volledige Scenic Road van Capitol Reef...in the golden hour...
En vervolgens...our all time favorite : Cathedral Valley Loop, kunnen jullie al "voor"pret beleven... :clap:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kalaman schreef:strooien we, 2 weken vóór jullie trip, broodkruimels naar de King of Wings en Cracked Eggs in de Bisti Badlands :wink: ?
Lijkt mij een goed idee dan kunnen wij even controleren of ze er nog liggen voor Tipsy aankomt, of misschien gelijk met tipsy de route rijden.
Bisti weet ik wel te vinden daar zijn we al twee keer geweest maar KOW is een ander verhaal.
Wij gaan vanaf 15 april en zullen waarschijnlijk laatste week april of eerste week mei in die regio verblijven.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

@ kalaman: burr trail en upper muley twist wil ik zeker rijden, als de wegconditie het toelaat? en afhankelijk van hoe stoer we op die moment zijn en welke auto we meekrijgen :-)

@ rob: Bisti staat op 19 april op onze planning! dus wie weet? hou ons op de hoogte! sowieso kunnen we elkaar misschien wel treffen. wij vertoeven van 16 april tot 3 mei ergens tussen Phoenix en LV!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat zullen we tegen die tijd dan eens bekijken, op dit moment hebben wij nog geen route ik heb alleen een aantal dingen die we willen bezoeken opstaan maar heb dat nog niet uitgewerkt naar een route.
Wij doen van 15 april tot 15 mei een rondje LV > LV met een camper (stadsbus formaat) 8)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

iemand een leuk idee voor een hotel in downtown las vegas? ik vind de golden nugget helemaal top en wil hier graag opnieuw slapen maar wie weet is er een even leuk hotel op fremont street?
(wij willen één nacht downtown en dan nog twee nachten elders (liefst in the venetian maar die is helaas zeer duur)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

zit weer met het dilemma om een midsize of een fullsize SUV te huren :oops:
ik wou nu voor een iets grotere gaan (hoewel, 4WD is nooit gegarandeerd, belangrijkste is enkel dat hij wat hoger van de grond staat...) maar mijn man meent dat een kleinere maat net makkelijker is als je dirt roads doet... DILEMMA...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer