Sandy schreef:Zie Fraa dat je hier meer reacties krijgt en jouw foto's beter tot hun recht komen dan in het +- topic, dat laten verplaatsen was een goed idee van mij haha. Ik vind de foto's prachtig en leuk dat je je werkwijze ook deelt

hehe ja, ik had er persoonlijk geen erg in, maar dit is beter ja
En dank je
CherokeeWarrior schreef:@Fraa , wow ja dat is precies de equipment waar ik naar zit te kijken, maar snap ook het dilemma van tijd, je moet er echt voor zitten.... ooit.... ooooooiitttt..
Wel het is gewoon omdat je veel moet rijden & veel wil zien, dat uren ergens zitten op één plaats soms een verkwisting van tijd lijkt. Als de bewolking bv niet mee wil werken dan kan het dus voor vallen dat je 3u hebt weg gegooid, 3u die je had kunnen spenderen op andere plaatsen. Daarom is het soms moeilijk kiezen =)
En mijn persoonlijke timelapse inspiratie zijn 3 kerels, eentje is een Noor die Terje Sorgjerd aka TSO Photography. Hij reist de hele wereld af in opdracht grote producties om timelapses te schieten. De tweede is een Amerikaanse boer (letterlijk) die Randy Halverson aka Dakotalapse heet. Hij woont in South Dakota & maakt handig gebruik van de dark skies daar om aan timelapse fotografie te doen op zijn weilanden

Je hebt dan ook nog Tom Lowe die bekend staat als de guru van de timelapse (JAREN geleden was hij al bezig met dolly & 3-axis bewegingen, etc). Leuke kerel (al een praatje mee gemaakt) & heeft in mei ook zijn 45min durende TimeScapes uitgebracht (pracht film!).
Er zijn er nog, maar deze drie hebben me toch wel echt geïnspireerd om het zelf beginnen te doen. Tom Lowe heeft zelfs een een timelapse forum (timescapes.org), daar post ik ook. Zeker eens bekijken want er staat een schat aan informatie op 't forum daar