Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ernesto

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
wiepster
Amerika-expert

Ernesto

Bericht door wiepster »

Hier is nu een hurricane watch, morgennacht en woensdag komt Ernesto waarschijnlijk over Florida heen, ook over Brevard County.
Heb net oa. water ingeslagen en we zien wel wat er gebeurd. Morgen hoort Ruby via school of die gesloten wordt, hangt nog helemaal van de sterkte af die eventueel kan toenemen als het over Cuba is geraasd.
Wel een beetje griezelig, weet niet hoe lang alles gaat duren, vaak is het de nasleep van geen power hebben, overstromingen in bepaalde gedeeltes van de stad etc, die lastiger zijn dan de hurricane zelf.
We gaan een paar dagen overnachten bij mijn schoonouders, omdat mijn echtgenoot trainingen heeft in Texas en hier helaas niet is.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Annewiep,

Veel sterkte de komende dagen. Ik weet van mijn broer die destijds in Florida woonde, hoe spannend dit toch elke keer weer is.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Fijn dat je bij je schoonouders terecht kunt en niet alleen hoeft te zijn.
Sterkte de komende dagen!
Carola
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Veel sterkte, ik hoop dat jullie hem veilig kunnen uitzitten.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Veel sterkte!! Hoop dat jullie er niet al te veel last van zullen ondervinden.
onze blog - Bouwmanfamily
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De ergste storm, die wij hier hebben meegemaakt was Isabel en dat was een tropische storm, een orkaan lijkt me nog enger. Fijn, dat je het niet alleen hoeft door te maken! Hopelijk valt het allemaal mee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ik begreep vanmorgen dat Ernesto was afgezakt tot een tropische storm. En de kans zou nog maar zeer klein zijn dat hij weer orkaan kracht zou krijgen.

Ik moet toch even kwijt dat ik heel veel waardering voor je heb Wiep! Overigens, voor alle mensen die in de staten wonen waar je kans hebt op orkanen.

Ik zou het toch echt niet kunnen om me ieder jaar weer af te moeten vragen of we een orkaan onze richting op kunnen verwachten. Om dan nog maar te zwijgen over het repareren/opnieuw op bouwen van je huis als de orkaan eenmaal is langs geraast....
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ernesto is afgezwakt, gelukkig en tot zover alleen regen hier, vanmiddag en in de avond zal het flink gaan regenen.
Sommige gedeeltes hebben wel een kans op overstroming, waar ik woon niet van toepassing.
Ga niet bij schoonouders met hele hebben en houden, we blijven gewwon lekker thuis met de honden.
Nog bedankt voor de lieve berichtjes!!
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Gelukkig maar! Het is toch wel lekker als je gewoon thuis kunt blijven! :wink:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Sterkte ermee zeg. Lijkt me echt eng om steeds i spanning te zitten of je in je huis kunt blijven of weg moet.
Gelukkig is Ernesto afgezwakt!!!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Nou Petra, ik hoop voor jullie dat Ernesto geen kracht oppakt voordat hij in Virginia is!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Jeetje Petra, zag het ook !! Komt nu jullie kant op!!
Een tornado-watch voor de kust langs de Carolina's! Voor iedereen die daar in de buurt woont/vertoeft...hoop dat het allemaal meevalt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

wiepster schreef:Jeetje Petra, zag het ook !! Komt nu jullie kant op!!
Een tornado-watch voor de kust langs de Carolina's! Voor iedereen die daar in de buurt woont/vertoeft...hoop dat het allemaal meevalt.
Ik zie het op Fox News Live (via Digitale TV van UPC). De hele tijd gaat het over Ernesto (en over Iran) op dit moment.

Iedereen die te maken krijgt met Ernesto, sterkte!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Vannacht komt hij over midden North Carolina.
Er wordt vooral heel veel regen verwacht hier.
Het is hier wat heuvelachtig en daar door is het in lager gelegen gebieden even afwachten wat er gaat gebeuren.
Gelukkig voor ons, wonen wij wat hoger.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En morgen komt hij ons een bezoek brengen. We hebben de regen hard nodig, maar ik vind het wel sneu voor Michelle, onze Nederlandse gaste op het moment. Ze is hier maar een week en heeft nog maar twee dagen zon gezien, terwijl het verder al weken iedere dag zonnig was. Maar ja, het weer is iets, dat je niet kunt beinvloeden, helaas.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef:En morgen komt hij ons een bezoek brengen. We hebben de regen hard nodig, maar ik vind het wel sneu voor Michelle, onze Nederlandse gaste op het moment. Ze is hier maar een week en heeft nog maar twee dagen zon gezien, terwijl het verder al weken iedere dag zonnig was. Maar ja, het weer is iets, dat je niet kunt beinvloeden, helaas.
Ja dat is jammer van het weer als je bezoek hebt en zeker voor de foto's. Ik zag op haar weblog prachtige opnames en ik denk dat dat jullie raakvlak is?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer