Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard of pin
Creditcard of pin
Is het mogelijk om in Amerika en met name NY met je pinpas te betalen? Ik heb wel een creditcard maar ben mijn code vergeten omdat ik hem eigenlijk nooit gebruikt. Maar hier in Europa kan ik gewoon met mijn pinpas betalen tegenwoordig.Dank jullie alvast.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Creditcard of pin
Je kunt niet in alle winkels met je pinpas betalen. Je kunt je pincode van je VISA card gewoon opvragen bij ICS
Dank je wel Vana, dat is heel duidelijk. Ik ga dan toch maar mijn pin opvragen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Creditcard is absolute noodzaak, je kan zo links en rechts echt wel pinnen, maar je ben gehandicapt zonder CC.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In steeds meer winkels is het mogelijk om ook met je pinpas te betalen in Amerika, denk hierbij met name aan de grotere winkels. Ga er niet vanuit dat het lukt bij een kleine shop of restaurant.
Overigens is het gebruik in Amerika van de creditcard nog steeds zonder pin (dus gewoon handtekening zetten). Ik ben nog niet tegengekomen dat ik mijn pincode bij de creditcard moest gebruiken. Dus daarvoor zou je geen pincode bij de creditcard nodig hebben al zou ik 'm gewoon even opnieuw aanvragen bij je uitgevende instantie van de creditcard.
Ik voorzie dus weinig problemen als je onverhoopt geen pincode bij je creditcard hebt. Vrijwel overal wordt de creditcard als betaalmiddel geaccepteerd. Dus waar je niet kun pinnen met je gewone pinpas, gebruik je je creditcard (of cash natuurlijk
).
Roland
Overigens is het gebruik in Amerika van de creditcard nog steeds zonder pin (dus gewoon handtekening zetten). Ik ben nog niet tegengekomen dat ik mijn pincode bij de creditcard moest gebruiken. Dus daarvoor zou je geen pincode bij de creditcard nodig hebben al zou ik 'm gewoon even opnieuw aanvragen bij je uitgevende instantie van de creditcard.
Ik voorzie dus weinig problemen als je onverhoopt geen pincode bij je creditcard hebt. Vrijwel overal wordt de creditcard als betaalmiddel geaccepteerd. Dus waar je niet kun pinnen met je gewone pinpas, gebruik je je creditcard (of cash natuurlijk

Roland
Oke, heel duidelijk allemaal, vriendelijk bedankt. Ik neem mijn creditcard mee en heb net de pin opnieuw aangevraagd voor de zekerheid. Maar ik dacht al wel dat de pincode niet vaak gevraagd werd in Amerika.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Trouwens nog een tip:
Een tijdje geleden had ik een email gestuurd naar de uitgever van mijn Credit Card (BCC in België), met de vraag wat ik juist moet doen om te melden dat ik op vakantie ga. Ik wil namelijk niet dat mijn CC geblokkeerd zou worden tijdens de reis & ze hebben de volgende tip gegeven:
Best doe je je eerste betaling aan een ATM, wat cash dollars "pinnen" dus. Dit doe je dan via de chip & je pincode, zodoende zou hun systeem jouw volgende betalingen (via de magneetstrip dus) niet als verdacht gaan beschouwen. Waarschijnlijk weet het systeem dan dat je in eigenste persoon daar bent. Als het via jouw bank of uitgever van je CC werkt om je vakantie gewoon te melden, dat is ook een optie natuurlijk. Maar blijkbaar doen ze dat niet bij BCC & ben ik dus verplicht om meteen iets te pinnen via mijn CC.
Een tijdje geleden had ik een email gestuurd naar de uitgever van mijn Credit Card (BCC in België), met de vraag wat ik juist moet doen om te melden dat ik op vakantie ga. Ik wil namelijk niet dat mijn CC geblokkeerd zou worden tijdens de reis & ze hebben de volgende tip gegeven:
Best doe je je eerste betaling aan een ATM, wat cash dollars "pinnen" dus. Dit doe je dan via de chip & je pincode, zodoende zou hun systeem jouw volgende betalingen (via de magneetstrip dus) niet als verdacht gaan beschouwen. Waarschijnlijk weet het systeem dan dat je in eigenste persoon daar bent. Als het via jouw bank of uitgever van je CC werkt om je vakantie gewoon te melden, dat is ook een optie natuurlijk. Maar blijkbaar doen ze dat niet bij BCC & ben ik dus verplicht om meteen iets te pinnen via mijn CC.
Reisblog: thisisfraa.be
Dank je wel Fraa, ik heb geen idee of dat nodig zou zijn, nog nooit van gehoord omdat je toch je handtekening of pin moet opgeven. Ik ga het eens navragen.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wel, het zit zo. Als mensen betalingen hier in België en Nederland uitvoeren met hun CC, dan bouwen ze een bepaald betalingspatroon op. Als jij dan ineens naar the states trekt & hun systeem merkt op dat jouw kaart gebruikt wordt voor heel veel kleine aankopen zonder chip-authenticatie (dus via de magneetstrip/handtekening), dan kan het wel eens gebeuren dat jouw kaart geblokkeerd wordt. Daar sta je dan, zonder werkende CC. Dan mag je beginnen te bellen naar je bank en alles beginnen te regelen, met het tijdsverschil is dat niet bepaald handig.
Daarom dat veel mensen hun vakantie bij hun bank of CC-maatschappij melden, zodoende zijn ze zeker dat hun kaart tijdens die periode niet onterecht geblokkeerd zal worden. Bij mijn CC-maatschappij doen ze dat blijkbaar niet, maar raden ze dus de mensen aan om hun eerste betaling aan een ATM te doen, via de chip en pincode. Zodoende zou het systeem de daar op volgende betalingen ook gewoon toe laten & de kaart dus niet onterecht blokkeren.
Het is maar een tip, als jij dus je vakantie kan melden bij je bank/CC-maatschappij, dan is er ook geen probleem
Daarom dat veel mensen hun vakantie bij hun bank of CC-maatschappij melden, zodoende zijn ze zeker dat hun kaart tijdens die periode niet onterecht geblokkeerd zal worden. Bij mijn CC-maatschappij doen ze dat blijkbaar niet, maar raden ze dus de mensen aan om hun eerste betaling aan een ATM te doen, via de chip en pincode. Zodoende zou het systeem de daar op volgende betalingen ook gewoon toe laten & de kaart dus niet onterecht blokkeren.
Het is maar een tip, als jij dus je vakantie kan melden bij je bank/CC-maatschappij, dan is er ook geen probleem

Goed, dat zal ik zeker doen omdat ik mijn creditcard bijna nooit gebruikt, heb je kans dat ze hem gaan blokkeren.
Dank je wel.
Dank je wel.
Tenzij het een MC is van de ING want daar liggen ze te slapen 
De eerste betaling met een MC was een hotelboeking die mijn volledige limiet gebruikte. Nooit wat van gehoord.

De eerste betaling met een MC was een hotelboeking die mijn volledige limiet gebruikte. Nooit wat van gehoord.
Waarom zou je daar iets van moeten horen dan?DejaVu schreef:Tenzij het een MC is van de ING want daar liggen ze te slapen
Ik had de kaart 2 jaar in de la liggen, nooit gebruikt en ineens tot de volledige capaciteit gebruikt. Omdat mensen hier zeggen dat er een patroon moet zijn ed en als in hun computer staat 0 0 0 0 2500 0 0 0 zouden ze dat raar moeten vinden denk ik...maar dat ben ik...
Mijn kaarten zijn nog nooit geblokkeerd eigenlijk...

- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die van mij zijn gelukkig ook nog nooit geblokkeerd geweest. Maar aangezien ik nu alleen weg ga binnen een paar weken, wil ik toch geen risico nemen, dus had ik 't maar even nagevraagd.
Als je als koppel of met vrienden op vakantie bent, dan kan je partner of een vriend je nog altijd iets voor schieten ter plaatse. Alleen heb je meteen een groot probleem
Als je als koppel of met vrienden op vakantie bent, dan kan je partner of een vriend je nog altijd iets voor schieten ter plaatse. Alleen heb je meteen een groot probleem

Maar ja, als je in één klap aan je bestedingslimiet zit, dan valt er verder niet veel meer te vrezen natuurlijkDejaVu schreef:Ik had de kaart 2 jaar in de la liggen, nooit gebruikt en ineens tot de volledige capaciteit gebruikt. Omdat mensen hier zeggen dat er een patroon moet zijn ed en als in hun computer staat 0 0 0 0 2500 0 0 0 zouden ze dat raar moeten vinden denk ik...maar dat ben ik...

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toevallig moest ik ICS cards spreken, en ik heb het gelijk eens gevraagd, maar volgens de jongen aan de telefoon was het wel degelijk handig om hun even van te voren in te lichten als je op een verre reis gaat en daar je CC wilt gebruiken, er is altijd de mogelijkheid dat de card geblokkeerd wordt als je uitgaven patroon dratisch veranderd, en dat is toch onhandig als je ver weg bent met slechts één CC.
Volgens hem was vooral de Rabo vlot met blokkeren.
Volgens hem was vooral de Rabo vlot met blokkeren.
als je alleen maar pin hebt, kun je dan contant daar wisselen of beter in N.L?
Ik ga op het vliegveld in NY gelijk geld pinnen en dan niet te weinig, dan betaal ik maar een keer kosten. Toch?
Ondanks ics mijn route en aankomst en vertrekdatum te geven
wordt mijn kaart toch elk jaar minimaal twee keer geblokeerd.
Zeker als ik in de Macy sta.
Even bellen en het is a la minuut opgelost.
Dit jaar was ik het bij de derde keer spuugzat en was echt niet vriendelijk tegen ze.
Bleek dat ze de derde keer mijn kaart hadden gescamd.
En dat ze hem in Mexico hadden proberen leeg te trekken.
Er stondt een aardig bedrag op wat ik er op had gestort.
Dus was Ics erg dankbaar....
Anders was ik dat geld kwijt geweest.
Hun tip stuur ook je mobielenr mee naar veiligheid en fraude
zodat hun jouw kunnen bellen bij een transactie die ze niet vertrouwen.
Bij ics slapen ze dus niet.
wordt mijn kaart toch elk jaar minimaal twee keer geblokeerd.
Zeker als ik in de Macy sta.
Even bellen en het is a la minuut opgelost.
Dit jaar was ik het bij de derde keer spuugzat en was echt niet vriendelijk tegen ze.
Bleek dat ze de derde keer mijn kaart hadden gescamd.
En dat ze hem in Mexico hadden proberen leeg te trekken.
Er stondt een aardig bedrag op wat ik er op had gestort.
Dus was Ics erg dankbaar....
Anders was ik dat geld kwijt geweest.
Hun tip stuur ook je mobielenr mee naar veiligheid en fraude
zodat hun jouw kunnen bellen bij een transactie die ze niet vertrouwen.
Bij ics slapen ze dus niet.
-
- Amerika-ontdekker
Na alle tips die hier al over gegeven waren, had ik mijn bank (Rabo) gebeld met de vraag bij wie en hoe ik mijn reis naar de US moest melden. Dat kon bij hun, zei de juffrouw die ik aan de lijn had, ze zou het " in het systeem" zetten. Wij dus met een gerust hart op reis, maar na 5 dagen waren mooi onze beider creditcards geblokkeerd (gekoppeld aan dezelfde bankrekeningen). Het heeft 3 dagen geduurd voor we het geregeld hadden, door tijdsverschil en slecht bereik in de NP's. We moesten dus voortdurend grotere hoeveelheden cash aanhouden, wat ik normaal probeer te vermijden.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4882 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 36 Reacties