Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Frankenstorm (Sandy)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Frankenstorm (Sandy)

Bericht door Staceybeesie »

Nou ik niet! Je ziet heel de dag al dat het er aan gaat komen en dan ga je net als het er op aankomt naar buiten. Een beetje vooruit denkend mens heeft dat allang gedaan. Geen haar op mijn hoofd die mij naar buiten kreeg.

Net als mensen die hun honden rond 12 uur uit gaan laten op oudejaarsavond in Nederland. En dan verbaasd zijn dat hun hond zo schrok....

Ben ook wel benieuwd hoe de marathon zal gaan verlopen. Hoop voor de stad dat ze het gaat lukken. Wat een boost zal dat geven!

Verder wil ik ook even mijn bewondering uitspreken voor de governor van New Jersey Chris Christie. Die man lijkt zo oprecht. Zegt waar het op staat vaak, bedoel ik. Jammer dat hij niet voor het presidentschap is gegaan. Had hem denk ik wel leuk gevonden. Gisteren had hij veel lof over Obama. En in een interview met Piers Morgan van CNN zei hij dat het nu niet om politics ging. Hij is namelijk wel republikein, maar vind het wel dat Obama het nu goed doet mbt Sandy. Vind dat wel knap dat je daar boven kan staan nu. Of hij heeft stiekum een bloedhekel aan Romney, dat kan ook natuurlijk :mrgreen: of FEMA is zo slecht nog niet op dit moment...
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

dimona schreef:
Katja schreef:Vanwege het slechte weer net maar twee nachten Washington bijgeboekt omdat ik niet denk dat wij vrijdag vanaf JFK terug kunnen vliegen. We hebben een open ticket dus dat is geen probleem maar ik hoop dat ze ons een beetje tegemoet willen komen en ons vanaf Dulles terug laten vliegen. KLM via Facebook kon me niet helpen dus ik heb een mail gestuurd naar staff travel maar tegen die tijd was het na zessen dus die zullen morgen wel reageren.
Ik vermoed dat ze dat alleen maar toe zullen juichen, dat passagiers de flexibiliteit hebben om vanaf een andere luchthaven te vliegen. Hoe meer ellende ze op die manier kunnen wegloodsen van JFK, des te beter lijkt me. Het zal daar nog druk genoeg worden op het moment dat de boel weer open gaat.
Mooi niet, we moeten gewoon vanaf JFK terug dus we zitten hier nog wel even want betalende passagiers gaan eerst.

Als er een orkaan is dan laat ik mijn hond niet uit. Voor die tijd doen en daarna maar binnen op een krant.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@LeenG: Zijn schilderijen heeft hij inmiddels. Hij heeft iemand kunnen bereiken die hem naar binnen kon laten. Verder is het natuurlijk uiterst onzeker of zijn vlucht zal vertrekken, en of hij erop kan. JFK zou weer open zijn vandaag, maar de details ken ik niet. Zijn vlucht vertrekt, naar ik vermoed, over een uur of 10. Hij vliegt op Brussel. Het wordt allemaal erg spannend. Kan hij, als hij vandaag niet kan vliegen, een andere vlucht krijgen waardoor hij alsnog op tijd hier is? Als hij het niet gaat redden, blazen we de opening dan af? Of verplaatsen we die een week? Of laten we het doorgaan en beamen we zijn schilderijen op een muur (niet erg leuk voor hem, om niet bij zijn eigen opening te zijn...)?

Laten we maar hopen dat het allemaal, min of meer, gaat lopen zoals aanvankelijk gepland.
Amerikanist
Amerikafan

Bericht door Amerikanist »

Staceybeesie schreef:Nou ik niet! Je ziet heel de dag al dat het er aan gaat komen en dan ga je net als het er op aankomt naar buiten. Een beetje vooruit denkend mens heeft dat allang gedaan. Geen haar op mijn hoofd die mij naar buiten kreeg.

Net als mensen die hun honden rond 12 uur uit gaan laten op oudejaarsavond in Nederland. En dan verbaasd zijn dat hun hond zo schrok....
Ik weet niet precies hoe lang de storm duurde, maar langer dan 12 uur ophouden wordt voor de gemiddelde hond wordt toch wat krap. Anders heb je wel een punt ja.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@rivercola: kan hij niet tot in Toronto geraken? Denk dat het hier allemaal al terug naar normaal is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Tja, goede vraag... Hoe lang duurt een bus- of treinreis naar Toronto? Kun je je ticket zomaar omgooien? Of wordt het dan nieuw ticket kopen?

EDIT: Ik heb het idee in ieder geval even gedropt...
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Ik heb een paar fotoreeksen gezien en ben geschokt! Natuurlijk, heeft dit maar een klein deel van de werkelijkheid weer, maar toch had ik
ik niet gedacht dat het zo erg zou kunnen zijn. Ongelooflijk tot wat de natuur in staat is, op 1,2,3 ben je je hele hebben en houden kwijt... :o
De intro van Lee Greenwood kwam tevens direct in mijn hoofd op "If tomorrow all the things were gone, i worked for all my life,,,"

Dit is terug afschuwelijk, eerder dit jaar de tornado's in het binnenland die zo veel verwoest hadden, nu dit :?
En toch valt het me terug op dat je Amerikanen ziet die het hoofd boven water houden, die nog kunnen lachen, die direct beginnen aan de wederopbouw.
Wat zijn die Amerikanen sterk en moedig, stel je voor dat dit hier gebeurd, , , :roll:

Zijn er dan in de VS zelf al hulpfondsen opgericht? Ik kan niet geloven dat er nog geen enkel is opgericht.
Btw, er mag dan een overmacht zijn aan verzekeringsmaatschappijen die andere landen misschien niet hebben, of niet zo goed.
Ik kan er niet bij dat er niets gedaan wordt om die natie financieel te steunen, ook al willen ze het zelf niet, alle financiële hulp lijkt me meer dan welkom.

Triest! Moge ze terug wat meer leren uit deze gebeurtenis en beter voorbereid worden op de toekomst. Het weer lijkt me alsmaar extremer te worden.
Volgens mij speelt klimaatverandering daar een rol in, maar iedereen heeft zijn eigen mening daarover.
Maar mocht ik president van de VS zijn, dan zijn groene energie en economie mijn belangrijkste punten. Qua defensie zouden alle militairen terug naar
de VS moeten gehaald worden, er is thuis genoeg om op orde te brengen.

Mensen op het forum die zelf schade hebben of kennissen die direct betrokken zijn, VEEL MOED EN STERKTE!
God Bless The United States of America... Al laat die god weinig van zich merken...
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

RiverCola schreef:@LeenG: Zijn schilderijen heeft hij inmiddels. Hij heeft iemand kunnen bereiken die hem naar binnen kon laten. Verder is het natuurlijk uiterst onzeker of zijn vlucht zal vertrekken, en of hij erop kan. JFK zou weer open zijn vandaag, maar de details ken ik niet. Zijn vlucht vertrekt, naar ik vermoed, over een uur of 10. Hij vliegt op Brussel. Het wordt allemaal erg spannend. Kan hij, als hij vandaag niet kan vliegen, een andere vlucht krijgen waardoor hij alsnog op tijd hier is? Als hij het niet gaat redden, blazen we de opening dan af? Of verplaatsen we die een week? Of laten we het doorgaan en beamen we zijn schilderijen op een muur (niet erg leuk voor hem, om niet bij zijn eigen opening te zijn...)?

Laten we maar hopen dat het allemaal, min of meer, gaat lopen zoals aanvankelijk gepland.
Welke maatschappij? Vluchten vanuit JFK naar BRU vandaag:

AA172: JFK-BRU - CANCELLED
SN502: JFK-BRU - CANCELLED
DL140: JFK-BRU - CANCELLED

Status voor morgen, 1 november:

AA172: JFK-BRU - SCHEDULED
SN502: JFK-BRU - SCHEDULED
DL140: JFK-BRU - SCHEDULED

Vanuit EWR zou United wel opereren, de vlucht vanuit BRU is trouwens vertrokken:

UA960: EWR-BRU - SCHEDULED
9W227: EWR-BRU - CANCELLED

Voor morgen gaan beide vluchten echter wel door, dus in principe, tenzij er nog iets gebeurt in JFK/EWR zullen morgen alle vluchten tussen BRU, JFK en EWR gewoon doorgaan (al dan niet met eventuele vertragingen)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wallstreet schreef: Wat zijn die Amerikanen sterk en moedig, stel je voor dat dit hier gebeurd, , , :roll:
Dan pompen we 5 miljard in Deltawerken en/of we ruimen alles op en gaan weer door met het leven(dijkdoorbraak Groningen 2 jaar geleden). De Japanners waren de dag na de ramp al bezig met eettentjes te bouwen.
Wallstreet schreef: Ik kan er niet bij dat er niets gedaan wordt om die natie financieel te steunen, ook al willen ze het zelf niet, alle financiële hulp lijkt me meer dan welkom.
USA heeft geld genoeg.
Wallstreet schreef: Qua defensie zouden alle militairen terug naar de VS moeten gehaald worden, er is thuis genoeg om op orde te brengen.
Je denkt toch niet dat er te weinig militairen in de USA zijn? Daarnaast kunnen de huidige hulpdiensten alles wel aan(denk ik).

Edit: Wallstreet, je moet dit ook groter zien. Dit is te vergelijken met een storm die noordwest europa "aanvalt" en Londen, Noord-Frankrijk, Benelux beschadigd. De EU kan dat ook alleen oplossen.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

RiverCola schreef:@LeenG: Zijn schilderijen heeft hij inmiddels. Hij heeft iemand kunnen bereiken die hem naar binnen kon laten. Verder is het natuurlijk uiterst onzeker of zijn vlucht zal vertrekken, en of hij erop kan. JFK zou weer open zijn vandaag, maar de details ken ik niet. Zijn vlucht vertrekt, naar ik vermoed, over een uur of 10. Hij vliegt op Brussel. Het wordt allemaal erg spannend. Kan hij, als hij vandaag niet kan vliegen, een andere vlucht krijgen waardoor hij alsnog op tijd hier is? Als hij het niet gaat redden, blazen we de opening dan af? Of verplaatsen we die een week? Of laten we het doorgaan en beamen we zijn schilderijen op een muur (niet erg leuk voor hem, om niet bij zijn eigen opening te zijn...)?

wat een vervelende stress-situatie. Hopelijk heb je snel duidelijkheid, dan kan je tenminste gaan plannen
ik duim voor jullie!
Wallstreet
Amerikakenner

Nou, omtrek van 1800 km is toch wat groter dan de Benelux, Verenigd koninkrijk en Noord Frankrijk.
Zeg maar dat, afhankelijk waar de storm aan land gaat, een groot deel van West-Europa geraakt zal zijn.
Natuurlijk is de storm niet overal even sterk en zal de ene plaats het harder te verduren krijgen dan de andere.

Militairen genoeg in de VS? Kan goed zijn, maar nog zijn er te veel die onnodig opgeofferd worden in het buitenland, of die wanneer ze terug zijn een einde maken
aan hun leven ten gevolge van PTSD. De kost van defensie naar omlaag brengen zou heel goed zijn.

Geld genoeg? Ok, maar de national debt clock leert me iets anders, ook hier bij ons massa's schulden...
Vraag me af wat dat op termijn zal brengen, gaat Bernanke misschien nog meer papiertjes gaan drukken binnenkort? :roll:
Massa inflatie staat voor de deur!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Staceybeesie schreef: Verder wil ik ook even mijn bewondering uitspreken voor de governor van New Jersey Chris Christie. Die man lijkt zo oprecht. Zegt waar het op staat vaak, bedoel ik. Jammer dat hij niet voor het presidentschap is gegaan. Had hem denk ik wel leuk gevonden. Gisteren had hij veel lof over Obama. En in een interview met Piers Morgan van CNN zei hij dat het nu niet om politics ging. Hij is namelijk wel republikein, maar vind het wel dat Obama het nu goed doet mbt Sandy. Vind dat wel knap dat je daar boven kan staan nu. Of hij heeft stiekum een bloedhekel aan Romney, dat kan ook natuurlijk :mrgreen: of FEMA is zo slecht nog niet op dit moment...
wij hebben deze nacht op CNN ook dat interview gezien, en ik vond het ook zo mooi gezegd
'Als Obama het goed doet, zal ik hem feliciteren, en als Obama iets verkeerd doe, zal ik neit twijfelen om kritiek te uiten, maar op dit moment hebben we het allebei te druk met de gevolgen van deze storm, op dit moment zijn we beide bezig met de storm, niet met de verkiezingen.'

wat het kalm blijven van de Amerikanen betrfet, dat zeiden wij gisteren ook nog tegen elkaar, vorig jaar landden wij midden in een zandstorm op Phoenix en zaten we daar een paar uur vast op de luchthaven. En die Amerikanen bleven allemaal zo rustig, iedereen haalde 1 flesje water uit het automaat en liet toen de volgende aan de beurt, nam de gsm en probeerde familie te bereiken, allemaal op een rustige toon en ging daarna gezellig kletsen met elkaar. Wij zeiden toen ook, moest je zoiets tegenkomen in Europa, het zou toch allemaal niet zo rustig verlopen.

Ik hoop dat alles zo snel mogelijk op zijn pootjes terechtkomt en dat Sandy vlug verbannen mag worden naar het geheugen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Weet je zeker dat je het over de omtrek hebt? Want NL is 2000 km in omtrek.

Als ik jouw teksten lees moet ik steeds denken aan Tweak van Southpark(no offence) :lol:

Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Amerikanist schreef:
Staceybeesie schreef:Nou ik niet! Je ziet heel de dag al dat het er aan gaat komen en dan ga je net als het er op aankomt naar buiten. Een beetje vooruit denkend mens heeft dat allang gedaan. Geen haar op mijn hoofd die mij naar buiten kreeg.

Ik weet niet precies hoe lang de storm duurde, maar langer dan 12 uur ophouden wordt voor de gemiddelde hond wordt toch wat krap. Anders heb je wel een punt ja.
De storm was niet 12 uur lang op zijn hevigst. Rond begin avond werd de situatie pas nijpender. Het is gewoon gevaarlijk om dan buiten te zijn. 1 rukwind en van alles kan op je afkomen. En denk juist omdat het er in de uren ervoor niet zo dreigend uit zag mensen het onderschat hadden. Daarbij kwam denk ik ook dat Irene in NYC vorig jaar erg mee gevallen was en wellicht ging men er van uit dat het nu ook weer zou mee vallen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:
Wallstreet schreef: Wat zijn die Amerikanen sterk en moedig, stel je voor dat dit hier gebeurd, , , :roll:
Dan pompen we 5 miljard in Deltawerken en/of we ruimen alles op en gaan weer door met het leven(dijkdoorbraak Groningen 2 jaar geleden).
Nou, ik moet Wallstreet daarin toch wel gelijk geven hoor. De veerkracht en de vechtlust is hier over het algemeen toch een stuk sterker dan in Nederland (waar nog maandenlang wordt gesoebat over de schuldvraag). Ik was op 9/11 in de VS en het viel me toen ook al op hoe Amerikanen - na bijgekomen te zijn van de eerste schrik - al binnen een week massaal blijk gaven van een "niemand krijgt ons er onder, we bouwen het allemaal gewoon weer op" gevoel. In Nederland blijven mensen naar mijn mening toch langer stil staan bij alle ellende (getuige ook wel het feit dat ongelukken die in Nederland groot nieuws zouden zijn, hier de pers niet eens zouden halen).

Overigens moet het me toch wel van het hart dat sommige mensen erg gemakkelijk denken over het aanleggen van dijken. Nederland met zijn 450 km kust is toch wel ff een heel ander verhaal dan 150.000 km kuststrook in de VS. Relatief veel minder belastingbetalers om zo'n projekt op te hoesten en ook veel minder workforce. Kijk, dat er iets moet gebeuren aan de situatie bij NYC, daar is iedereen het inmiddels wel over eens, maar hoe zit het met de minder bevolkte gebieden?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja op het nieuws hebben ze het er steeds over maar de mensen in het gebied gaan gewoon door. Dat is niet typisch Amerikaans/Nederlands/Japans. Kijk bijvoorbeeld naar Haren, het is geen natuurramp, maar een dag daarna stond het vol met camera's en journalisten en mensen in Haren ruimden alles op, de glaszetter zette al het glas in de kozijnen en om 12 uur gingen de winkels gewoon open misschien met een bordje "let niet op de rommel" maar ze gingen open.

Deltawerken staan ook bij zwakke gebieden. In Londen staan ook deltawerken maar niet bij de hoge Engelse kust omdat het daar niet nodig is.

edit: Ik denk dat het typisch is voor mensen die een doel in hun leven hebben en daar heb je nou eenmaal (basis)benodigheden voor nodig dus die ga je weer opbouwen. Een huis,winkel,gemeenschap etc.
Laatst gewijzigd door DejaVu op 31 okt 2012, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wallstreet
Amerikakenner

DejaVu schreef: Als ik jouw teksten lees moet ik steeds denken aan Tweak van Southpark(no offence) :lol:

Tweak??? South Park??? Nou bedankt voor de vergelijking dan maar.
Ik zeg gewoon mijn mening, is toch een forum voor iets?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja, ik zeg gewoon waar ik aan denk als ik jouw teksten lees.

Wat is er mis met Tweak? 8)
Wallstreet
Amerikakenner

DejaVu schreef:Ja, ik zeg gewoon waar ik aan denk als ik jouw teksten lees.

Wat is er mis met Tweak? 8)
Ik ben geen South Park kijker, maar als ik de naam google krijg dit als hit."Tweak is a student at South Park Elementary. He drinks lots of coffee, which causes high anxiety, paranoia and jittery muscle spasms." :roll:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Yup, leuk :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer