Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vervoer van JFK naar Newark of hotel Jersey City
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vervoer van JFK naar Newark of hotel Jersey City
Hallo,
We hebben vliegtickets geboekt met aankomst op zondag namiddag 21 juli op JFK. Nu gaan we waarschijnlijk een hotel boeken in Jersey City voor 3 nachten. Daarna gaan we met de auto afzakken naar Florida. De auto zullen we huren bij National op Newark via usareisen.de, vanwege de gunstigere drop off kosten.
Vraag is hoe wij het beste van JFK naar Newark kunnen gaan met 4 personen, met een taxi of airport shuttle en met welke? Het idee is nl om de auto gelijk op te halen bij National en dan in Jersey City vlakbij het hotel te parkeren a ca 12 dollar pd. Het voordeel is dat we dan de laatste ochtend in New York gelijk onze route kunnen vervolgen.
Of is het beter om gelijk een taxi of shuttle (welke?) naar het hotel te nemen en toch pas de laatste ochtend een taxi te nemen om de auto op te halen? Er schijnt ook een hotelshuttle naar Newark te gaan, maar dan duurt het weer een tijd voordat je bij National bent.
Wie heeft hier ervaringen /tips voor of andere ideeen?
Groetjes,
Mirjam
We hebben vliegtickets geboekt met aankomst op zondag namiddag 21 juli op JFK. Nu gaan we waarschijnlijk een hotel boeken in Jersey City voor 3 nachten. Daarna gaan we met de auto afzakken naar Florida. De auto zullen we huren bij National op Newark via usareisen.de, vanwege de gunstigere drop off kosten.
Vraag is hoe wij het beste van JFK naar Newark kunnen gaan met 4 personen, met een taxi of airport shuttle en met welke? Het idee is nl om de auto gelijk op te halen bij National en dan in Jersey City vlakbij het hotel te parkeren a ca 12 dollar pd. Het voordeel is dat we dan de laatste ochtend in New York gelijk onze route kunnen vervolgen.
Of is het beter om gelijk een taxi of shuttle (welke?) naar het hotel te nemen en toch pas de laatste ochtend een taxi te nemen om de auto op te halen? Er schijnt ook een hotelshuttle naar Newark te gaan, maar dan duurt het weer een tijd voordat je bij National bent.
Wie heeft hier ervaringen /tips voor of andere ideeen?
Groetjes,
Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com
1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Vervoer van JFK naar Newark of hotel Jersey City
Hoi,
je kunt naar mijn mening het beste een taxi nemen.
Er zijn wat meer topics hierover waarin dit al besproken wordt en ook de andere opties, maar ik ben ook te lui om daar nu het zoektopic voor te gebruiken
De taxi is de snelste optie.
Have fun !
je kunt naar mijn mening het beste een taxi nemen.
Er zijn wat meer topics hierover waarin dit al besproken wordt en ook de andere opties, maar ik ben ook te lui om daar nu het zoektopic voor te gebruiken

De taxi is de snelste optie.
Have fun !
- pumi1000
- Amerika-expert
Waarom haal je de huurauto niet gelijk op bij JFK i.p.v. Newark? Kun je meteen vanaf JFK naar je hotel rijden en daar de auto laten staan. Scheelt 2x taxirit.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Taxi is erg duur. Wij betaalden $ 135,00 voor een enkele reis vanuit New Jersey (niet Jersey City) naar JFK.
Het was wel mogelijk er met openbaar vervoer te komen, maar erg omslachtig.
Het was wel mogelijk er met openbaar vervoer te komen, maar erg omslachtig.
- john&ann
- Amerika-ontdekker
In Newark hebben wij de Airtrain genomen. Ideaal en niet duur. Vanaf de airtrain op de new jersey transit gestapt. Samen voor 12,50 pp. Daarna 10 minuten lopen naar het hotel. Zouden we zo weer doen.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben een taxi van JFK naar WTC torens genomen en dan met de Path onder de Hudson naar Jersey waar ons hotel lag, het Hyatt waar we vanuit daar NY hebben bezocht.
Het is gemakkelijk om het openbaar vervoer te nemen naar Newark Airport in een kleine 50 minuten.
Het is gemakkelijk om het openbaar vervoer te nemen naar Newark Airport in een kleine 50 minuten.
Met de metro van JFK naar WTC kan ook. Alleen zijn de metro's in New York en New Jersey niet zo handig als je veel bagage hebt.
-
- Amerikafan
hallo,
Bedankt voor de reacties. Misschien idd een idee om vanaf JFK al een auto te huren om naar het hotel in Jersey City te rijden. We wachten de prijzen in november even af van usareisen.de. Evt een sedan huren op JFK en na 3 dagen inruilen op Newark voor een SUV als Newark daarvoor te veel in prijs scheelt. Ik kan me herinneren dat MattRob de taxi naar Manhattan had genomen vanaf JFK en daarna daar een kleine auto had gehuurd om een SUV in Newark op te halen.
Wij reizen met 2 pubers van 18 en 13 met allemaal een koffer en rugtas, dus met het openbaar vervoer op zondag na een lange vlucht lijkt mij niet zo handig.
groetjes,
Mirjam
Bedankt voor de reacties. Misschien idd een idee om vanaf JFK al een auto te huren om naar het hotel in Jersey City te rijden. We wachten de prijzen in november even af van usareisen.de. Evt een sedan huren op JFK en na 3 dagen inruilen op Newark voor een SUV als Newark daarvoor te veel in prijs scheelt. Ik kan me herinneren dat MattRob de taxi naar Manhattan had genomen vanaf JFK en daarna daar een kleine auto had gehuurd om een SUV in Newark op te halen.
Wij reizen met 2 pubers van 18 en 13 met allemaal een koffer en rugtas, dus met het openbaar vervoer op zondag na een lange vlucht lijkt mij niet zo handig.
groetjes,
Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com
- leo natas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
ik denk dat je t beste met de taxi kan als dat tenminste kan met 4 man .wij zijn 4 sept van jfk naar newark hilton gegaan met de supershuttle.(de blauwe)
deze had ik thuis gereserveerd. bij de balie van supershuttle zeiden ze dat er helemaal geen shuttle naar newark ging, maar na een paar telefoontjes kwam er toch een chauffeur. op de andere terminals werden nog 8 mensen opgehaald en die moesten allemaal op en rond manhattan uitstappen dus dat schoot niet op in de avond spits. de hele rit duurde zodoende 3 uur ! wel zagen we iets van manhattan, we zaten zelfs op broadway, muurvast in de file.
dit ritje kost voor 2 personen $108. voor 4 personen ben je $168 kwijt. de eerste $60 en de rest $30 +$18 fooi.
misschien is de olimpic airport shuttle (de gele ) een optie. volgens de website kost jfk -newark $30 pp.
de nyc airporter bus kost $24 pp maar dan moet je op t bus station overstappen op een andere bus die naar newark gaat.
deze had ik thuis gereserveerd. bij de balie van supershuttle zeiden ze dat er helemaal geen shuttle naar newark ging, maar na een paar telefoontjes kwam er toch een chauffeur. op de andere terminals werden nog 8 mensen opgehaald en die moesten allemaal op en rond manhattan uitstappen dus dat schoot niet op in de avond spits. de hele rit duurde zodoende 3 uur ! wel zagen we iets van manhattan, we zaten zelfs op broadway, muurvast in de file.
dit ritje kost voor 2 personen $108. voor 4 personen ben je $168 kwijt. de eerste $60 en de rest $30 +$18 fooi.
misschien is de olimpic airport shuttle (de gele ) een optie. volgens de website kost jfk -newark $30 pp.
de nyc airporter bus kost $24 pp maar dan moet je op t bus station overstappen op een andere bus die naar newark gaat.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Inderdaad taxi naar WTC en daar de path train dat gaat het snelst. Als ik een tip mag geven: waarom zoveel bagage? Het reist zoveel makkelijker met minder spullen. en in de vs is alles te koop. Wat wij vaak doen! Alleen handbagage mee, kleine rolkoffer met daarin opvoudbare sporttas om te vullen voor de terugreis. Misschien een idee? Spaart ook een hoop tijd bij het wachten op de bagagebanden.....
Wij hebben dit vorig jaar gedaan nadat ik er achter kwam dat een huurauto voor 2 weken op Newark honderden dollars goedkoper was dan op JFK. We hebben een town car geboekt voor geloof ik $75 (ritje van 45-60 min laat in de avond) en voor $40 een Newark airport hotel bij Priceline "gewonnen". Allemaal prima verlopen, zou het zo weer doen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo,
Wij vertrekken zondag naar NY en zitten met het appartement in New Jersey( Greene Street).
Wij komen aan op JFK .Kan iemand mij in detail vertellen hoe ik daar met het openbaar vervoer kan komen en hoe lang ik daar over zal doen/ hoeveel keer overstappen? Trein/ metro?
Bedankt alvast!
Gr.Sonja
Wij vertrekken zondag naar NY en zitten met het appartement in New Jersey( Greene Street).
Wij komen aan op JFK .Kan iemand mij in detail vertellen hoe ik daar met het openbaar vervoer kan komen en hoe lang ik daar over zal doen/ hoeveel keer overstappen? Trein/ metro?
Bedankt alvast!
Gr.Sonja
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Je kan met Google Maps een routebeschrijving maken met de optie openbaar vervoer.valerieelodie schreef:Hallo,
Bedankt alvast!
Gr.Sonja
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1292 Weergaves
-
Laatste bericht door tomaat85