Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Spullen verdwenen door douane? - misverstand -
-
SFnaarDENVER
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Spullen verdwenen door douane? - misverstand -
Beste mensen,
toen ik net wilde gaan hardlopen, moest ik vaststellen dat het doosje met mijn hardloophorloge, hartslagmeter en GPS (samen rond 300€) leeg was.
Dit moet zijn gebeurd bij de douane in Denver (er zat een briefje bij mijn tas dat de tas gecontroleerd was, maar ik dacht in eerste instantie dat de schade alleen een blikje baked beans was).
Nu blijken er dus dure spullen weg te zijn, wat ook nog eens onzinnig is, omdat het in de oorspronkelijke verpakking zat, waarop duidelijk staat dat het in Nederland is aangeschaft. Nu heb ik alleen nog maar een doosje...
Ik heb een klacht ingediend bij de US douane. Weet iemand nog iets anders wat ik kan doen? Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand hoe lang de klachtenprocedure bij de US douane duurt? NL politie kan er niks mee, omdat het niet op NL grondgebied is gebeurd, die heb ik al gebeld...
Heel hartelijk dank voor eventuele reacties, ik ben behoorlijk over mijn theewater...
Groeten SFnD
toen ik net wilde gaan hardlopen, moest ik vaststellen dat het doosje met mijn hardloophorloge, hartslagmeter en GPS (samen rond 300€) leeg was.
Dit moet zijn gebeurd bij de douane in Denver (er zat een briefje bij mijn tas dat de tas gecontroleerd was, maar ik dacht in eerste instantie dat de schade alleen een blikje baked beans was).
Nu blijken er dus dure spullen weg te zijn, wat ook nog eens onzinnig is, omdat het in de oorspronkelijke verpakking zat, waarop duidelijk staat dat het in Nederland is aangeschaft. Nu heb ik alleen nog maar een doosje...
Ik heb een klacht ingediend bij de US douane. Weet iemand nog iets anders wat ik kan doen? Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand hoe lang de klachtenprocedure bij de US douane duurt? NL politie kan er niks mee, omdat het niet op NL grondgebied is gebeurd, die heb ik al gebeld...
Heel hartelijk dank voor eventuele reacties, ik ben behoorlijk over mijn theewater...
Groeten SFnD
Re: Douane neemt zonder iets te zeggen dure spullen in besla
Jouw bericht roept meer vragen op dan dat het beantwoordt. Heb je bewijs dat dit door de douane gedaan is, of is dat een gok?
-
SFnaarDENVER
- Amerika-newbie
Ik heb geen letterlijk bewijs.
Ik heb alleen een doosje in mijn tas gedaan, gevuld met een horloge, hartslagmeter en GPS ding.
Bij aankomst in Amsterdam heb ik een briefje in mijn (openstaande) tas met "gecheckt door de douane" en een leeg doosje.
Tot zover de feiten.
Ik heb alleen een doosje in mijn tas gedaan, gevuld met een horloge, hartslagmeter en GPS ding.
Bij aankomst in Amsterdam heb ik een briefje in mijn (openstaande) tas met "gecheckt door de douane" en een leeg doosje.
Tot zover de feiten.
-
SFnaarDENVER
- Amerika-newbie
*schaam*
Toch besloten te gaan hardlopen.
De doos was leeg, en is leeg op en neer gereisd.
Ik heb de spullen teruggevonden in mijn hardloopschoenen.
De enige schade is dus de inbeslagname van mijn baked beans en het niet sluiten van mijn tas.
Dat is een grote teleurstelling, maar geen klacht op een forum waard.
Excuses.
Toch besloten te gaan hardlopen.
De doos was leeg, en is leeg op en neer gereisd.
Ik heb de spullen teruggevonden in mijn hardloopschoenen.
De enige schade is dus de inbeslagname van mijn baked beans en het niet sluiten van mijn tas.
Dat is een grote teleurstelling, maar geen klacht op een forum waard.
Excuses.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Jammer.,........geen rel topic
Fijn dat je spullen weer zijn gevonden. Blijkbaar niet hard gelopen in US
Fijn dat je spullen weer zijn gevonden. Blijkbaar niet hard gelopen in US
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Leuk
En respect dat je het toch nog even komt melden hier. Voor hetzelfde geldt had je het topic dood laten bloeden en nooit meer iets van je laten horen... Dus:
Fijn dat je je spullen in ieder geval toch weer hebt. En welkom op het forum!
En respect dat je het toch nog even komt melden hier. Voor hetzelfde geldt had je het topic dood laten bloeden en nooit meer iets van je laten horen... Dus:
Fijn dat je je spullen in ieder geval toch weer hebt. En welkom op het forum!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Als de US customs (douane) je koffer controleert sta je er zelf naast, diefstal lijkt me dan niet zo voor de hand liggen.SFnaarDENVER schreef: Ik heb een klacht ingediend bij de US douane.
Op de terugweg wordt je koffer soms manueel gecontroleerd door de TSA, deze leggen een briefje in de koffer maar nemen geen baked beans in beslag.
Het lijkt er dus op dat je een niet gegronde klacht bij de verkeerde instantie heb ingediend.
Heb je hen al gemeld dat het een misverstand betreft of laat je ze lekker voor niets doorzoeken?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
SFnaarDENVER
- Amerika-newbie
Ik heb het met veel excuses bij de instantie gemeld.
Dimpel, je hebt goed afgeleid dat het van hardlopen niet gekomen is daar
De 40 graden in de schaduw waren niet uitnodigend genoeg
Ik schaam mij diep, maar ben blij dat de Amerika-ervaring toch geen vervelend staartje heeft gekregen.
Bedankt voor het warme welkom en excuses aan allen die op meer vuurwerk hadden gehoopt
Dimpel, je hebt goed afgeleid dat het van hardlopen niet gekomen is daar
De 40 graden in de schaduw waren niet uitnodigend genoeg
Ik schaam mij diep, maar ben blij dat de Amerika-ervaring toch geen vervelend staartje heeft gekregen.
Bedankt voor het warme welkom en excuses aan allen die op meer vuurwerk hadden gehoopt
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
@6foot6 Dat van douane is niet waar volgens mij. Ze controleren de koffer zonder jou bijzijn hoor.
Dat de baked beans eruitgehaald zijn is niet raar. Daar zit namelijk vlees in en dat mag niet mee
Dat de baked beans eruitgehaald zijn is niet raar. Daar zit namelijk vlees in en dat mag niet mee
Ik heb ook vaak genoeg koffer controle gehad zonder dat ik daarbij was. Kan je gelijk zien als je je koffer netjes inpakt en je krijgt hem onwijs rommelig terug 
Wel een grappig verhaal en respect dat je even de afloop komt melden! Wel maf dat die baked beans weg zij overigens haha.
Wel een grappig verhaal en respect dat je even de afloop komt melden! Wel maf dat die baked beans weg zij overigens haha.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Baked beans zit toch niet per se vlees in? Want dat mag je ook meebrengen voor een vegetarische bbq.
En er worden wel vaker spullen uit koffers gehaald. Zoals lingerie, er was toch echt een setje verdwenen bij aankomst. En kousen, een andere keer was er een paar kousen verdwenen. Maar ja, over dat soort dingen doe je geen aangifte eh?
En er worden wel vaker spullen uit koffers gehaald. Zoals lingerie, er was toch echt een setje verdwenen bij aankomst. En kousen, een andere keer was er een paar kousen verdwenen. Maar ja, over dat soort dingen doe je geen aangifte eh?
Volgens mij is het punt hier dat TSA de instantie is die ongevraagd in koffers zit te rommelen, en niet customs. Die laatste wachten namelijk netjes met hun gerommel tot jij met je koffer langs komt. Voor de eigenaar maakt het natuurlijk allemaal niet zo veel uit welke pet er nou precies in zijn spullen zit te neuzen, maar mocht je ergens een klacht willen indienen, dan is het wel handig om dat bij de juiste instantie te doen.ned in MO schreef:@6foot6 Dat van douane is niet waar volgens mij. Ze controleren de koffer zonder jou bijzijn hoor.
Ik dacht ook niet dat de Amerikaanse douane bij vertrek uit de VS de koffers controleert, maar bij alleen bij aankomst. TSA checkt wel bij vertrek (niet iedere koffer, maar willekeurig). Ik heb al vaak van die briefjes in m'n koffer gevonden.
Ik vind het ook netjes dat je de afloop hier nog even komt melden!
Ik vind het ook netjes dat je de afloop hier nog even komt melden!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Wat een geweldig topic!
Dat is echt iets dat mij ook zou overkomen haha.
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Spullen verdwenen door douane? - misverstand -
Ja, ik wilde het al niet vertellen, maar mij is dus bijna ook zoiets overkomen. Ik kon toen ik thuis kwam uit China mijn dure GPS horloge nergens vinden. Hele koffer (dacht ik) binnenstebuiten gekeerd, en ik in alle staten, "zouden ze dan toch door mijn koffer gegaan zijn...schmucks", nou ja, je kent het wel. Totdat ik nog een keer in mn koffer keek, en een heel klein vakje met een rits zag zitten, en me toen in een keer vaag iets herinnerde...en ja hoor, daar zat-ie dus mooi in.
Oops
Oops
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Als ik iets 'handig' opberg vraag ik meestal aan de kinderen of ze me kunnen helpen onthouden. Is grappig bij het uitpakken omdat er altijd wel eentje naast me staat om me te helpen herinneren wat ik waar heb gestopt. 
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn moeder heeft een keer een deel van haar juwelen in huis verstopt voordat we op vakantie gingen, want daar zouden inbrekers het nóóit kunnen vinden. Wel, toen we na vijf weken Spanje weer thuis kwamen bleek dat wij het ook niet meer konden vinden. Het heeft enkele maanden geduurd voordat de juwelen weer terug werden gevonden... 
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
SFnaarDENVER
- Amerika-newbie
Blij dat ik niet de enige knuppel ben 
6foot6, bedankt voor uitleg TSA/customs; wist ik niet
Overigens bevatten de baked beans geen vlees, ben een vega; hun verdwijning is me dus nog steeds een raadsel.
Gelukkig mocht ik het blikje salsa dat erbij zat houden haha.
(Ik weet niet welke mod de titel van mijn topic heeft aangepast, maar welbedankt!)
6foot6, bedankt voor uitleg TSA/customs; wist ik niet
Overigens bevatten de baked beans geen vlees, ben een vega; hun verdwijning is me dus nog steeds een raadsel.
Gelukkig mocht ik het blikje salsa dat erbij zat houden haha.
(Ik weet niet welke mod de titel van mijn topic heeft aangepast, maar welbedankt!)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2612 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 3 Reacties