Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Langer blijven op ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Cees A
Amerikakenner

Re: Langer blijven op ESTA

Bericht door Cees A »

Coyote schreef:Maar gebeurt het ook als we Amerika verlaten?
Vroeger verzamelden luchtvaartmaatschappijen toch ook bij inchecken de groene I94W strookjes uit de paspoorten om die door te geven aan CBP ?
Tegenwoordig gaat dat electronisch: Er is dus altijd al een "open lijntje" (zoals jij dat noemt) geweest tussen airlines en CBP

Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_vi ... essing.xml
Laatste zin van 1e alinea uit dat document: Travelers’ departures from the United States are documented electronically.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

heidem heeft een duidelijke link aangegeven waarin het staat beschreven. Met dat open lijntje doelde ik op een electronisch lijntje. De groene strookjes werden in het verleden inderdaad doorgespeeld maar wie zegt mij dat mijn strookje niet ergens zoekraakte? Het was natuurlijk allemaal handwerk. Nu het electronisch gaat is de kans op fouten minimaal.

Maakt het overigens ook gelijk mogelijk eenvoudig bij te houden wie > 90 dagen in Amerika op zijn/haar ESTA verblijft. Het systeem kan immers eenvoudig een 'flag' plaatsen bij je naam als je niet op tijd vertrekt, hoeft geen mens aan te pas te komen.

En hiermee heeft TO ook gelijk antwoord op zijn vraag dat het dus wel degelijk bijgehouden wordt zonder dat je merkt. Het zal dan wellicht geen problemen opleveren als je het land verlaat maar zal ongetwijfeld vastgelegd worden in het systeem. Dus als je later weer naar Amerika wilt is de kans groot (vrijwel zeker) dat je tegengehouden wordt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Link van Heidem is inderdaad duidelijker. Onze berichten hebben elkaar gekruisd.
Sorry voor de plaatsing ............... Zal het nooit meer doen ................ :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoe meer info, hoe duidelijker denk ik maar. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk dat sommige mensen echt de Amerikaanse veiligheidsdiensten onderschatten eerlijk gezegd. We hebben het over een land waar (zeker na 11 september) enorme veranderingen zijn aangebracht in de vliegveiligheid, een land dat wereldwijd spionnen heeft zitten en dan denken sommigen werkelijk dat die veiligheidsdiensten niet weten wie met welke vlucht waarheen gaat? Dat zal toch niet? Natuurlijk zijn vliegmaatschappijen verplicht gegevens af te staan aan de veiligheidsdiensten, daar zit vrijwel zeker een realtime koppeling tussen die systemen.

Boek voor de grap maar eens een vlucht 3 of minder dagen van tevoren. Dan krijg je standaard extra controles voor je kiezen omdat je gelijk verdacht bent kreeg ik te horen van een veiligheidsbeambte.

Verder heeft TS denk ik genoeg adviezen gekregen en heeft TS simpel gezegd 2 keuzes, of handelen volgens de regels of het risico nemen en het niet doen. Wat TS kiest moet hij zelf weten toch? De gevolgen zijn hoe dan ook voor hem :)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ziva schreef: Boek voor de grap maar eens een vlucht 3 of minder dagen van tevoren. Dan krijg je standaard extra controles voor je kiezen omdat je gelijk verdacht bent kreeg ik te horen van een veiligheidsbeambte.
Inderdaad, ik heb op 23 sept dit jaar een reis naar Nedeland geboekt voor vertrek de volgende dag. Ik kon niet online inchecken, op het vliegveld kreeg ik een boarding pass met een aantekening, die aantekening was weer voor TSA het signaal om mij even apart achter een goedijn grondig te fouilleren. Ik keek al met angst naar de doos met rubberen handschoenen op de tafel, maar die waren gelukkig niet nodig...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

JE mocht de broek aanhouden Loek? :lol:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Loek schreef:Ik keek al met angst naar de doos met rubberen handschoenen op de tafel, maar die waren gelukkig niet nodig...
Ik heb nog nooit een fouillering zónder latex handschoenen meegemaakt eigenlijk...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inderdaad, je hoeft pas zenuwachtig te worden als het tubetje glijmiddel wordt opengeschroefd.....
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

oortjes schreef:Inderdaad, je hoeft pas zenuwachtig te worden als het tubetje glijmiddel wordt opengeschroefd.....

In geval van zo een controle, denk ik niet dat het leuk is voor de mensen van TSA om dergelijke controles uit te voeren.
Het hoort erbij en als het moet, dan moet het... Ze hebben zelf voor de job gekozen...
Dankzij die pummels die van alles proberen om iets te smokkelen is er jammer genoeg een kans op dergelijke controles.
Al is die kans nu toch minder denk ik met de komst van de bodyscanners?
In ieder geval, ik heb niets te verbergen, dus als ze het willen doen dan moet het, jammer genoeg... Liever dat, dan mijn reis annuleren.
FMNederland
Amerikafan

Bericht door FMNederland »

Ik ben in Jan/Feb 2011 in de USA geweest en ben van plan om nu eind november weer te gaan (rond de 10 dagen) - maakt iets van 20 of 25 in totaal.

Is mijn ESTA nog geldig of moet ik een nieuwe aanvragen?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

hij is geldig. Je kan ook op de esta website je gegevens invullen en dan zie je het ook.
FMNederland
Amerikafan

DejaVu schreef:hij is geldig. Je kan ook op de esta website je gegevens invullen en dan zie je het ook.
Dus deze is 2 jaar geldig?

Coolio, dat scheelt weer wat - thanks voor je reactie :)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zolang je paspoort niet vernieuwd is natuurlijk ;)
FMNederland
Amerikafan

DejaVu schreef:Zolang je paspoort niet vernieuwd is natuurlijk ;)

Die moet voor Nov 13 worden vernieuwd, dus dat kan allemaal nog net :)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dan moet je ook nog even een nieuwe ESTA aanvragen!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Yup, nieuw paspoort = nieuwe esta.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wallstreet, helemaal mee eens als het voor 'personal use/gain' is. Maar veel mensen die in hun lichaam smokkelen doen dat omdat ze gechanteerd worden door georganiseerde misdaad in hun land, of om de coyote te betalen. "Life is precious" inderdaad, maar een mensenleven heeft ternauwernood waarde.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer