Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fiets versturen naar Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ratta
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Fiets versturen naar Amerika

Bericht door ratta »

Ik wil een fiets versturen naar de VS. Het is de fiets van een vriendin.
Ik heb haar al aangeraden dat ze beter daar een nieuwe fiets kan kopen.
Maar de fiets heeft sentimentele waarde en dus zal hij opgestuurd moeten worden.
Ik heb inmiddels een fietsenmaker bereid gevonden de fiets zoveel mogelijk te demonteren,
maar toch zal het pakket waarschijnlijk een flink pakket blijven met het frame en de velgen die je nu eenmaal niet kleiner kunt maken.

Nu is de vraag hoe ik het het beste kan verzenden? Alles bij elkaar lijkt voor de hand liggend. Maar een groot en relatief zwaar pakket zou weleens erg duur kunnen zijn vermoed ik. Is het dan wellicht toch beter grotere en kleinere delen te scheiden?

En hoe zit het met fietsen in de VS? Weet een Amerikaanse fietsenmaker (de fiets zal daar immers ook weer in elkaar moeten) iets aan te vangen met die Nederlandse fietsonderdelen? En hebben ze wellicht ook dezelfde soorten wielen als hier? Dan zouden de velgen misschien niet meegestuurd hoeven worden. En dat scheelt weer behoorlijk in volume.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Fiets versturen naar Amerika

Bericht door kastelke »

Er zijn speciale fietskoffers waar je je fiets in kan steken. De broer van mijn poetsvrouw nam zijn fiets zo vaak mee op reis.
Zie o.a. http://www.rose.nl/producten/accessoire ... egkoffers/

Waar woont je vriendin? Misschien dat er toevallig de komende maanden mensen verhuizen naar die regio, EN dat zij een container verhuizen met spullen waar nog wel een fiets in kan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben de fiets van mijn vrouw meeverhuisd. Vorig jaar hebben we er hier nieuwe binnen- en buitenbanden onder laten zetten, en een 'tune up' laten doen, en dat leverde geen problemen op. Het enige is dat onze Nederlandse fietspomp nu niet meer te gebruiken is op de Amerikaanse ventielen. Voor de rest was het allemaal geen enkel probleem.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ratta
Amerika-newbie

Bericht door ratta »

Ze woont in New Jersey, tegen NYC aan.
En alvast dank voor de tips & adviezen! :-)
ratta
Amerika-newbie

Bericht door ratta »

kastelke schreef:Er zijn speciale fietskoffers waar je je fiets in kan steken. De broer van mijn poetsvrouw nam zijn fiets zo vaak mee op reis.
Zie o.a. http://www.rose.nl/producten/accessoire ... egkoffers/

Waar woont je vriendin? Misschien dat er toevallig de komende maanden mensen verhuizen naar die regio, EN dat zij een container verhuizen met spullen waar nog wel een fiets in kan?
Die koffers, dat lijkt me meer iets voor mensen die veel reizen en daarbij hun fiets meenemen. Voor het eenmalig versturen van een fiets is het wat te duur.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ben niet verder gaan zoeken, aangezien ik zo'n ding niet zelf nodig heb. Maar die kerel die ik kende heeft in ieder geval niet zoveel betaald, ik denk iets van een 80 euro.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wat zijn de afmetingen? Ik neem aan meer dan 1 meter en we weten van een ander topic dat het dan een duur spelletje wordt. Volgens de website van Fedex zit je snel op 200 euro maar misschien doe ik iets verkeerd...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Geef me de afmetingen en het gewicht even van de doos. Kan ik het voor je regelen

Mark
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Op Schiphol kun je voor 20 euro een (kartonnen) fietsdoos kopen die geschikt is voor luchtvervoer, dus ik denk dat je die voor verzending ook wel kunt gebruiken.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mijn man heeft zijn mountain bike meegenomen naar de VS, maar uiteindelijk toch maar een nieuwe gekocht hier. Te veel gedoe met onderdelen die je hier dan weer niet kunt krijgen. Ik heb mijn "gewone" fiets ook meegenomen (en ook een fietspomp!) maar die gebruik ik niet zoveel, dus die zal nog wel een tijdje meegaan denk ik.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

dimona schreef:(...) Te veel gedoe met onderdelen die je hier dan weer niet kunt krijgen.
Echt? Ik heb een hele verzameling fietsen, en geen enkel probleem om onderdelen te vervangen als dat nodig is. Voor Nederlandse stadsfietsen kan ik me voorstellen dat dingen niet verkrijgbaar zijn (jasbeschermers, verlichting-met-dynamo, snelbinders en dat soort dingen kennen ze hier nou niet echt), maar voor racefietsen en mountainbikes is alles juist hetzelfde.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tijdens onze verhuizing is er bij zijn mountain bike ergens een schroefje o.i.d. kwijtgeraakt waardoor hij de hele fiets niet meer kon gebruiken. De fietsenmaker beweerde dat het een ander systeem was en dat hij alleen maar een hele nieuwe set trappers kon kopen. Nou ok, nieuwe trappers besteld, die deden er vervolgens weken over om te arriveren en toen ze er eindelijk op zaten, kregen we een paar weken later een brief over een terugroep-aktie: de trappers moesten er weer af en hij kon gratis nieuwe trappers uitzoeken. Gratis bleek uiteindelijk ook weer niet helemaal gratis, want natuurlijk moest hij toen bijbetalen voor het prijsverschil. Dat soort gedoe dus :)

Maar misschien was dat gedoe om dat schroefje wel gewoon een lulverhaal van zijn fietsenmaker, bedoeld om hem een nieuwe fiets te laten kopen. Kan best zijn; hij heeft inmiddels ook een ander fietsen-adresje :)
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Dat klinkt wel als pech met je fietsenmaker zeg! Daar zijn inderdaad grote verschillen tussen.
ratta
Amerika-newbie

Bericht door ratta »

DejaVu schreef:Wat zijn de afmetingen? Ik neem aan meer dan 1 meter en we weten van een ander topic dat het dan een duur spelletje wordt. Volgens de website van Fedex zit je snel op 200 euro maar misschien doe ik iets verkeerd...
ned in MO schreef:Geef me de afmetingen en het gewicht even van de doos. Kan ik het voor je regelen

Mark
Ik heb wat prijzen opgevraagd van fietsenmakers om de fiets te demonteren. Als dat gebeurt is kan ik alles inpakken en weet ik hoe groot en zwaar de doos zal zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het maakt dus eigenlijk niet zoveel uit wat het kost, aangezien je gaat betalen om de hele boel uit elkaar te halen nog vooraleer je weet wat het gaat kosten?
(een fietsenmaker zou je een schatting van de afmeting kunnen geven, en met wat gezond verstand kan je dat ook: trek een vierkant rond de wielen, en een rechthoek rond het kader waar de wielen uit zijn en het stuur en het zadel er vanaf gehaald zijn (dat kan je je inbeelden zonder het effectief er af te moeten halen). Kleiner als dat zal je met een traditionele fiets niet kunnen gaan.
Elke
ratta
Amerika-newbie

Bericht door ratta »

dimona schreef:Mijn man heeft zijn mountain bike meegenomen naar de VS, maar uiteindelijk toch maar een nieuwe gekocht hier. Te veel gedoe met onderdelen die je hier dan weer niet kunt krijgen. Ik heb mijn "gewone" fiets ook meegenomen (en ook een fietspomp!) maar die gebruik ik niet zoveel, dus die zal nog wel een tijdje meegaan denk ik.
Gedoe met onderdelen zal het probleem niet zijn. Ik zal nog vaker spullen moeten opsturen. Onderdelen kunnen dan nog wel meegestuurd gaan worden.

Maar hoe zijn de fietsenmakers in de VS? En hoeveel zijn er? Hier zit er in ieder dorp minstens wel eentje. Kan me voorstellen dat ze in Amerika wat dunner gezaaid zijn?
ratta
Amerika-newbie

Bericht door ratta »

kastelke schreef:Het maakt dus eigenlijk niet zoveel uit wat het kost, aangezien je gaat betalen om de hele boel uit elkaar te halen nog vooraleer je weet wat het gaat kosten?
(een fietsenmaker zou je een schatting van de afmeting kunnen geven, en met wat gezond verstand kan je dat ook: trek een vierkant rond de wielen, en een rechthoek rond het kader waar de wielen uit zijn en het stuur en het zadel er vanaf gehaald zijn (dat kan je je inbeelden zonder het effectief er af te moeten halen). Kleiner als dat zal je met een traditionele fiets niet kunnen gaan.
Hoezo zou het niet uitmaken? Als het niets uit zou maken, dan hoefde ik geen prijzen op te vragen. ;-)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

maar waarom betaal je dan al iemand om de boel uit elkaar te halen, als je niet weet of het haalbaar is om het op te sturen (qua prijs)? Straks moet je weer betalen om het terug in elkaar te steken, en staat de fiets nog steeds in Nederland.

Je zus kan zelf beter nakijken of er fietsenmakers in haar buurt wonen. Ik neem aan dat zij haar buurt beter kent dan dat wij dat weten.
Google kan haar daar ook bij helpen.
Elke
ratta
Amerika-newbie

Bericht door ratta »

kastelke schreef:maar waarom betaal je dan al iemand om de boel uit elkaar te halen, als je niet weet of het haalbaar is om het op te sturen (qua prijs)? Straks moet je weer betalen om het terug in elkaar te steken, en staat de fiets nog steeds in Nederland.

Je zus kan zelf beter nakijken of er fietsenmakers in haar buurt wonen. Ik neem aan dat zij haar buurt beter kent dan dat wij dat weten.
Google kan haar daar ook bij helpen.
U haalt wat dingen door elkaar denk ik. Ik heb prijzen opgevraagd om de fiets te demonteren. Er is nog helemaal niets betaald.
En waarom u mijn zus erbij betrekt is me ook een raadsel?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ratta schreef:
kastelke schreef:maar waarom betaal je dan al iemand om de boel uit elkaar te halen, als je niet weet of het haalbaar is om het op te sturen (qua prijs)? Straks moet je weer betalen om het terug in elkaar te steken, en staat de fiets nog steeds in Nederland.
U haalt wat dingen door elkaar denk ik. Ik heb prijzen opgevraagd om de fiets te demonteren. Er is nog helemaal niets betaald.
Ik baseerde me op:
ratta schreef: Ik heb wat prijzen opgevraagd van fietsenmakers om de fiets te demonteren. Als dat gebeurt is kan ik alles inpakken en weet ik hoe groot en zwaar de doos zal zijn.
Hoe kan je een prijs opvragen, niet betalen, niet demonteren, maar wel inpakken en weten hoe groot en zwaar de doos is?

Mijn excuses naar de vergissing met je zus, ik ben je eerste bericht terug gaan lezen, en zie dat het je vriendin is.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer