Nog bedankt voor de tips Bralo. Vanmiddag lang met een medewerker van Brussel Airlines gesproken, alle omliggende luchthavens afgegaan. Washington, Boston, Philadelphia, zelfs Cleveland en Toronto. Overal waren alle vluchten vol tot aan zondag. De Amerikaanse kunstenaar heeft zelf ook nog vanalles geprobeerd. We hadden even een opleving toen we hoorden dat JFK weer 'normaal' opereerde, maar toen bleek al gauw dat de vluchten die vandaag en morgen zouden vertrekken, passagiers zouden vervoeren van eerder gecancelde vluchten. Kortom, hij red het niet op tijd
We verplaatsen de opening nu naar een week later, maar de grote vraag is of de mensen die zouden komen (waar ook een aantal 'belangrijke' gasten tussen zaten, maar vooral een heleboel lieve vrienden en familieleden) nu gaan komen.
Heb de hele avond in de zenuwen gezeten. Op naar volgende week!
Balen hoor, maar wel begrijpelijk dat het niet lukt. Waarschijnlijk is het teveel mijl op zeven, maar sinds kort gaan er ook Condor-vluchten van Baltimore naar Frankfurt (London met BA stond al langer op het menu). Wellicht geen bruikbare tip voor jullie, maar je weet maar nooit....
Vervelend dat het niet lukte, hopelijk wordt het een week later net zo'n succes. Mijn ervaring is ook dat als New York of Washington vol zitten alle andere luchthavens heinde en ver ook geen plaats hebben.
Mijn vriendinnen en ik hebben besloten onze NYC trip te cancelen. Helaas zijn zij het geld voor het vliegticket kwijt, en mogelijk betalen we ook nog de volle mep voor het hotel...
@Petra/VS Dat laatste heb ik nu ook ervaren. Toronto en Cleveland liggen met zo'n 8 a 9 uur rijden toch wel op een behoorlijke afstand, maar ook die zaten vol.
Tja, het is allemaal heel begrijpelijk en is ergens ook echt maar een heel klein menselijk leed, gezien de enorme schade en ellende die mensen in de VS nu hebben. Maar toch is het voor ons vervelend.
Van de Amerikaanse kunstenaar begrepen wij dat Manhattan en Brooklyn op dit moment haast apocalyptisch aandoen. Mensen doen er uren over om van Manhattan naar Brooklyn te komen of in andere delen van de stad, lopen uren lang van 1 plek naar een andere omdat metro's niet rijden (en waarschijnlijk andere vormen van vervoer ontregeld zijn), de autowegen schijnen een gekkenhuis te zijn. Is het vandaag of morgen niet Halloween? Wat een surrealistiche situatie....
Een collega van mij zit nu in Duitsland vast omdat ze haar ticket van afgelopen zondag nog niet heeft kunnen omboeken. Dan nog maar een Rijntripje eraan vastplakken, zal ze vast niet erg vinden
Tja, mijn vriendinnen gaan er nog proberen werk van te maken. Het vervelende is dat ze tot 3 keer toe info hebben gekregen die niet klopte. Eerst werd er gezegd dat ze een volledige refund konden krijgen, daarna dat ze kosteloos konden omboeken, en later bleek dat het omboeken alleen kon als de heenvlucht voor 7 nov lag. Maar zij zitten met dienstroosters en kunnen dat niet wijzigen. Over de hotel cancelation hoop ik morgen meer te horen. Degen die ik sprak zou zijn best doen..
Wat ik me afvroeg bij het zien van die beelden: ik ben zelf absoluut geen fan van die serie "Jersey Shore" maar die kindjes komen uit het gebied dat nu flinke schade heeft. Die kindjes hebben aardig wat geld verdiend met die serie, en dit lijkt me een uitstekende mogelijkheid voor hun om te bewijzen dat ze toch enig verstand en gevoel hebben... Heeft de wereld al iets van ze gehoord?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Snooki heeft getwitterd om iedereen veel sterkte te wensen............
Het schijnt dat ze samen met wat andere artiesten kleding veilt voor geld voor de slachtoffers..
Vanmiddag sprak RTLZ met de CEO van Arcadis en die gaf aan dat ze inmiddels twee kleine opdrachten hebben gekregen mbt waterzuiveringinstallaties. Niet iets wat te maken heeft met waterbescherming. Echter, hij zei ook dat ze al een soort voor van Deltaplan voor NY en NJ hadden gepresenteerd in 2009 dus voor Irene(en dus al helemaal voor Sandy) maar NY vond het toen allemaal te voorbarig.
Ik vind het op z'n zachts gezegd bizar. Vanmorgen zagen we op het NL journaal mensen van Staten Island. Mensen waarvan het hele huis weggewaaid was, hele wijken compleet verwoest. Boze bewoners die riepen dat ze daar de lijken nog uit het water aan het vissen waren en die zich kwaad maakten om de energie die een paar km verderop gestoken wordt in het doorgaan van een marathon. Ik moet zeggen dat toen ik dat zag, de grooooote schade daar, het verdriet, de ellende, dat die hele marathon op mij ook ineens wat apocalyptisch voor komt.
En plus, als ik die schreeuwende mensen zie "we hebben NU hulp nodig", ik vindt het triest en ze hebben hulp nodig, maar denk wel "je zit in een EVACUATIE zone" waar je geen gehoor aan hebt gegeven.
Het waren mensen die terug waren gekomen. Er was een huilende vrouw op tv die zei: 'Ik wil zo graag naar huis, maar mijn huis is er niet meer'. Op de achtergrond zag ik beelden die me deden denken aan de Tsunami in Japan vorig jaar.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.