Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bed in Amerika kopen en shippen naar België

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kevinb
Amerika-newbie

Bed in Amerika kopen en shippen naar België

Bericht door kevinb »

Hoi

Ik vroeg mij af of er nog mensen zot genoeg waren om een bed te kopen in de VS en die dan te laten shippen naar Europa.
De tijd is gekomen om mijn huidig bed buiten te zwieren, het ding heeft z'n nodige diensten gedaan maar vernieuwing is nodig.

In de VS slaap ik altijd als een roos op die bedden, waar ik ook ga. Lekker hoog, lekker groot en de matrassen zelf zijn heerlijk.
Nu zou ik mij een california king size bed willen aankopen maar ik weet niet echt:
1) Waar ik deze zou moeten kopen
2) Welke ik moet kopen
3) Hoe ik die kan laten shippen naar België

Wat verduidelijking bij puntje 2: ik weet niet goed hoe die bedden opgebouwd zijn, is dat zoals hier: poten + lattenbodem + matras? Of zitten daar nog stukken tussen?
Want die bedden daar zijn minstens 20cm hoger dan de Europese viaranten.
Uiteraard moet het een goeie prijs/kwaliteit zijn. Om er een budget op te plakken: laat ons zeggen 1000$ voor alles (excl lakens &donsdekens), is dit haalbaar?

Als er iemand mij zou kunnen helpen zou ik heel gelukkig zijn :)
Gast

Re: Bed in Amerika kopen en shippen naar België

Bericht door Gast »

Ik denk dat het goedkoper is om in NL een bed te kopen. Daarnaast zijn Amerikaanse bedmaten anders, je zult (denk ik) in NL er geen beddengoed voor kunnen vinden.
Mbt de hoogte van het bed, je kunt toch ook een boxspring nemen? Dan slaap je ook hoger.
kevinb
Amerika-newbie

Bericht door kevinb »

Bedankt voor je antwoord :D

Beddengoed laten overkomen is in deze tijd niet zo duur + zo heb ik een excuus om naar de VS te reizen, ook zijn de grotere maten net de reden waarom ik dergelijk bed wil aanschaffen
Hier vind ik niets groter dan 1.80x2 meter (en deze zijn al zeldzaam of veel te duur voor wat het is) terwijl de california king size bedden goedkoper en groter zijn.
Incl shipping reken ik nog steeds onder de prijs van een Europese tweeslaper te zitten, dus waarom zou ik het niet overwegen dan? :mrgreen:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Heb je al eens bij een beddenspeciaalzaak geïnformeerd? Misschien is er meer mogelijk dan je denkt. Overigens zou ik zelf niet zo snel afwijkende bedmaten willen hebben. Wij hebben onze Europese bedden meegenomen naar de VS en het is gewoon supervervelend dat je niet snel even een nieuwe molton kunt kopen, of een ander matras. Ook zijn de bijbehorende kussen- en dekbedmaten dan weer anders, dus die vervang je ook niet zo gemakkelijk (al eens geprobeerd een kingsize dekbed in je koffer te proppen?) Kortom: als je er in Nederland niet aan kunt komen, dan zou ik er niet aan beginnen.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Je kunt in NL van alle bekende merken gewoon boxsprings van 2x2m krijgen. Dat is volgens mij de grootste maat waarvoor je ook nog een fatsoenlijk dekbed kunt kopen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat hij bedoelt dat de matrassen in die maten in Amerika goedkoper zijn. Hoeveel kost dat verschepen dan?

Als je kiest voor een boxpring + matras heb je geen bedombouw en lattenbodem nodig. Hoe hoog je ligt is afhankelijk van de dikte van je matras. Ook zou je er een mattras topper op kunnen leggen, lig je nog hoger.

Op een bedombouw+lattenbodem+matras lig je lager. Of je zou een seniorenbed moeten nemen, die zijn hoger :wink:

Het lijkt me ook lastig om een matras via Internet te kiezen, zonder dat je weet of het lekker ligt.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De meeste US bedden zijn opgebouwd als volgt:
- een metalen frame meestal met wieltjes
- een soort holle houten bak met bekleding erom en erop
- de matras meestal met binnenvering en al dan niet met pillowtop.
(Deze matrassen hebben overigens de neiging na een paar jaar een enorme kuil te ontwikkelen, vooral als je voor Queen of King size gaat. Wij hebben een paar keer Twins gekocht, sliepen inderdaad lekker in het begin, maar na een paar jaar gebruik waren het pijnbanken.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 31 okt 2012, 03:09, 1 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ik zou ook hier in B/NL uitkijken naar een kwalitatieve boxspring (auping ofzo): die zijn ook lekker hoog en supercomfortabel. Ik weet niet wat de prijzen in de VS zijn, maar hier betaal je daar toch makkelijk € 3000 of meer voor
(het staat ook nog op mijn verlanglijstje *zucht*)
kevinb schreef:In de VS slaap ik altijd als een roos op die bedden, waar ik ook ga.
is dat niet omdat je op vakantie bent, doorgaans actiever dan tijdens je dagelijkse leven, veel meer buiten en omdat de lucht daar anders is?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb in Nederland een m-line boxspring (memory foam) gekocht, op pootjes (zodat je er gewoon onderdoor kan met de stofzuiger) en met verstelbare bodem. Hij is niet superhoog, maar dat valt natuurlijk op te lossen met andere pootjes. Het slaapt wel super lekker (we waren een gelbed gewend, dus dat zegt wel wat), ik had hem bij nader inzien alleen iets groter (langer) moeten kopen dan de standaard 2 bij 1.80.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@Leen: Dat weet ik niet hoor. De lekkerste bedden waar ik ooit op sliep waren allemaal in Amerika!

Ik zou eens informeren bij een goede beddenzaak wat de mogelijkheden zijn. Zelf zou ik heel graag ooit een bed van Cocomat willen kopen. Grieks bedrijf, zeer hoogwaardige materialen en ook nog zeer estethisch verantwoord :wink: : http://www.coco-mat.com/?i=coco_nl.nl.home

Ze kunnen je vast informeren over de maten en de verschillende soorten matrassen, box-springs en dek-matrassen kun je allemaal uit testen in de winkel.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ja, dit bed in Las Vegas was ook het allerlekkerste bed waar ik ooit in geslapen heb
(maar ik ben dan ook een makkelijke slaper)

Afbeelding

maar volgens mij kan een goeie boxspring daar wel tegenop. :wink:
Zag net op de site van Auping dat de prijzen eerder 4 à 5.000 € zijn *zucht* . Om on topic te blijven, Kevin zijn budget is $ 1000, ik vrees dat je daarvoor niet echt een kwalitatief bed kan kopen én shippen. Tenzij bedden zoveel goedkoper zijn in de VS?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben hier (B) een 2m op 2m bed gekocht. Helemaal niet moeilijk te vinden hoor. In de ikea uiteraard niet, maar wel in elke andere meubelzaak. Met een hoge, dikke matras. Boxsprinng dus.
Volgens mij betaal je om zoiets te laten shippen veel meer dan hier.
Groetjes,
Carine
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

LeenG schreef:Om on topic te blijven, Kevin zijn budget is $ 1000, ik vrees dat je daarvoor niet echt een kwalitatief bed kan kopen én shippen. Tenzij bedden zoveel goedkoper zijn in de VS?
Ohw...dan kom je niet ver, bij Auping of Coco-mat. Bij Ikea heb je voor die prijs wel een aardige box-spring. Daar slaap ik nu ook op :P
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Dit is geen geintje, maar kijk ook eens bij Ikea. N.a.v. van een test in, volgens mij, de consumentengids, waar ze als tweede eindigden, boven bijv. Hästens, zijn wij daar ook heen gegaan en hebben "proefgelegen".

Als gevolg hebben we daar 2 boxsprings en 2 topdeks gekocht (90x200cm) en die op ons Auping onderstel (verst. lattenbodem) geplaatst, en ik moet zeggen, deze combi benaderd, of eigenlijk evenaard de slaapervaringen van de Amerikaanse boxspringbedden.
En het geheel is ook nog een mooi stukje hoger dan bij de "oude" Pullman matrassen.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Blijft mijn vraag: worden de matrassen in hotels misschien zo vaak vervangen (bv. eens per jaar) dat je in feit altijd op een nieuwe matras slaapt daar ?

Interessant, de Cocomat, nog nooit van gehoord. Maar wij zijn net voor Tempurpedic met onderkanten gegaan en dus zal het een hele tijd duren voor ik mezelf kan gaan Cocomatten. De enige plek in de US om ze uit te proberen is ook krek aan de andere kant, NY. Maar als ze in SanF. of LA in de winkels komen zal ik beslist gaan proberen !
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Geen bed in Amerika kopen. Dat kan niet uit. IK heb hier trouwens gewoon een bed van 2x2 meter met een dekbed in de USA gekocht. Overtrek hebben we wel in nederland gekocht
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

oortjes schreef:CA King is breder en korter, East Coast King is smaller en langer van afmetingen.
Een East Coast King? Is dat hetzelfde als de reguliere King? Normaal gesproken zie je - hier tenminste - alleen King en California King (ik heb nog nooit specifiek een East Coast King aangeduid gezien), waarbij de California King smaller en langer is dan een gewone King. De gewone King is 80" x 76", de California King is 84"x 72".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Wallstreet
Amerikakenner

Bericht door Wallstreet »

Ik heb mijn bed zo goedkoop mogelijk gehouden. Het kwam van 1799 naar 1499 en nog eens -15% betaald... Waren wel goede solden toen! :D
Zelf te kiezen lattenbodem en matras op een onderstel met poten. Merk weet ik niet meer, maar ik weet wel dat het bij de slaapadviseur en sleepy nog aan de
prijs stond (zonder korting) van waar wij het gekocht hebben.

Wel heb ik geen omkadering of uiteinde maar is er enkel een onderstel, lattenbodem en matras.
Met omkadering kwam er nog tussen de 600 en 1500 eur bij. Dat had ik niet nodig en was al blij met zo een duur bed.
Maar als je weet dat je gemiddeld 1/3 van je leven in de slaapkamer doorbrengt, dan mag het wat kosten.
Een goed bed is echt alles, daar voor kun je wel wat km's rijden euro's betalen, maar daarvoor naar Amerika vliegen? Hmmmm :crazy:
Ach ja waarom niet, je leeft maar 1 keer :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi Dento, ik heb mijn opm. even weggehaald, want inderdaad wordt de term East Coast King weinig gehanteerd, het is de nomale King size. En dan is er de California King. (En die heet soms West Coast King).
Plus: jouw maten kloppen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

California king, east coast king. Hier in the midwest heb je de burger king :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer