Bij onze reisverzekering wel. Afgelopen zomer moesten halverwegge de vakantie ook afbreken, maar alles teruggekregen zelfs meer dan we zelf uitgerekend hadden. Terugvlucht in Economy comfort (zonder ook maar iets te betalen)). Binnen week kregen we ons geld al teruggestort.Old Faithful schreef:Hadden jullie alleen een reisverzekering of ook een annuleringsverzekering? En wie betaalt wat? Ik dacht dat de reisverzekering de extra kosten die je moet maken betaalt en de annuleringsverzekering een vergoeding voor het niet genoten deel van de vakantie, maar is dat ook zo?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM lastig
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Het is voor mij duidelijk dat de extra kosten voor de terugreis door de reisverzekering vergoed worden. Mijn vraag gaat meer over (bijvoorbeeld) de twee weken auto- of camperhuur waar je geen gebruik meer van hebt kunnen maken en/of de reserveringen voor hotels of campings die niet geannuleerd kunnen worden. Die worden volgens mij niet door de reisverzekering vergoed en wel door de annuleringsverzekering? 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Dank U, weer iets wijzer.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Ik zal hier later op terugkomen. Nu wat onhandig typen op smartphone. Bovendien ben ik er helemaal niet zeker van dat ik alles terugkrijg. Usa.reisen vergoedt bijv. niets. Moet daarover in strijd met FTI.de. Zeer onduideljjk allemaal. Wanneer ik meer weet zal ik het hier laten weten.
16x USA / 30 staten
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Dat USAreisen niets vergoedt, lijkt me duidelijk. Daar kun je kosteloos annuleren tot 48 uur vóór aanvang van de huurperiode. De vergoeding zou van de annuleringsverzekering moeten komen, als je die hebt.
Voorspoedige terugvlucht morgen.
Voorspoedige terugvlucht morgen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 12581
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Zelfs iets langer nog:
Kostenlose Umbuchung oder Stornierung bis 72 Stunden vor Mietbeginn möglich
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Je hebt gelijk.
Het is ook zo verwarrend, al die verschillende termijnen voor annuleren van hotels en online inchecken.

Het is ook zo verwarrend, al die verschillende termijnen voor annuleren van hotels en online inchecken.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Ik ben vandaag thuisgekomen en ik ga deze week/weekend alle papieren sorteren en alles op een rijtje zetten wat er teruggehaald moet/kan worden bij de annuleringsverzekering.
Ik heb 2 tickets van KLM voor de terugreis van 4 oktober; die vervallen want we zijn vandaag al thuisgekomen.
Zeer benieuwd of ik voor deze 2 nog ergens geld kan terug krijgen.
Een extra ticket voor mijn man (ik vloog business class op kosten van de verzekering, maar zijn ticket moest zelf betaald worden).
De autokosten (geen 28, maar 17 dagen huur).
De niet genoten reisdagen (11).
Smart parking Schiphol (geen 28, maar 17 dagen).
Telefoonkosten gemaakt om diverse alarmcentrales te bellen.
De medische hulp + röntgenfoto's, gemaakt in de kliniek van Yellowstone (maar die kan ik geloof ik declareren bij mijn ziektekostenverzekering).
Nou, als we dat eens allemaal bij elkaar tellen, dan zijn we wel een paar duizend euro verder.
Dus ik hoop dat de annuleringsverzekering mij hierin gaat helpen.
Zoals gezegd, ik laat het tzt wel weten.
Ik heb 2 tickets van KLM voor de terugreis van 4 oktober; die vervallen want we zijn vandaag al thuisgekomen.
Zeer benieuwd of ik voor deze 2 nog ergens geld kan terug krijgen.
Een extra ticket voor mijn man (ik vloog business class op kosten van de verzekering, maar zijn ticket moest zelf betaald worden).
De autokosten (geen 28, maar 17 dagen huur).
De niet genoten reisdagen (11).
Smart parking Schiphol (geen 28, maar 17 dagen).
Telefoonkosten gemaakt om diverse alarmcentrales te bellen.
De medische hulp + röntgenfoto's, gemaakt in de kliniek van Yellowstone (maar die kan ik geloof ik declareren bij mijn ziektekostenverzekering).
Nou, als we dat eens allemaal bij elkaar tellen, dan zijn we wel een paar duizend euro verder.
Dus ik hoop dat de annuleringsverzekering mij hierin gaat helpen.
Zoals gezegd, ik laat het tzt wel weten.
16x USA / 30 staten
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 12581
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Ben ik toch nog benieuwd wat voor een 'strijd' je wilde voeren met USAReisen/FTI ?Liz schreef:Bovendien ben ik er helemaal niet zeker van dat ik alles terugkrijg. Usa.reisen vergoedt bijv. niets. Moet daarover in strijd met FTI.de. Zeer onduideljjk allemaal. Wanneer ik meer weet zal ik het hier laten weten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Het wonder is geschied! Ik kreeg net 2 e-mails van KLM dat het gehele bedrag voor de vluchten zal worden terugbetaald zonder extra kosten. Zal nu de annuleringsverzekering maar terugbetalen. Nog even wachten tot KLM het geld heeft overgmaakt.
Yeehaw
Yeehaw
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 12581
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
En waarom komen ze nu wel over de brug? Coulance?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Geen verdere verklaring. Alleen dat het bedrag zal worden overgemaakt. Kan ook verder niet per e-mail over gecorrespondeerd worden.
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5899
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Dan kan de topic titel ook weer aangepast worden. 

Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Bij wijze van spreken, Njit.Njit schreef: Ben ik toch nog benieuwd wat voor een 'strijd' je wilde voeren met USAReisen/FTI ?
Ik had ook kunnen schrijven: Ik ga FTI.de vragen of zij iets voor mij kunnen doen.
@ Yeehaw: Da's een mooie pleister op de wonde

16x USA / 30 staten
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
KLM heeft het bedrag overgmaakt en ook de annuleringsverzekering. Het laatste bedrag heb ik teruggestort -sigh-
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Nou ja, wees maar blij dat je er zelf niet bij ingeschoten bent.
Fijn dat het zo vlot geregeld is.
Ik heb inmiddels ook een restitutie-aanvraag ingediend bij de KLM, maar nog niets gehoord.
Fijn dat het zo vlot geregeld is.
Ik heb inmiddels ook een restitutie-aanvraag ingediend bij de KLM, maar nog niets gehoord.
16x USA / 30 staten
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Ik kreeg het bericht van KLMServiceCenter@iscits.com
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Van datzelfde adres kreeg ik een email dat mijn aanvraag in behandeling is.
16x USA / 30 staten
- RNA
- Amerika-expert
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Zon, strand Zeeland
- Contacteer:
Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las
Allereerst natuurlijk heel vervelend dat je reis niet doorgaat, ookal krijg je alle kosten terug.. het liefst had je daar natuurlijk gezeten. Ik heb deze discussie met veel interesse gevolgd, ik kan me namelijk heel goed inleven in de mening van Yeehaw, maar ook die van Martijn en Robert-Jan .
Ik snap dat je je geld terug wilt en dat je je beroept op Coulance, maar ook KLM is een commercieel bedrijf en ik denk dat je schrikt als je ziet hoeveel coulance verzoeken zij krijgen. Als ze het bij 1 iemand doen, moeten ze het bij iedereen gaan doen (artikel 1, grondwet??) en juist daarom zijn die tickets beschikbaar in verschillende klassen. Je gaat akkoord met deze voorwaarden en in ruil daarvoor krijg je een lagere prijs dan de man die naast je zit, maar dan vind ik het wel unfair om KLM in een negatief daglicht te zetten als zoiets gebeurd. Is nou eenmaal risico van het vak!
Wat Robert-Jan zegt is ook wel zo, klantenservice en meedenken; Een bedrijf als KLM kan vast wel iets lijen en een beetje meedenken met de klant wordt wel verwacht. Nu gaat het met KLM/AF natuurlijk niet heel erg goed en is het de vraag in hoeverre ze nog mee moeten buigen, zeker voor iets wat duidelijk aan wordt gegeven tijdens het boeken.
Het glas is in mijn ogen dus niet alleen half vol maar ook half leeg en naar mijn mening is het niet netjes om KLM iets te verwijten in deze maar juist te waarderen als ze wel meewerken. Affijn, het doet er verder ook niet meer toe, je hebt inmiddels je geld terug. Toch maar weer wel KLM volgende keer?
Ik snap dat je je geld terug wilt en dat je je beroept op Coulance, maar ook KLM is een commercieel bedrijf en ik denk dat je schrikt als je ziet hoeveel coulance verzoeken zij krijgen. Als ze het bij 1 iemand doen, moeten ze het bij iedereen gaan doen (artikel 1, grondwet??) en juist daarom zijn die tickets beschikbaar in verschillende klassen. Je gaat akkoord met deze voorwaarden en in ruil daarvoor krijg je een lagere prijs dan de man die naast je zit, maar dan vind ik het wel unfair om KLM in een negatief daglicht te zetten als zoiets gebeurd. Is nou eenmaal risico van het vak!
Wat Robert-Jan zegt is ook wel zo, klantenservice en meedenken; Een bedrijf als KLM kan vast wel iets lijen en een beetje meedenken met de klant wordt wel verwacht. Nu gaat het met KLM/AF natuurlijk niet heel erg goed en is het de vraag in hoeverre ze nog mee moeten buigen, zeker voor iets wat duidelijk aan wordt gegeven tijdens het boeken.
Het glas is in mijn ogen dus niet alleen half vol maar ook half leeg en naar mijn mening is het niet netjes om KLM iets te verwijten in deze maar juist te waarderen als ze wel meewerken. Affijn, het doet er verder ook niet meer toe, je hebt inmiddels je geld terug. Toch maar weer wel KLM volgende keer?


-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2906 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi