Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lekkerste Amerikaanse snoep, koekjes (en aanverwanten)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Lekkerste Amerikaanse snoep, koekjes (en aanverwanten)

Bericht door Ziva »

Excuses als er al een onderwerp is maar ik kon het zo gauw niet vinden., gaf het op na pagina 17.

Door Halloween geïnspireerd, wat vinden jullie nou lekker Amerikaans snoep of koekjes?

Ik heb van de week voor het eerst Candy Corn geprobeerd maar ik had het gevoel dat ik kaarsvet aan het eten was haha. Ik was in Nederland al niet echt een enorme snoeperd maar sinds ik hier woon helemaaaal niet meer. Sommige dingen smaken qua suiker zo apart, ik weet niet wat het is. Ook de chocolade bijvoorbeeld. Ik probeer dan ook vaak Belgium of European snoep/koekjes te scoren maar ja.. je betaalt weer de hoofdprijs in verhouding dan. Pakje Lu koekjes betaal ik hier 6.49 voor ;)

Dus tips, aanraders, lekkernijen, addressen, must-eats....... ik ben benieuwd wat jullie lekker vinden aan zoetigheid in Amerika!

Oh en alvast mijn excuses voor mensen op dieet.... daar ben ik zelf al jaren geleden mee gestopt ;)
Amikix
Amerikakenner

Re: Lekkerste Amerikaanse snoep, koekjes (en aanverwanten)

Bericht door Amikix »

Heb je een Ikea, Costco of World Marktet in de buurt? De chocola van de Ikea vond ik echt onverwacht lekker. Costco heeft dan weer wel, dan weer niet Toblerone in het assortiment en in deze tijd van het jaar allerlei chocola- en koekjesdingen voor kerst, en de World Market heeft ook een heleboel zoetigheid. En als je Aziatische supermarktjes in de buurt hebt zou ik daar ook een kijkje gaan nemen. Ik heb er al eens chocoladeletters en allerlei andere Nederlandse dingen gevonden bijvoorbeeld. Tot mijn verbazing!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ga naar de Aldi, mits die in je regio zit. Die hebben Duitse chocolade, vaak ook LU-koekjes te koop onder hun eigen merk, voor betaalbare prijzen. Momenteel hebben ze spekulaas.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Voor chocolade heb ik heel graag de "Cadbury" Dairy Milk chocolade, de gewone milk chocolate te verkijgen bij Walmart en andere winkels. Niet duur en voor mij net zo lekker als een reep Cote d'Or van Belgie. :thumbup: En wat koekjes betreft vind ik de Maple cookies heel lekker, die zullen in de USA ook wel te verkrijgen zijn. Wagon wheels vind ik ook wel lekker, maar ik weet niet of die te verkrijgen zijn in de USA.

Verder als het echt snoep aangaat dan vind ik de skittles best lekker, de originele zijn het lekkerst. Die zijn zowat in alle winkels te verkrijgen!

Als me er nog wat binnenvalt dan laat ik het weten!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Oreos!
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

AnnInBC schreef:. Wagon wheels vind ik ook wel lekker,
Lijkt dat meer op Prince Foure, of op 'negerzoenen'?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hier ook altijd IKEA chocolade op voorraad, is ook niet duur. Verder snoep ik hier nog minder dan voorheen. Wat koekjes betreft inderdaad vaal LU (er is hier ook een vergelijkbaar en iets goedkoper merk), daar betaal ik zeker niet zoveel voor als jij! En ook koekjes uit aziatische supermarten, of juist supermarkten met een groot hispanic assortiment.
Ik eet hier meer chips denk ik, die vind ik vaak wel lekker.
Mijn kinderen hebben zich overigens helemaal aangepast, geef die maar een tootsie roll.
Terug in Texas!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

We kunnen hier vrij makkelijk en niet te duur een redelijk aanbod Europese chocolade (Lindt, Toblerone, Droste) krijgen. Ik ben niet zo'n zoetekauw, eerder een hartige snacker, maar de chocola van Lake Champlainen Vosges vind ik super! O.a. te krijgen bij Whole Foods en heel duur, dus echt een traktatie af en toe. Om snoep en koekjes geef ik helemaal niets. Heel af en toe vind ik een red velvet cupcake lekker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Leuke reacties!!! Keep em coming :)

En het ging er mij juist niet om de vraag waar ik Nederlandse dingen kan scoren maar meer om Amerikaanse lekkernijen die jullie niet kunnen weerstaan. Ik ben niet meer zo aan het "hamsteren van dingen die ik ken" als dat ik in het begin deed dus sta volledig open voor lekker snoep en koekjes van Amerikaanse bodem ;)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als je voor Amerikaanse chocolade wilt gaan probeer dan eens de Hershey's Bliss. De gewone, originale Hershey's chocolade vind ik absoluut niet te eten - droog, weinig smaak, poederig - maar de Bliss is veel romiger.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

kastelke schreef:Lijkt dat meer op Prince Foure, of op 'negerzoenen'?
Ja, ze smaken het meeste naar de negerzoenen zoals wij ze in Belgie kennen, ik was de naam kwijt...dank je Elke! :thumbup: :D Mijn moeder heeft ze graag, ze neemt altijd een pakje mee naar huis als ze hier is.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hershey is natuurlijk de grootste chocolade producent hier, maar niet de lekkerste (vind ik). Ik vergelijk het weleens met bier, want ik vind Budweiser en Miller ook niet zo lekker, terwijl ik veel van de kleinere merken wel lekker vind. Van de grotere Amerikaanse merken chocolade vind ik Godiva en Ghirardelli trouwens wel lekker. Ik ben dol op caramel en butterscotch en de Ghirardelli caramel squares vraag ik altijd voor Kerst. Verder bedacht ik me nog dat ik op zijn tijd Jelly Belly jelly beanslekker vind en ook Sweet Tarts.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Petra/VS schreef:We kunnen hier vrij makkelijk en niet te duur een redelijk aanbod Europese chocolade (Lindt, Toblerone, Droste) krijgen.
Vergeet de Ritter Sport niet! Als die in de aanbieding is, sla ik altijd meteen een voorraadje in.
Zes dollar voor Lu koekjes is wel erg veel, ze zijn hier veel goedkoper dacht ik ($3,50 ofzo). Ik ben zelf helemaal gek op pecan rolls, cinnamon rolls en oatmeal cookies.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik ben niet zo van het snoepen, en ook chocola sla ik gemakkelijk af. Maar ik merk wel dat ik kritisch ben als het daarom gaat. Ik vind Nederlandse chocola toch het lekkerste, als Droste, maar ook Verkade, en dat verkopen ze ook hier in Atlanta. Qua Amerikaanse merken vind ik Ghirardelli heel prima.

Wat ik rond de Kerst leuk vind om te doen is het smelten van "Hersheys Kisses" in pretzels. Ik doe ze op een pretzel in de oven en druk na 15 minuten een andere er bovenop. Altijd succes!
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ah, leuk, zelf maken. Ik maak met Kerst altijd peppermint bark: witte chocolade chips (Nestle of Godiva) smelten in de magnetron, candy canes fijn slaan, een paar druppels pepermunt olie en alles dun op aluminiumfolie op een bakblad strijken. Laten afkoelen en in stukjes snijden. Makkelijk en super lekker. Trouwens ik vind Nestle Tollhouse cookies ook goed te pruimen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nu heb ik toevallig de afgelopen week ook een aantal van die Hersheys Kisses gegeten (iets met witte chocolade, iets met caramel en dan nog iets van cookie smaak of zo, herinner het me niet meer). Vond er weinig aan...
Maar misschien is mijn smaak nog niet genoeg veranderd? In Belgie was ik een fan van paprika chips, en dat kan je hier niet vinden. BBQ chips van Lays werd als alternatief voorgesteld, maar dat vond ik werkelijk niet te eten. Inmiddels heb ik de afgelopen maanden een aantal keren van die chips gegeten, en wonderwel vind ik nu dat het haast helemaal naar paprikachips smaakt. :lol: Dat heeft dus meer dan 2 jaar aanpassing gevraagd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

BBQ chips is hier ook. Smaakt verre van naar de paprika :lol:
Al goed aangepast moet ik zeggen. :wink:
Groetjes,
Carine
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Hoi,
Ik ben helemaal verslaafd aan de Butterfinger repen. Heb spijt dat ik niet een hele lading heb ingeslagen en meegenomen heb naar Nederland.
Ook die toffee popcorn met een pinda erin was goddelijk.
Volgens mij zijn de Amerikanen ook gek op toffee (caramel), pindakaas en kaneel en laten dat net nou net mijn favoriete smaken zijn dus wat dat betreft is Amerika een waar paradijs voor mij.
Ook vond ik het leuk om alle repen uit te proberen die ze hier niet hebben. (KitKat white, Twix met peanut butter, peanut butter M&M's, kokos M&M's enz enz)
Groetjes!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik maak graag "red velvet cake" (http://www.joyofbaking.com) in de vorm van cake, cupcake's of whoopie pie's. De topping maak ik niet van cream cheese, maar die van de Magnolia bakery in New York (voor de recept even op youtube kijken)
Brownies, maar dan wel zelf gemaakt. Op die site vind je de allerlekkerste!!!
Voor het weekend maak ik vanavond de Rocky Road brownies..... met noten en marshmallow's (ik gebruik gewone spekkies).
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef: Maar misschien is mijn smaak nog niet genoeg veranderd? In Belgie was ik een fan van paprika chips, en dat kan je hier niet vinden.
Jij woont in het land van de dill pickle chips, mmmmm!!! Dat hebben ze hier een tijdje geprobeerd, maar het sloeg kennelijk niet aan, want je kunt ze bijna niet meer krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer