Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Drie keer bij Hertz gehuurd, totdat we daar de laatste keer een zeer sober uitgevoerde en smerige Mitsubishi Endeavour kregen.
Toen was het klaar met Hertz, ondanks ons Gold lidmaatschap.
Afgelopen september Avis geprobeerd via Drive Kanada (als in USA Reisen).
Zeer volledige Ford Edge met 12000 km op de teller, met satelliet radio en alles er op en er aan.
Was niet helemaal schoon, maar niet zo smerig als bij Hertz.
Goed bevallen, maar ook Avis valt net als Hertz in de duurdere categorie.
Nu heb ik vandaag voor de eerste keer een auto gehuurd bij National, ook via USA Reisen.
Ik zie dat op dit forum enthousiast gehuurd wordt bij Alamo en veel minder bij National, terwijl ze volgens mij wel gelieerd zijn.
Dus mijn vraag: Waarom huren zoveel mensen bij Alamo en niet bij National?
(Overigens heb ik wel gezien dat Alamo nog net iets goedkoper is dan National, dus dat zou een goede reden kunnen zijn).
Kunnen de mensen die ooit bij National hebben gehuurd deze maatschappij aanbevelen?
Dank!
Toen was het klaar met Hertz, ondanks ons Gold lidmaatschap.
Afgelopen september Avis geprobeerd via Drive Kanada (als in USA Reisen).
Zeer volledige Ford Edge met 12000 km op de teller, met satelliet radio en alles er op en er aan.
Was niet helemaal schoon, maar niet zo smerig als bij Hertz.
Goed bevallen, maar ook Avis valt net als Hertz in de duurdere categorie.
Nu heb ik vandaag voor de eerste keer een auto gehuurd bij National, ook via USA Reisen.
Ik zie dat op dit forum enthousiast gehuurd wordt bij Alamo en veel minder bij National, terwijl ze volgens mij wel gelieerd zijn.
Dus mijn vraag: Waarom huren zoveel mensen bij Alamo en niet bij National?
(Overigens heb ik wel gezien dat Alamo nog net iets goedkoper is dan National, dus dat zou een goede reden kunnen zijn).
Kunnen de mensen die ooit bij National hebben gehuurd deze maatschappij aanbevelen?
Dank!
16x USA / 30 staten
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Wij hebben afgelopen winter een auto gehuurd bij National, absoluut geen klachten.
Terug in Texas!
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Locatie: Koekelare
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Alamo & National wordt meestal onder hetzelfde dak uitgevoerd, zie ik aan de verhuurkantoren.
- ronaldstark
- Amerikafan
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 19:06
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Hallo Liz,
we hebben in 2010 in Alaska en in 2012 in Toronto een auto gehuurd bij National, beide tot volle tevredenheid
. zie onderstaande linkjes voor onze ervaringen hiermee.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 67#p759867
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 34#p748634
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 79#p490679
Ronald
we hebben in 2010 in Alaska en in 2012 in Toronto een auto gehuurd bij National, beide tot volle tevredenheid

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 67#p759867
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 34#p748634
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 79#p490679
Ronald
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13897
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Je geeft het zelf al aan: National is vaak net iets duurder.
Voor mij is National ideaal als je met een one way fee te maken krijgt. Zowel in 2010 als 2011 daarom bij National gehuurd (via usareisen.de) en dat is heel goed bevallen. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik in 2010 bij de Alamo-balie geholpen werd. Toen een zeer leuke upgrade genomen voor een zacht prijsje en geen drop off kosten hoeven te betalen.
In 2011 mocht ik zelf een auto uitzoeken in Miami en kreeg zonder problemen een nieuwe Ford Edge mee terwijl ik een midsize SUV gehuurd had.
Ik heb dus goede ervaringen.
Roland
Voor mij is National ideaal als je met een one way fee te maken krijgt. Zowel in 2010 als 2011 daarom bij National gehuurd (via usareisen.de) en dat is heel goed bevallen. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik in 2010 bij de Alamo-balie geholpen werd. Toen een zeer leuke upgrade genomen voor een zacht prijsje en geen drop off kosten hoeven te betalen.
In 2011 mocht ik zelf een auto uitzoeken in Miami en kreeg zonder problemen een nieuwe Ford Edge mee terwijl ik een midsize SUV gehuurd had.
Ik heb dus goede ervaringen.

Roland
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Ah, vooralsnog positieve ervaringen dus
Wij huren altijd een standard SUV, maar omdat we nu maar 16 dagen gaan en geen grote afstanden gaan rijden, leek een midsize een logische keuze.
Maar een fijne upgrade zullen we zeker niet afslaan.
Een vraag die nu bij me opkomt: heeft National ook een soort tolprogramma, zoals Hertz het PlatePass heeft?
Zodat je bij de tolpoortjes gewoon door kunt rijden, bedoel ik?

Wij huren altijd een standard SUV, maar omdat we nu maar 16 dagen gaan en geen grote afstanden gaan rijden, leek een midsize een logische keuze.
Maar een fijne upgrade zullen we zeker niet afslaan.
Een vraag die nu bij me opkomt: heeft National ook een soort tolprogramma, zoals Hertz het PlatePass heeft?
Zodat je bij de tolpoortjes gewoon door kunt rijden, bedoel ik?
16x USA / 30 staten
- Nati
- Amerikakenner
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Wij hadden op vorige vakanties ook altijd Alamo als verhuurder maar deze zomer hebben we toch gekozen voor National om praktische redenen.
Bij aankomst op JFK (National) kleine auto gehuurd voor 1 dag en de volgende dag hebben wij deze weer ingeruild bij National op Newark voor een grotere suv. Bij beide verhuurkantoren werden wij erg vriendelijk ontvangen en werden wij geholpen om een auto uit te kiezen. Ook het terug afleveren ging erg vlot.
Op een volgende Amerikareis zullen we misschien weer overwegen om voor National te kiezen al was het alleen al om de vriendelijke service die wij hebben mogen ondervinden. (maar die kan natuurlijk overal verschillen)
Bij aankomst op JFK (National) kleine auto gehuurd voor 1 dag en de volgende dag hebben wij deze weer ingeruild bij National op Newark voor een grotere suv. Bij beide verhuurkantoren werden wij erg vriendelijk ontvangen en werden wij geholpen om een auto uit te kiezen. Ook het terug afleveren ging erg vlot.
Op een volgende Amerikareis zullen we misschien weer overwegen om voor National te kiezen al was het alleen al om de vriendelijke service die wij hebben mogen ondervinden. (maar die kan natuurlijk overal verschillen)
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13897
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Ja, die mogelijkheid werd me wel geboden in Miami. Niet gedaan omdat ik na een paar dagen Florida al uit zou zijn en richting westen reed zonder tolwegen op de route.Liz schreef:Een vraag die nu bij me opkomt: heeft National ook een soort tolprogramma, zoals Hertz het PlatePass heeft?
Zodat je bij de tolpoortjes gewoon door kunt rijden, bedoel ik?
Roland
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
In New York eo wordt het ook aangeboden.
Wij hebben nu 2 keer bij National gehuurd en dat was omdat het goedkoper uitkwam dan de anderen.
Prima geholpen steeds en geen klachten van wat voor aard dan ook.
Ik zou zeggen... Doen
Wij hebben nu 2 keer bij National gehuurd en dat was omdat het goedkoper uitkwam dan de anderen.
Prima geholpen steeds en geen klachten van wat voor aard dan ook.
Ik zou zeggen... Doen

- sachasenne
- Amerika-expert
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Locatie: Saoudi Arabie
- Contacteer:
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Wij hebben al alamo en national gehad. Gewoon welke maatschappij op dat moment het goedkoopste was. Meestal scheelde het max enkele tientallen euro's.
Uiteindelijk krijg je hetzelfde. Met beide alleen nog maar goede ervaringen gehad.
Uiteindelijk krijg je hetzelfde. Met beide alleen nog maar goede ervaringen gehad.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-expert
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Wij hebben in Washington bij National gehuurd inderdaad vanwege de dropoff kosten. Aardige vrouw achter de balie en een nette auto dus heel tevreden.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Wij hebben vorig jaar bij National gehuurd via usareisen.de en dat was allemaal naar volle tevredenheid. Dit jaar hebben we ook bij National gehuurd via usareisen.de en dat viel ons zwaar tegen. Wij kregen helaas te maken met een auto ongeluk en dus ook de klantenservice van National, en die is zeer belabberd. Na het ongeluk heb ik vanuit het ziekenhuis een ruime anderhalve uur met National aan de telefoon gehangen om een andere auto te krijgen. Deze auto moest van het plaatselijke vliegveld komen en de kosten voor het "takelen" (vraag me niet waarom er getakeld moest worden) van die auto naar ons hotel werden bij ons gedropt. Ik heb de vriendelijke dame aan de telefoon toen even netjes uitgelegd dat ik op dat moment in m'n blote kont in een ziekenhuisjurkje op de ER zat na een ongeluk geheel buiten mijn schuld en toen kwam de manager aan de lijn en kon er geregeld worden dat er de volgende dag een andere auto naar ons hotel gebracht zou worden.
Nu reden we in eerste instantie in een Chevrolet Equinox en de volgende dag kregen we aan Chevrolet Camaro als vervanging. Nu is de Camaro een hele mooie en snelle auto en ik weet dat een heleboel mensen hier heel blij van worden, maar wij pasten daar met onze kreukelige lichamen en volle bagage niet in. Volgens National was er helaas geen andere optie op dat moment. Ik heb toen telefonisch met ze afgesproken dat ik in de volgende stad, Salt Lake City, 's-middags de Camaro weer om kon wisselen voor een SUV. Helaas is dat ook niet zo gegaan, want 's-middags beweerde National (tijdens telefoontje nummer 5) dat er geen auto's beschikbaar waren op SLC airport. We moesten maar wachten tot de volgende dag, dan zouden ze proberen om een auto te regelen bij een Enterprise vestiging in SLC, een affiliate. Tijdens telefoontje nummer 6 en 7 werd mij beloofd dat er een SUV uit onze eerste categorie bij Enterprise stond te wachten en dat we die direct op konden halen. Toen we een half uur later bij de Enterprise vestiging stonden stonden ze ons met grote ogen aan te kijken......het telefoontje en de belofte van National waren wel bekend, maar ze dachten dat het om een auto van Enterprise ging. Een auto uit de vloot van National konden ze namelijk niet zomaar omwisselen. Telefoontje nummer 8 en 9 met National leverden dan uiteindelijk wel een omwisseling op, maar we kregen nu een hele oude en vieze Mitsubishi Endeavour mee. We waren inmiddels zo klaar met National en zo blij dat we weer rechtop konden zitten in de auto dat we het hier maar bij hebben gelaten.
In totaal heb ik uiteindelijk 11 keer gebeld met de klantenservice van National en iedere keer moest ik het verhaal weer opnieuw uitleggen ondanks dat er een digitaal dossier werd bijgehouden. Overigens werd ik tijdens het eerste telefoontje vanuit de auto, direct na het ongeluk, niet eens geholpen omdat ik eerst een police report moest hebben. Tijdens het tweede telefoontje vanuit het ziekenhuis is er aan ons gevraagd hoe het met ons ging en in de andere 9 gesprekken is daar nooit meer naar gevraagd.
Nee, National hoeven we niet meer......
Nu reden we in eerste instantie in een Chevrolet Equinox en de volgende dag kregen we aan Chevrolet Camaro als vervanging. Nu is de Camaro een hele mooie en snelle auto en ik weet dat een heleboel mensen hier heel blij van worden, maar wij pasten daar met onze kreukelige lichamen en volle bagage niet in. Volgens National was er helaas geen andere optie op dat moment. Ik heb toen telefonisch met ze afgesproken dat ik in de volgende stad, Salt Lake City, 's-middags de Camaro weer om kon wisselen voor een SUV. Helaas is dat ook niet zo gegaan, want 's-middags beweerde National (tijdens telefoontje nummer 5) dat er geen auto's beschikbaar waren op SLC airport. We moesten maar wachten tot de volgende dag, dan zouden ze proberen om een auto te regelen bij een Enterprise vestiging in SLC, een affiliate. Tijdens telefoontje nummer 6 en 7 werd mij beloofd dat er een SUV uit onze eerste categorie bij Enterprise stond te wachten en dat we die direct op konden halen. Toen we een half uur later bij de Enterprise vestiging stonden stonden ze ons met grote ogen aan te kijken......het telefoontje en de belofte van National waren wel bekend, maar ze dachten dat het om een auto van Enterprise ging. Een auto uit de vloot van National konden ze namelijk niet zomaar omwisselen. Telefoontje nummer 8 en 9 met National leverden dan uiteindelijk wel een omwisseling op, maar we kregen nu een hele oude en vieze Mitsubishi Endeavour mee. We waren inmiddels zo klaar met National en zo blij dat we weer rechtop konden zitten in de auto dat we het hier maar bij hebben gelaten.
In totaal heb ik uiteindelijk 11 keer gebeld met de klantenservice van National en iedere keer moest ik het verhaal weer opnieuw uitleggen ondanks dat er een digitaal dossier werd bijgehouden. Overigens werd ik tijdens het eerste telefoontje vanuit de auto, direct na het ongeluk, niet eens geholpen omdat ik eerst een police report moest hebben. Tijdens het tweede telefoontje vanuit het ziekenhuis is er aan ons gevraagd hoe het met ons ging en in de andere 9 gesprekken is daar nooit meer naar gevraagd.
Nee, National hoeven we niet meer......
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Ja, bij dit soort gebeurtenissen komt het er echt op aan hoe een verhuurbedrijf het afhandelt.
Zo lang alles goed gaat en er van ongelukken of autopech geen sprake is, zal het verschil tussen de verhuurders misschien niet eens zo groot zijn.
Het gaat er juist om hoe bedrijven handelen wanneer zich een noodsituatie voordoet, dan pas kun je ze echt beoordelen, denk ik.
En hier heeft National dus wel een flinke steek laten vallen, als ik het zo lees.
Ik kan me voorstellen dat het voor jullie klaar is met dit bedrijf.
Hopelijk hebben jullie er verder geen vervelende lichamelijke klachten aan overgehouden.
Zo lang alles goed gaat en er van ongelukken of autopech geen sprake is, zal het verschil tussen de verhuurders misschien niet eens zo groot zijn.
Het gaat er juist om hoe bedrijven handelen wanneer zich een noodsituatie voordoet, dan pas kun je ze echt beoordelen, denk ik.
En hier heeft National dus wel een flinke steek laten vallen, als ik het zo lees.
Ik kan me voorstellen dat het voor jullie klaar is met dit bedrijf.
Hopelijk hebben jullie er verder geen vervelende lichamelijke klachten aan overgehouden.
16x USA / 30 staten
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
@Liz,
Het verhaal heeft helaas een langer staartje dan ik verwacht had. We zijn beiden nog geheel en gedeeltelijk arbeidsongeschikt op dit moment, zitten in de medische molen en hebben contact met een letselschade advocaat....maarrrrr, we blijven lachen!
Het verhaal heeft helaas een langer staartje dan ik verwacht had. We zijn beiden nog geheel en gedeeltelijk arbeidsongeschikt op dit moment, zitten in de medische molen en hebben contact met een letselschade advocaat....maarrrrr, we blijven lachen!
- bedeve
- Amerika-expert
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
- Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
Nu de term standaard suv is gevallen;
Bij Alamo op LAX is de SFAR een Kia Sorento.
Heerlijke auto !
Van National zie je mn in Californie vooral de Ford Explorer rijden.
Die vond ik toch completer, wat aangekleder, wat minder alleen werkpaard dan de Sorento.
De verstelbaarheid van de stoelen, en het kleurenschermpje waarin je jezelf achteruit ziet rijden zijn mijn voornaamste verschillen.
Dit was mijn 2e huur bij National.
eerste in 2009 vanwege de drop off kosten bij het rijden van Rte 66.
Tot vorige week vanwege de hier uitgebreid besproken Emerald Club.
Die toch wel handig is!
Bij Alamo op LAX is de SFAR een Kia Sorento.
Heerlijke auto !
Van National zie je mn in Californie vooral de Ford Explorer rijden.
Die vond ik toch completer, wat aangekleder, wat minder alleen werkpaard dan de Sorento.
De verstelbaarheid van de stoelen, en het kleurenschermpje waarin je jezelf achteruit ziet rijden zijn mijn voornaamste verschillen.
Dit was mijn 2e huur bij National.
eerste in 2009 vanwege de drop off kosten bij het rijden van Rte 66.
Tot vorige week vanwege de hier uitgebreid besproken Emerald Club.
Die toch wel handig is!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
@nathalief: Wat verschrikkelijk vervelend allemaal. Heel veel sterkte met het verdere herstel gewenst!!
16x USA / 30 staten
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 12581
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Hertz, Avis en nu dan maar een keer National
@Nathalief: zoals bij zoveel bedrijven zal ook bij National het Callcenter uitbesteed zijn aan India of een ander verwegland.
Ik denk dat dit bij Avis/Hertz/etc net zo het geval zal zijn.
Neemt overigens niet weg dat het vervelend is...
Ik denk dat dit bij Avis/Hertz/etc net zo het geval zal zijn.
Neemt overigens niet weg dat het vervelend is...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2386 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 7 Reacties
- 1657 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-
- 4 Reacties
- 2047 Weergaves
-
Laatste bericht door Robv85