Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard of pin
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Creditcard of pin
Hoe zat het dan met de hotels die je al geboekt had? Want dat mijn CC ter plaatse niet zou werken, dat valt nog op te lossen voor de lokale aankopen (eten, benzine, etc). Maar als de hotels die ik gereserveerd heb een pre-authenticatie uitvoeren, dan worden die volgens mij automatisch gecanceled. Lijkt me niet zo handig 

Reisblog: thisisfraa.be
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Omdat wij volgende week vertrekken dacht ik, laat ik voor alle zekerheid de ING maar bellen over mijn Mastercard.
Mij werd verteld dat het niet nodig was om te noteren, volgens die mevrouw, wordt er, bij opnames in het buitenland, gekeken naar het gebruik van je Card. Ze kunnen dan kennelijk zien dat je al eerder/ in vorige jaren ook in het buitenland je Card (of gewone betaalkaart) gebruikt hebt. Alleen bij veel grotere bedragen dan normaal zou er actie ondernomen worden.
gr, Ineke
Mij werd verteld dat het niet nodig was om te noteren, volgens die mevrouw, wordt er, bij opnames in het buitenland, gekeken naar het gebruik van je Card. Ze kunnen dan kennelijk zien dat je al eerder/ in vorige jaren ook in het buitenland je Card (of gewone betaalkaart) gebruikt hebt. Alleen bij veel grotere bedragen dan normaal zou er actie ondernomen worden.
gr, Ineke
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hier wil ik toch even op inhaken, wij hebben van te voren ook de ING gebeld (voor de creditcard) en gemeld dat we in de USA zitten, afijn hier zitten we nu 4 weken, nergens geen last van gehad, en vandaag nog wat geshopt, we willen inchecken in het hotel (al betaald) kaart geblokkeerd. I.v.m tijdsverschil kon de mevrouw m niet unblokken, we hebben 50dollar borg moeten betalen(in het hotel), krijgen we morgen terug. Ik vind het wel zwaar irritant. En dit is al de 4e reis met dezelfde cc. We hebben vandaag wel flink aankopen gedaan, maar ook al in Vegas. Dus ik vraag me echt af wat voor een patroon er in zit. En ja er zit nog genoeg limiet op.Ineke schreef:Omdat wij volgende week vertrekken dacht ik, laat ik voor alle zekerheid de ING maar bellen over mijn Mastercard.
gr, Ineke
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2013 Nieuw-Zeeland & Frans Polynesie
2015 Las vegas
2017 Florida (met dreumes)
2018 Florida (met peuter)
http://www.familieaartsmakingmemories.com
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daarom dat ik dus gewoon mijn eerste betaling via de chip & pincode ga doen, volgens de meneer van BCC (mijn CC uitgever) zou het systeem dan alle volgende betalingen als normaal beschouwen. Dus als je écht geen risico wil nemen, aan de eerste ATM stoppen & 100$ via je CC afhalen ofzo, dan zit je normaal gezien safe volgens hun logica.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik zal het je sterker vertellen dat hebben wij dus gedaan de eerste dag, 400 dollar gepind, dus ook daar kan het dan niet aan liggen.
We kunnen 7 uur nl tijd bellen, dus ben wel beniewd wat hun verklaring is.
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
De enige oorzaken die nog in me op komen zijn:DanaLTT schreef:Ik zal het je sterker vertellen dat hebben wij dus gedaan de eerste dag, 400 dollar gepind, dus ook daar kan het dan niet aan liggen.
- Het systeem heeft toch ergens één betaling als zodanig verdacht beschouwd dat hij de kaart blokkeerde (dat het dus ook meteen duidelijk was dat het fraude was, zonder jouw medeweten)
- Jouw krediet-periode liep toevallig niet af tijdens je reis? Dus dat je tijdens de reis aan een zogenaamde nieuwe maand begon? Misschien reset dat dan bepaalde gegevens in het systeem, maar dat laatste weet ik natuurlijk niet zeker.
Uiteindelijk is een bank of CC uitgever er toch bij gebaat dat jouw kaart werkt, dus als je kan bellen zal het wel snel opgelost geraken.
Laatst gewijzigd door Fraa op 28 sep 2012, 05:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
@ Fraa
Wij denken zelf ook een voor hun onbekende transactie, en wat je als 2e zegt hebben wij ook aan gedacht, zijn nu een maand weg en je begint een "nieuwe" periode dat dan elkaar overlapt. We zullen het straks wel horen.
Gelukkig is het einde van de reis en gaan we morgen naar huis, maar leuk is anders.
Wij denken zelf ook een voor hun onbekende transactie, en wat je als 2e zegt hebben wij ook aan gedacht, zijn nu een maand weg en je begint een "nieuwe" periode dat dan elkaar overlapt. We zullen het straks wel horen.
Gelukkig is het einde van de reis en gaan we morgen naar huis, maar leuk is anders.
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja leuk is het niet inderdaad, qua betalingen op zich is het nog geen ramp voor mij persoonlijk. Ik heb ook nog een prepaid mastercard bij, het valt allemaal dus nog wel op te lossen. Alleen die hotelreserveringen die aan mijn normale VISA kaart vast hangen, daar maak ik me toch een beetje zorgen over in het geval van een blokkage, zeker omdat ik er dan in mijn uppie sta 

Maar zou dat een probleem zijn dan? Je doet een reservering met een credit card en de eerstvolgende keer dat daar weer iets mee gebeurt, is het moment dat je je bij het hotel meldt toch? Ik kan me niet voorstellen dat een reservering wordt gecancelled op het moment dat jouw credit card wordt geblokkeerd. Voor de zekerheid kun je natuurlijk ook nog contact opnemen met de hotels op het moment dat je merkt dat je kaart geblokkeerd is, om te checken of je reservering nog staat.Fraa schreef:Ja leuk is het niet inderdaad, qua betalingen op zich is het nog geen ramp voor mij persoonlijk. Ik heb ook nog een prepaid mastercard bij, het valt allemaal dus nog wel op te lossen. Alleen die hotelreserveringen die aan mijn normale VISA kaart vast hangen, daar maak ik me toch een beetje zorgen over in het geval van een blokkage, zeker omdat ik er dan in mijn uppie sta
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik zou me ook niet zo druk maken over je hotelreservering. Wij hadden al gereserveerd en betaald en de mevrouw vroeg alleen 50dollar cash als borg.
Al met al is het gewoon shit..
Natuurlijk is er altijd een oplossing, alleen we zitten op het eind van de reis, de dollars mooi opgemaakt zodat je niet nog een hoop dollars mee naar huis neemt.Fraa schreef:Ja leuk is het niet inderdaad, qua betalingen op zich is het nog geen ramp voor mij persoonlijk. Ik heb ook nog een prepaid mastercard bij, het valt allemaal dus nog wel op te lossen. Alleen die hotelreserveringen die aan mijn normale VISA kaart vast hangen, daar maak ik me toch een beetje zorgen over in het geval van een blokkage, zeker omdat ik er dan in mijn uppie sta
Al met al is het gewoon shit..
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je hebt ook nog geshopt lees ik, misschien teveel transacties gedaan op 1 dag met de kaart?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Lijkt mij ook dat het systeem in actie is gekomen door de vele?? aankopen kort achter elkaar. Blijft vervelend maar aan de andere kant natuurlijk ook prettig dat je weet dat ze een waarschuwingssysteem ingebouwd hebben.
@ Fraa: zou me inderdaad niet druk maken over reeds gemaakte reserveringen. Die vervallen niet bij een blokkade. Ik heb in het verleden wel gehad dat mijn Creditcard verliep en ik terplekke met een andere Creditcard voor de balie stond. Geen enkele probleem, je kunt terplekke nog aangeven met welke card je wilt betalen.
Roland
@ Fraa: zou me inderdaad niet druk maken over reeds gemaakte reserveringen. Die vervallen niet bij een blokkade. Ik heb in het verleden wel gehad dat mijn Creditcard verliep en ik terplekke met een andere Creditcard voor de balie stond. Geen enkele probleem, je kunt terplekke nog aangeven met welke card je wilt betalen.
Roland
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daar moet je dus een beetje geluk mee hebben, maar dat hangt van het hotel af.dimona schreef:Maar zou dat een probleem zijn dan? Je doet een reservering met een credit card en de eerstvolgende keer dat daar weer iets mee gebeurt, is het moment dat je je bij het hotel meldt toch?
Ik heb iets meer dan de helft van alle hotels op voorhand al betaald, de rest moet ter plaatse betaald worden. Veel hotels voeren een pre-authenticatie uit (meestal 2-3 dagen voor je boeking), als dat door een blokkade niet lukt dan kan je reservering geannuleerd worden. Bij een blokkade kan het dus wel degelijk voorkomen dat je reservering foetsjie is & je dus op zoek moet naar iets anders. Het gaat me dus helemaal niet om het ter plaatse afrekenen van de kamer of dat ik nog met een andere CC kan betalen, daar heb ik immers die 2de kaart voor. Maar als ik onderweg ben & zij voeren een pre-authenticatie uit tijdens een eventuele blokkade, dan kan het tegen zitten

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het klopt wel wat Fraa zegt. Als je pech hebt kunnen ze je kaart controleren van te voren bij hotelreserveringen.
Ik heb het zelf gehad toen onze kaart geblokkeerd werd door fraude en we een nieuwe kaart kregen. Ik had ook alle hotels al gereserveerd, maar nog niet betaald.
Ik belde de hotels op om te melden dat we een nieuwe kaart hadden, sommige hotels vonden het niet nodig, maar de meeste noteerden het wel. Er waren er zelfs bij in Pismo Beach en Monterey die altijd de kaarten controleren van te voren. Controleren ze wel en je kaart doet het niet dan hebben zij het recht om de kamer aan iemand anders te geven. Of zit in de praktijk vaak voorkomt weet ik niet.
Ik heb het zelf gehad toen onze kaart geblokkeerd werd door fraude en we een nieuwe kaart kregen. Ik had ook alle hotels al gereserveerd, maar nog niet betaald.
Ik belde de hotels op om te melden dat we een nieuwe kaart hadden, sommige hotels vonden het niet nodig, maar de meeste noteerden het wel. Er waren er zelfs bij in Pismo Beach en Monterey die altijd de kaarten controleren van te voren. Controleren ze wel en je kaart doet het niet dan hebben zij het recht om de kamer aan iemand anders te geven. Of zit in de praktijk vaak voorkomt weet ik niet.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De ing gebeld en ze hadden een vreemde transactie gezien.. Het marriott gateway aurora.
Dat is het hotel waar we nu zitten. Ze twijfelde of ze het moesten blokken en besloten om het toch te doen.
In ieder geval de cc is weer van de blok afgehaald.
Dat is het hotel waar we nu zitten. Ze twijfelde of ze het moesten blokken en besloten om het toch te doen.
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
Ongeveer anderhalf jaar geleden werd ik een keertje 's avonds thuis (in Nederland) gebeld in verband met een verdachte transactie die was gedaan met de credit card van mijn man, die op dat moment in de VS zat. Ik heb ze toen zijn mobiele nummer gegeven en ze hebben hem toen meteen gebeld. Hij stond zelfs nog in de bewuste winkel van de transactie.
Ik was best verbaasd dat ze me thuis belden. Ik kan me niet herinneren ooit mijn telefoonnummer te hebben doorgeven, maar blijkbaar hadden ze dat wel. Ik vraag me nu af of het voor VS-reizigers niet slim is om het nummer van de mobiele telefoon die je meeneemt naar de VS, op te geven.
Ik kan me nu overigens niet meer herinneren wie er precies belde: de ING of MasterCard, maar het ging dus om een ING credit card.
Ik was best verbaasd dat ze me thuis belden. Ik kan me niet herinneren ooit mijn telefoonnummer te hebben doorgeven, maar blijkbaar hadden ze dat wel. Ik vraag me nu af of het voor VS-reizigers niet slim is om het nummer van de mobiele telefoon die je meeneemt naar de VS, op te geven.
Ik kan me nu overigens niet meer herinneren wie er precies belde: de ING of MasterCard, maar het ging dus om een ING credit card.
Moest je tijdens dat telefoongesprek dan nog een paar controle-vragen beantwoorden ofzo?DanaLTT schreef:De ing gebeld en ze hadden een vreemde transactie gezien.. Het marriott gateway aurora.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ja dat moest. Mijn man moest ook bellen staat op zijn naam.
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heb ik een jaartje of drie geleden ook aan de hand gehad, maar bij mij was de situatie iets gekker.dimona schreef:Ongeveer anderhalf jaar geleden werd ik een keertje 's avonds thuis (in Nederland) gebeld in verband met een verdachte transactie die was gedaan met de credit card van mijn man
Ik had namelijk een maand voordien een nieuwe CC gekregen omdat ze dachten dat er fraude mee was gepleegd, die nieuwe CC lag sinds de dag dat ik hem kreeg gewoon in de kast, want zolang ik niks via het internet koop, dan gebruik ik hem eigenlijk niet. Ineens bellen ze mij terwijl ik op mijn werk zit & delen ze me mee dat ze een verdachte transactie op mijn CC hebben opgemerkt. Ik zei meteen, dat kan niet! Ik heb de CC in kwestie nog niet gebruikt, dat zou dus quasi onmogelijk zijn. Ze zeiden dat er via mijn CC een computer besteld was in Engeland & die moest geleverd worden op het adres van ene of andere "Shaun" in Dublin ter waarde van 2400€. Daar schrok ik toch wel even van

Uiteindelijk heb ik er niets van gemerkt, er stond niets op mijn factuur. Maar ik heb ze toch wel even aangemaand om hun systemen na te kijken, de CC in kwestie was nog nergens fysiek gebruikt en stond zelfs nog niet eens in mijn Paypal of iets dergelijks. Volgens mij was de oorzaak dus ook een bepaald lek in één van hun databases.
Ik vind het werkelijk te zot voor woorden al die blokkades en dan allemaal onder de noemer "voor je eigen veiligheid". Belachelijk! Mensen in de stress, niet kunnen bellen vanwege het tijdsverschil, hoop gedoe om niets.
Voor zover ik weet was 1 van de voordelen van een creditcard "ooit" dat je aankopen dus verzekerd waren en dat als er dus een aankoop werd gedaan die niet zuiver was je als gebruiker van de kaart daar dus voor verzekerd was. En nu draaien ze de boel gewoon om en blokkeren ze te pas en te onpas je kaart! Hallo, mogen we zelf ook nog even melden dat er iets niet klopt??? En dan dat gedoe met wel melden/niet melden.
De ene instantie vindt het niet nodig en de andere wel dat je meld dat je op vakantie gaat. Met alle respect maar dat gaat de bank toch helemaal geen donder aan???
Voor zover ik weet was 1 van de voordelen van een creditcard "ooit" dat je aankopen dus verzekerd waren en dat als er dus een aankoop werd gedaan die niet zuiver was je als gebruiker van de kaart daar dus voor verzekerd was. En nu draaien ze de boel gewoon om en blokkeren ze te pas en te onpas je kaart! Hallo, mogen we zelf ook nog even melden dat er iets niet klopt??? En dan dat gedoe met wel melden/niet melden.
De ene instantie vindt het niet nodig en de andere wel dat je meld dat je op vakantie gaat. Met alle respect maar dat gaat de bank toch helemaal geen donder aan???
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4884 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 36 Reacties