499, je denkt toch niet dat ik enthousiast ben over de VS :hilarious:Dennis schreef:Maar gelukkig zijn de meeste reacties toch heel positief. En als je een groep Nederlanders en Belgen zoekt die enthousiast zijn over de VS: op dit forum hebben we er bijna 500!(Sorry, ik kon het niet laten
)
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ook wij zijn weer terug
Ook wij zijn weer terug, maar dan in het land van gratis toiletten en lange winkeltijden. Nederland was erg leuk en het mooie weer hielp ook mee. Het was echt een mooie vakantie en heerlijk om om de familie te zien. Dan vraag ik mezelf wel eens af wat ik hier doe, maar er weer wonen zou heel anders zijn. Het was echt een vakantie gevoel en vooral in het begin voelde ik me een buitenlander, bv met de euro's, het autorijden en de tram.
Groetjes
Annemiek
Groetjes
Annemiek
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Annemiek,
Toen wij voor het laatst in Nederland waren, alweer 4 jaar geleden, vond ik het gewoon eng om over te steken met de kinderen in Amsterdam. Zij (en ik ook niet meer) waren helemaal niet gewend om behalve voor auto's ook voor fietsers en trams uit te kijken.
Blij te lezen, dat je een leuke tijd hebt gehad, Nederland is zo'n leuk vakantieland, vooral met mooi weer.
Toen wij voor het laatst in Nederland waren, alweer 4 jaar geleden, vond ik het gewoon eng om over te steken met de kinderen in Amsterdam. Zij (en ik ook niet meer) waren helemaal niet gewend om behalve voor auto's ook voor fietsers en trams uit te kijken.
Blij te lezen, dat je een leuke tijd hebt gehad, Nederland is zo'n leuk vakantieland, vooral met mooi weer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ook wij zijn weer terug van onze laatste reis deze zomer (snik!). Aruba was fantastisch, maar het is ook weer lekker weer thuis te zijn. Vooral omdat het vandaag perfect weer is, dat maakt de overgang altijd toch iets makkelijker.
Ik vind het leuk om over iedereens ervaringen te lezen en zie uit naar de reisverslagen!
Ik vind het leuk om over iedereens ervaringen te lezen en zie uit naar de reisverslagen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
wendyjol
- Amerikakenner
Hoi Rene,
Het was ook echt zo de moeite waard!! Als je bij google the wave coyote buttes intypt (afbeeldingen), krijg je foto's van professionele fotografen te zien. Magnifique!
Om bij de wave te komen moet je de 89 rijden in Zuid Utah (oostelijke richting. Halverwege Kanab en Page (bij mile marker 25) neem je een dirt road in zuidelijke richting (de house valley road). Deze volg je ca. 8 miles en dan parkeer je de auto bij de Wire pass trailhead. Hier start de wandeling.
Je mag de wandeling trouwens niet zo maar gaan lopen. Je moet een permit hebben. Deze moet je al een half jaar v.t.v. aanvragen. Ze gaan altijd op de eerste van de maand in de verkoop voor 6 maanden daarna. Wij zaten dus op 1 januari jl. om 17.00 uur klaar. Op dat moment zouden alle permits voor juli in de verkoop komen. 1 febr. de tickets voor augustus etc.
Er worden voor iedere dag maar 10 tickets uitgegeven. Je moet er dus op tijd bij zijn. (Vraag maar aan Jasmino!!)
Het is echt de moeite waard.
Groeten
Wendy
Het was ook echt zo de moeite waard!! Als je bij google the wave coyote buttes intypt (afbeeldingen), krijg je foto's van professionele fotografen te zien. Magnifique!
Om bij de wave te komen moet je de 89 rijden in Zuid Utah (oostelijke richting. Halverwege Kanab en Page (bij mile marker 25) neem je een dirt road in zuidelijke richting (de house valley road). Deze volg je ca. 8 miles en dan parkeer je de auto bij de Wire pass trailhead. Hier start de wandeling.
Je mag de wandeling trouwens niet zo maar gaan lopen. Je moet een permit hebben. Deze moet je al een half jaar v.t.v. aanvragen. Ze gaan altijd op de eerste van de maand in de verkoop voor 6 maanden daarna. Wij zaten dus op 1 januari jl. om 17.00 uur klaar. Op dat moment zouden alle permits voor juli in de verkoop komen. 1 febr. de tickets voor augustus etc.
Er worden voor iedere dag maar 10 tickets uitgegeven. Je moet er dus op tijd bij zijn. (Vraag maar aan Jasmino!!)
Groeten
Wendy
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
beter laat dan nooit...
... ga ik weer eens op dit oude vertrouwde forum kijken en kom gelijk (hoe kan het ook anders ... positief bedoeld hoor!!!) Wendy tegen. Ik wilde al steeds weer even een bezoekje brengen maar het kwam er gewoon niet van!
Wendy, wat een herkenning als ik jouw foto's zie, jouw foto's van San Francisco kunnen zo in mijn album... gek om te bedenken dat we minstens 15 x op dezelfde plek hebben gestaan om (bijna) dezelfde foto te maken. Leuk hoor. Vegas is toch wel erg groot, ik heb wel naar jullie uitgekeken maar buiten ons eigen gekwek in heel Las Vegas geen Nederlands gehoord!!!
Groetjes,
Esther
Wendy, wat een herkenning als ik jouw foto's zie, jouw foto's van San Francisco kunnen zo in mijn album... gek om te bedenken dat we minstens 15 x op dezelfde plek hebben gestaan om (bijna) dezelfde foto te maken. Leuk hoor. Vegas is toch wel erg groot, ik heb wel naar jullie uitgekeken maar buiten ons eigen gekwek in heel Las Vegas geen Nederlands gehoord!!!
Groetjes,
Esther
-
anice van den Boer
- Amerikafan
ook wij zijn weer thuis
Hoi allemaal,
Helaas zit onze uitdagende en prachtige reis erop. Zo kijk je er maandenlang naar uit en zo ben je weer thuis.
Onze koffer had geluk want die had nog een dag vertraging.
Marjon en Ger én Roland nog bedankt voor jullie reacties!
Zodra alles is verwerkt krijgen jullie ons reisverslag nog te zien.
Groetjes Frank, Anice, Rico en Elena
Helaas zit onze uitdagende en prachtige reis erop. Zo kijk je er maandenlang naar uit en zo ben je weer thuis.
Marjon en Ger én Roland nog bedankt voor jullie reacties!
Zodra alles is verwerkt krijgen jullie ons reisverslag nog te zien.
Groetjes Frank, Anice, Rico en Elena
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Welkom thuis Frank, Anice & the kids,
fijn dat jullie een prachtige reis hebben gehad. Inderdaad gaan mooie vakanties altijd veel te snel voorbij...
Zo zit je nog gezellig in Weert met z'n allen op een terras en 4 weken later zit je vakantie er alweer op...
Ik ben heel benieuwd naar jullie verslag.
Groet,
Roland (die nu richting Schiphol gaat omdat zus-lief op een onmogelijke tijd aankomt vanuit Seattle...
)
fijn dat jullie een prachtige reis hebben gehad. Inderdaad gaan mooie vakanties altijd veel te snel voorbij...
Ik ben heel benieuwd naar jullie verslag.
Groet,
Roland (die nu richting Schiphol gaat omdat zus-lief op een onmogelijke tijd aankomt vanuit Seattle...
Hoi Wendy,wendyjol schreef:Hoi Rene,
Groeten
Wendy
Ziet er werkelijk fantastisch uit, die wave coyote buttes. Ik ga over 4 dagen naar de States, en kom dus ook in die buurt. Maar is het zo dat als je geen ticket hebt (wat uiteraard het geval is) helemaal NIKS kan zien van die buttes, of dat je er alleen niet doorheen mag wandelen? Als je helemaal niets kan zien heeft het ook weinig zin om er langs te rijden.
Ik hoop dat je nog kan antwoorden voordat ik vertrek
Groeten,
Jeroen
Jeroen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja hoor, Wendy, peper het nog maar eens goed in! Ik baalde inderdaad ontzettend dat ik te laat was. Ik moest op de dag dat de permits voor oktober werden uitgegeven een lezing geven, en toen ik thuis kwam (1 uur nadat de website beschikbaar was!) was het leed al geschied, en waren er geen vergunningen meer te krijgen!wendyjol schreef:Er worden voor iedere dag maar 10 tickets uitgegeven. Je moet er dus op tijd bij zijn. (Vraag maar aan Jasmino!!)
Jeroen, je kunt er niets van zien op een andere route, je hebt dus echt een vergunning nodig. Maar er is nog hoop, want er is nog een manier om aan een vergunning te komen. Dat ga ik uiteraard ook doen als ik in oktober in Page ben!_Jeroen_ schreef:Maar is het zo dat als je geen ticket hebt (wat uiteraard het geval is) helemaal NIKS kan zien van die buttes, of dat je er alleen niet doorheen mag wandelen? Als je helemaal niets kan zien heeft het ook weinig zin om er langs te rijden.
Elke dag worden er namelijk ook nog zogenaamde walk-in permits weggegeven, voor de dag erna, 10 stuks om precies te zijn. Je moet daarvoor 's morgens om 09:00 uur bij het Ranger station zijn langs US-89 ten noorden van Page, bij mile markers 20-21. Als er om 09:00uur minder dan 10 mensen zijn, krijg je alsnog een permit die je dus de dag erna kunt gebruiken. Als er meer dan 10 mensen zijn, wordt er geloot onder de aanwezigen. Op=op, dus vandaar dat wordt aangeraden om meteen om 09:00uur aanwezig te zijn op het ranger station, maar als er dan minder dan 10 mensen zijn, wordt de rest van de vergunningen gedurende de dag uitgegeven. Wie het eerst komt, wie het eers maalt!
Dus als je langs de route rijdt, zou ik zeker even stoppen om te kijken of er nog vergunningen beschikbaar zijn voor de dag erna. Als je buiten het seizoen bent, heb je misschien toch nog geluk! Misschien blijf je net als wij ook wel 2 dagen in het gebied, en dan kun je het zo plannen dat je er 's morgens om 09:00uur bent!
Succes, ik hoop dat je ervoor gaat, want het is zeer de moeite waard heb ik me laten vertellen! Wij gaan er in elk geval voor, en ik hoop dan ook dat het ons gaat lukken!
Groetjes,
Jacqueline
-
Sanny Rocks
- Amerikafan
Hoi Iedereen
Helaas ben ik ook weer terug uit de States. Ik heb al 2 weken terug maar ik had internet problemen en kon jullie dus niet eerder vertellen over mijn ervaringen.
Het was echt een super vakantie met als hoogte punten: Bryce Canyon, Monument Valley, Yosemite, Arches, Sedona..........ja ik kan zo nog wel ff doorgaan alles was super mooi maar Bryce ligt toch een streepje voor.
Diepte punt was dat Death Valley gesloten was, en dan er helemaal geen slaapplaats was in en in de omgeving van Yosemite. De eerste nacht sliepen we in een jeugdherberg in Merced geloof ik de tweede nacht vonden we pas om 01.30 een motel in NEVADA!!!!
Grappige moment: Wij hebben 2 dagen in Utah volgens de tijd van Arizona geleeft hahahahahaha erg lachwekkend achteraf, we kwamen er pas in Ruby's Inn bij Bryce achter!!!!
Ik zal jullie snel de rest vertellen
Groetjes Sanny
Helaas ben ik ook weer terug uit de States. Ik heb al 2 weken terug maar ik had internet problemen en kon jullie dus niet eerder vertellen over mijn ervaringen.
Het was echt een super vakantie met als hoogte punten: Bryce Canyon, Monument Valley, Yosemite, Arches, Sedona..........ja ik kan zo nog wel ff doorgaan alles was super mooi maar Bryce ligt toch een streepje voor.
Diepte punt was dat Death Valley gesloten was, en dan er helemaal geen slaapplaats was in en in de omgeving van Yosemite. De eerste nacht sliepen we in een jeugdherberg in Merced geloof ik de tweede nacht vonden we pas om 01.30 een motel in NEVADA!!!!
Grappige moment: Wij hebben 2 dagen in Utah volgens de tijd van Arizona geleeft hahahahahaha erg lachwekkend achteraf, we kwamen er pas in Ruby's Inn bij Bryce achter!!!!
Ik zal jullie snel de rest vertellen
Groetjes Sanny
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht