Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman: SF - LA - LV 16/12-25/12/2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: SF - LA - LV 16/12-25/12/2012

Bericht door Marenko »

Wat wil je weten van dat BART systeem?
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

in hoeverre dit vlot verloopt. Zoals ik hierboven reeds schreef ben ik er nog altijd niet uit of we een hotel in het centrum zouden nemen voor 17 en 18/12 of gewoon telkens over en weer rijden vanaf ons hotel aan de luchthaven, waar ik geboekt heb voor de dag van aankomst (16/12). Ik denk immers niet van een auto te huren voor die eerste dagen.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Met de BART vanaf het vliegveld kan prima, maar je bent wel een tijdje onderweg. Wij hebben vorig jaar 2 nachten in een airport hotel gezeten en zijn met de BART naar Downtown te gaan. De BART doet er toch wel een half uur of meer over. Ze rijden wel om de 10 minuten. Je gaat niet even terug naar je hotel overdag, wat je wel kunt doen wanneer je in het centrum zit. Ik zou persoonlijk liever in het centrum zitten. En dan daar een MUNI pas nemen. Geldt voor alle vervoer van de MUNI.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

eigenlijk zouden we dan misschien best ineens ook de eerste nacht in het centrum slapen? Op die manier moeten we 's anderendaags niet meer veranderen van hotel. Ik denk ook niet dat we ergens in de voormiddag al onze kamer kunnen krijgen, dus wat doe je dan met de bagage...
Anderzijds zie ik er wel tegenop om na die lange vlucht (voorziene aankomst 20u30) nog door te trekken naar een hotel in het centrum.
Ik heb al eens gezocht welke een shuttleservice van de luchthaven hebben, maar veel vind ik er precies niet... :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Vanaf het vliegveld kun je dan toch gewoon de BART pakken naar het centrum? Als je een hotel neemt in de buurt van Powellstreet, dan hoef je maar een klein stukje te lopen. Wij hebben in Parc 55 gezeten, prima locatie heel dichtbij de BART, toerist information en de cablecar. En een starbucs niet te vergeten.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ko-Mar schreef:Vanaf het vliegveld kun je dan toch gewoon de BART pakken naar het centrum? Als je een hotel neemt in de buurt van Powellstreet, dan hoef je maar een klein stukje te lopen. Wij hebben in Parc 55 gezeten, prima locatie heel dichtbij de BART, toerist information en de cablecar. En een starbucs niet te vergeten.
OK, Marja/Ko, dat lijkt ons misschien wel de beste optie.

Nog een andere vraag : is een ritje (met de auto dan) langs Sillicon Valley en/of Apple de moeite of zie je niet echt iets?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

nu hebben we 2 volle dagen SF voorzien en 1 volle dag LA.
Is dat de beste optie voor die periode (half december) of doen we het misschien beter net omgekeerd?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

niemand :cry: ?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wat stad betreft zou ik twee dagen SF doen.
Maar voor het weer twee dagen LA.

Hangt er maar van af naar wat je voorkeur gaat :-)
Groetjes,
Carine
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik hou eigenlijk niet echt rekening met het weer in die periode.
Gewoon wat er te zien/bezoeken is (allicht geen dirt roads, Carine :wink: ? ). Is een hop-on hop-off in SF een goed idee?
Wij zijn eigenlijk helemaal geen city-visitors. Meestal de eerste morgen na aankomst weeral weg, maar voor SF en LA kunnen
we allicht eens een uitzondering maken :wink: . Ook al omdat we dan in de kerstperiode zijn en dit misschien ook zijn charmes heeft?
bvb het fameuze Aquarium in Monterey is ook al helemaal niet aan ons besteed, evenmin als de studio's in LA....waarom gaan we dan eigenlijk... :roll: ?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Als je niet naar het weer kijkt zou ik voor SF kiezen en niet voor LA.
SF heeft een echt "stadshart" , een centrum en dat geeft een veel gezelliger indruk.
LA is een samensmelting van vele stadjes en dorpjes tot een grote conglomeratie, maar een echt "stadshart" zoals SF heeft ontbreekt.
In LA hebben al die oorspronkelijke stadjes en dorpjes nog wel een eigen klein centrumpje (en daar zitten best aardige bij) maar LA is en blijft een bijeengeschraapt allegaartje
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@CeesA : dit is een heel duidelijke omschrijving waardoor we het dus best op 2 dagen SF en 1 dag LA houden.
Wat is jouw idee dan van een hop-on hop-off? Zie je op die manier eigenlijk al veel op 1 dag?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik heb zelf geen ervaring met die hop on hop off bus. Ik had een auto, weet je nog ?
Maar hier zie je de route van zo'n bus: http://www.bigbustours.com/eng/sanfranc ... spx?id=map (klik op de kaart om die te vergroten)
Het lijkt erop dat die bus je langst alle belangrijke bezienswaardigheden voert.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ja, waarom ga je eigenlijk? :lol:
Ik snap het wel hoor. Wij zijn in SF geweest. Waarom? We zijn geen citytrippers maar hoe kan je nu niet naar SF of LA gaan als je daar bent?
Tja, we hebben de golden gate bridge gezien, chinatown,cablecar, alcatraz , de pier enzo. De klassiekers dus.
Voor geen van deze dingen hoef ik terug. Ik heb geen spijt gehad dat ik er geweest ben, maar als ik niet geweest was, had ik ook niet veel gemist weet ik nu.
Behalve alcatraz, dat vonden wij echt de moeite !
Geschreven door een natuurfan voor ik iedereen over me heen krijg ;-)
Groetjes,
Carine
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Carine : heb jij eigenlijk dat laatste berichtje geschreven, of was ik dat :wink: ? M.a.w. ik had het vanuit ons standpunt eigenlijk niet beter kunnen verwoorden... :thumbup:
En zeggen dat zelfs Alcatraz bij ons helemaal niet op het programma staat (stond?)... :? Misschien toch nog inpassen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Cees A : dat lijkt mij inderdaad wel wat, die hop-on hop-off route.

@Carine : ik kreeg begin deze week met de post het boek 'Utah byways - 65 of Utah's Best Backcountry Drives' en daarnet ook 'Moab, UT Backroads&4-Wheel Drive Trails' binnen :wink: :thumbup: .
Bij het eens vluchtig doorbladeren zag ik oa een route staan met de naam "Hell's Revenge"...zijn we het erover eens dat dit heel wat beter klinkt dan "Golden Gate Bridge"... :wink: ?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Die Hop-on, hop-off bus leek mij ook wel iets ................... Tot ik later naar de prijs keek.
31,50 per volwassene en 18,00 voor een kind vind ik een stevige prijs.
Voor dat geld kun je misschien beter een paar dagen eerder je auto oppikken, heb je eigen vervoer.

Wat je ook kunt doen, tenminste als het weer het toelaat, is fietsen huren. (is trouwens ook niet echt goedkoop)
Maar .......... ook dan kun je gaan en staan waar je wil zonder afhankelijk te zijn van de busroute.
Een mooie fietsroute is bijvoorbeeld over de Golden Gate brug naar Sausalito aan de overkant van de baai en vanaf daar met de veerboot terug naar SF.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

het is inderdaad niet goedkoop, maar anderzijds moet je natuurlijk ook het huurgeld van de auto én parkeergeld rekenen + de nodige stress om parkeerplaats te vinden in de buurt waar je wil zijn.
Het gaat ook niet om 31,50 Euro, maar wél dollar, wat toch een 25% verschil uitmaakt...(bij online boeken gaat er nogmaals 10% van af). Voor ons 3 zou het dus op zo'n 70 euro komen (voor 1 dag).
Die fietsen had ik ook al in gedachten, maar zoals je ook zegt, best het weer afwachten, wij zijn tenslotte eind december...
In elk geval is het duidelijk dat wij geen 'city-lovers' zijn...het vraagt mij meer kopzorgen om die dag(en) in SF door te brengen dan een volledige route in het Zuid Westen in elkaar te puzzelen... :?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik weet niet wat jij per dag voor een huurauto betaalt, maar als ik kijk bij Hertz.nl en ik huur daar in november 2 weken een full-size vanaf SFO kost die auto me 398,91 euro
Dat is omgerekend nog geen 30 euro per dag.
En parkeerkosten vallen best mee. In het centrum 10 $ per dag (in het weekend) en 20 $ per dag (door de week)
Buiten het centrum kun je vaak gratis parkeren.
Daarbij komt dat je, als je een auto hebt, niet meer afhankelijk bent van een duur centrumhotel, maar overal een hotel kunt nemen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ook hierin heb je volledig gelijk, Cees A...wat er dus voor zorgt dat ik nu ook weer mijn huurauto "moet" herbekijken... :? :wink:
Er zijn echter ook 2-day passes voor 35$ pp (http://www.supersightseeing.com/hop-on- ... 2-day-pass) als je verblijft in The Dylan SFO en... "Tour Shuttle will pick you up at the hotel on the first day. You may take BART (Rapid Train) to San Francisco on the second day to catch the Hop On - Hop Off bus."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer