Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis aniko: rondreis vanuit LA; eerste opzet; tips gevraagd
Reis aniko: rondreis vanuit LA; eerste opzet; tips gevraagd
Duur ca. 20 dagen.
L.A.-San Diego-Palm Springs-Joshua Trees NP-Death Valley-Yosimite NP (tioga road)-San Francisco- kustweg terug naar LA.
Zoiets lijkt me wel een leuke ronde. We zijn al eens in Las Vegas, San Francisco en LA geweest, dus daarvoor hoeven we niet zo heel veel tijd uit te trekken.
Graag tips wat te doen en hoeveel dagen voor Joshua Trees NP/ Death Valley en voor het noorden van Josimite (bij El Captan zijn we al geweest) nodig zijn. We houden in ieder geval van wandelen, dus tips van leuke hikes zijn ook altijd welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken.
L.A.-San Diego-Palm Springs-Joshua Trees NP-Death Valley-Yosimite NP (tioga road)-San Francisco- kustweg terug naar LA.
Zoiets lijkt me wel een leuke ronde. We zijn al eens in Las Vegas, San Francisco en LA geweest, dus daarvoor hoeven we niet zo heel veel tijd uit te trekken.
Graag tips wat te doen en hoeveel dagen voor Joshua Trees NP/ Death Valley en voor het noorden van Josimite (bij El Captan zijn we al geweest) nodig zijn. We houden in ieder geval van wandelen, dus tips van leuke hikes zijn ook altijd welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Re: Rondreis vanuit LA; eerste opzet; tips ter invulling gev
Welke tijd van het jaar ga je ?
Re: Rondreis vanuit LA; eerste opzet; tips ter invulling gev
OOh, dat ben ik vergeten. Waarschijnlijk eind juni of begin augustus 2013. Hangt ervanaf of we duidelijk kunnen krijgen wanneer mijn dochter klaar is op school, want die wil toch wel weer graag mee). Dus dan gaan we meteen..of aan het einde. We willen ook gewoon weer met een auto de route doen. Heb verder ook nog geen opzet gemaakt (behalve wat hierboven staat). Kan echt nog alle kanten op.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis aniko: rondreis vanuit LA; eerste opzet; tips gevra
Met 20 dagen kun je die route heerlijk op je gemak doen. Joshua Tree en Death Valley zijn heet in de zomer, dus niet geschikt voor langere wandelingen. Voor Yosemite is eind juni het mooist als de watervallen nog volop lopen.
Wat bedoel je precies met het noorden van Yosemite? Als je bij El Capitan bent geweest ben je dus al in de vallei geweest? Ten noorden van de vallei loopt de Tioga Road, en je hebt ook nog Hetch Hetchy. De Tioga Road rij je als je van Death Valley naar Yosemite rijdt (zie hiervoor onze reisverslagen 2004 en 2006). Je kunt daar makkelijk een dag of meer uittrekken voor wandelingen langs de Tioga Road, zie daarvoor http://www.yosemitehikes.com of mijn wandelsite. In de vallei kun je ook prachtig wandelen. De Panorama Trail van Glacier Point naar de vallei is ook een aanrader.
Marianne
Wat bedoel je precies met het noorden van Yosemite? Als je bij El Capitan bent geweest ben je dus al in de vallei geweest? Ten noorden van de vallei loopt de Tioga Road, en je hebt ook nog Hetch Hetchy. De Tioga Road rij je als je van Death Valley naar Yosemite rijdt (zie hiervoor onze reisverslagen 2004 en 2006). Je kunt daar makkelijk een dag of meer uittrekken voor wandelingen langs de Tioga Road, zie daarvoor http://www.yosemitehikes.com of mijn wandelsite. In de vallei kun je ook prachtig wandelen. De Panorama Trail van Glacier Point naar de vallei is ook een aanrader.
Marianne
Ik bedoel met noorden inderdaad de Tioga Road. Die was bij ons eerste bezoek nog dicht. Destijds hebben we vallei bezocht en king en seq. np. Maar ik begrijp dat je daar dus makkelijk twee dagen over kunt doen. En hetch hetchy road is dus ook nog de moeite waard om te doen. Hoeveel tijd neemt die in beslag? halve dag of langer voor uittrekken. Ik weet dat we in Josua Trees, Mojavo Dessert en Death Valley niet echt lange wandelingen kunnen maken vanwege de hitte! maar vorig jaar in Washington met over de 40gr. ook de hele dag rondgewandeld, dus een beetje wandeling moet kunnen (hoop ik). Ik zal jullie verslagen straks eens lezen.
In Palm Springs kun je met de Aerial Tramway naar Mt.Jacinto. http://www.pstramway.com/
Ideaal wandelgebied en een stuk (ongeveer 15 - 20 graden) koeler dan beneden in Palm Springs. http://www.pstramway.com/hiking.html
Joshua Tree is eigenlijk op z'n mooist in het voorjaar, als de woestijn in bloei staat.
In de zomer ziet het er allemaal wat dor en doods uit en temperaturen tot boven de 40 graden nodigen ook niet echt uit tot lange wandelingen.
Er zijn in Joshua Tree echter ook een aantal korte wandelingen.
Bijvoorbeeld deze: http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/u ... kerDam.pdf en deze http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/u ... Valley.pdf
Op de site van de National Parkservice vind je er nog meer: http://www.nps.gov/jotr/index.htm
Ook Death Valley kan flink warm zijn. In de zomer temperaturen tussen 40 en 50 graden. Hou het dus ook hier bij korte trails.
Peroonlijk vind ik Mosaic Canyon, bij Stovepipe Wells, erg mooi. Vooral het nauwe eerste deel van de canyon is erg mooi.
Bij Lone Pine vind je de Alabama Hills.
In dit gebied zijn veel films opgenomen. De weg die door dit gebied loopt heet Movie Road. (hoe komen ze er op ....... )
Noordelijk van Lone Pine ligt Manzanar.
Manzanar is een interneringskamp waar in de 2e wereldoorlog Amerikanen van Japanse afkomst zijn opgesloten.
Bij Lee Vining, net voor je de Tioga Road op gaat, kun je nog naar Mono Lake.
Leuk om even tussen de Tufa's op de zuidelijke oever te lopen. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... olake.html
Over Yosemite hebben anderen al genoeg geschreven
Ideaal wandelgebied en een stuk (ongeveer 15 - 20 graden) koeler dan beneden in Palm Springs. http://www.pstramway.com/hiking.html
Joshua Tree is eigenlijk op z'n mooist in het voorjaar, als de woestijn in bloei staat.
In de zomer ziet het er allemaal wat dor en doods uit en temperaturen tot boven de 40 graden nodigen ook niet echt uit tot lange wandelingen.
Er zijn in Joshua Tree echter ook een aantal korte wandelingen.
Bijvoorbeeld deze: http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/u ... kerDam.pdf en deze http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/u ... Valley.pdf
Op de site van de National Parkservice vind je er nog meer: http://www.nps.gov/jotr/index.htm
Ook Death Valley kan flink warm zijn. In de zomer temperaturen tussen 40 en 50 graden. Hou het dus ook hier bij korte trails.
Peroonlijk vind ik Mosaic Canyon, bij Stovepipe Wells, erg mooi. Vooral het nauwe eerste deel van de canyon is erg mooi.
Bij Lone Pine vind je de Alabama Hills.
In dit gebied zijn veel films opgenomen. De weg die door dit gebied loopt heet Movie Road. (hoe komen ze er op ....... )
Noordelijk van Lone Pine ligt Manzanar.
Manzanar is een interneringskamp waar in de 2e wereldoorlog Amerikanen van Japanse afkomst zijn opgesloten.
Bij Lee Vining, net voor je de Tioga Road op gaat, kun je nog naar Mono Lake.
Leuk om even tussen de Tufa's op de zuidelijke oever te lopen. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... olake.html
Over Yosemite hebben anderen al genoeg geschreven
Cees, ook jij alvast bedankt voor alle tips. Ga het eens rustig bekijken.
Zijn er nog dingen in San Francisco (behoudens de gebruikelijke) om te doen...gewoon iets wat niet iedereen doet? en de route langs de kust. Wat zijn echt must-sees?? behalve de big sur en hearst castle?? nog tips??
Zijn er nog dingen in San Francisco (behoudens de gebruikelijke) om te doen...gewoon iets wat niet iedereen doet? en de route langs de kust. Wat zijn echt must-sees?? behalve de big sur en hearst castle?? nog tips??
Nou, In San Francisco en omgeving kun je je wel enige dagen vermaken.
Ik neem aan dat je Pier 39, Lombart street en Alcatraz wel kent.
Vlakbij Pier 39 ligt het Musée Mécanique. Erg leuk al die oude speelautomaten. Bekijk de video op hun site eens. http://www.museemecaniquesf.com/
Heb je eraan gedacht om fietsen te huren ? Je kunt bv over de Golden Gate brug naar Sausalito fietsen en dan met de veerboot terug naar San Francisco.
Je kunt ook (met de auto) de 49 mile scenic drive door San Francisco rijden. Je komt dan langs zo ongeveer alle belangrijke toeristische bezienswaardigheden.
Of je kunt naar het Golden Gate park. In dit park liggen diverse musea, een botanische tuin en de Japanse teagarden. http://www.golden-gate-park.com/category/attractions
Je kunt in dat park ook een Segway huren en als je heimwee naar Nederland krijgt is er de Dutch Windmill
http://www.golden-gate-park.com/windmills.html
Een aanrader is ook de klim via de Fibert Steps naar Coit Tower. http://www.sisterbetty.org/stairways/filbertsteps.htm
Aan de overkant van de bay ligt Muir Woods, een mooi park met eeuwenoude bomen en natuurlijk de wijnstreek Napa Valley
V.w.b. de kust:
Mooie plaatsjes om even doorheen te wandelen vind ik Santa Barbara, San Luis Obispo, Morro Bay, Carmel en Monterey.
Ik neem aan dat je het Monterey Bay Aquarium en de 17 mile drive kent ?
Breng ook een bezoek aan Julia Pfeiffer Burns state park en Point Lobos. En een stukje het binnenland in ligt Pinnacles national monument
Ik neem aan dat je Pier 39, Lombart street en Alcatraz wel kent.
Vlakbij Pier 39 ligt het Musée Mécanique. Erg leuk al die oude speelautomaten. Bekijk de video op hun site eens. http://www.museemecaniquesf.com/
Heb je eraan gedacht om fietsen te huren ? Je kunt bv over de Golden Gate brug naar Sausalito fietsen en dan met de veerboot terug naar San Francisco.
Je kunt ook (met de auto) de 49 mile scenic drive door San Francisco rijden. Je komt dan langs zo ongeveer alle belangrijke toeristische bezienswaardigheden.
Of je kunt naar het Golden Gate park. In dit park liggen diverse musea, een botanische tuin en de Japanse teagarden. http://www.golden-gate-park.com/category/attractions
Je kunt in dat park ook een Segway huren en als je heimwee naar Nederland krijgt is er de Dutch Windmill

Een aanrader is ook de klim via de Fibert Steps naar Coit Tower. http://www.sisterbetty.org/stairways/filbertsteps.htm
Aan de overkant van de bay ligt Muir Woods, een mooi park met eeuwenoude bomen en natuurlijk de wijnstreek Napa Valley
V.w.b. de kust:
Mooie plaatsjes om even doorheen te wandelen vind ik Santa Barbara, San Luis Obispo, Morro Bay, Carmel en Monterey.
Ik neem aan dat je het Monterey Bay Aquarium en de 17 mile drive kent ?
Breng ook een bezoek aan Julia Pfeiffer Burns state park en Point Lobos. En een stukje het binnenland in ligt Pinnacles national monument
Ja, dat ken ik allemaal wel in San Francisco, hebben zelfs coit tower al bezocht. Maar dat idee om te fietsen over de Golden Gate is wel een goeie. Is weer eens iets anders. Dat park ken ik en ook de Windmill, ben er alleen nog niet geweest, zouden we ook nog kunnen doen. De autoroute kende ik nog niet. Zoek ik eens op. Langs de kust heb ik gehoord van de 17 miles drive en dat aquarium. Julia Pfeiffer state park ken ik helemaal niet. Zal het eens opzoeken waar dat precies ligt. Wat is het voor park? En pinnacles national monument ga ik ook eens zoeken, heb ik ook nog nooit van gehoord. Zo zie je maar weer..met vragen komen er altijd nog dingen naar voren die heel interessant kunnen zijn. Bedankt in ieder geval zover. Als ik tzt de route echt klaar heb, zal ik hem eens plaatsen.
Marian en Martin; jullie verslagen en foto's zien er goed uit. Heb er al wat dingen uitgehaald en de wandelsite is super! staan nog wat meer parken bij die we gaan bezoeken, dus daar kan ik ook nog goed mee vooruit. Ook jullie alvast bedankt voor alle info.

Marian en Martin; jullie verslagen en foto's zien er goed uit. Heb er al wat dingen uitgehaald en de wandelsite is super! staan nog wat meer parken bij die we gaan bezoeken, dus daar kan ik ook nog goed mee vooruit. Ook jullie alvast bedankt voor alle info.
Wij hebben afgelopen zomer ook het LA rondje gereden in 19 dagen:
Maandag 2 juli: Dusseldorf - LA (Travelodge Hollywood-Vermont/Sunset)
Dinsdag 3 juli: LA
Woensdag 4 juli: LA - Kingman (Econo Lodge Kingman)
Donderdag 5 juli: Kingman - GC (Maswik Lodge)
Vrijdag 6 juli: GC - Page (Quality Inn Lake Powell)
Zaterdag 7 juli: Page
Zondag 8 juli: Page - Bryce (Bryce View Lodge)
Maandag 9 juli: Bryce - Springdale (Best Western Zion Park Inn)
Dinsdag 10 juli: Springdale - Las Vegas (Excalibur, kan nog veranderen)
Woensdag 11 juli: Las Vegas
Donderdag 12 juli: Las Vegas - Bishop (Ramada Ltd)
Vrijdag 13 juli: Bishop - El Portal (Cedar Lodge)
Zaterdag 14 juli: El Portal - SF (Town House Motel)
Zondag 15 juli: SF
Maandag 16 juli: SF - Pismo Beach (Quality Inn)
Dindag 17 juli: Pismo Beach - Marina del Rey LA (Ramada Ltd)
Woensdag 18 juli: LA
Donderdag 19 juli: LA - Dusseldorf
Die extra dag die jullie hebben zou ik in Yosemite inplannen.
Veel succes gewenst met jullie planning!
Trouwens ik vond het fietsen in LA vele malen leuker dan het fietsen in San Francisco. Toen wij in San Francisco waren, 13-15 juli 2012, was het amper 16 graden en heel winderig! Zeker op de Golden Gate Brug! Wij namen liever de cablecars. Misschien hadden we er meer van genoten als het wat warmer was geweest.
Maandag 2 juli: Dusseldorf - LA (Travelodge Hollywood-Vermont/Sunset)
Dinsdag 3 juli: LA
Woensdag 4 juli: LA - Kingman (Econo Lodge Kingman)
Donderdag 5 juli: Kingman - GC (Maswik Lodge)
Vrijdag 6 juli: GC - Page (Quality Inn Lake Powell)
Zaterdag 7 juli: Page
Zondag 8 juli: Page - Bryce (Bryce View Lodge)
Maandag 9 juli: Bryce - Springdale (Best Western Zion Park Inn)
Dinsdag 10 juli: Springdale - Las Vegas (Excalibur, kan nog veranderen)
Woensdag 11 juli: Las Vegas
Donderdag 12 juli: Las Vegas - Bishop (Ramada Ltd)
Vrijdag 13 juli: Bishop - El Portal (Cedar Lodge)
Zaterdag 14 juli: El Portal - SF (Town House Motel)
Zondag 15 juli: SF
Maandag 16 juli: SF - Pismo Beach (Quality Inn)
Dindag 17 juli: Pismo Beach - Marina del Rey LA (Ramada Ltd)
Woensdag 18 juli: LA
Donderdag 19 juli: LA - Dusseldorf
Die extra dag die jullie hebben zou ik in Yosemite inplannen.
Veel succes gewenst met jullie planning!
Trouwens ik vond het fietsen in LA vele malen leuker dan het fietsen in San Francisco. Toen wij in San Francisco waren, 13-15 juli 2012, was het amper 16 graden en heel winderig! Zeker op de Golden Gate Brug! Wij namen liever de cablecars. Misschien hadden we er meer van genoten als het wat warmer was geweest.
Mooie woestijn route maar helaas in de verkeerde tijd van het jaar. 100-120F is normaal en dat is in de schaduw. Nog veel heter in de zon.
1. Neem een dag tussen LA en SD en probeer zo veel mogelijk langs de kust te rijden. Ga ergens lekker vis eten. Af en toe moet je van de kust af maar in ieder geval beter dan de interstates.
2. Ga lunchen bij Hotel Del (Hotel Del Coronado). Hier is de film Some like it hot opgenomen. Pal aan het strand.
3. Tussen San Diego en Palm Springs neem eerst I8 to Sunshine hw naar Julian (apple pies...) Dan naar Borrego Springs via de S roads en vervolgens via Anza naar ca74 of te wel de Palms to Pines hw Een bochtige weg die afdaalt naar Palm Desert. Daarna 111 naar Palm Springs (veel stoplichten) en de aerial tramway is een must.
4. Veel te heet om in Joshua Tree te gaan wandelen net als in Mojave National preserve. Als je heel dapper bent kan je daar Kelso Dunes opwandelen (yikes....) en wandelen bij Teutonia Peak. Must stop in Kelso bij het depot en een lekkere hotdog in The Beanery zittend langs het spoor van Union pacific. Sommige treinen zijn meer dan een mile lang. Tussen 29Palms en Keslo stop bij Amboy Crater en Roy's Cafe. Vlak ten oosten van Roy is een omgevallen Shoe Tree. Laat een aandenken achter bij de nieuw gevormde memorial. (houten bordjes...) Vul je tank in 29Palms.
Van Mojave National Preserve via Baker (Grote termometer. 138hoog. 138F is de hoogste temp ooit in Death Valey gemeten) Daar weer tanken want de benzine wordt alleen maar duurder in Shoshone en Death Valley.
5. Van Shoshone kan je 178/Badwater rd nemen. Deze weg gaat over een pasje. Je kan ook doorrijden naar DV Junction en dan eerst Dante's View bezoeken via 190.
Hoe lang wil je voor DV uittrekken?
6. Heel veel te zien tussen DV en Yosemite. Ik noem maar:
Father Crowly Point, Alabama Hills, Whitney Portal, Face Rock, Lone Pine Movie museum, Manzanar (niet veel te zien, wel een geweldig visitor center). Bristlecone Forest, Erik Schats Bakery in Bishop. Laws Museum Bishop. Convict Lake, Devils Postpile NM, June Lake loop, Mono Lake, Bodie (omweg) en iets eten bij Whoa Nellie Deli in Lee Vining.
7. Zorg ervoor dat je een reservering in Yosemite hebt.
8. Nog enkele plekken tussen SF en LA zoals Piedras Blancas voor de elephant seals bij San Simeon. Hearst castle natuurlijkl. Nitt Witt Ridge in Cambria. Madonna Inn San Luis Obispo en het heerlijke Avila beach. Als je Point Lobos gaat bezoeken is een 17 miles rit onnodig imo. Als je van golfen houdt. Pebble Beach is openbaar maar neem wel $400,-- pp mee. Kan je het niet voor laten haha.
Yeehaw
1. Neem een dag tussen LA en SD en probeer zo veel mogelijk langs de kust te rijden. Ga ergens lekker vis eten. Af en toe moet je van de kust af maar in ieder geval beter dan de interstates.
2. Ga lunchen bij Hotel Del (Hotel Del Coronado). Hier is de film Some like it hot opgenomen. Pal aan het strand.
3. Tussen San Diego en Palm Springs neem eerst I8 to Sunshine hw naar Julian (apple pies...) Dan naar Borrego Springs via de S roads en vervolgens via Anza naar ca74 of te wel de Palms to Pines hw Een bochtige weg die afdaalt naar Palm Desert. Daarna 111 naar Palm Springs (veel stoplichten) en de aerial tramway is een must.
4. Veel te heet om in Joshua Tree te gaan wandelen net als in Mojave National preserve. Als je heel dapper bent kan je daar Kelso Dunes opwandelen (yikes....) en wandelen bij Teutonia Peak. Must stop in Kelso bij het depot en een lekkere hotdog in The Beanery zittend langs het spoor van Union pacific. Sommige treinen zijn meer dan een mile lang. Tussen 29Palms en Keslo stop bij Amboy Crater en Roy's Cafe. Vlak ten oosten van Roy is een omgevallen Shoe Tree. Laat een aandenken achter bij de nieuw gevormde memorial. (houten bordjes...) Vul je tank in 29Palms.
Van Mojave National Preserve via Baker (Grote termometer. 138hoog. 138F is de hoogste temp ooit in Death Valey gemeten) Daar weer tanken want de benzine wordt alleen maar duurder in Shoshone en Death Valley.
5. Van Shoshone kan je 178/Badwater rd nemen. Deze weg gaat over een pasje. Je kan ook doorrijden naar DV Junction en dan eerst Dante's View bezoeken via 190.
Hoe lang wil je voor DV uittrekken?
6. Heel veel te zien tussen DV en Yosemite. Ik noem maar:
Father Crowly Point, Alabama Hills, Whitney Portal, Face Rock, Lone Pine Movie museum, Manzanar (niet veel te zien, wel een geweldig visitor center). Bristlecone Forest, Erik Schats Bakery in Bishop. Laws Museum Bishop. Convict Lake, Devils Postpile NM, June Lake loop, Mono Lake, Bodie (omweg) en iets eten bij Whoa Nellie Deli in Lee Vining.
7. Zorg ervoor dat je een reservering in Yosemite hebt.
8. Nog enkele plekken tussen SF en LA zoals Piedras Blancas voor de elephant seals bij San Simeon. Hearst castle natuurlijkl. Nitt Witt Ridge in Cambria. Madonna Inn San Luis Obispo en het heerlijke Avila beach. Als je Point Lobos gaat bezoeken is een 17 miles rit onnodig imo. Als je van golfen houdt. Pebble Beach is openbaar maar neem wel $400,-- pp mee. Kan je het niet voor laten haha.
Yeehaw
Yeehaw, ik weet dat het eigenlijk de verkeerde tijd van het jaar is om death valley en mojava dessert te bezoeken en dat we niet ver kunnen wandelen. Tjeetje er is wel heel veel te zien tussen dv en yosimite. Zal het eens rustig gaan bekijken. Heb de dagplanning nog niet gemaakt. Ben me eerst aan het oriënteren wat we willen gaan bekijken. Maar ik denk zo 2 dagen DV en dan naar Mammoth lakes. Wil royaal tijd hebben in Yosimite. Vorige keer hadden we daar bijna geen tijd voor. Misschien haal ik zelfs San Francisco er nog wel uit.Heb je nog tips voor San Diego zelf?? Gelukkig houden we niet van golfen...scheelt dat in ieder geval al weer een boel geld wat we ergens anders aan kunnen uitgeven. Alvast hartelijk bedankt voor alle info! heb nog heel wat na te kijken de komende tijd.
San Diego is voor ons de stad om lekker te relaxen. Strand bv La Jolla. Golfen in El Cajun, rondlopen in de stad Gaslamp Historic Quarter. Cabrillo NM bezoeken. DW houdt van shoppen (ik niet...). In Sea World en de Zoo zijn we nooit geweest omdat we daar geen belangstelling voor hebben maar met kinderen zou het ons wel wat lijken.
Ik vind de Eastern Sierras net zo mooi als Yosemite en dan zonder die krankzinnige drukte in Yosemite.
2 volle dagenin DV zal erg heel heet zijn maar er is genoeg te zien en te doen. We hebben er alles bij elkaar weken doorgebracht in de laatste 20 jaar maar dan in april of october.....
Je zou bv ook de west zijde van DV kunnen bezoeken (prachtig) of iets als Ash Meadows en Scotty's Castle/Ubehebe Crater. Hoogtepunt voor ons in DV is Titus Canyon maar dat is een dirtroad die je alleen met high clearnce zou moeten rijden. En je verhuurbedrijf verbiedt het rijden van dirtroads.
Ik vind de Eastern Sierras net zo mooi als Yosemite en dan zonder die krankzinnige drukte in Yosemite.
2 volle dagenin DV zal erg heel heet zijn maar er is genoeg te zien en te doen. We hebben er alles bij elkaar weken doorgebracht in de laatste 20 jaar maar dan in april of october.....
Je zou bv ook de west zijde van DV kunnen bezoeken (prachtig) of iets als Ash Meadows en Scotty's Castle/Ubehebe Crater. Hoogtepunt voor ons in DV is Titus Canyon maar dat is een dirtroad die je alleen met high clearnce zou moeten rijden. En je verhuurbedrijf verbiedt het rijden van dirtroads.
Beetje

Geldt dat voor iedere verhuurder ? En wat is jouw definitie (of de definitie van verhuurders) van "dirtroad" ?Yeehaw schreef:En je verhuurbedrijf verbiedt het rijden van dirtroads.
Death Valley kan je speciale Jeeps huren van Farabee maar helaas niet in de zomer voor zover ik weet. Met deze autos mag je off road zoals bv naar Titus of the Racetrack. Ik ben nog geen verhuurbedrijf (Hertz, Alamo, Budget, Avis, National etc etc) tegengekomen die "off road" rijden toestaat. Ook niet met een awd SUV.
Ik heb geen jurisprudentie gevonden over deze regel. Vele malen gevraagd bij de desk maar ze zeggen alleen dat off road niet is toegestaan. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het toegestaan is korte onverharde stukken te rijden naar je accomodatie, naar NPs en uiteraard bij wegwerkzaamheden. Dus voor Death Valley zou ik zeggen: Ja voor Titus Cayon (vanaf Scottys Castle road), naar Devils Golfcourse, Artist Palette, Salt Creek, Mosaic Canyon . Borax harmony/Mustard Canyon, Charcoal Kills, Ash Meadows etc. Ik twijfel al bij Aqueberry Point en Ballarat en nee voor Titus Canyon vanaf Rhyolite, Big Pine rd, Rd to the Racetrack en alle andere langere routes. Twenty Mule team canyon zou ik zonder bezwaren rijden met elke auto als het droog is.
Yeehaw
Ik heb geen jurisprudentie gevonden over deze regel. Vele malen gevraagd bij de desk maar ze zeggen alleen dat off road niet is toegestaan. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het toegestaan is korte onverharde stukken te rijden naar je accomodatie, naar NPs en uiteraard bij wegwerkzaamheden. Dus voor Death Valley zou ik zeggen: Ja voor Titus Cayon (vanaf Scottys Castle road), naar Devils Golfcourse, Artist Palette, Salt Creek, Mosaic Canyon . Borax harmony/Mustard Canyon, Charcoal Kills, Ash Meadows etc. Ik twijfel al bij Aqueberry Point en Ballarat en nee voor Titus Canyon vanaf Rhyolite, Big Pine rd, Rd to the Racetrack en alle andere langere routes. Twenty Mule team canyon zou ik zonder bezwaren rijden met elke auto als het droog is.
Yeehaw
Sorry, maar ik vroeg om je definitie van "dirtroad" , niet van "off road rijden" .
Bij off road rijden rij je ergens waar helemaal geen weg (meer) is. Dat dat niet mag van je autoverhuurder ben ik met je eens.
Bij een "dirt road" is (nog) wel sprake van een weg.
Over rijden op onverharde wegen en gravelroads e.d. bestaan nogal wat misverstanden, vandaar mijn vraag
Bij off road rijden rij je ergens waar helemaal geen weg (meer) is. Dat dat niet mag van je autoverhuurder ben ik met je eens.
Bij een "dirt road" is (nog) wel sprake van een weg.
Over rijden op onverharde wegen en gravelroads e.d. bestaan nogal wat misverstanden, vandaar mijn vraag
Met off road rijden wordt in het contract bedoeld off paved road. Dat kan dus alles zijn, van een goed onderhouden gravelroad tot een karrenspoor.
Oké. Nou, daar ben ik het dus niet mee eens.
Op forums lees ik vaak dat je met een huurauto niet op unpaved roads mag rijden.
Kan best zijn dat er verhuurders zijn die dit inderdaad verbieden maar dit is zeker geen algemene regel.
Bij Hertz bijvoorbeeld (mijn vaste verhuurder sinds 1990) staat in de rental agreement: (en ik citeer even uit m'n laatste huurovereenkomst)
Renter agrees that the vehicle shall not be used, operated or driven on any highway or road not maintained by either Municipal, State or Federal authorities.
Het criterium is dus niet de aanwezigheid van verharding, maar of een weg regelmatig wordt onderhouden.
Op de "vraag en antwoord" pagina van Hertz vind je de volgende vraag en antwoord:
V: Wat is het beleid omtrent off-road rijden?
A: Over het algemeen mogen de voertuigen van Hertz, inclusief 4-wheel drives, alleen gebruikt worden op wegen met regelmatig onderhoud.
Offroad rijden is een schending van de huurovereenkomst.
Bron: https://www.hertz.com/rentacar/customer ... egoryID=21
Offroad rijden is dus verboden (maar daar waren we het al over eens)
Het rijden op unpaved roads, mits regelmatig onderhouden, wordt echter nergens verboden.
Let op: Bovenstaande geldt voor Hertz. Kan best zijn dat andere verhuurders andere voorwaarden hanteren. Raadpleeg altijd de voorwaarden van uw eigen verhuurder
Op forums lees ik vaak dat je met een huurauto niet op unpaved roads mag rijden.
Kan best zijn dat er verhuurders zijn die dit inderdaad verbieden maar dit is zeker geen algemene regel.
Bij Hertz bijvoorbeeld (mijn vaste verhuurder sinds 1990) staat in de rental agreement: (en ik citeer even uit m'n laatste huurovereenkomst)
Renter agrees that the vehicle shall not be used, operated or driven on any highway or road not maintained by either Municipal, State or Federal authorities.
Het criterium is dus niet de aanwezigheid van verharding, maar of een weg regelmatig wordt onderhouden.
Op de "vraag en antwoord" pagina van Hertz vind je de volgende vraag en antwoord:
V: Wat is het beleid omtrent off-road rijden?
A: Over het algemeen mogen de voertuigen van Hertz, inclusief 4-wheel drives, alleen gebruikt worden op wegen met regelmatig onderhoud.
Offroad rijden is een schending van de huurovereenkomst.
Bron: https://www.hertz.com/rentacar/customer ... egoryID=21
Offroad rijden is dus verboden (maar daar waren we het al over eens)
Het rijden op unpaved roads, mits regelmatig onderhouden, wordt echter nergens verboden.
Let op: Bovenstaande geldt voor Hertz. Kan best zijn dat andere verhuurders andere voorwaarden hanteren. Raadpleeg altijd de voorwaarden van uw eigen verhuurder
in november en december 2007 door o.a. Death Valley gereden met een sporauto van Hertz en heb toen alles wat ik wilde zien (via paved maar ook unpaved roads) bekeken. Bij de unpaved (worden deze regelmatig onderhouden??? denk 't niet) roads moet je alleen goed opletten dat je niet in kuilen etc. rijdt, de max. snelheid op die wegen is ook niet hoger dan 20 mph de kuilen zie je van ver aankomen. Ik zeg altijd maar zo: 1 risico per dag. De reglementen van de verhuurders zijn niet 100% duidelijk. Als je in Amerika met je huurauto alleen over goede wegen mag rijden (regelmatig onderhouden) dan zie je een hoop dingen niet (Monument Valley 2009 veranderde de auto in een zandsculptuur
, gewoon even wassen bij het tanken en klaar). Ik zeg doen!

traveller5; ik zal er zeker eens naar gaan kijken. Bedankt voor de info. Heb gelukkig nog tijd genoeg om alles te plannen en uit te zoeken. Het voorwerk is altijd wel heel erg leuk, alle verslagen lezen tips bekijken, kan ik voorlopig wel mee vooruit. Ben al bezig om vliegtickets te zoeken, maar zijn nog niet echt aanbiedingen voor juli of augustus. Iedereen in ieder geval heel hartelijk bedankt voor de aan/opmerkingen en tips.
* Note mod: bericht met website van traveller5 (tijdelijk) verwijderd i.v.m. vermeende spam.
* Note mod: bericht met website van traveller5 (tijdelijk) verwijderd i.v.m. vermeende spam.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 4585 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 6 Reacties