Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Klein ongeluk - zelf herstelling betaald Alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Klein ongeluk - zelf herstelling betaald Alamo

Bericht door ina »

Ik heb het reisverslag gevolgd en ik vind het een leuk jong stel, we weten helaas nog niet wat er precies aan de hand is dus nog maar niet oordelen voor ze zelf hebben gereageerd, wij weten het niet het zou ook iets in met de thuissituatie kunnen zijn en niks met het hele ongeluk te maken hebben. Wat betreft die 35 dollar kan het ook een principe kwestie zijn en willen ze ons alleen maar waarschuwen, stel dat het 3500 dollar was dan zit je wel.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ina schreef:Wat betreft die 35 dollar kan het ook een principe kwestie zijn en willen ze ons alleen maar waarschuwen, stel dat het 3500 dollar was dan zit je wel.
Maar wat dat aangaat hebben we nou net weer te weinig informatie om iets met die waarschuwing te kunnen doen. Waarom moesten ze het zelf betalen en hoezo was daar bij de verhuurder blijkbaar niet meteen duidelijkheid over? Het verhaal roept eigenlijk alleen maar vragen op.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Als ik TS was zou ik ook niet meer terugkomen. Je plaatst een bericht en voordat je kans hebt e.e.a. te verduidelijken, volgen er allerlei wilde speculaties en word je belachelijk gemaakt.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nou nou, dat valt wel mee. Speciaal een topic openen om ergens voor te waarschuwen en dan eigenlijk meer niet zeggen dan wel roept vraagtekens op en leidt tot speculatie. Al helemaal als je dan ook nog eens een hele zware term als oplichting gebruikt.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Coyote schreef:
annet2009 schreef:En heeft ondertussen wel de link naar haar reisverslag weggehaald...
Mhaw...die is nog wel terug te vinden... :wink: Link
Weet ik, had zelf het reisverslag al bekeken en kan het ook terugvinden, maar blijkbaar wil TO niet dat de leden van dit forum daar nog gaan kijken.
En misschien vindt ze een aantal reacties hier niet grappig, maar er is wel degelijk ook serieus gereageerd en dan niets meer laten horen en wel die link weghalen vind ik zoals ik al schreef nogal flauw. Open dan geen topic als je maar 1 soort antwoord wilt krijgen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Maar wat voor antwoorden verwacht je dan? Je weet dat mensen nieuwsgierig zijn (en dus gaan vragen wat nou de oorzaak was) en dat mensen een mening over wel of niet opgelicht willen baseren op heldere informatie. Niet meer reageren en ook nog de link naar je verslag weghalen komt op mij wat lichtgeraakt over.

Verder vond ik het verslag helemaal niet negatief. Ook niet van de dagen na het ongeluk. Het was niet zo uitgebreid omschreven allemaal maar er klonk wel een hoop enthousiasme in door.

Wat betreft het doodrijden van een dier: in Griekenland zagen wij ooit een doodgereden kat op de weg liggen. Ik hou ontzettend van katten. Het was een afschuwelijk gezicht, dat ik hier voor degenen met een zwakke maag niet wil omschrijven, maar ik was daar wel behoorlijk van onder de indruk. Het zag er zó naar uit. Dat beeld heeft nog wel een poosje door mijn hoofd gespookt. Maar ik heb me er geen moment intens verdrietig door gevoeld. De dood hoort bij het leven en is soms heel lelijk.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

jerbia schreef:Als ik TS was zou ik ook niet meer terugkomen. Je plaatst een bericht en voordat je kans hebt e.e.a. te verduidelijken, volgen er allerlei wilde speculaties en word je belachelijk gemaakt.

Inderdaad, het zoveelste vrij nieuwe lid wat op deze manier door een aantal mensen belachelijk gemaakt wordt. :(
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

jerbia schreef:Als ik TS was zou ik ook niet meer terugkomen. Je plaatst een bericht en voordat je kans hebt e.e.a. te verduidelijken, volgen er allerlei wilde speculaties en word je belachelijk gemaakt.
:thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Misschien moet ik ook eens wat frustratie laten blijken. Ik zie nu 3 mensen (in korte tijd) die hier opmerken dat we vriendelijker moeten zijn naar een (relatief) nieuw lid toe. Dit (relatieve) nieuwe lid heeft een garagehouder beticht van oplichting in het openingsbericht. Waarom hoor ik die drie mensen daar niet over?
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Het is nogal makkelijk zeggen dat het de schuld is van anderen als iemand niet terug komt op het forum. In dit geval denk ik dat het voor een groot gedeelte te maken heeft met de toon van de openingspost.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Harry schreef:

Inderdaad, het zoveelste vrij nieuwe lid wat op deze manier door een aantal mensen belachelijk gemaakt wordt. :(
Zo voel ik het ook aan .
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Harry schreef:Inderdaad, het zoveelste vrij nieuwe lid wat op deze manier door een aantal mensen belachelijk gemaakt wordt. :(
Kom, kom...er wordt hier niemand belachelijk gemaakt.

Zeggen dat je opgelicht wordt voor $ 35 bij een kleine reparatie roept nu eenmaal vragen op. Als er dan wordt besloten om maar niet meer te reageren omdat men het kennelijk niet eens is met de tegengas die gegeven wordt dan zegt dat mij al genoeg.

We kunnen iedereen wel met fluwelen handschoenen aanpakken maar zoals het spreekwoord al zegt 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'. Als je niet tegen kritische geluiden kunt, kun je beter dit soort opmerkingen niet plaatsen op een forum waar men kritisch maar wel correct is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Hockey schreef:Misschien moet ik ook eens wat frustratie laten blijken. Ik zie nu 3 mensen (in korte tijd) die hier opmerken dat we vriendelijker moeten zijn naar een (relatief) nieuw lid toe. Dit (relatieve) nieuwe lid heeft een garagehouder beticht van oplichting in het openingsbericht. Waarom hoor ik die drie mensen daar niet over?
Ik kan dat wel uitleggen: nee, ik val niet over het woordje oplichting, wellicht omdat ik uit het zuiden van het land kom. Het woord oplichting wordt al snel gebruikt hier als we vinden dat we teveel moeten betalen voor iets. "Wow, eur 25 voor dit produkt! Wat een oplichterij!". Wellicht komt TS ook uit dit deel van NL, of misschien uit België.

Overigens reageerde ik niet uit frustratie hoor, ben gelukkig niet zo gauw gefrustreerd over iets. Ik observeer enkel en geef mijn mening.

Waarom heb je het tot tweemaal toe over een (relatief) nieuw lid. Wat wil je daarmee zeggen?
Coyote schreef: Kom, kom...er wordt hier niemand belachelijk gemaakt.
Nou Roland, dan raad ik je aan nog eens goed dit topic door te lezen. Als jij vindt dat hier niemand belachelijk wordt gemaakt dan hebben jij en ik daar toch een geheel andere visie op.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jerbia schreef:Nou Roland, dan raad ik je aan nog eens goed dit topic door te lezen. Als jij vindt dat hier niemand belachelijk wordt gemaakt dan hebben jij en ik daar toch een geheel andere visie op.
Nou, dat blijkt dan wel.

En ja, we komen niet allemaal 'uit het zuiden'. Moeten we dan maar rekening houden met alle verschillende uitspraken? Ik val wel degelijk over het woordje 'oplichting' omdat daar in mijn ogen geen sprake van is. Als je hier hoog van de toren blaast kun je tegengas verwachten. Zeker als je vervolgens niet ingaat op de reacties. Je mag best je frustratie delen op dit forum maar je vervolgens terugtrekken omdat de reacties je niet bevallen vind ik 'not done'. Oneliners hebben we hier genoeg gehad op het forum.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

jerbia schreef:Ik kan dat wel uitleggen: nee, ik val niet over het woordje oplichting, wellicht omdat ik uit het zuiden van het land kom. Het woord oplichting wordt al snel gebruikt hier als we vinden dat we teveel moeten betalen voor iets. "Wow, eur 25 voor dit produkt! Wat een oplichterij!". Wellicht komt TS ook uit dit deel van NL, of misschien uit België.
Ik val daar dus wel over. Iemand betichten van het plegen van een misdrijf moet dan dus gewoon kunnen, het is immers enkel woordgebruik. Dat het gewoon pure laster is, ach .....
jerbia schreef:Waarom heb je het tot tweemaal toe over een (relatief) nieuw lid. Wat wil je daarmee zeggen?
Ik gebruikte dit omdat anderen die vielen over de toon van de reacties dit gebruikten.

Ik ben het met je eens dat er een sarcastische toon is gebruikt, NA alle nette en meelevende reacties toen bleek dat TS wel terug was gekomen, maar niet meer reageerde en de link naar het reisverhaal had weggehaald.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

jerbia schreef:
Coyote schreef: Kom, kom...er wordt hier niemand belachelijk gemaakt.
Nou Roland, dan raad ik je aan nog eens goed dit topic door te lezen. Als jij vindt dat hier niemand belachelijk wordt gemaakt dan hebben jij en ik daar toch een geheel andere visie op.
Er worden kritische vragen gesteld en vraagtekens gezet. Maar wellicht had ze een ander antwoord verwacht en had ze geen zin meer om te reageren. Maar ik ben altijd van mening dat als je een bepaalde stelling plaatst '$35 voor een werkje van 10 minuten is te duur' dat je dan ook bereid moet zijn om die te verdedigen. Een forum draait nu eenmaal om discussies.

Maar wellicht moeten we forumleden gewoon wat meer tijd geven om een post toe te lichten. Want na haar post zijn er heel veel speculaties gedaan. Maar wellicht kijkt ze niet zo vaak. Wellicht een idee om bij nieuwe registraties standaard het vakje 'Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties' aan te vinken. Want ik denk dat ze helemaal niet in de gaten heeft gehad dat haar topic zoveel vragen opriep.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb het profiel in de gaten gehouden en ze is wel degelijk tussendoor ingelogd dus ik denk dat ze het topic wel heeft gezien.

Oplichting kan misschien op een andere manier gebruikt worden in andere delen van het land maar als ze zwaar in discussie zijn geweest dan geeft mij dat toch het gevoel dat ze het serieus bedoelt.

Snap goed wat hier bedoelt wordt dat er soms hard gereageerd wordt maar dat gebeurd volgens mij op ieder forum en is toch een beetje inherent aan internet. Je ziet dit soort reacties vooral in topics waarin een nieuwe gebruiker hoog van de toren blaast en ik heb ook in dit geval sterk de indruk dat alle reacties behalve "ja en amen" verkeerd opgevat waren.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

jerbia schreef:
Ik kan dat wel uitleggen: nee, ik val niet over het woordje oplichting, wellicht omdat ik uit het zuiden van het land kom. Het woord oplichting wordt al snel gebruikt hier als we vinden dat we teveel moeten betalen voor iets. "Wow, eur 25 voor dit produkt! Wat een oplichterij!". Wellicht komt TS ook uit dit deel van NL, of misschien uit België. Overigens reageerde ik niet uit frustratie hoor, ben gelukkig niet zo gauw gefrustreerd over iets. Ik observeer enkel en geef mijn mening.

Waarom heb je het tot tweemaal toe over een (relatief) nieuw lid. Wat wil je daarmee zeggen?
Ik weet niet hoor...toen ik de beginpost las moest ik toch even enorm met mijn ogen draaien.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
SeeQ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SeeQ »

Vind de reacties ook wat overdreven.. TS wil alleen laten weten dat wanneer je zelf een betaling doet voor je huurauto, dit voor eigen rekening is. De details daargelaten.

Vind t daarnaast redelijk ongepast van sommigen om bepaalde quotes uit n reisverslag te becritiseren.. not done :cry:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als je alles op een rijtje zet dan heeft TS volgens sommige volgende fouten gemaakt :

* ze heeft geschreven dat ze een ongeluk hebben gehad waarbij geen derde partij betrokken was en er geen schuldkwestie was. Dit was niet voldoende.Ze had alle details van het verhaal moeten geven.
* Ze heeft het woord oplichting gebruikt, wat een zware beschuldiging is naar een garagist ergens in Amerika. Zelfs laster naar die onbekende garagist toe.
* Ze vond 35 dollar te veel, wat niet gerechtvaardigd is.
* Ze heeft niet binnen de vier uur gereageerd. (dat is de tijd die ze had voor ze belachelijk werd gemaakt door bv te lachen met het jaarlijks een kaars aansteken)

Hieruit is volgende gevolgd :

* men is haar blog gaan lezen EN quoten
* wat volgens sommigen een negatief blog was en men zich afvroeg of ze wel een goede vakantie gehad had.
* er werd gespot met het feit dat ze jaarlijks een kaarsje ging branden
* ze is lichtgeraakt
* op andere fora gaat het er hard aan toe, dus moet ze niet flauw doen
* ze zijn nochtans geen gierige Hollanders
* een plaatje van de één of andere detective

Wel, misschien moest ze gaan werken en kon ze niet binnen het uur reageren.
Ik weet wel dat ik in haar situatie ook niet meer zou gereageerd hebben. Waarschijnlijk ben ik dan ook flauw.

Ik vind bovenstaande getuigen van weinig menselijkheid en respect. Zelfs al post iemand een super oenig verhaal en gebruikt die woorden die in een bepaalde streek luchtiger gebruikt worden dan volgens het groene boekje (bestaat dat nog?) , hoef je mensen toch niet belachelijk te maken?
Voor de duidelijkheid nog even vermelden dat ik dit niet in het blauw geschreven heb en het mijn persoonlijke mening is.
En ja, ik vind het erg dat leden zo aangepakt worden.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer