Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verscheurd door emigratiedroom
-
- Amerika-expert
Re: Verscheurd door emigratiedroom
@Jaydee84: andere vriendin?
Als je ergens ZO je zinnen op hebt gezet dat je bereid bent alles op te geven, waarom laat je je dan tegenhouden door een vriendin die je blijkbaar niet volledig begrijpt of steunt? Of denk je dat ze de enige vrouw in de wereld is die bij je past?
Als je ergens ZO je zinnen op hebt gezet dat je bereid bent alles op te geven, waarom laat je je dan tegenhouden door een vriendin die je blijkbaar niet volledig begrijpt of steunt? Of denk je dat ze de enige vrouw in de wereld is die bij je past?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dus een heel duidelijk illustratie van dat mensen niet menen wat ze zeggen. Ze zeggen "alles" te willen opgeven/doen, maar eigenlijk bedoelen ze "heel veel, maar niet alles". 
Wij hadden makkelijk naar Amerika kunnen emigreren via een investeringsvisum, maar ik had er niet "alles" voor over. Ik wou met dat geld liever andere dingen doen. (en daar hebben we dus ons huis in Canada van gekocht ipv in Amerika te zitten maar zonder woning/met een giga hypotheek)

Wij hadden makkelijk naar Amerika kunnen emigreren via een investeringsvisum, maar ik had er niet "alles" voor over. Ik wou met dat geld liever andere dingen doen. (en daar hebben we dus ons huis in Canada van gekocht ipv in Amerika te zitten maar zonder woning/met een giga hypotheek)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik denk dat er niemand is dat alles op wil geven om te emigreren, slechts dat iedereen andere ideen heeft van wat acceptabel is. Alles je alles opgeeft blijft er immers niks meer over ...
Toen ik ging emigreren viel me op dat zoveel mensen tegen me zeiden "nou als ik had gekund... was ik al weggeweest...". Daar verbaasde ik me echt over, zoveel mensen die toch van mening zijn dat het gras groener is aan de overkant.
Maar inderdaad, van die groep is maar een heel klein gedeelte bereid om "alles" of veel op te geven om die droom waar te maken dus blijven ze liever veilig zitten waar ze zitten. Ook prima, maar ik zou dan denk ik ook een bepaald moment echt gewoon ook accepteren waar ik zit en het loslaten anders zou ik denk ik knettergek worden.
Ik heb voor mezelf echt wel vooraf bedacht "wat als het fout gaat"? En mijn antwoord was, dan zie ik wel weer verder. Liever spijt van iets wel doen dan spijt van het niet doen. Ik heb altijd lieve familie en vrienden gehad in Nederland om op terug te vallen en dat gaf me een veilig gevoel. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je leven anders wordt, je andere prioriteiten gaat stellen en ander zaken belangrijker worden.
Echter blijft dan denk ik wel die ene vraag steeds door je hoofd spoken... moet je dan werkelijk je droom opgeven vanwege andere mensen? Dat lijkt me zo'n lastig dilemma... eentje waar ik ook een beetje mee worstel omdat ik familie heb die achterblijft maar in wezen is het niet anders wanneer je kinderen of een partner hebt die niet mee kunnen of willen. Je leeft maar 1 keer en ik denk dat je van je leven het allerbeste moet maken en eruit moet halen wat erin zit. Natuurlijk moet je zo min mogelijk egoistisch zijn daarbij maar als je altijd doet wat anderen willen of verwachten ben je straks bij wijze van spreken 80 jaar oud en kun je niets meer doen. Dan moet je hopen dat je kinderen of familie/vrienden er voor je zijn maar stel dat zij wel kiezen voor zichzelf, wat dan?
Best confronterend denk ik als je erover nadenkt.
Maar inderdaad, van die groep is maar een heel klein gedeelte bereid om "alles" of veel op te geven om die droom waar te maken dus blijven ze liever veilig zitten waar ze zitten. Ook prima, maar ik zou dan denk ik ook een bepaald moment echt gewoon ook accepteren waar ik zit en het loslaten anders zou ik denk ik knettergek worden.
Ik heb voor mezelf echt wel vooraf bedacht "wat als het fout gaat"? En mijn antwoord was, dan zie ik wel weer verder. Liever spijt van iets wel doen dan spijt van het niet doen. Ik heb altijd lieve familie en vrienden gehad in Nederland om op terug te vallen en dat gaf me een veilig gevoel. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je leven anders wordt, je andere prioriteiten gaat stellen en ander zaken belangrijker worden.
Echter blijft dan denk ik wel die ene vraag steeds door je hoofd spoken... moet je dan werkelijk je droom opgeven vanwege andere mensen? Dat lijkt me zo'n lastig dilemma... eentje waar ik ook een beetje mee worstel omdat ik familie heb die achterblijft maar in wezen is het niet anders wanneer je kinderen of een partner hebt die niet mee kunnen of willen. Je leeft maar 1 keer en ik denk dat je van je leven het allerbeste moet maken en eruit moet halen wat erin zit. Natuurlijk moet je zo min mogelijk egoistisch zijn daarbij maar als je altijd doet wat anderen willen of verwachten ben je straks bij wijze van spreken 80 jaar oud en kun je niets meer doen. Dan moet je hopen dat je kinderen of familie/vrienden er voor je zijn maar stel dat zij wel kiezen voor zichzelf, wat dan?
Best confronterend denk ik als je erover nadenkt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ik denk ook dat sommige mensen gewoon heel graag een droom hebben, zoals emigreren naar weet-ik-veel-waar. Ze dromen daar graag over, praten er over, enzoverder. Maar eigenlijk, diep in hun hart, zijn ze niet echt van plan om dat te doen. Het is meer een soort van uitlaatklep. En je kan van hen niet verlangen dat ze gaan 'toegeven' dat het gewoon een droom is maar niet iets wat ze in de werkelijkheid willen doen, want het zit soms zo onderbewust dat ze het niet eens zelf goed realiseren.
(ik hoop dat er toch een aantal mensen zijn die begrijpen wat ik wil zeggen.
)
Maar als je 'echt echt heel echt' wilt emigreren, dan kan ik zeer goed je frustratie en verdriet begrijpen als dat niet direct binnen de mogelijkheden ligt.
(ik hoop dat er toch een aantal mensen zijn die begrijpen wat ik wil zeggen.

Maar als je 'echt echt heel echt' wilt emigreren, dan kan ik zeer goed je frustratie en verdriet begrijpen als dat niet direct binnen de mogelijkheden ligt.
Elke
Nou.. je vriendin opgeven is nogal wat, vind je niet Bennogr? Is nog nooit in m'n hoofd opgekomen zelfs.
Mbt tot familie, werk en huis zou ik, als ik de kans kreeg, de boel de boel laten in Nederland en vertrekken. Je hebt in mijn ogen niets te verliezen namelijk. Ben je niet daadkrachtig genoeg of heb je niet genoeg doorzettingsvermogen om het te redden in Amerika kun je altijd weer terug naar het vangnet wat Nederland heet.
Mbt tot familie, werk en huis zou ik, als ik de kans kreeg, de boel de boel laten in Nederland en vertrekken. Je hebt in mijn ogen niets te verliezen namelijk. Ben je niet daadkrachtig genoeg of heb je niet genoeg doorzettingsvermogen om het te redden in Amerika kun je altijd weer terug naar het vangnet wat Nederland heet.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus stel dat je geen hypotheek meer hebt op je huis, en het is $500,000 waard, dan zou je bereid zijn om dat geld gewoon achter te laten, als je maar naar de US kon vertrekken?
Een relatie opgeven kan inderdaad wel drastisch zijn, maar toch... Als je neuzen niet in dezelfde richting staan, moet je je afvragen welke impact dat heeft op de rest van je toekomst. Het zou niet eerlijk zijn als je haar ooit moet gaan verwijten dat zij de verwezenlijking van je droom heeft afgenomen.
Dus moet je je nu afvragen hoe graag je naar de US wilt. 'Heel erg graag'? Of gewoon maar 'graag'?

Een relatie opgeven kan inderdaad wel drastisch zijn, maar toch... Als je neuzen niet in dezelfde richting staan, moet je je afvragen welke impact dat heeft op de rest van je toekomst. Het zou niet eerlijk zijn als je haar ooit moet gaan verwijten dat zij de verwezenlijking van je droom heeft afgenomen.
Dus moet je je nu afvragen hoe graag je naar de US wilt. 'Heel erg graag'? Of gewoon maar 'graag'?
Elke
Je verkoopt je huis dan toch gewoon? Lastig in deze tijd maar dat is dan geld wat je bezit?kastelke schreef:Dus stel dat je geen hypotheek meer hebt op je huis, en het is $500,000 waard, dan zou je bereid zijn om dat geld gewoon achter te laten, als je maar naar de US kon vertrekken?![]()
Mijn vriendin wil op dit moment nog niet door 1 grote factor. Als dat er niet meer is, wie weet. We hebben het er geregeld over in ieder geval. Maar ach, waar praat ik over

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een huis verkopen en de winst incasseren zou ik niet direct "opgeven" noemen. Dat is gewoon 'omruilen'.. 

Elke
Gelukkig dat je me in 1x snapt. 

Ja vind ik ook nogal drastisch! Zou ook niet in mij opkomen als mijn partner niet dezelfde emigratie-wens had. We zijn nu 18 jaar samen en hebben vaker concessies moeten doen (ook wat betreft zekerheden opgeven) en het elkaar daarna nooit verweten. Misschien is dat wat ik eerder bedoelde met knop om en keuzes maken, dan zal je het later elkaar ook niet verwijten. Ook in het begin van onze relatie, toen ik eenmaal wist dat ik met deze man oud wilde worden, zou het niet in mij opgekomen zijn om de relatie te verbreken als hij niet dezelfde emigratie-wens had. Heel cliché, maar home is where the heart is!Jaydee84 schreef:Nou.. je vriendin opgeven is nogal wat, vind je niet Bennogr? Is nog nooit in m'n hoofd opgekomen zelfs.
Natuurlijk zijn er wel essentiële dingen die belangrijk voor mij zijn in een relatie, zoals kinderen bijvoorbeeld. Ik weet niet of ik met een man oud had willen worden die geen kinderwens zou hebben. Dus in dat opzicht kun je wel stellen dat mijn emigratie-wens niet zo sterk is, dat ik bereid ben/was om alles daarvoor op te geven (volgens mij is niemand dat). Maar dat maakt mijn gevoelens (noem het verdriet, weemoed of frustratie) al die jaren niet minder reëel. Daar ging dit topic over 'Verscheurd door emigratiedroom' en 'hoe ga je daar mee om'. Dat gevoel staat m.i. los van de mate van bereidheid om alles op te geven. Enige hang aan zekerheden en het realistisch inschatten van je kans van slagen daar, is volgens mij een heel normaal proces wat Common Sense heet.
Ik vind op dit forum, maar ook andere emigratie fora dat je vrij snel om de oren wordt geslagen als er maar enige vorm van twijfel is over de bereidheid om alles op te willen geven. Lijkt mij een heel normaal proces...
Sandy
Kan iemand een groen randje om de reactie van Sandy zetten? Perfect verwoord. 

Zullen we dan ook maar een groen randje om de opmerking van Kastelke plaatsen:
Wat mij betreft moet iedereen zelf weten wat hij/zij wil opgeven en hoe graag je wil.
kastelke schreef:Dat is dus een heel duidelijk illustratie van dat mensen niet menen wat ze zeggen. Ze zeggen "alles" te willen opgeven/doen, maar eigenlijk bedoelen ze "heel veel, maar niet alles".
Wij hadden makkelijk naar Amerika kunnen emigreren via een investeringsvisum, maar ik had er niet "alles" voor over. .....
Wat mij betreft moet iedereen zelf weten wat hij/zij wil opgeven en hoe graag je wil.
Laatst gewijzigd door Hockey op 27 sep 2012, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
In feite zeg ik dat ook..Hockey schreef:Wat mij betreft moet iedereen zelf weten wat hij/zij wil opgeven en hoe graag je wil.
Sandy
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het idee dat de droom om te emigreren een beetje hetzelfde is als de droom om rijk te worden. Daarin zitten veel paralellen.
Veel mensen dromen ervan om rijk te worden (hence de loterij) alleen zullen de meesten dat nooit realiseren. Veel mensen dromen ook van emigreren en hebben daar warme gevoelens bij. Kijk maar eens naar het programma ik vertrek. De werkelijkheid is echter niet altijd zo. Rationeel weten de meeste mensen dat en zijn ze bang kwijt te raken wat ze nu hebben en daarom die stap niet meer zetten.
Echter als je alles opzij zet en je door niets of niemand laat tegenhouden zou je het wel een kunnen bereiken. Of dat leuk is weet ik niet. Je vriend of vriendin de rug toekeren als die niet wil is natuurlijk niet makkelijk. Echter de kans naar amerika emigreren is waarschijnlijk eenmalig. Het zou alleen wel een erg groot offer zijn. Ik denk dat ik in dat geval ook in nederland zou blijven.
Veel mensen dromen ervan om rijk te worden (hence de loterij) alleen zullen de meesten dat nooit realiseren. Veel mensen dromen ook van emigreren en hebben daar warme gevoelens bij. Kijk maar eens naar het programma ik vertrek. De werkelijkheid is echter niet altijd zo. Rationeel weten de meeste mensen dat en zijn ze bang kwijt te raken wat ze nu hebben en daarom die stap niet meer zetten.
Echter als je alles opzij zet en je door niets of niemand laat tegenhouden zou je het wel een kunnen bereiken. Of dat leuk is weet ik niet. Je vriend of vriendin de rug toekeren als die niet wil is natuurlijk niet makkelijk. Echter de kans naar amerika emigreren is waarschijnlijk eenmalig. Het zou alleen wel een erg groot offer zijn. Ik denk dat ik in dat geval ook in nederland zou blijven.
Ik durf wel te stellen dat mijn relatie op de klippen zou zijn gelopen als ik niet bereid was geweest uit Nederland te vertrekken. Sommige dingen kunnen zo zwaar wegen in iemand's leven dat hij/zij er doodongelukkig van zou kunnen worden, hoe geweldig de relatie ook is. Maar eerlijk gezegd begrijp ik nooit zo veel van relaties die stuk lopen op dat soort vitale dingen. Als iets werkelijk zo belangrijk is, dan bespreek je dat toch vóórdat je zo diep in een relatie zit dat de weg terug bijna onbegaanbaar is geworden?
-
- Amerika-expert
Je kunt natuurlijk altijd uit een relatie vertrekken. Er zijn zelfs mensen die uit elkaar gaan na tig jaren met elkaar getrouwd te zijn geweest.
Waar het mij om ging, en dat is al door anderen bevestigd: als je een grote droom hebt, namelijk verhuizen naar een ander land en je partner wil dat niet, dan moet je of je droom opgeven (met alle gevolgen van dien later), of je moet dan besluiten dat je toch (nog) niet de ware gevonden hebt (met alle gevolgen daarvan).
Later terugkijken op je keuze en zeggen 'had ik maar...', leidt alleen maar tot maagzweren en erger.
Waar het mij om ging, en dat is al door anderen bevestigd: als je een grote droom hebt, namelijk verhuizen naar een ander land en je partner wil dat niet, dan moet je of je droom opgeven (met alle gevolgen van dien later), of je moet dan besluiten dat je toch (nog) niet de ware gevonden hebt (met alle gevolgen daarvan).
Later terugkijken op je keuze en zeggen 'had ik maar...', leidt alleen maar tot maagzweren en erger.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nihil zou ik zeker niet zeggen...ik heb wel degelijk de GCL gewonnenJaydee84 schreef: Maar ach, waar praat ik overde kans dat je een greencard krijgt is nhil..

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
hier nog een. 

Tja, dat dachten wij ook......en nu wonen we hier, met Greencard.Maar ach, waar praat ik overde kans dat je een greencard krijgt is nhil..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1563 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 5 Reacties