Ik heb ook vloerverwarming, maar dan natuurlijk verwarmd met een ketel op aardgas (zoals gebruikelijk in Nederland) ipv mazout.
Hebben jullie op de vloerverwarmingverdeler ook een aparte pomp die het water circuleert door de vloer ?
Bij mij draaide de pomp 24/7 (ook in de zomer), en nog wel in de hoogste van de 3 pompsnelheden !
De stekker van de pomp zat rechtstreeks in het stopcontact, daardoor draaide deze continu.
Dit had de installateur zo achtergelaten vorig jaar bij de oplevering, tja, hij hoeft de energierekening niet te betalen.
Bij de hoogste pompsnelheid verbruikt de pomp 110 watt, als ik dit omreken naar een jaarverbruik als hij continu draait is dit : 963 kWh, en ik heb 2 verdelers (1 begane grond, en 1 bovenverdieping), dat is dus 1927 kWh verbruik alleen al voor 2 pompen !
Bij een kWh prijs van €0,22/kWh (en dat wordt natuurlijk alleen maar duurder) is dat €424 voor 2 pompen.
Om dit op te lossen heb ik er een pompschakelaar tussen gezet die de pomp in de zomer 10 seconden per dag laat draaien om vastlopen te voorkomen, en in de winter alleen als de temperatuur van het aanvoerwater hoog genoeg is.
Zie hier voor de link: http://www.vloerverwarming-direct.nl/pr ... schakelaar