Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het nog wel voordelig om iPad (of ander tablet) te kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Is het nog wel voordelig om iPad (of ander tablet) te ko

Bericht door Njit »

Apple gebruikers kopen spullen niet vanwege de specs maar omdat er Apple op staat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Zelf heb ik die fout vroeger ook gemaakt natuurlijk, maar ik had nog het excuus dat er maar weinig concurrentie was op de tablet markt was destijds. Ik heb me toen ook een iPad 1 aangeschaft, maar na twee of drie maanden kon ik het ding net onder de nieuwprijs verpatsen aan iemand, die was dus snel weg. Mijn iPhone werd vervangen door een Nexus en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Je hebt meer vrijheid, ze zijn goedkoper & ze werken subliem. Het enige Apple product wat ik nog bezit is een Macbook Pro 13 inch & ik ben er tevreden van, maar dan ook enkel maar omdat ik het ding nét voor de nieuwe MBP's gekocht heb voor een prikje (op Amazon voor zo'n 200€ minder dan de apple.be prijs). Maar als ik nu moest kiezen? Dan zou ik bijna zeker voor een Ultrabook gaan bv of ik zou wachten op de Microsoft Surface voor een alles-in-één oplossing.

Zoals al zo vaak gezegd, ze maken welliswaar degelijke apparaten, maar ze zijn overpriced & Apple's marketing strategie doet het voor veel mensen toch. Geef het ding een nieuwe naam, maak het wat sneller & laat de mensen 100$ meer betalen, winst gegarandeerd. Maar als je echt voor de innovatie of de beste specs gaat, dan kan je vaak betere apparaten aan een goedkopere prijs vinden inderdaad.

Google's strategie ligt me momenteel wel, de Nexus lijn is zo gemaakt dat developers vrij zijn om te experimenteren met hun apparaten. Je kan dus simpel andere ROM's installeren of je toestel rooten zonder veel poespas. Dat is dan ook nog eens legaal, zonder dát mag het toestel zelfs geen Nexus genoemd worden. Wacht nog maar af tot het Nexus certification systeem op poten staat, er gaat dan zoveel concurrentie zijn op zowel de smartphone, tablet als laptop markt dat Apple écht wel van uit hun luie stoel mag komen.
Reisblog: thisisfraa.be
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Zelf kijk ik niet naar specificaties. Ik heb niet veel geheugen nodig of andere toeters en bellen. Surfen en mailen.
Wat mij doen kiezen heeft voor apple was de snelheid en het makkelijke gebruik.
Foto's : 1 klik en al je foto's staan er, mooi gerangschikt. Geen virusscanner dat je moet updaten.
Voor een niet ervaren computergebruiker is apple toch echt makkelijker.
Ik heb mijn desktop nu ongeveer zeven jaar en hij gaat nog steeds snel.
Bij mijn vorige PC's begon na drie jaar de snelheid danig af te nemen. En een tijdje later deksel eraf voor de koeling, anders liep hij te warm. Even later was het dan gedaan.

En de ipad : reclame van de makro kan je er niet op draaien. Ik ben wel een apple fan, maar niet omdat er apple opstaat. Een Ipad, daar kan je mij dus niet blij mee maken.

Zo heeft ieder zn ding ;-)
Groetjes,
Carine
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Iedereen gebruikt uiteindelijk wat hij wil, maar vaak merk ik op dat mensen voor een Mac kiezen om redenen die niets te maken hebben met een computer systeem. Uit alle jaren ervaring die ik heb met zowel Macs als PC kan ik toch wel concluderen dat mensen vaak anders gaan werken op een Mac & dat heeft nog niet eens iets te maken met het verschil in systeem. Dingen die voordien "moeilijk" leken blijken nu makkelijk, terwijl er eigenlijk geen verschil in werking is. Voor mij is het dus ook kinkklare onzin dat een Apple systeem makkelijker zou werken, dat ligt dus gewoon aan je zelf. Vaak lijkt het me gewoon dat mensen enthousiaster zijn over hun Mac, omdat het gewoon "anders" werkt, maar daarom helemaal niet beter. Je kijkt trouwens niet naar de specs zeg je? Toch wel raar aangezien je voor de snelheid van een Mac kiest? De specs hebben nu eenmaal een regelrechte invloed op de snelheid, maar er is natuurlijk nog een tweede factor die dit beïnvloed & dat is de gebruiker zelf.

"Foto's: 1 klik en al je foto's staan er". Waarom zou dat niet op een PC gaan? :lol: Geef me niet het excuus dat je daar wat extras voor moet installeren, want dat moet je op een Mac ook. Vaak doen die standaard apps op een Mac ook niet wat ik wil & moet ik nog altijd talloze apps installeren voor ik eenmaal op weg ben. Met foto's omgaan is dus zeker niet makkelijker op een Mac.

"Geen virusscanner dat je moet updaten". Ik moet geen virusscanner updaten, ik heb er al een hele tijd geen meer. Ik heb er nooit problemen mee, want ik bezoek nu eenmaal geen louche websites of ik open geen emails waar verdachte bestanden in bestaan. De kans is welliswaar groter dat je een virus binnen haalt op een Windows PC, dat is een feit. Het blijven dan ook de populairste systemen, omwille van de prijs & vrijheid die je hebt. Maar om nu te zeggen dat je een virusscanner MOET hebben? Nee, helemaal niet zelfs.

Het valt me gewoon op dat Mac-gebruikers vaak nutteloze redenen aanhalen. Oftewel haalden ze niet het maximum uit hun oude PC waardoor hun Mac beter lijkt, oftewel was hun computerdrag heel anders op hun oude PC. De vergelijking is dus ook in de meeste gevallen niet juist, appelen met peren. Meestal vergelijken Mac gebruikers hun nieuwe glanzende Mac met hun 4 jaar oude budget PC uit de Aldi, beetje raar, niet? Dat zo'n oud budget-systeem na verloop van tijd trager wordt is dus je eigen schuld. Als je ziet dat Intel tegenwoordig de chips maakt voor Apple blijft het enige grote verschil het operating system. PC-gebruikers die enkel simpele taken uitvoeren hebben vaak een chaos aan bestanden, virussen, extra software op hun PC staan. Ze vragen zich vaak af waarom hun PC zo traag is & als je dan eens op onderzoek gaat, dan zie je dat ze totaal geen zorg dragen voor het systeem. Ik kan je verzekeren dat als je op die manier omgaat met je Mac, de chaos er niet minder op zal zijn.

Toen ik mijn Macbook Pro kocht was ik zeer benieuwd naar de prestaties, maar die vielen me toch tegen hoor. Het ding was vrij traag te noemen, het RAM verbruik zat constant aan het plafond (zelfs na een volledige re-install) & het booten was echt niet zo snel als zij mij hadden laten doen geloven. Natuurlijk kon ik de duurdere versie gekocht hebben, maar wie zou zo gek zijn? 1800€ voor een laptop neertellen die qua specs nog niet eens in de buurt komt van een deftige Windows gaming laptop. Na een SSD en RAM upgrade was het systeem wel veel stabieler, het booten was veel sneller & ik kon eindelijk eens meer dan 3 apps openen zonder dat mijn RAM aan het plafond zat. Alles bij mekaar was ik nu zo'n 1150€ kwijt, wat nog te doen was, maar ik weet NU al dat hier nooit geen Mac meer in huis zal komen. Voor dat geld had ik nu een Ultrabook kunnen hebben met betere specs. Ondanks het feit dat zo'n MBP een prachtig scherm & een sublieme trackpad heeft, als je een PowerUser bent zie je meteen dat het niet beter werkt en dat het je veel meer geld kost.
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

vencel schreef:
PSVwally schreef:Wat ik een groot nadeel vind aan de Ipad is dat deze geen flash ondersteunt en dan bijvoorbeeld veel nieuwe Youtube filmpjes niet af te spelen zijn.
Heb je een voorbeeld van een filmpje dat je niet op de iPad kan afspelen ?
Ben ze persoonlijk nog niet tegen gekomen.
Deze bijvoorbeeld. http://www.youtube.com/watch?v=VGJPPvE0pSA wel op PC, niet op Ipad, daar krijg je de melding: deze video is niet beschikbaar op dit apparaat. Kan zo nog 10tallen filmpjes, waaronder een aantal van mijn eigen site, opnoemen.

Deze doet het bijvoorbeeld wel op beide http://www.youtube.com/watch?v=4tjQYKVyEOc
Deze doet het wel op de pc en niet op de ipad. http://www.youtube.com/watch?v=i92BB0JQPGo
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Fraa, ik wil geen discussie over apple aangaan. Ben ik veel te dom voor :-)
Maar kort gezegd : die foto's : onderaan mn scherm op het icoon iphoto klikken en ze staan er. Vroeger (+7J geleden) moest ik toch eerst gaan zoeken in het systeem zelf. Ik heb echt niets moeten installeren.
Snelheid : gewoon opstarten alleen al. Ik heb de basis van alles : laagste ram, rom of wat dan ook. De goedkoopste dus.

Voor de rest ken ik er niks van, ik wil alleen weergeven waarom een nitwit voor n apple kiest. En zo ken ik er meerderen.
Groetjes,
Carine
monique2331
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door monique2331 »

[
Deze bijvoorbeeld. http://www.youtube.com/watch?v=VGJPPvE0pSA wel op PC, niet op Ipad, daar krijg je de melding: deze video is niet beschikbaar op dit apparaat. Kan zo nog 10tallen filmpjes, waaronder een aantal van mijn eigen site, opnoemen.

]

Hallo,

Die link met het filmpje wat het volgens u niet doet op de ipad doet het op mijn ipad prima.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij mij dus niet? En na die iOs6 update zijn het er alleen maar meer geworden die het niet doen.

EDIT: het lag dus aan de app! Inmiddels een gevonden waar het allemaal weer op werkt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer