Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Contantgeld hier in N.L wisselen of USA
Contantgeld hier in N.L wisselen of USA
Ik ga over een aantal weken naar Amerika, maar heb geen creditcard, dus neem ik mijn pin mee en contant.
Wat kan ik het beste doen, geld hier wisselen in dollars of daar?
Wat kan ik het beste doen, geld hier wisselen in dollars of daar?
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Contantgeld hier in N.L wisselen of USA
Hm, zonder CC naar de states? Ik neem aan dat je dus ook geen auto gehuurd hebt? Want zonder CC zal dat quasi onmogelijk zijn. Ik neem er zelfs twee mee voor de zekerheid + mijn normale bankkaart (debit) + een beetje cash. Ik ga gewoon ter plaatste bij de eerste ATM wat cash afhalen, maar aangezien jij geen CC hebt zal je alles cash willen betalen natuurlijk. Dan is het misschien interessanter je dollars hier al te bestellen bij je eigen bank. Bekijk eens wat de kosten zijn voor het pinnen buiten de Eurozone bij jouw bank, bij mij (Fortis België) is dat een vaste kost van 4€, ongeacht het bedrag dat je pint. Je moet dus gaan vergelijken wat goedkoper uit komt, hier bestellen of daar pinnen. Bel anders gewoon eens naar je bank?
Trouwens, een prepaid CC is ook al een optie hoor. Zelf heb ik bij http://www.vikingcard.com een prepaid Mastercard als backup. Hier hangt dus ook geen kredietlijn aan vast & je kan enkel op maken wat je er op voorhand al op gestort hebt. Ook http://www.neteller.com kaarten zijn vrij populair & deze zijn zelfs helemaal gratis als ik het goed heb. Je stort er via BankContact of een overschrijving wat geld op & je kan de kaart vervolgens op miljoenen locaties ter wereld gebruiken. Ik zou het dus zeker eens bekijken als ik jou was!
PS: Zo'n prepaid CC kan in het geval van een autohuur wel nog altijd een probleem zijn aangezien ze een bedrag moeten bevriezen, bij vikingcard.com gaat dit wel (ze prijzen het zelfs als pluspunt aan). Maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ik kan je dus ook niet garanderen of het zou werken bij een verhuursmaatschappij. Met een normale CC lukt dit natuurlijk wel
Trouwens, een prepaid CC is ook al een optie hoor. Zelf heb ik bij http://www.vikingcard.com een prepaid Mastercard als backup. Hier hangt dus ook geen kredietlijn aan vast & je kan enkel op maken wat je er op voorhand al op gestort hebt. Ook http://www.neteller.com kaarten zijn vrij populair & deze zijn zelfs helemaal gratis als ik het goed heb. Je stort er via BankContact of een overschrijving wat geld op & je kan de kaart vervolgens op miljoenen locaties ter wereld gebruiken. Ik zou het dus zeker eens bekijken als ik jou was!
PS: Zo'n prepaid CC kan in het geval van een autohuur wel nog altijd een probleem zijn aangezien ze een bedrag moeten bevriezen, bij vikingcard.com gaat dit wel (ze prijzen het zelfs als pluspunt aan). Maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ik kan je dus ook niet garanderen of het zou werken bij een verhuursmaatschappij. Met een normale CC lukt dit natuurlijk wel

Reisblog: thisisfraa.be
Ik sleep nooit cash mee naar landen waar ik het op iedere hoek van de straat uit de muur kan trekken, maar als je grote hoeveelheden nodig denkt te gaan hebben, dan kan het voordeliger zijn om het thuis vast te regelen.
Heb je je ESTA al geregeld? Daar heb je namelijk een credit card voor nodig.
Heb je je ESTA al geregeld? Daar heb je namelijk een credit card voor nodig.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je met je debit card (pinpas) betaalt bij Walmart (en waarschijnlijk ook bij andere supermarkten), krijg je de vraag of je een cash back wilt. Op die manier kun je elke keer maximaal 100 dollar (bij Walmart) cash opnemen zonder extra kosten, die je bij een atm vaak wel hebt.
Een credit card is wel heel handig, ik zou bijna zeggen onmisbaar, in Amerika. Bijvoorbeeld bij autohuur, zoals Fraa al schreef, maar ook bij het reserveren van hotels.
Fijne vakantie.
Een credit card is wel heel handig, ik zou bijna zeggen onmisbaar, in Amerika. Bijvoorbeeld bij autohuur, zoals Fraa al schreef, maar ook bij het reserveren van hotels.
Fijne vakantie.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben ook vaak gehad dat we maar $20 of $40 konden opnemen bij cashback. En soms ook $200, maar nooit meer dan dat. Het varieert dus ergens tussen die bedragen, afhankelijk van de winkel.Old Faithful schreef:...... Op die manier kun je elke keer maximaal 100 dollar (bij Walmart) cash opnemen zonder extra kosten, die je bij een atm vaak wel hebt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Die ervaring had ik tot voor kort ook. Je moest dan om de cash back vragen en dan werd er telkens een verschillend maximum bedrag genoemd. Dit jaar krijg ik op het schermpje, waarop ik aangeef akkoord te gaan met het bedrag, ook de keuze of ik wel of niet een cash back wil, met daarbij enkele standaardbedragen. Het maximum is dan $100. Ik heb dit jaar een keer of vier van de cash back mogelijkheid gebruik gemaakt bij Walmart en dat ging steeds op dezelfde manier. Daarom denk ik dat het bij alle Walmart vestigingen zo zal gaan. Maar misschien zijn er forumleden die andere ervaringen hebben. Bij Safeway heb ik steeds contant betaald. Daar en bij andere supermarkten zou het dus best wel anders kunnen zijn. zoals jij zegt.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Niet alle Wal-marts hanteren dezelfde maximum bedragen voor cash opname, dat wilde ik dus ook illustreren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Bij (mijn) Safeway kun je probleemloos 200 dollar cashback vragen (meer heb ik nooit geprobeerd). Ik doe het tegenwoordig alleen nog maar bij de self check-out trouwens. Vind het bij dat soort bedragen niet echt prettig als iedereen achter me in de rij - én de cassiere - kan zien wat ik allemaal in mijn portemonnee stop.
-
- Amerika-expert
Ik zou mijn euro's in Europa inwisselen voor dollars. Niet alle (om het maar eens vriendelijk te zeggen) banken hier in de VS weten wat ze aan moeten met die mooie gekleurde blaadjes papier (die ook nog eens verschillende afmetingen hebben voor de verschillende bedragen). Europese banken zijn vaker wat meer international georganiseerd dan Amerikaanse banken en dat geldt zelfs voor bijkantoren van grote banken buiten het centrum van een grote stad in de VS.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht