Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste Reis VS; New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Willem90
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste Reis VS; New York

Bericht door Willem90 »

Hopelijk zijn er een aantal mensen die een aantal vragen willen beantwoorden, helpen met het plannen van m'n eerste reis naar de VS. :)

Ik heb me hier een tijdje geleden aangemeld, en wil graag naar de VS om verschillende redenen, waarvan 1 al genoemd is in dit topic:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=43592, maar natuurlijk ga ik ook vooral voor het land zelf, dus vroeg ik me af wat jullie me zouden aanraden om te gaan doen in de omgeving van Syracuse. Ze woont zelf in Liverpool, vlak bij Syracuse. Ik heb geen idee hoe de ontmoeting met haar zal verlopen, en hoewel ik gek zal staan te kijken als het niet goed verloopt, maar ook omdat ik niet verwacht dat ze me gelijk de eerste keer dat ze me ziet al een week laat overblijven, ben ik toch liever voorbereid, dus als jullie me wat goedkope hotels zouden kunnen aanraden in de omgeving waar jullie goede ervaringen mee hebben, zou ik dat heel erg op prijs stellen! Ik zal waarschijnlijk een week tot anderhalve week willen blijven, inclusief reistijd.
Ik zal gebruik gaan maken van een aanbieding van de KLM die geldig is tot eind deze maand (ik moet dus vóór 31 September boeken) en me in staat stelt om de vlucht zelf tot 31 Maart volgend jaar te reserveren. De vlucht zal aankomen op NY, Newark, dus ik vraag me af hoe ik het beste vanuit daar naar Syracuse kan komen? Ik heb gezien dat het met de trein te doen is, maar ook met het vliegtuig. Ik zoek, net als bij de hotels, iets met een mooie balans tussen kosten en tijd, dus advies is ook hiervoor welkom. :)

Misschien is het handig om erbij te vermelden dat ik op het moment (nog) geen rijbewijs heb, en dus veel met het openbaar vervoer zal moeten, en dat ik helaas wel een budget heb. Hoe groot dit is hangt af van wanneer ik ga. Ik zit te denken aan begin volgend jaar, misschien in Januari of Februari. Dan zal, als het ticket al betaald is, het budget rond de 1000-1300 euro liggen. Als het niet anders kan en jullie denken dat dit iets te weinig is, kan ik altijd nog in Maart gaan. Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
mtl
Amerika-expert

Re: Eerste Reis VS; New York

Bericht door mtl »

Ik zou toch een vliegticket naar Syracuse zoeken. Dan is je hele reis al geregeld. Dan vlieg je eerst naar bijvoorbeeld New York of een andere Amerikaanse luchthaven om daar op een binnenlandse vlucht over te stappen. Vanuit Newark naar Syracuse kan je vliegen maar dat kan prijzig zijn. Met trein of bus zul je eerst naar New York moeten. Voor hotels in en om Syracuse zou je op tripadvisor kunnen kijken. Weet je ook al hoe je van Syracuse naar Liverpool komt? Kan een probleem worden als je afhankelijk bent van OV.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Leuk dat je die reis wilt maken, hopelijk gaat de ontmoeting goed. Wel enorm vervelend dat je geen rijbewijs hebt want dat beperkt je vermoedelijk wel een beetje.

Kun je niet aan je vriendin vragen hoe e.e.a. met het openbaar vervoer geregeld is? In sommige delen van Amerika is het openbaar vervoerd echt heel slecht dus dan wordt je niet blij als je daarvan afhankelijk bent.
Schurliie
Amerika-newbie

Bericht door Schurliie »

Willem,

Ik weet niet of je al bent geweest maar ik woon in syracuse. 5 minuten buiten liverpool. Ik bennnederlandse en ben hier 6 jaar geleden naar toe verhuisd met mijn familie. Als er nog vragen zijn wil ik als ik kan ze best voor je beantwoorden.

Ik hoor het wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer