Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Discussie: nl VS usa
Bij ons in Texas op het platteland steken ze gewoon het meeste in de fiksuebrons schreef:Zo te zien valt het met de negatieve kanten aan de US tot nog toe best mee. Het is zoals iemand zei inderdaad wat je er zelf van maakt / vindt.
Hoe gaat het in de VS trouwens met recyclen? Glas, papier, huisafval etc. Heb je daar aparte bakken voor die elke week geleegd worden? Of moet je daar net als hier bijvoorbeeld zelf je glas wegbrengen? Het zal waarschijnlijk ook wel van staat tot staat en stad tot stad verschillen? Ik weet al dat er in de meeste staten statiegeld op blikjes zit. Of het ook op flessen zit ben ik vergeten.

Laatst gewijzigd door Texas Boy op 24 aug 2006, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ik heb me laten vertellen dat dat de reden is waarom zoiets eigenlijk in België niet 'in' geraakt: door allerlei milieuwetten is het officieel verboden om zoiets te plaatsen...Aïda schreef:Dat zit in veel huizen en het afval gaat met het water mee de riolering in.
Maar Ronald zegt dat het bij zijn familie als compost gebruikt wordt... Op zich klopt dat eigenlijk niet, want compost mag je NOOIT maken van gekookt voedsel!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Off topic; ik gooi ook alles bij de compost, alleen vleesresten niet.
Recycling hangt erg af van de omgeving waar je woont. Hier wordt papier, karton, plastic (potten en flessen nummers 1-7), blikken, oud ijzer recycled. Sommige dingen kun je iedere 2 weken aan de weg zetten, maar meestal hebben wij zo veel dat we het zelf weg brengen.
Andere dingen die je af kunt leveren: accu's, computers en andere electronica, textiel en sinds kort worden schoenen zelfs recycled.
Het is een verschil met 14 jaar geleden, en er komt langer hoe meer dingen bij die recycled kunnen worden.
Annemiek
Recycling hangt erg af van de omgeving waar je woont. Hier wordt papier, karton, plastic (potten en flessen nummers 1-7), blikken, oud ijzer recycled. Sommige dingen kun je iedere 2 weken aan de weg zetten, maar meestal hebben wij zo veel dat we het zelf weg brengen.
Andere dingen die je af kunt leveren: accu's, computers en andere electronica, textiel en sinds kort worden schoenen zelfs recycled.
Het is een verschil met 14 jaar geleden, en er komt langer hoe meer dingen bij die recycled kunnen worden.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Is dit off-topic, of een verschil tussen Amerika en Nederland? Ik gooi ook gekookt voedsel op mijn composthoop, dat vinden de wormen en de 'grubs' heel erg lekker. De eekhoorntjes en wasbeertjes trouwens ook. Vorige winter was er niet veel compost over na een dag of twee, de wilde beesten hadden het allemaal opgegeten. Maar het meeste is inderdaad rauw groen, dat word ook aangeraden door de stad.
In Webster Groves hebben wij Waste Management als onze vuilnis service. Die nemen bijna alles mee: Plastic 1-7, karton, alle soorten papier, blik, ijzer, en natuurlijk aluminium. Het gaat allemaal in een blauwe bak die elke week opgehaald worden. Zalig, We hebben met z'n vieren tegenwoordig nog maar een of twee zakken met vuil per week.
Margaret
In Webster Groves hebben wij Waste Management als onze vuilnis service. Die nemen bijna alles mee: Plastic 1-7, karton, alle soorten papier, blik, ijzer, en natuurlijk aluminium. Het gaat allemaal in een blauwe bak die elke week opgehaald worden. Zalig, We hebben met z'n vieren tegenwoordig nog maar een of twee zakken met vuil per week.
Margaret
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben het even moeten gaan opzoeken, want ik heb zeker geen groene vingers. Ik moet dus een kleine nuance aanbrengen in mijn antwoord: etensresten zijn inderdaad composteerbaar, maar in beperkte hoeveelheid:
Wel composteerbaar organisch materiaal
aardappelschillen (bepoederde aardappelen eerst afspoelen), schillen van citrus- en andere vruchten, groenteresten, eierschalen, doppen van noten, theebladeren en -zakjes, koffiedik en -filters, papier van de keukenrol, kleine hoeveelheden etensresten, mest van kleine planteneters (vb.: cavia, konijn,...), snijbloemen en kamerplanten (zonder aarde), versnipperd snoeihout, haagsnoeisel, zagemeel en schaafkrullen, grasmaaisel, bladeren, onkruid, resten uit groente- en siertuin,...
aardappelschillen (bepoederde aardappelen eerst afspoelen), schillen van citrus- en andere vruchten, groenteresten, eierschalen, doppen van noten, theebladeren en -zakjes, koffiedik en -filters, papier van de keukenrol, kleine hoeveelheden etensresten, mest van kleine planteneters (vb.: cavia, konijn,...), snijbloemen en kamerplanten (zonder aarde), versnipperd snoeihout, haagsnoeisel, zagemeel en schaafkrullen, grasmaaisel, bladeren, onkruid, resten uit groente- en siertuin,...
Elke
Blijkbaar zijn we heel milieubewust op dit forumkastelke schreef:Ben het even moeten gaan opzoeken, want ik heb zeker geen groene vingers. Ik moet dus een kleine nuance aanbrengen in mijn antwoord: etensresten zijn inderdaad composteerbaar, maar in beperkte hoeveelheid:

Dat is het verschil tussen plaatselijke regering en landelijke regering. De plaatselijke zet de recycling op poten, en de landelijke laat de booreilanden zetten.
Helemaaaaal off topic
, hij gaat naar een community college, TC3, hij was ook aangenomen op SUNY Cortland, maar koos voor het kleinschaligere.

Het land van de verschillende Staten en regelsANY schreef:Dat is het verschil tussen plaatselijke regering en landelijke regering. De plaatselijke zet de recycling op poten, en de landelijke laat de booreilanden zetten.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En wat denk je van België, een land een peuleschil groot:a4plus schreef:Het land van de verschillende Staten en regelsDenk je Amerika te kennen en eigenlijk weet je niets van dit wonderbaarlijke land.
Wij hebben een federale regering, bestaande uit 15 ministers en 6 staatssecretarissen
(bevoegd voor alles wat in het belang van alle Belgen is, los van elke taalkundige, culturele of territoriale overweging, zoals buitenlandse zaken, landsverdediging, justitie, financiën, sociale zekerheid en een groot deel van de volksgezondheid en binnenlandse zaken. Ook alle verantwoordelijkheden van België en van de deelstaten aangaande de Europese Unie en de NAVO zijn een zaak van de federale overheid).
En daarnaast hebben we de regionale regeringen:
De Vlaamse regering (10 ministers), voor het Vlaamse landsgedeelte
De Waalse regering (9 ministers), voor het Franse landsgedeelte
De Duitstalige gemeenschapsregering (4 ministers), voor het Duitse landsgedeelte
De regering van het Brussels Hoofdstedelijk gewest (5 ministers), voor het tweetalige gebied rond onze hoofdstad
Dat krijg je dus wanneer staatshoofden over de hoofden van de burgers heen lijntjes beginnen te trekken op een landkaart...
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier worden wekelijks glas (gekleurd en wit), blikjes, karton en kranten opgehaald bij ons huis. Groente afval gaat door de vermaler of ik breng het naar de grote composthoop in het park.suebrons schreef:Zo te zien valt het met de negatieve kanten aan de US tot nog toe best mee. Het is zoals iemand zei inderdaad wat je er zelf van maakt / vindt.
Hoe gaat het in de VS trouwens met recyclen? Glas, papier, huisafval etc. Heb je daar aparte bakken voor die elke week geleegd worden? Of moet je daar net als hier bijvoorbeeld zelf je glas wegbrengen? Het zal waarschijnlijk ook wel van staat tot staat en stad tot stad verschillen? Ik weet al dat er in de meeste staten statiegeld op blikjes zit. Of het ook op flessen zit ben ik vergeten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Bij ons hetzelfde, maar ook groente, fruit en tuinafaval wordt opgehaald. Ene week recycling, andere week yard waste.
Seattle is echt milieubewust. En om te laten zien dat het menens is kan je ook een boete krijgen als je je afval niet scheidt, maar dat geldt meer voor bedrijven dan persoonlijke huishoudens, denk ik.
Seattle is echt milieubewust. En om te laten zien dat het menens is kan je ook een boete krijgen als je je afval niet scheidt, maar dat geldt meer voor bedrijven dan persoonlijke huishoudens, denk ik.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al die dingen die men in de VS aan huis komt ophalen (qua afval), krijg je daar een aparte rekening voor, of zit dat gewoon in je gemeentetax?
In België betaal je een % gemeentetax op je inkomen, maar krijg je ook jaarlijks nog een aparte rekening om het huisvuil op te komen halen (1 keer om de 14 dagen), en voor de 2-weklijkse ophaling van GFT-afval (groenten, fruit en tuin), PMS (plastick, metaal en drankkartons) en 1 keer per maand papier en karton.
We mogen dit ook naar het containerpark brengen, maar de jaarlijkse rekening moet je toch betalen.
En als we andere dingen naar het containerpark willen brengen, dan is het ook tegen betaling.
(en onlangs zei de toezichter op het containerpark me dat ze op termijn die gescheiden ophaling zouden afschaffen, want dat ze dat in Nederland ook al gedaan hadden, kost te veel?)
In België betaal je een % gemeentetax op je inkomen, maar krijg je ook jaarlijks nog een aparte rekening om het huisvuil op te komen halen (1 keer om de 14 dagen), en voor de 2-weklijkse ophaling van GFT-afval (groenten, fruit en tuin), PMS (plastick, metaal en drankkartons) en 1 keer per maand papier en karton.
We mogen dit ook naar het containerpark brengen, maar de jaarlijkse rekening moet je toch betalen.
En als we andere dingen naar het containerpark willen brengen, dan is het ook tegen betaling.
(en onlangs zei de toezichter op het containerpark me dat ze op termijn die gescheiden ophaling zouden afschaffen, want dat ze dat in Nederland ook al gedaan hadden, kost te veel?)
Elke
Leuk om te lezen dat elke staat weer zijn eigen regels heeft. Maar is er dan eigenlijk wel sprake van 1 land???? Uiteindelijk is er 1 regering die het voor het zeggen heeft, dus op papier zal het wel zo zijn. Maar hoe ervaren de Amerikanen dat?
Europa gaat namelijk dezelfde kant op. (met name Nederland....) 1 Europa zou goed zijn voor elk Europees lidstaat hoor ik weleens zeggen. Maar eerlijk gezegd zit ik niet op al die oostblok landen te wachten.......
Europa gaat namelijk dezelfde kant op. (met name Nederland....) 1 Europa zou goed zijn voor elk Europees lidstaat hoor ik weleens zeggen. Maar eerlijk gezegd zit ik niet op al die oostblok landen te wachten.......
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat hangt er helemaal vanaf. Als de vuilnisophaal door je city of county wordt geregeld, dan wel. Bij ons moet je zelf een particulier bedrijf inhuren. Voor $15 per maand komen ze eens per week onze container legen.kastelke schreef:Al die dingen die men in de VS aan huis komt ophalen (qua afval), krijg je daar een aparte rekening voor, of zit dat gewoon in je gemeentetax?
In meer landelijke gebieden (zoals bij mijn schoonouders) is meestal geen vuilnisophaal. In dat geval breng je het zelf naar een depot, dat dan vaak is gecombineerd met de recycling. Mijn schoonouders bijvoorbeeld betalen $1 voor maximaal 2 hele grote vuilniszakken, mits ze aan recycling doen (en dat dus op diezelfde locatie gescheiden aanbieden); anders betaal je $2.
Bij ons doen ze ook aan recycling. Bij een winkel in de buurt staat een hele zooi containers: plastic, karton, papier, aluminium blikjes (frisdrank) en andere metalen blikjes (bijv. soep). Glas wordt bij ons niet meer gescheiden (te duur naar ik begreep), maar bij mijn schoonouders weer wel. Meer afgelegen is er een vuilstort waar je zelf grof vuil kunt brengen (betaald).
Life is good in the Tarheel State.