Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2014 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV-2014 Slow Chat

Bericht door Marcel87 »

Je hoeft alleen maar het formulier in te vullen en een foto toe te voegen.

Pas als je uitgeloot bent komen de verklaringen, bewijzen etc.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Jep, zo simpel is het!
Marcel87 schreef: Pas als je uitgeloot bent komen de verklaringen, bewijzen etc.
Als je uitgeloot bent dan hoef je geen verklaringen/bewijzen in te sturen, dat is alleen van belang als je ingeloot bent :wink:
SemJes
Amerika-expert

Re: DV-2014 instructies en deelnemers

Bericht door SemJes »

Vraag van Rebecca1979, verwijderd in het DV 2014 inschrijvingen topic :
rebecca1979 schreef: Er is bij mijn partner alleen wat verwarring ontstaan bij de vraag relatiestatus. married, unmarried, enz enz. Omdat wij niet officieel getrouwd zijn maar een geregistreerd parnetschap hebben heeft hij dus ingevuld unmarried. Heeft hij hier goed aan gedaan???? Of had hij married moeten zetten? En kan dit dan nog gewijzigd worden?
Dat heeft hij goed gedaan. Een samenlevingscontract betekend niks voor de Amerikaanse wet (en ook voor de NLse wet ben je op die manier gewoon ongetrouwd).
Laatst gewijzigd door SemJes op 05 okt 2012, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
rebecca1979
Amerika-newbie

Bericht door rebecca1979 »

euh sorry ik bedoel een geregistreerd partnerschap.... ipv samenlevingscontract..... ik dacht dat dit hetzelfde was maar dat is niet zo... mijn excuus :oops:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

nee unmarried want je bent niet getrouwd volgens de wet in Amerika. Snel even trouwen dus
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Je hoeft pas te trouwen als je daadwerkelijk gewonnen hebt (alhoewel je natuurlijk altijd eerder mag trouwen :wink:).
Boef
Amerika-ontdekker

Bericht door Boef »

Was net bezig met de aanmelding, en nadat ik bij Part One op Continue had gedrukt bleef ik terugkomen naar deze pagina. Nu staat onderaan de pagina "Submission in Progress - Your submission is currently in the process of being submitted. To retrieve your confirmation page, please click the "Check Submission" button below."

Wat te doen? Het staat er nu al een half uur, en kan steeds op de "Check submission" knop drukken, maar dan kom ik weer op dezelfde pagina uit. Moet ik het opnieuw doen? Wachten? ik heb geen confirmation nummer gezien, nergens stond een bevesiting...
amanda001
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door amanda001 »

Onder het mom van 'niet geschoten is altijd mis', heb ik mij dit jaar ook ingeschreven.
Nadat ik op uitwisseling was geweest voor 5 maanden kon ik mijzelf wel in de VS zien wonen, althans op de plek waar ik studeerde (Austin, TX). Ik had alleen geen reden om dat echt te willen totdat ik mijn vriend ontmoette een jaar geleden. Mocht ik niet één van de gelukkigen zijn, dan zijn we van plan om rond mei/juni het K-1 visum aan te vragen. Dat ligt dan nog steeds in lijn met mijn doel om ergens begin 2014 te emigreren (net voor of rond de tijd dat ik 30 wordt :P). Via beide opties zou dat namelijk aardig lukken denk ik.
Ik wil absoluut in Austin wonen, die plek is zo bekend en voelt echt als thuis dus dat zou emigreren voor mij toch iets makkelijker maken. Het is al moeilijk genoeg om naar een ander land te verhuizen. Wellicht wordt het de eerste tijd Houston omdat mijn vriend daar nu woont en met zijn studie bezig is, maar zodra hij klaar is zal hij toch echt een baan in Austin moeten zoeken ;)
Ondertussen ga ik over precies 10 weken mijn vriend weer opzoeken! Dan kan ik ook gelijk Houston ontdekken (hij woonde eerst in Austin) en eens kijken hoe het daar is.. ik ben benieuwd!

Succes aan iedereen die mee doet dit jaar!!
osama450
Amerika-newbie

Bericht door osama450 »

ik heb een vraagje ik heb op een zmlk school gezeten en heb wel een getuigschrift gekregen maar mag ik dan meedoen met de green card loterij of niet
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@osama, hoeveel jaar scholing heb je in totaal gehad? Lagere school dan wel basisschool telt voor 6 jaar, en blijven zitten telt niet dubbel mee. Dus blijven zitten in de 4e klas telt voor slechts 1 jaar. Kom je dan aan de 12 jaar totaal? En heb je nog werkervaring die kan meetellen?
osama450
Amerika-newbie

Bericht door osama450 »

@Hockey, ik ging naar een ZMLK school toen ik een jaar of 6 was dus rond 1997 tot 2003 deze afdeling was van kinderen van 4 tot 13 jaar

en vanaf 2003 tot en met 2012 ging ik naar een ander zmlk school deze is van 13 jaar tot max 20jaar

dus alles bij elkaar opgeteld rond de 15 jaar deze school is een school voor moeilijk lerende kinderen dus ik weet niet of het geaccepteerd wordt.

bij mijn stages weet ik niet precies hoe lang maar dit is het ongeveer:
bij de gamma ongeveer 1 schooljaar
jumbo ongeveer ook een schooljaar
C&A 3 a 4 maanden
Filmproject 1 jaar
Blocks (mediawinkel) 4 maanden

denk je dat het allemaal wordt geaccepteerd als ik gewonnen hebt?

Alvast bedankt voor je reactie
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

Hallo allemaal!

Weer even spannend dat invullen. En...ik heb door de spanning een foutje gemaakt. Ik heb bij city of birth mijn huidige woonplaats ingevuld. En dat is niet mijn geboortestad. Bij de gegevens van mijn man heb ik wel de juiste plaats ingevuld.

Denken jullie dat het een probleem is?
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@osama450, ik durf het niet te zeggen. Het lijkt erop alsof dit genoeg zal zijn. Maar ik durf geen enkele garantie te geven.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Fredje: ik zou daar niet wakker van liggen, aangezien beide plaatsen in Nederland liggen. Dat is dus een detailke dat je altijd nog recht kan zetten tijdens het interview.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

ervie@Fredje: ik zou daar niet wakker van liggen, aangezien beide plaatsen in Nederland liggen. Dat is dus een detailke dat je altijd nog recht kan zetten tijdens het interview.
Ahh dank je Kastelke, laten we hopen dat ik het idd mag toelichten! :D
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
osama450
Amerika-newbie

Bericht door osama450 »

Hockey schreef:@osama450, ik durf het niet te zeggen. Het lijkt erop alsof dit genoeg zal zijn. Maar ik durf geen enkele garantie te geven.
Ok bedankt ik ga het proberen te doen :)
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Ik had me voorgenomen volgend jaar deel te nemen, maar nu denk ik er over me dit jaar al in te schrijven. Maak me alleen wat zorgen over de financiële kant... Ik ben net 24 geworden en pas 15 maanden geleden afgestudeerd, dus heel veel heb ik nog niet kunnen sparen. Het lijkt me enerzijds slimmer om te wachten tot ik wat kapitaalkrachtiger ben, anderzijds is 25-26 jaar wel een mooie leeftijd om te emigreren en mn leven daar te beginnen opbouwen (ik weet het,de kans is heel klein is dat ik win). Ik ben zo'n eeuwige twijfelaar he :P .

Heb een pasfoto van april... Net ouder dan 6 maanden dus :roll:
DaanRademaker
Amerika-ontdekker

Bericht door DaanRademaker »

Hoi beste mensen,
vroeg mij af of iemand hetzelfde probleem heeft als ik. Ben mij aan het aanmelden voor de dv 2014 en net het stukje gehad van persoonlijke gegevens, foto etc daarna op volgende gedrukt (alles netjes ingevult) gegevens nagekeken op tweede pagina en toen weer op ok. Nu zit ik lijkt het wel op het eerste scherm weer maar ik kan nergens op een knopje volgende of terug drukken ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

Daan
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

We hebben vanavond thuis fotos gemaakt en gecropped (is dat een goed woord?) naar 600 bij 600. Nu ik zou ik graag de foto gecontroleerd willen hebben op eventuele fouten. Zou toch zonde zijn. Welk forumlid met verstand ervan kan ik de foto per PB even opsturen?
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Jaydee84 schreef:We hebben vanavond thuis fotos gemaakt en gecropped (is dat een goed woord?) naar 600 bij 600. Nu ik zou ik graag de foto gecontroleerd willen hebben op eventuele fouten. Zou toch zonde zijn. Welk forumlid met verstand ervan kan ik de foto per PB even opsturen?
Welk programma heb je gebruikt om te croppen?
Anders mag je die gerust es doorsturen hoor en kijk ik het wel voor je na :)
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer