Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen v mensen die zelf h/motels ter plaatse zoeken...
-
Boer Lowie
- Amerika-newbie
Ervaringen v mensen die zelf h/motels ter plaatse zoeken...
Hallo,
Ik vertrek over een goeie 3 weken naar Zuid-west amerika voor een
"beginnerstoer" langs de waarschijnlijk meest toeristische plaatsen.
Aangezien het buiten het hoogseizoen is, dachten we geen hotels/
motels op voorhand te moeten boeken. Nu ik hier op het forum de
reisverslagen lees valt het me op dat iedereen wél op voorhand boekt.
Wat zijn de ervaringen van de mensen die ook naar slaapplaats
hebben gezocht, hebben jullie tips of ergens een reisverslag?
Onze reisroute is devolgende: San francisco, Yosemite, (Death Valley),
Las Vegas, Zion, Bryce Canyon, Monument Valley, Grand Canyon,
Las Vegas, Los Angeles.
Nog een vraag: via-via zou ik een National Park Pass kunnen krijgen
van iemand die zijn handtekening er blijkbaar af heeft gekregen. Wordt
die pass op naam gecontroleerd of enkel op handtekening?
Nen dikke merci!
Groenten
Boer Lowie
Ik vertrek over een goeie 3 weken naar Zuid-west amerika voor een
"beginnerstoer" langs de waarschijnlijk meest toeristische plaatsen.
Aangezien het buiten het hoogseizoen is, dachten we geen hotels/
motels op voorhand te moeten boeken. Nu ik hier op het forum de
reisverslagen lees valt het me op dat iedereen wél op voorhand boekt.
Wat zijn de ervaringen van de mensen die ook naar slaapplaats
hebben gezocht, hebben jullie tips of ergens een reisverslag?
Onze reisroute is devolgende: San francisco, Yosemite, (Death Valley),
Las Vegas, Zion, Bryce Canyon, Monument Valley, Grand Canyon,
Las Vegas, Los Angeles.
Nog een vraag: via-via zou ik een National Park Pass kunnen krijgen
van iemand die zijn handtekening er blijkbaar af heeft gekregen. Wordt
die pass op naam gecontroleerd of enkel op handtekening?
Nen dikke merci!
Groenten
Boer Lowie
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Ervaringen v mensen die zelf h/motels ter plaatse zoeken
Ik vind het erg jammer dat je je laat verleiden tot criminaliteit voor een bedrag van $50, omgerekend momenteel slechts iets meer dan €40.Boer Lowie schreef:Nog een vraag: via-via zou ik een National Park Pass kunnen krijgen van iemand die zijn handtekening er blijkbaar af heeft gekregen. Wordt die pass op naam gecontroleerd of enkel op handtekening?
Van het geld dat de verkoop van de passen en entree's opbrengt worden de Nationale Parken in stand gehouden. Je geld wordt dus uitermate goed besteed. Ik denk dat de National Park Service in Amerika roem verdiend, door het goede beheer van de parken en al het werk dat zij doen. Nergens ter wereld vind je parken die zo goed bereikbaar zijn, met zoveel beschikbare informatie en diensten, de service is gewoon geweldig. De wegen maken de parken toegankelijk voor iedereen, zonder dat de natuur volledig wordt verwoest.
Volgens mij is iedere dollar goed besteed aan de Nationale Parken. Ik ben geen heilig boontje, en natuurlijk maak ik ook gebruik van de legale optie om een pass te kopen die mij toegang verschaft tot alle parken in een jaar tijd, ook ik let op de uitgaven, maar dit bedrag gerekend op een vakantiebudget is zo klein, dat ik niet begrijp dat je daarvoor fraude wil plegen.
Ik hoop dat mensen die dit soort dingen doen uit het land gegooid worden en een fikse boete moeten betalen achteraf, want zij verpesten het voor alle andere toeristen die naar het land komen om te genieten van al het moois dat Amerika heeft te bieden.
Jacqueline
-
Boer Lowie
- Amerika-newbie
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Boer Lowie
wij hebben in juli/augustus globaal dezelfde route als jullie gereden.
Een aantal motels hadden we van te voren gereserveerd ( o.a.Grand Canyon en Bryce ) maar de meeste motels hebben wij pas ter plekke geboekt. Wij hebben hier geen problemen mee gehad er was altijd voldoende plaats. We gingen meestal om een uur of 4 op zoek naar een plekje voor de nacht.
We hadden een boekje van Motel6, Super8 en Best Western bij ons, waar de adressen van die motels in stonden. Meestal reden we daar dan heen. Als het er goed uitzag boekten we het en anders zochten we gewoon verder. We vroegen meestal of we eerst even de kamer mochten zien, dat was nooit een probleem.
De leukste motelletjes hebben we gevonden door gewoon door een dorpje te rijden en rond te kijken.
In Bryce , Zion en de Grand Canyon zal alles inmiddels wel vol zitten, maar in de omgeving van de parken is meestal wel voldoende plaats.
Voor de eerste nacht zou ik wel een hotel vast leggen want het is wel prettig als je na zo'n lange vlucht niet naar een hotel hoeft te zoeken. BVovendien heb je dan direct een adres dat je in het vliegtuig in kunt vullen op de formulieren.
In Las Vegas zal in principe wel voldoende plaats zijn, je moet alleen even nagaan of er niet net een conventie aan de gang is als jullie daar zijn.
Neem wel je kaart vd ANWB mee want daarmee krijg je meestal een goedkoper tarief voor je kamer (AAA Rate )
Veel plezier,
Groetjes Marjon
wij hebben in juli/augustus globaal dezelfde route als jullie gereden.
Een aantal motels hadden we van te voren gereserveerd ( o.a.Grand Canyon en Bryce ) maar de meeste motels hebben wij pas ter plekke geboekt. Wij hebben hier geen problemen mee gehad er was altijd voldoende plaats. We gingen meestal om een uur of 4 op zoek naar een plekje voor de nacht.
We hadden een boekje van Motel6, Super8 en Best Western bij ons, waar de adressen van die motels in stonden. Meestal reden we daar dan heen. Als het er goed uitzag boekten we het en anders zochten we gewoon verder. We vroegen meestal of we eerst even de kamer mochten zien, dat was nooit een probleem.
De leukste motelletjes hebben we gevonden door gewoon door een dorpje te rijden en rond te kijken.
In Bryce , Zion en de Grand Canyon zal alles inmiddels wel vol zitten, maar in de omgeving van de parken is meestal wel voldoende plaats.
Voor de eerste nacht zou ik wel een hotel vast leggen want het is wel prettig als je na zo'n lange vlucht niet naar een hotel hoeft te zoeken. BVovendien heb je dan direct een adres dat je in het vliegtuig in kunt vullen op de formulieren.
In Las Vegas zal in principe wel voldoende plaats zijn, je moet alleen even nagaan of er niet net een conventie aan de gang is als jullie daar zijn.
Neem wel je kaart vd ANWB mee want daarmee krijg je meestal een goedkoper tarief voor je kamer (AAA Rate )
Veel plezier,
Groetjes Marjon
-
Antoinette
- Amerikafan
Ook wij boeken van te voren niet (muv van eerste nacht), je bent zo vrij om per dag te bepalen hoeveel miles je rijdt en wij hebben nog niet mee gemaakt dat er niets te vinden was. Wel is het handig om een catalogus van de diverse ketens mee te nemen. Zo kun je half op de middag al eens gaan kijken tot hoever je ongeveer wilt gaan.
-
Marceljesse
- Amerikakenner
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tot nu toe hebben wij op de reizen naar Amerika nooit overnachtingen geboekt, met uitzondering van ons hotel in New York vorig jaar, en in Las Vegas in 2002. We hebben het altijd goed gered met de coupon-guides die je in alle welcome centers kunt vinden, en vaak ook in de tankstations of restaurants. Ik kan het wel aanraden om in het bezit te komen van zo'n gids, want het kan heel veel geld schelen.
Dit jaar echter, hebben we de meeste overnachtingen (± 20 van de in totaal 28) wel vantevoren geboekt. We wilden namelijk op een aantal plaatsen zeker zijn van een overnachting in of heel vlakbij het park, maar ook hebben we inmiddels zelf wat ervaring in hoe onze reizen zullen verlopen. Daar waar we flexibiliteit nodig hebben, laten we de overnachting inderdaad open, maar op veel plaatsen weten we zeker dat we een bepaalde tijd willen blijven en dan is het toch wel handig als je vantevoren boekt. Je hoeft dan niet meer te zoeken als je op de plaats van bestemming bent, en je kunt dus ook veel later aankomen. Daarnaast kun je via internet vaak hele goede deals vinden, die vaak veel goedkoper zijn dan wanneer je ter plekke hetzelfde hotel binnenwandelt.
Maar goed, het kan dus beiden heel goed. Als je graag flexibiliteit wil houden bij het reizen, moet je niets vastleggen, en het is in Amerika heel goed mogelijk om dan toch een overnachting te vinden. We hebben op onze reizen slechts 2 keer meer dan een uur moeten zoeken, alle andere keren hadden we heel snel iets gevonden. Je moet er dan overigens niet op rekenen dat je een onvernachting kunt vinden in het National Park, want die zijn vaak maanden vantevoren volgeboekt.
Groetjes, en veel voorpret met het plannen,
Jacqueline
Dit jaar echter, hebben we de meeste overnachtingen (± 20 van de in totaal 28) wel vantevoren geboekt. We wilden namelijk op een aantal plaatsen zeker zijn van een overnachting in of heel vlakbij het park, maar ook hebben we inmiddels zelf wat ervaring in hoe onze reizen zullen verlopen. Daar waar we flexibiliteit nodig hebben, laten we de overnachting inderdaad open, maar op veel plaatsen weten we zeker dat we een bepaalde tijd willen blijven en dan is het toch wel handig als je vantevoren boekt. Je hoeft dan niet meer te zoeken als je op de plaats van bestemming bent, en je kunt dus ook veel later aankomen. Daarnaast kun je via internet vaak hele goede deals vinden, die vaak veel goedkoper zijn dan wanneer je ter plekke hetzelfde hotel binnenwandelt.
Maar goed, het kan dus beiden heel goed. Als je graag flexibiliteit wil houden bij het reizen, moet je niets vastleggen, en het is in Amerika heel goed mogelijk om dan toch een overnachting te vinden. We hebben op onze reizen slechts 2 keer meer dan een uur moeten zoeken, alle andere keren hadden we heel snel iets gevonden. Je moet er dan overigens niet op rekenen dat je een onvernachting kunt vinden in het National Park, want die zijn vaak maanden vantevoren volgeboekt.
Groetjes, en veel voorpret met het plannen,
Jacqueline
-
Boer Lowie
- Amerika-newbie
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar bijna alle overnachtingen vooraf, via internet geboekt. Vooral in de parken zelf bleek dit noodzakelijk; in Yellowstone, de Grand Canyon en Yosemite waren alle accommodaties helemaal vol toen we daar waren en in Bryce en Zion was zelfs 8 maanden voor vertrek al alles volgeboekt (via http://www.xanterra.com), maar buiten de parken leek ons dit achteraf gezien helemaal niet nodig.
In de meeste stadjes zijn ontzettend veel motels/hotels en ik kan me niet voorstellen dat die vol zaten!
Heel veel plezier!
groetjes
Inge
In de meeste stadjes zijn ontzettend veel motels/hotels en ik kan me niet voorstellen dat die vol zaten!
Heel veel plezier!
groetjes
Inge
Wij hebben een jaar of 2 geleden door Florida rond gecrossed. Nu is dat geen California maar het komt ongeveer op hetzelfde neer. Niets geboekt behalve de eerste en laatste nacht. Verder hebben we onderweg een boekje met coupons gevonden waaruit we veel goedkope en goeie kamers hebben gevonden. Je kan deze coupons tegenwoordig ook op internet vinden: http://www.roomsaver.com
Een enkele keer is een hotel wel eens vol, maar dan kun je gewoon rijden naar een volgend hotel. Het kan wel vervelend worden als een klein plaatsje een conference oid heeft, dan zit al gauw alles vol nl. Hebben wij gelukkig niet mee gemaakt.
Groeten en succes!
Daniel
Een enkele keer is een hotel wel eens vol, maar dan kun je gewoon rijden naar een volgend hotel. Het kan wel vervelend worden als een klein plaatsje een conference oid heeft, dan zit al gauw alles vol nl. Hebben wij gelukkig niet mee gemaakt.
Groeten en succes!
Daniel
Net terug uit Amerika.
Voor ons was het dit jaar behoorlijk anders dan de andere keren dat we er waren.
Dit jaar hebben we meer moeite moeten doen om een goed hotel te vinden, ook de hotel eigenaren hadden de indruk dat alle amerikanen op reis waren.
V.b. : afgelopen weekend 3 nachten in Las Vegas zou ons 800 dollar hebben gekost
, en dan ook nog maar in het gewone Luxor.
Voor een BW of La Quinta was het veel goedkoper, daar hoefden we maar 500 te betalen voor die drie nachten
We hebben de zaterdag dus maar ergens buiten de stad doorgebacht, dubbele winst, geen duur hotel en geen gok kosten
Er was afgelopen weekend ook een Nascar race bij LV, dus dat dreef de prijs enorm op.
Veel gebruik gemaakt van het bellen naar een reserverings nummer van een bepaald hotel keten, viel me op dat de prijzen die ze dan berekenen net zo hoog waren dan de prijzen die we op internet hadden zien staan.
Voor ons was het dit jaar behoorlijk anders dan de andere keren dat we er waren.
Dit jaar hebben we meer moeite moeten doen om een goed hotel te vinden, ook de hotel eigenaren hadden de indruk dat alle amerikanen op reis waren.
V.b. : afgelopen weekend 3 nachten in Las Vegas zou ons 800 dollar hebben gekost
Voor een BW of La Quinta was het veel goedkoper, daar hoefden we maar 500 te betalen voor die drie nachten
We hebben de zaterdag dus maar ergens buiten de stad doorgebacht, dubbele winst, geen duur hotel en geen gok kosten
Er was afgelopen weekend ook een Nascar race bij LV, dus dat dreef de prijs enorm op.
Veel gebruik gemaakt van het bellen naar een reserverings nummer van een bepaald hotel keten, viel me op dat de prijzen die ze dan berekenen net zo hoog waren dan de prijzen die we op internet hadden zien staan.
-
zrx1100
- Amerikafan
- Contacteer:
ga gewoon een Tourist Welcome Center binnen (in elke iet of wat stad heb je er een) of groot tankstation e.d. binnen en vraag naar een Coupon Guide: vol met kortingbonnetjes voor motels, hebben wij in alle geval goed kunnen gebruiken. Voor de rest eigenlijk nooit last gehad om een kamer te vinden, sommigen doen je zelfs een deal om elkaar de loef af te steken 
Ook zijn die coupon boekjes te verkrijgen bij de Mc Donalds, echter dit jaar hebben wij er niet 1 keer gebruik van kunnen maken, want of ze waren niet te vinden op onze route, of de hotels zaten dus gewoon vol.
Je hebt het meest aan die boekjes als je langs de snelweg verblijft, echter als je zoals wij dit jaar bijna niet op de snelweg zit dan wordt het al veel lastiger.
We hebben alle keren dat we geweest zijn nog nooit problemen gehad om een kamer te vinden, echter dit jaar was het toch iets anders.
Het zal wel aan ons reisschema hebben gelegen.
Je hebt het meest aan die boekjes als je langs de snelweg verblijft, echter als je zoals wij dit jaar bijna niet op de snelweg zit dan wordt het al veel lastiger.
We hebben alle keren dat we geweest zijn nog nooit problemen gehad om een kamer te vinden, echter dit jaar was het toch iets anders.
Het zal wel aan ons reisschema hebben gelegen.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben dus inmiddels ook weer terug, en ik moet zeggen dat ik blij was dat ik zoveel overnachtingen vooraf had vastgelegd, vooral in de parken. We hebben gemerkt dat op veel plaatsen, vooral dus in de parken of er vlakbij, de hotels snel volgeboekt waren. Het is ons uitstekend bevallen, en ik zou het de volgende keer weer doen. Het is namelijk ook zo, dat je de meeste hotels heel gemakkelijk weer kunt annuleren zonder kosten te maken, dus de flexibiliteit mis je er niet door. Wij hebben ook van onze planning afgeweken, en dat heeft geen problemen opgeleverd. Wij hadden een goede mix, precies de flexibileit die nodig was.
Groetjes,
Jacqueline
Groetjes,
Jacqueline
Hoogseizoen
Let op! Oktober is voor veel amerikanen het hoog seizoen. De temperatuur is heel plezierig met 25 graden. Ook worden veel congressen georganiseerd in de grotere steden zoals Las Vegas.
Het boeken van een eerste overnachting is aan te bevelen. Aangezien een enkele autoverzekering een eis stelt dat je niet mag rijden na 11 uur vliegen wat al snel inhoud 24 uur wakker.
Bij de meeste Hotels kun je zo terecht maar dan wel vroeg in de middiag. De Hotels verhogen hun prijzen naar de bezettingsgraad en voor dat het weet sta je na 23.00 uur in de rij voor de duurste kamer.
Wij hadden een Garmin GPSmap 76 met city select Nrt America. Dat betekende een draagbaar navigatiesysteem die ons op huisnummer nivo ons op elk gewenste adres navigeerde. Extra waren de lijsten met telefoon en adressen van Hotels en winkels. Dus smorgens even bellen met de bestemming en de kamer vastleggen. Succes verzekerd. Bij cash betalingen wel voor 16.00 uur aanwezig zijn.
Het boeken van een eerste overnachting is aan te bevelen. Aangezien een enkele autoverzekering een eis stelt dat je niet mag rijden na 11 uur vliegen wat al snel inhoud 24 uur wakker.
Bij de meeste Hotels kun je zo terecht maar dan wel vroeg in de middiag. De Hotels verhogen hun prijzen naar de bezettingsgraad en voor dat het weet sta je na 23.00 uur in de rij voor de duurste kamer.
Wij hadden een Garmin GPSmap 76 met city select Nrt America. Dat betekende een draagbaar navigatiesysteem die ons op huisnummer nivo ons op elk gewenste adres navigeerde. Extra waren de lijsten met telefoon en adressen van Hotels en winkels. Dus smorgens even bellen met de bestemming en de kamer vastleggen. Succes verzekerd. Bij cash betalingen wel voor 16.00 uur aanwezig zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 10956 Weergaves
-
Laatste bericht door Ericp
-
- 22 Reacties