Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York 1ste keer

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kimm91
Amerika-ontdekker

New York 1ste keer

Bericht door Kimm91 »

Wij willen graag (moeder en ik) in maart 2013 naar New York voor een week.
Wie heeft er tips qua hotels en bezienswaardigheden? We houden ook erg van shoppen..
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: New York 1ste keer

Bericht door Kokopelli »

Hallo Kimm91,

Misschien kun je iets meer informatie geven? Hoevel willen jullie bijvoorbeeld uitgeven aan een hotel?
Wij sliepen in het The Millennium Broadway Hotel. Heerlijk hotel, 50 meter van Times Square.
Maar misschien willen jullie wel in een hele andere buurt verblijven, of goedkoper.

Slenteren door Central Park is een must, bezoekje aan het Vrijheidsbeeld en Island is ook zeer aan te raden. 9/11 Memorial, High Line Park... Er is zoveel te zien. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (zie onderschrift).
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Beste kokopelli,

Eigenlijk willen we zo rond de 800' euro uitgeven aan een hotel voor een week. Dit moet dan wel gewoon een redelijk mooi en schoon hotel zijn. Ht liefst in een wat rustigere buurt maar wel vlakbij de bezienswaardigheden. Alleen heb ik nog geen idee van de afstanden. We willen bijv naar times square en grijns zero maar hoelang is dat ongeveer? En raden jullie aan met openbaar vervoer te gaan of taxi's?
Graag hoor ik het!
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Times Square en het 9/11 Memorial is ongeveer 25 minuten met de metro. Ligt dus aardig uit elkaar.
Probeer een kaart van New York te bekijken/te kopen, dan krijg je een beetje een idee wat waar ligt. Daar kun je dan ook een planning op maken.
Ik zou zeker lekker met de metro gaan, veilig en makkelijk. Koop een kaart voor 7 dagen voor 29 dollar (dacht ik). En je kunt instappen wanneer je maar wilt.
Hier kun je vast wat informatie lezen over de metro, en gelijk een kaartje erbij. Dan krijg je een beetje een idee hoe de stad in elkaar zit.
Oja, en heel veel lopen, reken daar ook op :wink:

Dus ongeveer 100 euro per nacht. Wij hebben ook eens in Milford Plaza geslapen, maar die zit daar ook boven denk ik. Bovendien ook bij Times Square, niet rustig dus.
Misschien hebben anderen tips over goedkopere hotels in een rustige buurt?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In Long Island City liggen prima hotels die vaak aanzienlijk goedkoper zijn dan in manhattan. En het ligt niet ver van manhattan en is prima per metro te bereiken. Voor 100 euro per nacht zul je niet gauw iets fatsoenlijks in manhattan krijgen. Of je moet ergens een prima deal vinden.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Wij hadden het club Quarters World Trade Center. Prima hotel en in combinatie met de vliegreis was het niet duur. Het ligt vlak bij het 9/11 memorial, de voorkant van het hotel kijkt er op uit. Je krijgt gratis flesjes water, de metro is niet ver weg en door de weeks hadden ze in de morgen ontbijtbars en 's avonds kon je nootjes of m&m's pakken. :clap: Dat komt het is eigenlijk een hotel voor leden vooral zakenmensen maar de overgebleven kamers verhuren ze.
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

holiday inn midtown 57th street. Ligt vrij kort bij times Square, maar is toch rustig.
2 straten verwijderd van Central Park en columbus Circle (groot metro stration)

7 dagen unlimited pass is super handig. deze kost idd 29$ pp
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kelly* »

wij verbleven in het Verve hotel op Long Island.
Vlakbij metro, we waren op een 15 - 20 min op Times Square.
We vonden het voor ons een super hotel, onze volgende reis gaan we terug hierheen.
Floris&Carola
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Floris&Carola »

Wij zaten in het Sheraton Lincoln Harbour hotel in New Jersey. Binnen 10 minuten ben je met de ferry op Manhattan. De ferry vertrekt bij het hotel elk 15 ongeveer. Ideaal! Lopend ben je vervolgens zo bij 34th street, Metrostation. Je kunt zelfs gebruik maken van een gratis bus naar het centrum. We betaalden iets van 500 euro voor 4 overnachtingen. De kamers in dit hotel zijn heel ruim. Zelfs een bank, 2 televisies, ruime badkamer. Perfect!
September 2012: Zuid Westen & New York
Oktober 2015: Oostkust & Florida
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Kelly* schreef:wij verbleven in het Verve hotel op Long Island.
Vlakbij metro, we waren op een 15 - 20 min op Times Square.
We vonden het voor ons een super hotel, onze volgende reis gaan we terug hierheen.
Helemaal mee eens!!! Dit was een prima hotel.

Als je voor het eerst naar New York gaat, zou ik de volgende dingen zeker op mn programma zetten:
* Voor het ultieme New York gevoel zeg ik altijd 'Times Square!' Vooral 's avonds
* Boottocht naar Ellis Island & Liberty Island
* 9/11 Memorial
* Brooklyn Bridge
* Central Park
* Als je van SATC houdt, is de tour hiervan ook zeker de moeite waard :wink:
* Ground Zero
* Empire State Building of Top of the Rock
* Ik zou geen boottocht doen over de Hudson. Wij vonden het heel erg saai!
* Misschien een leuke wedstrijd van de Yankees?

Shopplaatsen:
* Macy's
* Victoria Secret
* The UGG store
* Je komt ZO veel winkels tegen onderweg! Shoppen gaat helemaal goed komen!

Er is een Belgisch tentje (zie op het forum restaurants gerangschikt per staat) en dat is zo leuk en gezellig! En daarnaast natuurlijk heel lekker eten!

Veel plezier! New York is geweldig!

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties