Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Frankenstorm (Sandy)
Re: Frankenstorm
Het pad is in de loop van de avond iets naar het noorden verschoven zie ik net. Voor wat het waard is met zo'n gigantisch systeem...
Ik heb een klein halletje tussen voordeur en woonvertrek waar ik kan slapen, net als vorige keer. Mocht het echt heel erg gaan spoken, dan kan ik nog verkassen naar de inbouwkast of anders op de gang waar mijn voordeur aan grenst (ik woon in een appartementen complex). Gelukkig woon ik op de 2nd floor, dus niet zo hoog. Ik heb een collega die in Bethesda op de 17e verdieping zit; dat lijkt me toch niet prettig...
-
- Amerika-expert
ugh, sterkte allemaal.
Ik zie wel wat het hier moet worden. Door de state of emergency zit man sinds gisteren vast op z'n werk. Hij kan nu even een paar uurtjes slapen, maar dan is hij 'on' van vanmiddag tot whenever. Petra, als ik dichterbij zou wonen, dan zou ik langskomen en je helpen met jullie bier en wijn!
Ik zie wel wat het hier moet worden. Door de state of emergency zit man sinds gisteren vast op z'n werk. Hij kan nu even een paar uurtjes slapen, maar dan is hij 'on' van vanmiddag tot whenever. Petra, als ik dichterbij zou wonen, dan zou ik langskomen en je helpen met jullie bier en wijn!
Toen de VU Amsterdam een studie opzette over orkanen die schade kunnen aanrichten aan NYC was het onnodig want die komen maar 1 keer in x jaar voor. Nu zijn het er 2 in de afgelopen 2 jaar? 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dutchie -
Gelukkig hebben we inmiddels ook water. Sterkte jij ook, niet leuk voor je man ook. Hopelijk gaat het allemaal hard meevallen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Wij zitten hier hoog en droog op de vierde verdieping in een deel van Brooklyn dat niet bedreigd wordt.
Maar als je de jongste ontwikkelingen in groot New York wilt volgen: dit is de website van 1 van de betere plaatselijke TV stations:
http://www.nbcnewyork.com/
De ondergrondse ligt al stil, gaat mogelijk pas woensdag weer rijden, er zijn verplichte evacuaties in New York en langs de hele kust van New Jersey en Connecticut en bij de plaatselijke kruidenier stonden lange rijen voor de kassa. Maar gelukkig zijn de elektriciteitskabels hier in de buurt onder de grond, dat beschermt een beetje.
Onze auto staat gewoon op straat, maar een endje voorbij een boom.
Als nou het internet maar niet uitvalt.
Maar als je de jongste ontwikkelingen in groot New York wilt volgen: dit is de website van 1 van de betere plaatselijke TV stations:
http://www.nbcnewyork.com/
De ondergrondse ligt al stil, gaat mogelijk pas woensdag weer rijden, er zijn verplichte evacuaties in New York en langs de hele kust van New Jersey en Connecticut en bij de plaatselijke kruidenier stonden lange rijen voor de kassa. Maar gelukkig zijn de elektriciteitskabels hier in de buurt onder de grond, dat beschermt een beetje.
Onze auto staat gewoon op straat, maar een endje voorbij een boom.
Als nou het internet maar niet uitvalt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helaas verwacht ik wel een paar dagen zonder stroom te gaan zitten hier. Het kan altijd meevallen, maar zelfs na een zwaar onweer zitten we al regelmatig zonder stroom en nu wordt er zeker 24 uur achtereen heel zware wind verwacht. Gelukkig wonen we wel op een heuvel, dus voor overstromingen hoeven we ons geen zorgen te maken. De scholen zijn hier maandag en dinsdag al gesloten. Rick zou morgen naar Stanford, Connecticut, moeten voor zijn werk, maar dat werd gisteren al afgelast (Amtrak heeft de treinen tussen Washington en New York ook al geannuleerd). Iedereen hier in het pad van de storm veel sterkte, ik hoop nog steeds dat het een (letterlijke) storm in een glas water wordt, maar begin langzaamaan te geloven dat dit "the real deal" wordt
.

Ja, hier net als bij Petra; vrijwel gegarandeerd stroomuitval, maar we hebben een back-up generator voor de koelkast, de heating, de well pump en hier en daar wat verlichting, dus dat is nog wel te doen. Scholen ook hier in ieder geval morgen dicht, en het zou me verbazen als ze dinsdag wel open waren. Ik heb afgrijselijke migraine momenteel, zou best met de weersverandering samen kunnen hangen.
Welke nieuwsbron raadpleeg jij momenteel Petra?
Welke nieuwsbron raadpleeg jij momenteel Petra?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Een aantal, WTOP vooral. Maar net las ik dit, stemt me niet positiever: http://www.washingtonpost.com/blogs/cap ... #pagebreak. Sterkte met je migraine, ik heb ook enorme last van mijn fibromyalgie, waarschijnlijk ook door de luchtdrukveranderingen. Ik heb echt met je te doen dat je dit zonder je man door moet maken! Toen onze kinderen klein waren heb ik een paar "blizzards" in mijn eentje moeten doen en dat was niet makkelijk. Veel sterkte!
Bij mij lopen de elektriciteits-leidingen ondergronds (halleluja!). Ik heb nog nooit stroomstoringen meegemaakt hier en ik hoop heel erg dat dat zo blijft. Eerder vandaag zag ik al dat morgen de overheid dicht zal zijn, dus dat wordt thuiswerken (maar dat was ik toch al van plan). Verder inmiddels thuis alle voorbereidingen getroffen. Over voorbereidingen gesproken, ik zag vanmiddag nog zoiets idioots: Bij het gebouw naast ons stond iemand met een bladblazer de oprit blad-vrij te maken...beetje nutteloos dacht ik zo. 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bij ons lopen ze ook onder de grond, maar in de straat naast ons niet. Nadeel van in een oudere buurt wonen. Ieder nieuw gebouwd huis krijgt ondergrondse electriciteit, dus langzaam maar zeker. We zijn er echter nog lang niet
. Onze buren harkten hun tuin ook en schoven de bladeren in de goot
. Niet alleen nutteloos, maar die bladeren kunnen ook de afvoeren gaan blokkeren.

Haha, ik zag gisteren ook al iemand met een bladblazer in de weer (en bij iedere auto die langsreed, lag alles weer onder); hij gedroeg zich zo typisch dat ik hem ervan verdacht een undercover agent te zijn ofzo 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het helpt niet echt dat je kabels ondergronds zijn want verderop zijn ze dat niet en als ze daar breken heb ook jij geen stroom helaas
Hier in Missouri zonneschijn maar fris
Hier in Missouri zonneschijn maar fris
Dat klopt, maar afgelopen 3-4 keren dat het hier noodweer was en al mijn collega's en vrienden 4-7 dagen zonder stroom zaten, had ik wel stroom en dat stemt me hoopvol. Maar het blijft natuurlijk maar afwachten.
Dank je Petra!
Inderdaad Ned in MO, ook in je fijne nieuwbouwwijk met ondergrondse lijnen ben je nog steeds hartstikke afhankelijk van die palen die langs de doorgaande wegen staan. En als ik daar naar kijk, dan stemt me dat niet hoopvol. De mensen in onze wijk werden vorig jaar compleet verrast toen ook hier langdurig de stroom uitviel, want dat hadden ze nog nooit meegemaakt en niemand had voorbereidingen getroffen.
Maar uiteindelijk is het in een wijk zonder palen wel een stuk prettiger wonen. Toen vorig jaar hier langs de doorgaande weg een paal was omgevallen doordat er een boom op was gevallen, konden de mensen die daar woonden geen kant meer uit, vanwege elektrokutiegevaar. Het heeft dagen geduurd voordat het elektriciteitsbedrijf aan die klus toekwam. Dat soort toestanden zie ik toch echt niet graag voor mijn voordeur.
Inderdaad Ned in MO, ook in je fijne nieuwbouwwijk met ondergrondse lijnen ben je nog steeds hartstikke afhankelijk van die palen die langs de doorgaande wegen staan. En als ik daar naar kijk, dan stemt me dat niet hoopvol. De mensen in onze wijk werden vorig jaar compleet verrast toen ook hier langdurig de stroom uitviel, want dat hadden ze nog nooit meegemaakt en niemand had voorbereidingen getroffen.
Maar uiteindelijk is het in een wijk zonder palen wel een stuk prettiger wonen. Toen vorig jaar hier langs de doorgaande weg een paal was omgevallen doordat er een boom op was gevallen, konden de mensen die daar woonden geen kant meer uit, vanwege elektrokutiegevaar. Het heeft dagen geduurd voordat het elektriciteitsbedrijf aan die klus toekwam. Dat soort toestanden zie ik toch echt niet graag voor mijn voordeur.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een heel goed idee om je bladeren op te ruimen (= niet weg te blazen, maar ze bij elkaar te blazen en dan in papieren tuinzakken of wat dan ook te doen). Ze kunnen er immers voor zorgen dat de afvoeren verstopt geraken, met overstroming tot gevolg.
Ik wens iedereen heel veel succes toe, en hopelijk kunnen we hier een beetje life meemaken hoe het allemaal gaat (en meevalt).
Zelf houden we het ook wel wat in 't oog, maar voorlopig verwachten ze hier slechts 100km/uur, 7.5 cm regenval, ontwortelde bomen en onderbroken elektriciteit.
We wonen 500m ten westen van een redelijk smalle maar wel erg diepe vallei waar een creek door loopt, en 1 km verder aan de ander kant is er nog een soortgelijk iets. Verder hebben de buren in de 12 jaar dat de wijk hier is nog nooit een overstroming meegemaakt, we in zowat het hoogste deel van de streek.
Ik wens iedereen heel veel succes toe, en hopelijk kunnen we hier een beetje life meemaken hoe het allemaal gaat (en meevalt).
Zelf houden we het ook wel wat in 't oog, maar voorlopig verwachten ze hier slechts 100km/uur, 7.5 cm regenval, ontwortelde bomen en onderbroken elektriciteit.
We wonen 500m ten westen van een redelijk smalle maar wel erg diepe vallei waar een creek door loopt, en 1 km verder aan de ander kant is er nog een soortgelijk iets. Verder hebben de buren in de 12 jaar dat de wijk hier is nog nooit een overstroming meegemaakt, we in zowat het hoogste deel van de streek.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het ergste is natuurlijk als er doden vallen. Vorig jaar leek Irene niet zo erg, maar een twaalfjarig jongetje uit onze buurt werd meegesleept door de beek in zijn achtertuin en verdronk. Hoe dan ook zijn deze stormen levensgevaarlijk, dus ik hoop dat niemand er lichtelijk overheen stapt. Dit soort weersystemen zie je in Europa maar zelden.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Iedereen die met deze storm te maken krijgt, wens ik heel veel sterkte toe.
En dat de gezondheidsperikelen maar snel over mogen zijn. Succes!
En dat de gezondheidsperikelen maar snel over mogen zijn. Succes!
- Animar
- Amerikakenner
Voor iedereen die in het betreffende gebied woont; ik zal duimen dat het allemaal mee zal gaan vallen. Heel veel sterkte en succes allemaal!
Anita