Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Whale Watching Moss Landing, CA
- goldenhills
- Amerika-expert
Whale Watching Moss Landing, CA
Wij zijn gisteren met een whale watching tour (Sanctuary Cruises) mee geweest, vanuit Moss Landing. Dat ligt tussen Monterey en Santa Cruz in, en is een stuk kleiner en minder druk. Je kunt er ook gratis parkeren, net buiten de haven. Je zit ook direct boven de Monterey Canyon, een diepe trog die door Monterey Bay loopt, met veel zeeleven.
Het was erg goed bevallen. Niet te grote boot, leuk personeel, en we hadden prachtig weer. Eerst een enorme groep Rissos Dolphins (al gauw 60), toen drie orcas, en nog net op de valreep twee humpback whales. Eigenlijk was de tour al bijna voorbij: we waren bijna bij de haven, maar toen we een humpback spotten waren ze niet te beroerd om nog een uur extra achter de twee humpbacks aan te gaan. Verder enorm veel oranje kwallen, een paar maanvissen, vele sea lions, sea otters etc. Er waren een paar mensen flink zeeziek, maar bij de meesten ging het goed gelukkig. Ze verhuren ook electronische armbandjes die zeeziekte tegengaan.
Nog een fotootje: Na afloop natuurlijk even naar de plaatselijke viswinkel, waar we een heerlijk maaltje platvis hebben meegenomen. Yum!
Het was erg goed bevallen. Niet te grote boot, leuk personeel, en we hadden prachtig weer. Eerst een enorme groep Rissos Dolphins (al gauw 60), toen drie orcas, en nog net op de valreep twee humpback whales. Eigenlijk was de tour al bijna voorbij: we waren bijna bij de haven, maar toen we een humpback spotten waren ze niet te beroerd om nog een uur extra achter de twee humpbacks aan te gaan. Verder enorm veel oranje kwallen, een paar maanvissen, vele sea lions, sea otters etc. Er waren een paar mensen flink zeeziek, maar bij de meesten ging het goed gelukkig. Ze verhuren ook electronische armbandjes die zeeziekte tegengaan.
Nog een fotootje: Na afloop natuurlijk even naar de plaatselijke viswinkel, waar we een heerlijk maaltje platvis hebben meegenomen. Yum!
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Whale Watching Moss Landing, CA
bedankt voor de tip ! Mocht ik ooit die kant weer eens op gaan probeer ik dat graag !
We zijn zelf vanuit monterey en vancouver geweest, beviel ook wel goed.
We zijn zelf vanuit monterey en vancouver geweest, beviel ook wel goed.
- Mostertje
- Amerikafan
Mag ik een brutale vraag stellen? Wat kost zo'n boottocht? Wij gaan met onze kinderen naar Amerika. Onze zoon is dan bijna 12, maar onze dochter pas 2,5. Is zo'n tocht ook voor haar geschikt?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En het beroemde visrestauranr annex vismarkt Phil's Fishmarket Eatery is een must. Voor de camperliefhebbers, aan de haven is ook een KOA.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige foto! Wij hebben ooit een tour gedaan maar alleen heel in de verte iets gezien.
Marianne
Via de link die Goldenhils gaf kun je prijzen vinden.Mostertje schreef:Mag ik een brutale vraag stellen? Wat kost zo'n boottocht?
Marianne
- goldenhills
- Amerika-expert
Thx. We hadden best mazzel met wat we gezien hebben. De groep dolfijnen zaten we middenin, en we hebben ongeveer een uur met ze mee gedobberd. Ik heb ongeveer 200 fotos van ze gemaaktMartin & Marianne schreef:Prachtige foto! Wij hebben ooit een tour gedaan maar alleen heel in de verte iets gezien.
Hier nog een foto van een van twee humpbacks die we gezien hebben. Ik had geluk dat ik recht op de rug keek toen ik hem (of haar) zag duiken, dus ik stond er helemaal klaar voor toen de staart boven water kwam. Mijn camera (Canon 7D) en lens (Canon 70-200 f2.8 met 1.4x extender) hebben hun werk ook erg goed gedaan. Ik had vantevoren alle settings op m'n camera ingesteld voor actiefoto's, dus verder was het richten en plaatjes schieten.
@Mostertje, een kind van 2.5 lijkt me erg jong. En ik weet niet of ze daar een zwemvest voor hebben (verplicht voor kinderen). Er waren twee jongetjes van rond een jaar of acht oud, en die vonden het tijdens de dolfijnen mooi om mee te maken, ondanks dat ze een beetje zeeziek waren. Verder was het wel wat saai voor ze, we waren ongeveer vijf uur op zee, dus ze zaten het grootste deel van de tijd stilletjes naast oma.
Je kunt in Moss Landing trouwens ook een boottocht landinwaarts (over de Elk Slough) maken (geen golven, dus een stuk rustiger), maar de minimum leeftijd is 3 jaar. Bij de whale whatching staat geen minimum leeftijd, misschien dat een jong kind in de kajuit moet/mag blijven met iemand erbij. Ik zou tzt een mailtje sturen en vragen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1252 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties