zo gaat dat nou een beetje in die series
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
10 maanden zonder vriendin
Re: 10 maanden zonder vriendin
Ben jij dan zo'n vriendje die steeds zegt "ooooohhhwww ik ben zo moe..." half stoned gezicht in beeld..."ooohhww ik trek het niet"...."ja ik heb met [meisjesnaam] liggen pingpongen"..."waaaat is er nou?!"...."ooohhwww".
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
bello schreef:Kevin, zolang we je vriendin volgend seizoen niet terug zien in MTV's 16 & Pregnant, terwijl jij in Nederland aan het feesten bent, geniet ik lekker mee van je verhalen. Fijn skypen, sparen voor de volgende vakantie en genieten van je tijd samen. Dan zie ik je wél graag bij Hello Goodbye of te zijner tijd bij Grenzeloos Verliefd
absoluut!
- Bandido
- Amerika-expert
Ik ben zelf zo'n voorbeeld van een langdurige langeafstandsrelatie die wel stand heeft gehouden: vier jaar lang heen en weer gereisd, en nu dan samenwonend in Amerika. Natuurlijk is het allemaal niet gemakkelijk, en ja, jullie zijn nog erg jong. Maar dat biedt ook flexibiliteit. Dus geef de moed niet meteen op en ga er gewoon voor, wat heb je te verliezen!
Het advies om in Amerika te kunnen studeren is denk ik een goede tip. Dat geeft je de kans om ergens naartoe te werken, maar ook om elkaar en Amerika beter te leren kennen.
Het advies om in Amerika te kunnen studeren is denk ik een goede tip. Dat geeft je de kans om ergens naartoe te werken, maar ook om elkaar en Amerika beter te leren kennen.
"Keep Georgia On Your Mind"
- KevinAmerican
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Nee alsjeblieft nietDejaVu schreef:Ben jij dan zo'n vriendje die steeds zegt "ooooohhhwww ik ben zo moe..." half stoned gezicht in beeld..."ooohhww ik trek het niet"...."ja ik heb met [meisjesnaam] liggen pingpongen"..."waaaat is er nou?!"...."ooohhwww".
-
Jeffero
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kevin, er zijn elementen in je verhaal waar ik me in kan herkennen.
Allereerst: zijn er mensen naast je "schoonouders" die je goed kent in de omgeving van je vriendin?
Ik heb namelijk een jaar high school gedaan in KY, dit kost een behoorlijke duit geld maar het is een geweldige ervaring.
misschien zijn er daar mensen die jou willen hosten?
voor adviezen over lange-afstandsrelaties zul je je tot de anderen moeten wenden, mijn "track-record" op dat gebied is behoorlijk slecht,aangezien de twee "serieuze" relaties die ik in de VS gehad heb al beëindigd waren voordat ik incheckte voor de vlucht naar Nederland.
het gevoel dat je hier ineens niet op je plek zit en je voelt alsof je thuis komt wanneer je in Amerika bent herken ik zeker. Elke keer als ik op Nashville de "warm southern summer" in loop voel ik me hetzelfde, je bent weer thuis.
Dit was een van de deciding factors voor mijn deelname aan de DV-lottery.
Kijk eens goed naar mogelijkheden tot studeren in de VS als je klaar bent met de middelbare school. Misschien kun je hier iets interessants in vinden, ook al is het niet in de buurt.
Het is een stuk makkelijker om van jouw college een staat verderop naar je vriendin te reizen dan vanuit Europa.
Allereerst: zijn er mensen naast je "schoonouders" die je goed kent in de omgeving van je vriendin?
Ik heb namelijk een jaar high school gedaan in KY, dit kost een behoorlijke duit geld maar het is een geweldige ervaring.
misschien zijn er daar mensen die jou willen hosten?
voor adviezen over lange-afstandsrelaties zul je je tot de anderen moeten wenden, mijn "track-record" op dat gebied is behoorlijk slecht,aangezien de twee "serieuze" relaties die ik in de VS gehad heb al beëindigd waren voordat ik incheckte voor de vlucht naar Nederland.
het gevoel dat je hier ineens niet op je plek zit en je voelt alsof je thuis komt wanneer je in Amerika bent herken ik zeker. Elke keer als ik op Nashville de "warm southern summer" in loop voel ik me hetzelfde, je bent weer thuis.
Dit was een van de deciding factors voor mijn deelname aan de DV-lottery.
Kijk eens goed naar mogelijkheden tot studeren in de VS als je klaar bent met de middelbare school. Misschien kun je hier iets interessants in vinden, ook al is het niet in de buurt.
Het is een stuk makkelijker om van jouw college een staat verderop naar je vriendin te reizen dan vanuit Europa.
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
- KevinAmerican
- Amerikafan
Eigenlijk ken ik daar haar hele familie (30 mensen), ik denk dat het studeren niet kan omdat ik tot mijn 20e naar school ga, dan heb ik mijn opleiding afgerond en ga ik me richten op geld sparen via werken en proberen te emigreren voor mijn 24e

Hmmm, ik zal maar de zeurkous zijn, maar als jij naar school moet tot je 20e dan vertaal ik dat in een mbo opleiding. Begrijp me niet verkeerd, daar is niets mis mee, maar een dergelijke opleiding geeft geen recht op een H1b visum. Ook een L1 zie ik lastig worden als je met mbo en vier jaar werkervaring het wil gaan proberen. Dan blijven over: DV Lottery, Investeerdersvisum of trouwen.
Wat ik je wil aanraden is nog eens goed na te denken hoe je dit dan wil gaan doen. En eventueel door te studeren, maar ook dan geldt dat snel emigreren op basis van een H1b een illusie is. Want zonder werkervaring zal je geen baan aangeboden krijgen in de VS die H1b waardig is.
Wat ik je wil aanraden is nog eens goed na te denken hoe je dit dan wil gaan doen. En eventueel door te studeren, maar ook dan geldt dat snel emigreren op basis van een H1b een illusie is. Want zonder werkervaring zal je geen baan aangeboden krijgen in de VS die H1b waardig is.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Kevin op zijn 24ste nog steeds samen is met zijn Amerikaanse meisje, dan lijkt het me heel logisch dat hij gaat trouwen ipv een ander (tijdelijk) visum aan te vragen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik denk dat er een wezenlijk verschil zit in "emigreren omdat je bij je partner wilt zijn" en "emigreren omdat je graag in Amerika wilt wonen". Ik had beide maar dat geldt niet voor iedereen.
Dit moet denk ik ook meespelen in je toekomstplan. Wil je echt vanwege je partner, dan is trouwen een goede optie. Maar als je wilt omdat je graag in Amerika wilt wonen, ongeacht een partner, zou ik inderdaad wat langer doorstuderen omdat je dan meer kans maakt. Vergeet niet dat je minimaal 3 jaar getrouwd moet zijn om zelf in Amerika te bljven wonen en alhoewel dit voor de meeste stellen geen probleem zal zijn moet je wel heel zeker van je zaak zijn als je voor die weg kiest natuurlijk.
Dit moet denk ik ook meespelen in je toekomstplan. Wil je echt vanwege je partner, dan is trouwen een goede optie. Maar als je wilt omdat je graag in Amerika wilt wonen, ongeacht een partner, zou ik inderdaad wat langer doorstuderen omdat je dan meer kans maakt. Vergeet niet dat je minimaal 3 jaar getrouwd moet zijn om zelf in Amerika te bljven wonen en alhoewel dit voor de meeste stellen geen probleem zal zijn moet je wel heel zeker van je zaak zijn als je voor die weg kiest natuurlijk.
-
amanda001
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zit ook even mee te lezen en vind vooral het advies om je leven hier niet stil te laten staan heel goed. Mijn vriend woont ook in Amerika en we zijn nu 11 maanden samen. We zeggen allebei dat we dit nooit zouden aanraden, je maakt het jezelf gewoon heel moeilijk. Maarja, als je eenmaal verliefd bent..
In het begin, nadat ik een maand bij hem was geweest, wilden we het liefst gelijk samen zijn en hebben we alle mogelijkheden onderzocht. Daarna keken we er iets volwassener tegen aan en beseften we dat het beter is om het rustig aan te doen en eerst te zien hoe het tussen ons zal gaan. We hebben zeker onze downs gehad in de 6 maanden apart, maar uiteindelijk beseft dat hoe moeilijk dit ook is, we ook niet zonder elkaar kunnen. Inmiddels is hij hier ook geweest en was het afscheid deze keer makkelijker omdat we nu weten hoe het is. We zijn gewend aan een leven met Skype. We spreken elkaar vaak via Skype en sturen elkaar iedere dag even een berichtje over hoe onze dag was. Het helpt om ook over de simpele dingen te praten, zoals hoe je werk/school was en wat je hebt gedaan, zo heb je meer het idee dat je bij elkaar bent. En inderdaad, laat je leven niet stil staan. Zorg voor voldoende afleiding, dat helpt enorm. Ik ben nu op mezelf gaan wonen (werd ook een keer tijd hoor haha) en ondanks dat ik dat natuurlijk veel liever met m'n vriend doe, weet ik dat het goed is voor mezelf. Wees niet te veel gefocused op het gemis en heb een doel voor ogen. Wij weten waar we naar toe werken en als we het moeilijk hebben bedenken we dat we dit allemaal met een doel doen en dat we uiteindelijk samen zullen zijn en dat dit het dan waard is geweest. Daarnaast proberen we altijd de volgende trip te plannen voordat de huidige voorbij is, dan weet je wanneer je elkaar weer ziet en heb je weer iets om naar toe te leven. Al begrijp ik dat dat in jullie geval misschien wat lastiger is. En, hoe suf het misschien klinkt, als je op internet zoekt naar lange afstand relaties dan kom je ook veel tips tegen
Oh en, het is al eerder aangegeven, maar ik wil nogmaals benadrukken dat het echt belangrijk is dat je elkaar volledig vertrouwd! Als ik dat niet zou hebben, of als ik niet zou weten dat m'n vriend net zoveel voor mij voelt als ik voor hem, dan zou ik dit nooit kunnen doen.
Ik hoop dat mijn verhaal je misschien iets helpt, al is het door anderen ook al gezegd. En anders heb ik in ieder geval weer wat van me af geschreven
Weet dat je leven en gevoelens ook kunnen veranderen, maar in het ergste geval zou dit een leerzame ervaring zijn. Maar laten we van het positieve uitgaan, en weet ook dat je niet de enige bent. Het is zeker de moeilijke weg, zo'n relatie, en er zullen ook zeker veel verdrietige momenten zijn (dat is nu eenmaal zo), maar je moet voor jezelf weten of het de moeite waard is. Zo ja, geniet dan vooral van alle goede momenten! Heel veel succes!!
In het begin, nadat ik een maand bij hem was geweest, wilden we het liefst gelijk samen zijn en hebben we alle mogelijkheden onderzocht. Daarna keken we er iets volwassener tegen aan en beseften we dat het beter is om het rustig aan te doen en eerst te zien hoe het tussen ons zal gaan. We hebben zeker onze downs gehad in de 6 maanden apart, maar uiteindelijk beseft dat hoe moeilijk dit ook is, we ook niet zonder elkaar kunnen. Inmiddels is hij hier ook geweest en was het afscheid deze keer makkelijker omdat we nu weten hoe het is. We zijn gewend aan een leven met Skype. We spreken elkaar vaak via Skype en sturen elkaar iedere dag even een berichtje over hoe onze dag was. Het helpt om ook over de simpele dingen te praten, zoals hoe je werk/school was en wat je hebt gedaan, zo heb je meer het idee dat je bij elkaar bent. En inderdaad, laat je leven niet stil staan. Zorg voor voldoende afleiding, dat helpt enorm. Ik ben nu op mezelf gaan wonen (werd ook een keer tijd hoor haha) en ondanks dat ik dat natuurlijk veel liever met m'n vriend doe, weet ik dat het goed is voor mezelf. Wees niet te veel gefocused op het gemis en heb een doel voor ogen. Wij weten waar we naar toe werken en als we het moeilijk hebben bedenken we dat we dit allemaal met een doel doen en dat we uiteindelijk samen zullen zijn en dat dit het dan waard is geweest. Daarnaast proberen we altijd de volgende trip te plannen voordat de huidige voorbij is, dan weet je wanneer je elkaar weer ziet en heb je weer iets om naar toe te leven. Al begrijp ik dat dat in jullie geval misschien wat lastiger is. En, hoe suf het misschien klinkt, als je op internet zoekt naar lange afstand relaties dan kom je ook veel tips tegen
Ik hoop dat mijn verhaal je misschien iets helpt, al is het door anderen ook al gezegd. En anders heb ik in ieder geval weer wat van me af geschreven
- KevinAmerican
- Amerikafan
Dankjwel voor je bericht
Ik zie mezelf echt als ik dit bericht lees, ik wil heel graag naar Amerika om weer bij elkaar te zijn
Deze opleiding is ook echt wat ik wil gaan doen, als ik 20 ben ga ik ook voor de volle inzet om waar te maken waar ik al over praat sinds dat ik 12 ben.
Maar dan wel samen met mijn vriendin, het vertrouwen in elkaar is hoog en ik weet gewoon dat wat ze zegt waar is.
Soms denk ik natuurlijk wel als ik andere stelletjes zie van, nou dat zou ik ook wel willen maar dan denk ik aan hoe moeilijk het is als je niet bij elkaar bent maar foto's en video's dimmen dat gevoel gewoon weer diep de grond in, en ik zou voor geen goud haar opgeven, dan maar geen "normale" relatie, er zijn meer wegen naar rome (of Ashton
) Maar als ik lees dat zoveel mensen het hebben gedaan dan komt het tussen ons zeker ook op een moment dat ik naar Amerika vlieg voor de laatste keer, en niet terug ga naar 2 maanden
Ik wil graag op het I-129 visa naar Amerika oftwel trouwen
En we delen de zelfde passie, fotograferen en video's maken
Net het "perfecte" koppel
Ik zie mezelf echt als ik dit bericht lees, ik wil heel graag naar Amerika om weer bij elkaar te zijn
Deze opleiding is ook echt wat ik wil gaan doen, als ik 20 ben ga ik ook voor de volle inzet om waar te maken waar ik al over praat sinds dat ik 12 ben.
Maar dan wel samen met mijn vriendin, het vertrouwen in elkaar is hoog en ik weet gewoon dat wat ze zegt waar is.
Soms denk ik natuurlijk wel als ik andere stelletjes zie van, nou dat zou ik ook wel willen maar dan denk ik aan hoe moeilijk het is als je niet bij elkaar bent maar foto's en video's dimmen dat gevoel gewoon weer diep de grond in, en ik zou voor geen goud haar opgeven, dan maar geen "normale" relatie, er zijn meer wegen naar rome (of Ashton
Ik wil graag op het I-129 visa naar Amerika oftwel trouwen
En we delen de zelfde passie, fotograferen en video's maken
Net het "perfecte" koppel
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Kevin, ik heb net even naar je blog gekeken en wilde je toch aanraden om flink aan je Engels te werken als je hier wilt komen wonen. Je Engels is zeker niet slecht maar ik zie veel fouten (waarschijnlijk omdat je in het Nederlands denkt en dat vertaald?). Ik weet uit ervaring dat het lastig kan zijn om in een ander land te wonen als je de taal niet supergoed beheerst. Wij hebben in Duitsland gewoond, bij Stuttgart, en daar spreken ze een ander dialect dan het keurige Duits was ik op school had geleerd. Was soms heel erg lastig.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar als je al een goede basis hebt, dan gaat niks sneller dan het verder perfectioneren in een Engelssprekend land. (ik spreek uit eigen ervaring
)
Elke
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Da's waar, zodra je in het diepe springt en een taal de hele dag moet gebruiken gaat het al heel snel beter. Was ook helemaal niet aanvallend of sarcastisch bedoeld maar aangezien Kevin al weet dat hij tzt hierheen wil verhuizen kan het geen kwaad om er nu al aan te werken toch?
- KevinAmerican
- Amerikafan
Ik probeer elke dag bij te leren 
- KevinAmerican
- Amerikafan
De tijd vliegt eigenlijk wel voorbij, het is al weer een jaar geleden vandaag dat ze landde op Brussels Airport

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 8609 Weergaves
-
Laatste bericht door PauMau
-
- 6 Reacties