Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Frankenstorm (Sandy)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Frankenstorm

Bericht door Petra/VS »

Voor de geinteresseerden, radar van Washington: http://www.nbcwashington.com/weather/maps/ We hebben hier al vijf centimeter regen gehad vandaag en het zwaarste deel van de storm is nog uren van ons vandaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FMNederland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door FMNederland »

Maryland kan toch best wel getroffen gaan worden??
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou, eh, laat dat "kan" maar weg. Onze governor windt er geen doekjes om: de hele staat Maryland krijgt de hel over zich heen de komende 24 uur en er gaan doden vallen...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

FM, wat bedoel je? Ocean City, Maryland, wordt op het moment al zwaar getroffen en ons gebied (Maryland, Virginia en Washington DC) wordt ook steeds slechter.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FMNederland
Amerikafan

dimona schreef:Nou, eh, laat dat "kan" maar weg. Onze governor windt er geen doekjes om: de hele staat Maryland krijgt de hel over zich heen de komende 24 uur en er gaan doden vallen...
Ik dacht, ik blijf nog even voorzichtig ;)

Damn.

Maaruh, blijf je thuis.. what's going to happen? Ga je/jullie evacueren?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waar zouden we heen moeten? Honderden mijlen om ons heen is het verschrikkelijk slecht weer.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij merken er hier weinig van gelukkig. De kust van NC, de outerbanks, hebben flink wel wat te stellen met hoogtij. Deze tijdelijke brug was gemaakt na Irene. De brug staat dus nog, maar de weg er naar toe staat dus onderwater.

http://www.wral.com/weather/image/11713 ... d=11713760

Zaterdag begon het hier en nu zitten we aan de onderkant van de storm met zo nu en dan een bui.
Dan is er de Ms Bounty waarvan de bemanning van gered moest worden en er nog twee vermist worden.

http://www.wral.com/coast-guard-respond ... /11712779/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik ga echt de weg niet op. Het eerste beste kruispunt waar ik tegenaan rijd, staat al onder water en wat Petra zegt: waar moet je heen? Een systeem van ruim 1000 km in doorsnee; het is niet alsof je even snel aan een tornado ontsnapt van een kilometer doorsnee...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De laatste berichten zijn windsnelheden van 145 km/u en hij zal over ongeveer vier uur net ten zuiden van Atlantic City, New Jersey, aan land komen, dat is zo'n drie uur hiervandaan en nog dichter bij dimona en Guinevere.
FMNederland
Amerikafan

Ja uhh... I dunno
Maaruh, gisteravond? Vanochtend vroeg?

Hoop dat het allemaal gaat meevallen!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het begint hier nu ook te regenen en waaien. Gek hoor, een storm die nog honderden mijlen ver weg is, en dat het nu al voelt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Sterkte allemaal ... Dimona je klinkt zo nuchter eronder, maak je je niet zorgen... of raak je eraan gewend? voor ons is dit zo ondenkbaar..
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor ons is dit weer ook heel ongewoon, hoor. De laatste tropische storm, die wij over ons heenkregen, was Isabel in 2003. De windkracht bij deze storm is orkaankracht, dus nog sterker. Ik maak me wel zorgen, vooral om de hoge bomen, die naast ons huis staan. Maar nogmaals, wat doe je eraan? Ik verwacht ook dat op een gegeven moment de stroom uit zal vallen en wanneer die dan weer aangaat is de vraag. Met Isabel hadden we drie dagen geen stroom, anderen meer dan een week niet.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

FMNederland schreef:Ja uhh... I dunno
Maaruh, gisteravond? Vanochtend vroeg?

Hoop dat het allemaal gaat meevallen!
Ja, weet je wat het is met zo'n orkaan: je weet pas zeker wat 'ie gaat doen als het te laat is om nog te kunnen ontsnappen. Ik ga echt geen 1000 mijl rijden met 4 kids voor een orkaan die misschien wel of misschien niks gaat doen. Ik vertrouw er op dat ik thuis veilig genoeg ben; ik heb mijn voorraden in huis, en een stroomgenerator; het moet wel heel erg mis gaan wil mijn hele huis er straks niet meer staan (het dak mag er zelfs afwaaien, dan nog ben ik niet meteen in levensgevaar. Ik ga komende nacht met mijn kinderen in de basement slapen, omringd met zaklampen, telefoon, water en proviand en ver weg van de ramen en deuren. Het komt goed!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Echt heftig Petra.... nogmaals sterkte! Ik houd het in de gaten hier en op FB ...
Dimona jij ook heel veel sterkte .. toch alleen met vier kinderen!!
Laatst gewijzigd door Sandy op 29 okt 2012, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Sandy schreef:Sterkte allemaal ... Dimona je klinkt zo nuchter eronder, maak je je niet zorgen... of raak je eraan gewend? voor ons is dit zo ondenkbaar..
Ik weet het niet; ja, er knaagt wel ergens een verontrustend stemmetje en ik werd vanmorgen vast ook niet voor niks om half 4 wakker, maar paniek brengt me helemaal nergens, dus daar geef ik me niet aan over.

Rare dag; 26 jaar geleden stierf mijn vader - veel te jong....
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Uitzendlocatie van RTL:

Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Je begint hier al echt te merken dat er een storm aankomt. Eerst kreeg ik al een e-mail van mijn personal trainer dat mijn sessie vandaag afgelast is, gevolgd door iets later een mailtje dat de hele gym dicht gaat. Ik ben dus toen gelijk naar de manege vertrokken om mijn paard los te gooien in de binnenbak; op de heenweg stond het verkeerslicht op knipperstand, op de terugweg lag het er helemaal uit. Costco was helemaal uitgestorven en toen we bij Panera's kwamen gingen ze sluiten omdat er bakken met water naar binnen kwam via het dak. Even snel de deli geprobeerd, maar dat hele complex was gesloten, dus toen maar bij de Green Turtle gegeten waar prompt de sateliet uitviel. De bomen zwiepen flink en er ligt overal ontzettend veel water op de weg dus wij gaan niet meer de deur uit totdat we morgen moeten werken.

Ik hoop dat iedereen veilig blijft en dat de schade mee valt.
Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik leef met iedereen mee, heel veel sterkte! En Dimona: een virtuele knuf, het lijkt me vreselijk om nu alleen te zijn met de kinderen. Ik wens je veel kracht!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
FMNederland
Amerikafan

Net bij Quest op CNN, reportage vlakbij de Hudson in NYC... gewoon nog mensen aan het joggen, draft er een dude in een Kerstman outfit langs.

"Only in New York"

:D

edit - het is op de Asbury Park, dus niet in NY maar in NJ
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer