Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke online opleidingen staan in de VS hoog aangeschreven?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Welke online opleidingen staan in de VS hoog aangeschrev
Die cursussen zijn heel leuk, maar die certificaten hebben, volgens mij, weinig tot geen waarde aangezien men niet eens weet of jij wel diegene bent die die taken gemaakt heeft. En bij een bepaalde cursus las ik ook al dat je medecursisten je taak moesten evalueren aangezien er zoveel cursisten meedoen dat de prof geen tijd heeft om inhoudelijk iets na te kijken. Dat zegt ook iets over de waarde van een certificaat he. Maar het helpt je wel bij je persoonlijke ontwikkeling, en je steekt er iets van op. Maar zonder officiele erkenning.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
@jjfj1: "ca 500" ... wellicht deze?
Coursera is echt geweldig, al loopt het nivo, de hoeveelheid werk, en wat je moet doen om een certificaat te krijgen erg uiteen. Andere opties zijn EDX, class2go, en Udacity.
Over de waarde van de certificaten, beschrijft PeterNY het hierboven het beste. Daar staat tegenover dat het wel een extra kan zijn, zeker als de interviewers meer ervaring krijgen met deze cursussen. In het verleden heb ik ook "professional series" en "continuing education" gedaan aan een anders zeer hoog aangeschreven Uni. De certificaten daarvan hebben formeel wel waarde, maar het nivo en de leerervaring halen het niet bij bovenstaande online opties.
Gr., Flipje
Coursera is echt geweldig, al loopt het nivo, de hoeveelheid werk, en wat je moet doen om een certificaat te krijgen erg uiteen. Andere opties zijn EDX, class2go, en Udacity.
Over de waarde van de certificaten, beschrijft PeterNY het hierboven het beste. Daar staat tegenover dat het wel een extra kan zijn, zeker als de interviewers meer ervaring krijgen met deze cursussen. In het verleden heb ik ook "professional series" en "continuing education" gedaan aan een anders zeer hoog aangeschreven Uni. De certificaten daarvan hebben formeel wel waarde, maar het nivo en de leerervaring halen het niet bij bovenstaande online opties.
Gr., Flipje
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Daar zit wel wat in Elke. Ze weten niet of je de cursus zelf gedaan hebt natuurlijk.
Maar bij de cursus model thinking, moet je voor elke test en uiteindelijk ook je examen 70% halen en alle lectures hebben bekeken. De cursus is 12 weken. Vind jij maar iemand die voor jou 12 weken die cursus wil doen.... En wellicht checken ze ook ip adressen. Natuurlijk als je echt fout wilt lukt dat vast, maar denk dat dat percentage uiteindelijk niet zo hoog zal zijn.
Maar bij de cursus model thinking, moet je voor elke test en uiteindelijk ook je examen 70% halen en alle lectures hebben bekeken. De cursus is 12 weken. Vind jij maar iemand die voor jou 12 weken die cursus wil doen.... En wellicht checken ze ook ip adressen. Natuurlijk als je echt fout wilt lukt dat vast, maar denk dat dat percentage uiteindelijk niet zo hoog zal zijn.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Vermits ze dat formaliseren: ik heb de eerste ronde van Model Thinking eerder dit jaar gedaan, en je mocht alle huiswerkopgaven alsook het examen (!) meerdere keren doen, zonder penalty, en alleen de hoogste score telde. Zelfs als ze dat nu aangescherpt hebben, dan haalt mijn certificaat (stelt overigens alleen ">90%", niet de uiteindelijke score die uiteraard 100% was) de waarde van de jouwe omlaag.
Coursera heeft nu ook een plaatsingsservice. Ik kreeg eerder dit jaar het verzoek om ermee in te stemmen dat bedrijven mijn cursusresultaten konden inzien. Geen idee hoeveel (en welke soort) bedrijven daar interesse in hebben, en hoeveel waarde ze eraan hechten, maar dat lijkt het plan voor Coursera om geld te verdienen, dus ze zullen wel iets moeten om te garanderen dat de resultaten echt zijn.
Edx heeft een afspraak gemaakt met Pearson om examens klassikaal af te nemen (wat wel geld kost voor de deelnemers). In het verleden hebben diverse Unis dat ook gratis gedaan (gewoon een Prof. die een examen en een klaslokaal beschikbaar maakt, voor Machine Learning en AI Intro b.v.). Voor de Coursera Tech classes staat online dat het certificaat door de Uni wordt uitgegeven, en niet zozeer op persoonlijke titel van de Prof. En Princeton weigert resoluut certificaten uit te geven, zelfs als ze hoegenaamd geen waarde hebben. Volgens mij betekent dat dat zij plannen hebben voor een formeel certificaat.
Gr., Flipje
Coursera heeft nu ook een plaatsingsservice. Ik kreeg eerder dit jaar het verzoek om ermee in te stemmen dat bedrijven mijn cursusresultaten konden inzien. Geen idee hoeveel (en welke soort) bedrijven daar interesse in hebben, en hoeveel waarde ze eraan hechten, maar dat lijkt het plan voor Coursera om geld te verdienen, dus ze zullen wel iets moeten om te garanderen dat de resultaten echt zijn.
Edx heeft een afspraak gemaakt met Pearson om examens klassikaal af te nemen (wat wel geld kost voor de deelnemers). In het verleden hebben diverse Unis dat ook gratis gedaan (gewoon een Prof. die een examen en een klaslokaal beschikbaar maakt, voor Machine Learning en AI Intro b.v.). Voor de Coursera Tech classes staat online dat het certificaat door de Uni wordt uitgegeven, en niet zozeer op persoonlijke titel van de Prof. En Princeton weigert resoluut certificaten uit te geven, zelfs als ze hoegenaamd geen waarde hebben. Volgens mij betekent dat dat zij plannen hebben voor een formeel certificaat.
Gr., Flipje
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Je mag hem nu 5 keer doen, dat vond ik ook eigenlijk wel raar. Maar er is wel een tijdslimiet aan toegevoegd. Elke dag later dan in een week gaat er wat af van het te behalen percentage. Hoe het examen gaat weet ik (nog) niet.
Grappig dat je die cursus ook gedaan hebt trouwens. Vind het wel interessant eerlijk gezegd.
Had nog nooit van Schelling gehoord
Grappig dat je die cursus ook gedaan hebt trouwens. Vind het wel interessant eerlijk gezegd.
Had nog nooit van Schelling gehoord
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zie Coursera nu voor het eerst en vind het zeer interessant. Als ik het goed begrijp kun je je gratis inschrijven voor deze cursussen en krijg je afhankelijk van je examen resultaat ook nog een certificaat? En is dit per post of krijg je 1 of andere afbeelding gemailed?
Ik zie er namelijk zeer interessante cursussen bijstaan!!
Ik zie er namelijk zeer interessante cursussen bijstaan!!

-
Staceybeesie
- Amerika-expert
De cursussen die ik doe geven video lectures, met tussentijdse vragen die je tijdens de lecture invult online. Daarnaast zijn er testen die je apart online doet en aan het eind van de cursus is er een online examen. Alles online dus en gratis.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Je krijgt een pdf-bestand per e-mail met daarin een uitleg van waar de cursus uit bestond, je score, en eronder een kriebel van de docent (die dit certificaat op persoonlijke titel uitgeeft, iets wat er uitdrukkelijk bij vermeld wordt in een voetnoot).RNA schreef:En is dit per post of krijg je 1 of andere afbeelding gemailed?
Gr., Flipje
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, je krijgt deze dus niet per post maar per e-mail. Bedankt!

Ik zie iedereen erg positief zijn over coursera, maar ik als ik naar de website ga dan blijf ik de melding "Loading" houden, met het draaiende cirkeltje. Ben ik de enige die de site niet kan bereiken? Zowel bij Internet Explorer als Google Chrome overkomt me dit.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mij werkt het gewoon.....

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-