Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NadineUSA: geschikte route gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Reis NadineUSA: geschikte route gevraagd!

Bericht door NadineUSA »

Hoi allemaal,

Ik ben weer terug van weg geweest! In de zomer van 2010 hebben wij een een geweldige reis naar het ZuidWesten gemaakt. We hebben het 'gebruikelijke' rondje -Los Angeles - Kingman - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce - Zion - Vegas - Yosemite - San Francisco - Monterey - Pismo - Los Angeles - gereden en dat is ons goed bevallen. In de zomer van 2013 willen we graag terug om een ander gedeelte van het prachtige USA te bekijken met eventueel wat overlapping.
Wat we deze keer heel graag zouden willen zien zijn in ieder geval: Yellowstone, Moab en Sedona. Ook zouden we graag wat steden mee pikken, zodat we een beetje afwisseling van natuur en steden hebben. De steden SF en Vegas zouden we best nog een keer willen bezoeken.
Ik ben al volop aan het zoeken geweest op het forum maar heb nog geen route kunnen vinden die al onze voorkeuren bevat. Is dit überhaupt mogelijk denken jullie? Welke route is het meest geschikt?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp! :)
Jaydee.
Amerikakenner

Re: Reis NadineUSA: geschikte route gevraagd!

Bericht door Jaydee. »

In 2013 doen wij het onderstaande rondje, we gaan deze keer niet naar SF maar dat valt natuurlijk prima in te passen.

08-07: Amsterdam – NY
09-07: NY
10-07: NY
11-07: NY
12-07: NY – SF – Monterey
13-07: Monterey - Santa Barbara
14-07: Santa Barbara – Santa Clarita
15-07: Santa Clarita (Six Flags Magic Mountain)
16-07: Santa Clarita – Joshua Tree NP
17-07: Joshua Tree NP – Sedona
18-07: Sedona - Grand Canyon
19-07: Grand Canyon – Page
20-07: Page (varen op Lake Powell)
21-07: Page - Torrey
22-07: Torrey (Capitol Reef)
23-07: Torrey - Moab
24-07: Moab (Arches)
25-07: Moab (Canyonlands)
26-07: Moab – Vernal (Dinosaur NM)
27-07: Vernal - Jackson
28-07: Jackson (Grand Teton NP)
29-07: Jackson - Yellowstone NP
30-07: Yellowstone NP
31-07: Yellowstone NP
01-08: Yellowstone NP - Thermopolis
02-08: Thermopolis - Casper
03-08: Casper – Denver
04-08: Denver
05-08: Denver – Amsterdam
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ligt er natuurlijk aan hoeveel tijd je hebt, maar een mooie route zou zijn:

Denver
Rocky Mts nat.park.
(evt. via tussenstop) naar Black Hills met Custer state park, Wind Cave, Mt. Rushmore, Badlands nat.park en Devils Tower nat. mon.
Dan via Cody naar Yellowstone en Grand Tetons.
Salt Lake City
Moab: Arches, Canyonlands, Dead Horse state park.
Colorado nat. mon. bij Grand Junction
Denver

Je zou ook een one way kunnen doen met start in Phoenix en vertrek vanuit Denver
De route zou dan dit kunnen zijn:
Phoenix
(eventueel via Prescott en Jerome) naar Sedona
Page
Via Goose Neck state park, Moki Dugway, Valley of the Gods en evt. Mesa Verde naar Moab (Arches, Canyonlands, Dead Horse state park)
Salt Lake City
Jackson (Grand tetons)
Yellowstone.
Via Cody naar Black Hills met Custer state park, Wind Cave, Mt. Rushmore, Badlands nat.park en Devils Tower nat. mon.
Rocky Mts. nat. park
Denver

Beide routes zijn slechts globaal weergegeven.
Overnachtingsplaatsen en waar je hoeveel dagen kunt besteden komt later wel.
Kijk eerst maar eens of een van de routes iets voor je is
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties. Met jullie tips en andere posts op het forum ben ik eens een route samen gaan stellen; althans ik heb het geprobeerd. Ik ben me er bewust van dat Las Vegas eigenlijk uit de route is, evenals Sedona, maar ik wilde deze plekken toch graag in mijn route hebben en kon niet echt een andere mogelijkheid bedenken. Misschien hebben jullie betere ideeën.. We willen ongeveer 23 / 24 dagen gaan.

1. Ams - Denver
2. Denver - RMNP
3. RMNP - Casper
4. Casper - Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone - Grand Teton
8. Grand Teton
9. Grand Teton - Salt Lake City
10. SLC - Moab
11. Moab
12. Moab
13. Moab - ???
14. ? - Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Sedona
18. Sedona
19. Sedona
20. Sedona - ?
21. ? - ?
22. ? - Denver
23. Denver

Je ziet het; nog genoeg vraagtekens op mijn route. Hebben jullie tips? En zou deze route haalbaar zijn of heb ik er weer te optimistisch over gedacht? :wink:
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Probleem is dat de plaatsen die jij per se wil bezoeken ver uit elkaar liggen.
Om dat in 23 dagen in een rondreis (start en vertrek uit dezelfde plaats) te doen in vrijwel onmogelijk.
Het wordt wat anders als je er een one-way van maakt.

Wat dacht je van de volgende route:
Ik neem even die laatste route van jou als uitgangspunt.
T/m dag 12 zou je 'm zo kunnen houden.
dag 13 zou je de Needles sectie van Canyonlands kunnen bezoeken en dan doorrijden naar Cortez.
Dag 14 Mesa Verde - overnachten in Cortez
dag 15 Naar canyon de Chelly. (3 uurtjes rijden) Bezoek Canyon de Chelly, Overnachten in Chinle
Dag 15 naar Petrified forest. 2½ uur rijden. Bezoek Petrified Forest. Overnachten in Holbrook
dag 17 naar Sedona 2½ uur rijden
dag 18 Sedona
dag 19Sedona
Dag 20 Van Sedona naar Las Vegas (4½ uur rijden)
dag 21 t/m 23 Las Vegas
Vertrek vanuit Las Vegas

Op die manier zie je toch nog wat nieuwe parken, je hebt voldoende tijd voor die parken, de plaatsen die je per se wil bezoeken zitten er in en de route wordt veel minder gehaast.
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Cees, bedankt weer voor je reactie. De route die jij beschrijft is eigenlijk onze ideale route. Ik ben de afgelopen dagen, n.a.v. jouw route, op zoek gegaan naar tickets. Helaas blijkt dus dat de tickets veel duurder zijn als je vanaf een andere luchthaven terugvliegt. Wij hebben op Icelandair retourtickets gevonden op Denver voor 800 euro. (een redelijke prijs) Als ik dan kijk voor tickets naar Denver, terug vanuit Vegas, kom ik op 1200 euro uit. En waarschijnlijk heb je dan bij de autohuur ook nog eens drop-off kosten.
Die extra kosten zijn, helaas, voor mij een reden om toch maar voor een rondje Denver te kiezen. We moeten wel een beetje op het budget letten namelijk. Dus.. Ik zal wat van mijn favoriete steden moeten schrappen ben ik bang :(
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

No problem, Vanuit Denver zijn diverse mooie routes te maken.
In m'n eerste bericht heb ik al een globale schets gegeven van een route vanuit Denver.

Kopie/plak:
Denver
Rocky Mts nat.park.
(evt. met tussenstop) naar Black Hills met Custer state park, Wind Cave, Mt. Rushmore, Badlands nat.park en Devils Tower nat. mon.
Dan via Cody naar Yellowstone en Grand Tetons.
Salt Lake City
Moab: Arches, Canyonlands, Dead Horse state park.
Colorado nat. mon. bij Grand Junction
Denver

Kijk nog eens naar die route of je 't wat vindt.
Zo niet, dan maken we gewoon een andere.
Je kunt namelijk ook naar het zuiden, naar New Mexico en een stukje Arizona. Keus genoeg.
En wat betreft de plaatsen die je nu mist, Amerika loopt niet weg en nu heb je weer een reden om nog eens terug te gaan. Toch ?
Succes met plannen
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien zoiets?

1 Denver
2 Denver -Casper
3 Casper – Yellowstone
4 Yellowstone NP
5 Yellowstone NP
6 Yellowstone NP- Grand Teton
7 Grand Teton
8 Grand Teton –Salt Lake City
9 Salt Lake City – Cedar Breaks NM – Cedar City
10 Cedar City – Kolob Canyon (Zion) – Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas – Sedona
14 Sedona
15 Sedona
16 Sedona – Canyon de Chelly
17 Canyon de Chelly - Durango
18 Durango – Silverton- Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab - Grand Junction (Colorado NM)
22 Grand Junction - Denver
23 Denver

Wij hebben een groot deel van deze route in 2006 gereden, zie ons reisverslag

Je zou bijvoorbeeld ook in één lange rijdag van SLC naar Las Vegas kunnen rijden dan heb je een dag extra in bijvoorbeeld Durango of Denver of Rocky Mountain NP
Als je ook nog een dag minder in Sedona neemt kun je bijvoorbeeld i.p.v. via Canyon de Chelly via Albuquerque en/of Santa Fe naar Durango rijden
Voor Albuquerque, Santa Fe en Durango zie ons verslag 2010.

Wij hebben
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Jongens, jullie hebben me helemaal enthousiast gemaakt! De laatste route, van vana, is helemaal top. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben :oops:
Ik ben aan de puzzel gegaan en heb nu dit reisschema gemaakt (waar ik nog wel wat vragen bij heb):

1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Casper (4,5 uur rijden)
3. Casper - Yellowstone (5,5 uur rijden)
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone - Grand Teton (1 uur rijden)
7. Grand Teton
8. Grand Teton - Salt Lake City (5 uur rijden)
9. SLC - Cedar (4 uur rijden)
10. Cedar - Las Vegas (2,5 uur rijden)
11. Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Sedona (5 uur rijden)
14. Sedona
15. Sedona
16. Sedona - Canyon de Chelly (4,5 uur rijden)
17. Canyon de Chelly - Mesa Verde ( 4 uur rijden)
18. Mesa Verde - Moab (2,5 uur rijden)
19. Moab
20. Moab
21. Moab - Grand Junction (2 uur rijden)
22. Grand Junction - RMNP (4 uur rijden)
23. RMNP - Cheyenne (Frontier Days) (2 uur rijden)
24. Cheyenne- Denver (2 uur rijden)

Toch ben ik hier nog niet helemaal tevreden over, want ik wil eigenlijk nog een volle dag in Denver zijn om daar overdag naar Waterworld te gaan en 's avonds een baseball wedstrijd o.i.d. te bezoeken. Voor mijn gevoel slaan we Denver nu een beetje over. Als jullie naar dit schema kijken, is het dan haalbaar? Is er iets wat ik zou kunnen schrappen? We hebben namelijk maar 24 dagen dus een extra dag toevoegen is geen optie.
Is n volle dag Grand Teton 'nodig'? De twee dagen Vegas willen we in ieder geval behouden..
Op de één of andere manier trekt Sedona mij ook ontzettend, maar ik weet eigenlijk niet goed of twee volle dagen Sedona wel nodig is. Cheyenne heb ik geprobeerd erin te verwerken omdat we heel graag naar die Frontier Days willen. Ben benieuwd wat jullie ervan denken..
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Je zou op dag 2 in een keer kunnen doorrijden naar Cody (8 uur rijden) in plaats van te stoppen in Casper
Dit is wel een lange rijdag, maar de ervaring leert dat je die 1e ochtend in de VS toch al om 4 uur klaarwakker bent vanwege het tijdverschil met NL.
Ik zou zeggen, maak daar gebruik van, rij vroeg weg uit Denver en je wint er 1 dag mee.
Als je dan ook nog 1 dag weghaalt bij Sedona heb je al 2 dagen die je ergens anders kunt "inzetten"
Rockie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Rockie »

Hallo Nadine,

Voor de route naar Yellowstone ed heb ik geen tips oid. Ben nog niet in die hoek geweest.

Sedona en omgeving is errug leuk maar 2 volle dagen daar zitten is vlg mij niet nodig. Temeer omdat je vanuit Las Vegas al vanaf Flagstaff een hele mooie route naar Sedona hebt (via Alt 89, Oak Creek Canyon/Slide Rock SP/Red Rock SP). Sedona zelf is mooi, toeristisch en van de arts. Er is ook een mooie dirtroad (Schnebly Hill Rd). Iets voorbij Sedona heb je Jerome (leuk oud mijnstadje) en Montezuma Castle NM. De laatste 2 zou je evt ook mee kunnen nemen in de route naar Canyon de Chelly. Wordt dan wel een langere reis.

Je kan hiermee 1 of 2 nachten "winst" pakken.

RMNP vinden wij persoonlijk 1 van de mooiste NP's. Ook de route er naar toe vanaf Grand Junction via Granby is errug mooi. Daar vlieg je nu een beetje doorheen. Ik zou denken aan een overnachting in Estes Park. Dan heb je de volgende dag ook nog gelegenheid om in het park rond te kijken alvorens naar Cheyenne te rijden. Overigens de route van Estes Park naar Denver via het plaatsje Nederland is ook zeer fraai. Maar dat gaat het niet worden als je naar Cheyenne wil.

Ik lees ook dat je evt naar een honkbalwedstrijd in Denver wil. Kijk op: http://colorado.rockies.mlb.com/schedul ... ar=DEFAULT
Je kunt dan kijken of de Rockies in julle periode thuis spelen. Kaartjes zijn heel gemakkelijk online te bestellen vanaf einde 2012 op dezelfde website.

Succes met de planning en alvast veel plezier.
Gr
Aad
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Harstikke bedankt weer voor jullie reacties.
PFOE wat is dit moeilijk zeg! Alles is zo geweldig, ik kan gewoon niks schrappen. :oops:
Ben flink aant zoeken naar tickets, Denver heen, Denver terug. Ik ben gebonden aan de basisschoolvakanties dus moet wel in het hoogseizoen gaan. Heb nu tickets gevonden op icelandair voor 800 euro, 2 juli heen / 26 juli terug. Wat vinden jullie van deze prijs?
2 jaar geleden waren onze tickets naar LA maar 600 euro maar misschien is er intussen wel heel wat veranderd. Wat denken jullie? Doen of nog even wachten..?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou ze meteen boeken voor 800 euro, dat is echt heel goedkoop voor juli !!
Ik heb hier al bedragen van 1100 langs zien komen voor die periode.
Niet aarzelen, anders zijn ze al weg die tickets
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Kheb de tickets geboekt! We gaan van 5 juli t/m 29 juli en vliegen op Denver. :) Omdat ik z.s.m. overnachtingen wil boeken bij Yellowstone en Cheyenne (i.v.m. beschikbaarheid Frontier Days) moet mijn route wel een beetje vast staan. Ik ben flink aan het afwegen geweest en om toch een dag extra in Denver te kunnen zijn, willen we meteen van Salt Lake City naar Vegas rijden. Op de planning stond eerst stoppen in Cedar, maar als we dan toch een dag willen winnen kunnen we dat (denk ik) misschien het beste daar doen.
We hadden ook in 1x vanuit Denver naar Cody kunnen rijden maar daar is vriendlief, ondanks het vroeg wakker worden die eerste dag, niet zo fan van. (te lange rij-dag) Wat vinden jullie ervan om Cedar over te slaan? Missen we dan iets heel speciaals of is dat goed te doen?
De route wordt dan als volgt: (nu hopelijk definief)

5 juli: Amsterdam - Denver
6 juli: Denver - Casper
7 juli: Casper - Yellowstone
8 juli: Yellowstone
9 juli: Yellowstone
10 juli: Yellowstone - Grand Teton
11 juli: Grand Teton
12 juli: Grand Teton - Salt Lake City
13 juli: Salt Lake City - Las Vegas (lange rij-dag)
14 juli: Las Vegas
15 juli: Las Vegas
16 juli: Las Vegas - Sedona
17 juli: Sedona
18 juli: Sedona
19 juli: Sedona - Canyon de Chelly
20 juli: Canyon de Chelly - Mesa Verde
21 juli: Mesa Verde - Moab
22 juli: Moab
23 juli: Moab
24 juli: Moab - Colorado NM - Glenwood Springs (dit spreekt me meer aan dan Grand Junction)
25 juli: Glenwood Springs - Rocky Mountain NP
26 juli: RMNP - Cheyenne (Frontier Days)
27 juli: Cheyenne - Denver
28 juli: Denver
29 juli: Denver - Amsterdam (vliegen om 17:15u)

Zo kunnen we de laatste dagen lekker rustig aan doen en ook wat van Denver zien. (incl. baseball wedstrijd en bezoek aan park) Ik ben zeer benieuwd naar jullie tips en mening! Is dit wat? Ik heb nog een redelijk betaalbaar hotel gevonden in Cheyenne dus ik wil snel boeken! ;)
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Mooie reis! Persoonlijk zou ik een dag Las Vegas inruilen voor een extra dag Yellowstone en een dag Sedona opofferen voor een extra dag RMNP. Maar zoals je het nu hebt kan het ook prima. Leuk dat je naar de Frontier Days in Cheyenne gaat. Als je naar de rodeo gaat koop dan plaatsen in de schaduw. Het kan behoorlijk heet zijn eind juli.
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Dankje Felicitas! Mede dankzij jullie is de route super geworden!

Nu kan het maken van een dagindeling en het boeken van hotels beginnen. Daarover heb ik wel een vraagje.. In welke plaatsen kan ik het beste maar z.s.m. boeken? Ik heb nu alvast Yellowstone geboekt (2 nachten in Canyon en 1 nacht in Old Faithful) en de nacht in Cheyenne. Daarover nog wel even het volgende..

De prijzen van hotels in Cheyenne waren extreem hoog, niet vreemd natuurlijk vanwege de Frontier Days. Bijna alle prijzen voor 1 nacht kwamen rond de 200 - 250$ uit. MAAR nu kwam ik hotel Sleep Inn & Suites tegen op de site van Choice Hotels. Op alle andere aanbieder-sites was dit hotel niet beschikbaar maar op de site van Choice Hotels was het hotel nog wel beschikbaar voor 26 juli, en wonder boven wonder: de prijs was maar 120 $!
Ik heb meteen geboekt maar begin me nu wel zorgen te maken.. Is dit niet te mooi om waar te zijn?
Heeft iemand van jullie misschien ervaring hiermee?

Alvast bedankt weer voor jullie hulp! :thumbup:
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Dat is een goede deal! Ik zou me er geen zorgen over maken. Ik neem aan dat je een bevestiging hebt met reserveringsnummer. Goed gevonden!
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Ik ben inmiddels druk bezig met het boeken van hotels e.d. en ook daarbij kan ik natuurlijk jullie hulp goed gebruiken. Ik heb al ontzettend veel kunnen vinden op het forum maar bij een aantal dingen heb ik toch nog wel vragen.
Wij gaan nl. op 10 juli van Yellowstone naar Grand Teton. Ook 11 juli hebben we nog uitgetrokken voor Grand Teton. Op 12 juli rijden we weer verder naar Salt Lake City. Nu zit ik te twijfelen over de overnachtingen.
Het lijkt me leuk om een nacht door te brengen in het park zelf (Colter Bay Village) maar het lijkt me ook leuk om een nacht in Jackson te spenderen. Is dat teveel gedoe? Moet ik dan veel op en neer rijden? Ik zou dan graag op 10 juli overnachten in het park en op 11 juli, in de middag, richting Jackson rijden om dat plaatsje te bekijken en daar te overnachten.
Of denken jullie dat ik het beste 2 nachten op dezelfde plek kan door brengen? In dat geval wordt het niet in het park, want dat vind ik voor 2 nachten eigenlijk te duur.. :?
Ik hoor graag jullie mening!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2008 zowel in het park als in Jackson overnacht, Het leek ons allebei erg leuk om te doen en dat was het ook. Het is natuurlijk wel een keerje extra koffers in- en uitpakken maar dat hadden we er wel voor over. Qua route kwam het bij ons ook goed uit.

Marianne
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Dankjewel Marianne, ik ben van jouw ervaring uitgegaan en heb zojuist geboekt. 10 juli bij Colter Bay Village en 11 juli bij de Ranch Inn in Jackson. Vond het Colter Bay wel prijzig maar heb ontdekt dat het overal wel prijzig is in die regio.

Ik zal binnenkort nog wel wat meer advies nodig hebben dus jullie horen nog van me :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer