Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pakket voor garantie naar Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Cezus
Amerika-newbie

Pakket voor garantie naar Amerika

Bericht door Cezus »

Goede middag,

Pas is mijn GoPro HD Hero2 overleden en heb hierover contact gehad met GoPro. Na één en ander gecontroleerd te hebben is de conclusie dat ik de camera naar Amerika moet opsturen voor garantie. Daarna krijg ik een nieuwe terug. Het pakket is max. 0.5 kilo. Ik heb TNT en FedEx gebeld maar die wisten over garantie verzendingen niets.
  • Hoe zit het met Duane en garantie verzendingen naar Amerika?
    Hoe zit het met het pakket dat GoPro dan terug stuurt, moet ik dan invoering betalen?
    TNT gaf mij het advies dat GoPro het pakket beter kan ophalen dan dat ik zelf het pakket verstuur. Wat kan ik nu het beste doen?
Alvast bedankt!

Cees
DejaVu
Amerika-expert

Re: Pakket voor garantie naar Amerika

Bericht door DejaVu »

Garantieverzendingen? Het is gewoon een normale verzending. Je kan wel iets verzekerd opsturen.

Als het goed is moet je een formulier in de doos doen zodat GoPro ziet dat het een reparatie is, dit zal de douane dus ook zien als ze hem eruit halen in beide gevallen. Ophalen, versturen...zit geen verschil in. UPS(stuk sneller maar duurder) doet alleen aan ophalen.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Hoe de douane reageert weet ik niet. wellicht moet je kontact met ze opnemen en het geval voorleggen.

Wat ik me afvraag is wie de verzendkosten moet betalen. Is dit de leverancier dan moet hij Fedex, UPS, DHL of wie dan ook opdracht geven om het pakket bij je op te halen. Moet je zelf de verzendkosten betalen dan moet jij opdracht geven voor verzending en krijg je ook zelf de rekening.

Succes
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je hem in Amerika gekocht hebt en je moet hem dan voor garantie terugsturen naar amerika dan moet je die kosten zelf betalen lijkt me.
Het is niet de schuld van go pro dat je hem de halve wereld overneemt.
Gewoon TNT versturen met delivery confirmation. Schrijf op de buitenkant warranty return en als waarde het aankoopbedrag als je er verzekering opneemt.
Je krijgt alleen vergoed wat de waarde is die je hebt aangegeven mocht het kwijtraken.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ken je niet iemand die binnenkort naar de VS gaat en die hem kan meenemen en daar versturen? Dat heeft een vriendin van mij die een tijdje geleden hier op bezoek was, ook voor iemand gedaan. Scheelt behoorlijk wat in de verzendkosten.

Het lijkt me voor de hand liggen dat je het opsturen zelf moet betalen, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het zit met de invoerrechten (zowel heen als weer) die naar mijn mening niet van toepassing zouden moeten zijn.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

NedinMo gaf al het goede advies voor verzenden naar de US. Voor de manufacturer zal er geen invoerrechten verschuldigd zijn op een defekt apparaat dat ondergarantie wordt teruggestuurd. Aanheven 'warranty return' is een prima idee.

Wat betreft retourzending naar Ned. - de verzender zal het volledig willen ferzekeren denk ik. Bij sommige warranties moet je echter soms verzendkosten dan wel eigen bijdrage betalen is mijn ervaring.
Je kunt op de retourzending invoerrechten en btw verschuldigd zijn, aangezien het een artikel is dat jij importeert. Ik weet niet wat op dit moment de vrijgestelde bedragen zijn.
Ik weet niet of je het apparaat in kwestie de eerste keer officieel hebt geimporteerd en alle rechten/belastingen betaald ? Indien ja en je hebt er de bewijzen nog van zou je de douane kunnen bellen en vragen of er ontheffing verleend kan worden in dit geval, aangezien het om een replacement gaat.
Cezus
Amerika-newbie

Bericht door Cezus »

Bedankt allen voor jullie reactie! Ik heb gevraagd of ze een pickup order kunnen uitzetten maar dat ging niet op voor mijn geval. Ze hebben me wel een accessoire aangeboden wat dan toch wel weer netjes is.

Ik heb ook even bij de TNT gekeken en ze bieden voor een redelijke prijs een verzekerde pakketverzending aan. Ze geven ook aan dat Amerika een veelvoorkomend land is waar zij pakketjes naar toe versturen en zou het binnen 4 a 8 dagen afgeleverd moeten zijn. Ik ga voor deze optie.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Cezus schreef:en zou het binnen 4 a 8 dagen afgeleverd moeten zijn
:lol:

Als ze dáár in Nederland nou eens invloed op zouden kunnen uitoefenen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht