Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Discussie: nl VS usa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Bij ons moeten we nu een $55 "recycling tax" betalen per jaar. We brengen zelf ons huisvuil weg, omdat we buitenaf wonen kost het ophalen $15 per maand, en $2.50 per zak. Daarbij moet je het om 6 uur al bij de weg hebben staan, en als je het de nacht ervoor neerzet heb je kans dat alles rondgestrooit ligt door honden of wasbeertjes.
Het wegbrengen kost $5 per lading, of $2 per zak. Tot voor kort ging het per gewicht, de auto werd voor en na lossing gewogen en we hadden nooit meer dan $3 aan gewicht. Met al het recyclen dat we doen hebben we ongeveer 2 zakken per week.
De aluminium blikjes en sommige plastic flessen zit 5 cent statiegeld op.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

doreennicole schreef:Bij ons hetzelfde, maar ook groente, fruit en tuinafaval wordt opgehaald. Ene week recycling, andere week yard waste.

Seattle is echt milieubewust. En om te laten zien dat het menens is kan je ook een boete krijgen als je je afval niet scheidt, maar dat geldt meer voor bedrijven dan persoonlijke huishoudens, denk ik.
Ik moet er nog bijschrijven, dat tuinafval (gras gemaaid in doorzichtige plastic zak en boomtakken) ook wekelijks wordt opgehaald hier. Groente en fruit kunnen we ook in doorzichtige plastic zakken doen en dan wordt het ook opgehaald, maar ik breng het liever naar de compost hoop (want daar zie ik de dieren van profiteren). Veel verschil met Seattle is er dus zo te zien niet. De boete voor bedrijven is hier ook van kracht, vooral voor degenen, die aan een water gevestigd zijn en de controle lijkt (als ik de kranten er zo op nalees) flink scherp. Er is een heel groot initiatief gaande om de Chesapeake Bay en de tributaries (rivieren, die erin uitlopen) helemaal schoon te krijgen. Op iedere "storm drain" (ik weet het NL woord niet, zo put waar het regenwater in wegloopt) staat ook "No dumping, Chesapeake Bay watershed".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Petra/VS schreef: Op iedere "storm drain" (ik weet het NL woord niet, zo put waar het regenwater in wegloopt) staat ook "No dumping, Chesapeake Bay watershed".
Denk dat je een straatkolk/rioolkolk bedoeld.
Op veel plaatsen in NL is er nog geen gescheiden systeem en verdwijnt het regenwater in de riolering.
Stom en zeer kostbaar want nu wordt het regenwater vermengd met het riool (sewer) water en kost het een vermogen om dat weer te zuiveren in een RWZI (Riool Water Zuiverings Instalatie)
In veel nieuwbouw wijken leggen ze nu gescheiden rioleringen aan waarbij het regenwater op het oppervlakte water geloost wordt ook worden dan vaar Wadi's (soort Wash) aangelegd waar het regenwater in verzameld wordt en dan in de bodem kan wegzakken.
Met deze maatregels hopen ze ook de wateroverlast na stortbuien die de laatste jaren steeds vaker voorkomen op te vangen.
Rob
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Rob schreef:
Petra/VS schreef: Op iedere "storm drain" (ik weet het NL woord niet, zo put waar het regenwater in wegloopt) staat ook "No dumping, Chesapeake Bay watershed".
Denk dat je een straatkolk/rioolkolk bedoeld.
Op veel plaatsen in NL is er nog geen gescheiden systeem en verdwijnt het regenwater in de riolering.
Stom en zeer kostbaar want nu wordt het regenwater vermengd met het riool (sewer) water en kost het een vermogen om dat weer te zuiveren in een RWZI (Riool Water Zuiverings Instalatie)
In veel nieuwbouw wijken leggen ze nu gescheiden rioleringen aan waarbij het regenwater op het oppervlakte water geloost wordt ook worden dan vaar Wadi's (soort Wash) aangelegd waar het regenwater in verzameld wordt en dan in de bodem kan wegzakken.
Met deze maatregels hopen ze ook de wateroverlast na stortbuien die de laatste jaren steeds vaker voorkomen op te vangen.
Rob
:offtopic: Ik snap nooit dat we al dat regenwater laten weglopen en als het dan opeens een paar weken droog is mogen we niet meer sproeien vanwege een watertekort 8) Ik zoe zeggen, plaats op veel plekken grote opvangreservoirs voor drogere tijden.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

suebrons schreef:Maar nu we toch bezig zijn over positieve en negatieve aspecten...
Wat zijn de negatieve kanten van het leven in de VS?
TV kijken lijkt me een ramp .... al die commercial breaks (vind ik hier soms al zo erg) .. En dan bij TV series ... dan een nieuwe aflevering en dan weer 3 reruns LOL
Sandy
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Sandy schreef:
suebrons schreef:Maar nu we toch bezig zijn over positieve en negatieve aspecten...
TV kijken lijkt me een ramp .... al die commercial breaks (vind ik hier soms al zo erg) .. En dan bij TV series ... dan een nieuwe aflevering en dan weer 3 reruns LOL
Ik volg sinds kort CSI, niet alleen de serie speelt zich af in Amerika, maar heeft in ons kikkerlandje bijna net zoveel reclames en de ene keer heeft Grissom een baard en de andere keer is hij minimaal 3 jaar jonger en geen baard, dus zit in een soort TimeZone :?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik volg sinds kort CSI, niet alleen de serie speelt zich af in Amerika, maar heeft in ons kikkerlandje bijna net zoveel reclames en de ene keer heeft Grissom een baard en de andere keer is hij minimaal 3 jaar jonger en geen baard, dus zit in een soort TimeZone :?
Dat komt doordat ze de nieuwe episodes en de herhalingen momenteel door elkaar uitzenden.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

vana schreef:
Dat komt doordat ze de nieuwe episodes en de herhalingen momenteel door elkaar uitzenden.

Had al zo'n vermoeden :wink: Maar de verschillen zijn steeds kleiner aan het worden met de uitzendingen in Amerika, veel reclame, veel herhalingen, veel van hetzelfde.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Sandy schreef:
ik vond dat juist in NL zo erg. in de VS viel het vroeger wel mee. nu is het veel chaotischer vind ik wat betreft de volgorde. maar de reruns zijn wel altijd uit hetzelfde seizoen. in NL is het idd verschillende seizoenen door mekaar en je weet nooit of en wanneer het volgende seizoen begint.

en de reclame valt ook erg mee, vind ik. er is in NL reclame op ongelukkige momenten. series worden zo gemaakt dat er een climax is of dramatische pauze en daar hoort de reclame in. in NL wordt op welk willekeurig moment dan ook gestopt voor reclame. en de pauzes zijn veel langer. in de VS vaker maar korter. in NL minder vaak maar langer. voor mij is het een wash.
SEEING IS BELIEVING
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Sandy schreef:TV kijken lijkt me een ramp .... al die commercial breaks (vind ik hier soms al zo erg) .. En dan bij TV series ... dan een nieuwe aflevering en dan weer 3 reruns LOL
TV kijken in Amerika is juist een zegen. Als het om 7 uur begint dan begínt het ook om 7 uur. Ik heb standaard wat reserveringen staan voor diverse programma's en die moet je heel ruim maken. Zo neem ik standaard Dr. Phil op; de ene keer begint het na 3 minuten, de andere keer moet je eerst een stuk van 15 minuten doorspoelen. Ook wisselen uitzendtijden op zich heel erg. De ene week begint het om 5 over 7, dan weer om 10 voor 7. Erg vermoeiend.
De commercials zijn daar vaak erg lollig alhoewel ik moet toegeven dat als je ze 6 keer gezien hebt je ze ook wel kent.
Het enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is dat je hier tijdens de commercial break rustig naar het toilet kunt, thee zetten etc. en daar is de commercial break zo voorbij.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Aïda schreef:
Sandy schreef:TV kijken lijkt me een ramp .... al die commercial breaks (vind ik hier soms al zo erg) .. En dan bij TV series ... dan een nieuwe aflevering en dan weer 3 reruns LOL
TV kijken in Amerika is juist een zegen. Als het om 7 uur begint dan begínt het ook om 7 uur. Ik heb standaard wat reserveringen staan voor diverse programma's en die moet je heel ruim maken. Zo neem ik standaard Dr. Phil op; de ene keer begint het na 3 minuten, de andere keer moet je eerst een stuk van 15 minuten doorspoelen. Ook wisselen uitzendtijden op zich heel erg. De ene week begint het om 5 over 7, dan weer om 10 voor 7. Erg vermoeiend.
De commercials zijn daar vaak erg lollig alhoewel ik moet toegeven dat als je ze 6 keer gezien hebt je ze ook wel kent.
Het enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is dat je hier tijdens de commercial break rustig naar het toilet kunt, thee zetten etc. en daar is de commercial break zo voorbij.
Als ik je bericht lees lijkt het alsof je in Amerika zit, maar je profiel zegt Flevoland, maakt verder niet uit hoor :D

Over Dr.Phil gesproken, in Nederland wordt deze onderbroken door een erg vervelend belspelletje, deze spelletjes zijn veel erger dan reclame, ik heb ze in Amerika niet gezien, maar zullen ook wel ergens worden uitgezonden, misschien een eigen zender, net als al die shopping zenders, ook nog typisch amerikaans, gelukkig wel. Als het een beetje meezit zit wonen we over 2 maanden in Texas, ik ben er nog niet over uit wat voor zenderpakket we nemen :shock:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Nee, helaas zit ik niet in Amerika. Wel heb ik er een jaar gewoond. Ik werkte toen als au-pair maar dat is alweer járen geleden. Vorig jaar hebben we op vakantie een huis gehuurd. Er kwam een tropische storm over en toen hebben we twee dagen binnen gezeten. En elke avond tv kijken natuurlijk. Héérlijk.

Ja, die belspelletjes zijn erg gruwelijk. Maar, wij kijken satelliet en hebben dus zo'n 'time-shifting' gebeuren via een digitale speler met harde schijf. Dus 'doorspoelen' is voor ons een fluitje van een cent. Als we iets 'live' willen kijken beginnen we meestal 20 minuten later en dan eindigt het programma op dezelfde tijd alleen hebben wij de reclame 'gemist'.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Misschien ook een verschil tussen Amerikanen en Nederlanders is de karakters in de televisieseries. Ik krijg het gevoel dat Amerikanen het heerlijk vinden naar ruziende mensen te kijken, mensen die elkaar niet vertrouwen. Voorbeeld de nu lopende serie Invasion, de 2 gezinnen die de hoofdrol spelen hebben constant ruzie en niemand vertrouwd elkaar, dit wantrouwen zat ook al in Dallas enzo. Ik heb ook in Amerika gemerkt dat men zeer wantrouwig is in het echt naar bijvoorbeeld familie toe.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ik vind die Amerikaanse tv-series vaak ongelofelijk nep. In de drama series wordt het perfecte gezin neergezet. Het acteerwerk soms dramatisch. Een tikkeltje overdreven. Zo vind ik de comedy's op die manier wel weer erg leuk om naar te kijken. Overigens is de NL tv ook niet al te best als het om drama gaat. Perfecte gezinnen. Nog slechter acteerwerk --> voorbeeld: er wordt pas iets gezegd als een ander klaar is met spreken. Er wordt dus noot lekker onverstaanbaar door elkaar heen gegild.

Tijdens het tikken van dit berichtje regent het alweer... of is het nog steeds....? :cry: HET WEER..... ook een groot verschil.... Ik wordt er droevig van.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Batman schreef:Ik vind die Amerikaanse tv-series vaak ongelofelijk nep. In de drama series wordt het perfecte gezin neergezet. Het acteerwerk soms dramatisch. Een tikkeltje overdreven. Zo vind ik de comedy's op die manier wel weer erg leuk om naar te kijken. Overigens is de NL tv ook niet al te best als het om drama gaat. Perfecte gezinnen. Nog slechter acteerwerk --> voorbeeld: er wordt pas iets gezegd als een ander klaar is met spreken. Er wordt dus noot lekker onverstaanbaar door elkaar heen gegild.

Tijdens het tikken van dit berichtje regent het alweer... of is het nog steeds....? :cry: HET WEER..... ook een groot verschil.... Ik wordt er droevig van.
Ik vind iedereen in de Amerikaanse Comedies enorm paranonia, neem Seinfeld, gewoon vermoeiend om naar te kijken, geef mij maar Engelse humor. Nederlandse series kijk ik eigenlijk nooit, is een soort amateurtoneel, maar dan slechter.

Betreft het weer, aarghhhhhhhhhhhhhhhh, in Buffalo, Texas waar we illen gaan wonen is het heet maar beter 35 graden dan de constante regenbuien.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

It's called FICTION. Ik denk dat normaal is voor iedere serie; je hebt nl conflict nodig om een drama series te hebben. Ik herrinner mij dat met die superslecht nep serie GTST ook niet iedereen goed met elkaar omging, etc. In Franse dramas hou ik altijd op met tellen met hoeveel keer ik "J'en ai Marre!!!" hoor krijsend door een of andere nieuwe 'hot' French actress.

Nederlandse tv zoals ik het herinner was bijna altijd slecht, de enige tv programma waarin goed geacteerd werd was 'Zeg 'ns AAAA', maar dat is natuurlijk mijn mening.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

a4plus schreef:Ik vind iedereen in de Amerikaanse Comedies enorm paranonia, neem Seinfeld, gewoon vermoeiend om naar te kijken, geef mij maar Engelse humor. Nederlandse series kijk ik eigenlijk nooit, is een soort amateurtoneel, maar dan slechter.

Betreft het weer, aarghhhhhhhhhhhhhhhh, in Buffalo, Texas waar we illen gaan wonen is het heet maar beter 35 graden dan de constante regenbuien.
Jammer...
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

a4plus schreef:Ik vind iedereen in de Amerikaanse Comedies enorm paranonia, neem Seinfeld, gewoon vermoeiend om naar te kijken, geef mij maar Engelse humor.
Seinfeld is Hilarisch ... comedies moeten enigszins overdreven, anders is het niet leuk ... Seinfeld heeft enorm veel humor .. en de verschillende verhaallijnen zitten vaak heel goed in elkaar .. Engelse humor is ook fantastichs ..
Sandy
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Daarentegen vind ik de klassiekers zoals The A-team, Knightrider en MacGyver weer super. Ik blijf ze kijken. Inmiddels heb ik elke aflevering wel 100 x gezien 8) Blijf het leuk vinden.

In NL is de enige klassieker Zeg 'ns AAAAAA.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Seinfeld is ook mijn favoriet. En nu we hier een tijdje wonen (in de buurt van NYC) is het ook allemaal zo herkenbaar.
Vaak vind ik in Nederlandse series de gesprekken ook zo nep. Maar misschien komt het toch dat Nederlandse mijn eerste taal is en Engels mijn 2e. Zo vind ik engelse songteksten ook vaak beter klinken dan nederlandse.
Was ook fan van Zeg 'ns AAA, ben benieuwd hoe ik dat nu zou vinden.

dora
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer