Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Dream

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
lllammert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

American Dream

Bericht door lllammert »

Heeeii.x
Mijn BFF & ik willen graag in de toekomst naar USA, het leek ons perfect om er te gaan wonen.
We zijn allebei stapelgek op amerika, ze zat bij me op school & we sparen nu voor USA maar het probleem is ik ben 12 en mijn BFF 14(haar naam: Sylwia) we weten niet hoe we moeten ontsnappen aan Nederland, we willen eerst onze school afmaken ik doe MAVO zij doet Basis-LWO, ja het is vreemd we zitten allebei in de eerste klas. Maar we zijn zo Depressief we dromen al 6 jaar over Amerika, Het Beste land ter Wereld. Maar we zijn helemaal verward met de Visa enz. :?
Wij willen met 4 mensen naar USA ik(Lammert) Sylwia, Eliza, Gabriela. Maar please help ons :cry:
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: American Dream

Bericht door Wallstreet »

Hallo meisjes, leuk dat jullie zo van de USA houden en dat reeds zo jong.
Het is een leuk land, maar laat je niets wijsmaken want de USA kan verraderlijk hard zijn.
Niemand weet wat de toekomst brengen zal, maar als jullie zo hard naar de VS willen, dan moeten jullie nu vooral heel goed studeren.
Een goed diploma is noodzakelijk, dus héél veel studeren, dan kunnen jullie als jullie wat ouder zijn eerst een stage lopen in de USA.
Dat zal al een heel goed beeld geven en jullie verwachtingen misschien een beetje bijstellen.

Met zo een stage kunnen jullie een netwerk van vrienden uit de USA opbouwen, maar het komt er op aan dat jullie hier eerst de fundering leggen
door een goede studiekeuze en veel te leren. Als jullie dat doen dan hebben jullie misschien de mogelijkheid om in de VS te mogen studeren.
En daarna kunnen jullie misschien werkaanbiedingen krijgen daar en ben je vertrokken.

Wees nu maar vooral jong en denk nog niet te veel over later, leuk dat jullie er al mee bezig zijn, maar jullie hebben nog tijd, als je nu maar je best doet op school.
lllammert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door lllammert »

Ja maar als je Movie Star wilt worden in de US kan dat ook met stage?
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

Lammert wat dacht je van een High School avontuur om de USA in eerste instantie te leren kennen. Nadat je je diploma hebt gehaald ga je een jaartje naar de USA. Denk er wel aan dat er een prijskaartje aan hangt en dat je aan het begin van de vierde al aan de voorbereidingen moet beginnen.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Volgens mij bestaan de MAVO en het LWO al ongeveer een jaar of 12 niet meer. Daarom twijfel ik er een beetje aan of we hier daadwerkelijk met een 14 jarige te maken hebben...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Yup klopt. Er is wel lwoo, vroeger bekend als VBO.

Er zijn een aantal scholen die nog de naam MAVO mogen voeren maar dat is toch iets anders.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Er zijn tegenwoordig wel degelijk weer MAVO's hoor.
Vlak bij ons zit er één. Dat was voorheen VMBO tl en heet nu weer MAVO. Volgens de website van de school een wettelijke mogelijkheid waar steeds meer scholen in Nederland gebruik van maken.

LWOO bestaat ook gewoon nog.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hallo lllammert, wees welkom hier. Jouw droom is er een die vele delen, maar slecht weinigen ooit zullen waarmaken, helaas. Ik weet dat er een aantal voorbeelden zijn waar je je aan kunt optrekken: Rutger Hauer, Jeroen Krabbé, Paul Verhoeven en Jan de Bont en Famke Janssen en Angela Visser. Zij zijn in de filmindustrie in de VS doorgebroken in meer of mindere mate, maar van de eerste vier geldt dat zij in Nederland al hun sporen verdiend hadden en Angela Visser heeft de miss Universe verkiezing gewonnen in 1989 en Famke Janssen is fotomodel geweest en heeft wel wat rollen gehad, maar is nooit echt doorgebroken als filmster.

Jou helpen in de zin van rollen vergeven en regisseurs kennen zal lastig worden. Wel kan ik advies geven. Het eerste is om acteerervaring op te doen. Niet alleen zelfgemaakte filmpjes, maar ook toneelstukken. Zorg dat je écht kan acteren. Het tweede advies is om te zorgen dat jouw Engels goed is en accentloos. Maar begin met goed. Het derde is om te studeren, studeren, en nog een te studeren. Bouw aan je basis middels een goede opleiding. Zodat je ergens op terug kan vallen. Een grap in de VS onder acteurs is dat als de ene acteur tegen de andere zegt "ik acteur" hij de vraag terugkrijgt "bij welk restaurant"; omdat zoveel acteurs geen rollen kunnen krijgen de kost verdienen als serveerster (m/v).
Dit zijn dingen die je nú al kan doen en ook moet doen. En zelfs dan is de kans helaas zeer, zeer klein. Tenslotte sluit ik me aan bij het advies wat iemand al gaf, doe een jaar high school daar.

Nog een belangrijke tip: Keeep your nose clean. Maak geen meisjes zwanger, word niet zelf zwanger, pleeg geen misdrijven, zorg dat je niet van school wordt getrapt, kortom zorg dat jee niet in de problemen komt. Dit is geen garantie dat je wel naar de VS kan, maar in de problemen komen zal de kans om naar de VS te kunnen en te mogen ernstig verkleinen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@Vana: Daar was ik me niet van bewust.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dat zeg ik...

maar dat zijn VMBO-tl scholen die alleen de naam van MAVO gebruiken. In 2009 waren er 20 van dit soort MAVO scholen in heel NL.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Om beroemd te worden in de VS moet je eerst beroemd worden hier, al is het maar bv in een sport of beroepstak die je uitoefent.
Om enkele voorbeelden te geven, toneel school, uitblinken in het spel van een bepaald instrument, de beste van Europa zijn in een sport...etc...
Ik begrijp jullie wel en weet dat jullie graag bekend willen worden, maar besef dan ook dat het niet makkelijk is om alle 4 uit te blinken in iets.

Ook nog iets om rekening mee te houden: Kennen jullie Matthias Schoenaerts, anders google maar eens deze naam.
Het is een Belgische acteur die bekend geworden is door eerst in Vlaamse films mee te spelen, zijn talenten waren blijkbaar vrij goed.
Want hij mocht intussen reeds meedoen (waaronder enkele hoofdrollen) in Amerikaanse films. Maar dat maakt nog niet dat hij bekend is.

Wat je ook kan overwegen is youtube, langs deze weg zijn ook al veel talenten onderschept.
Blijf vooral dromen, maar doe er ook alles aan om te slagen, de rest komt vanzelf.
Jullie belangrijkste joker is school, beste studenten hier worden, dan mogen studeren in Amerika en je bent vertrokken, maar dan ben je niet beroemd. :wink:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik vermoed heel andere jokers....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer