Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarheen op vakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IndoPower
Amerika-newbie

Waarheen op vakantie?

Bericht door IndoPower »

Hey allemaal,

Mijn naam is Dennis en het is voor mij al m'n hele leven een droom om naar Amerika te gaan. En nou is het eindelijk realiteit geworden. Volgend jaar willen we met een groep van 5 lui naar Amerika. We zitten alleen te dubben om de volgende plaatsen:

New York
Los Angelas
Chicago
Las Vegas
San Francisco

We kennen de plaatsen eigenlijk alleen van foto's en weten er dus niet veel van. Hebben jullie misschien wat aanraders waarvan je zegt: "Daar moet je echt geweest zijn". Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar New York. Maar 't kan me eigenlijk niet zoveel schelen, alles lijkt me gaaf. We gaan 2 weken lang.

En is er ook iets dat je over vliegangst haalt? Een injectie of medicijn waarvan je ff een paar uur "OUT" bent?

Groetjes Dennis 8)
Live to train. Train to live.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Het ligt er een beetje aan wat jullie leuk vinden, wat jullie willen gaan doen, hoe lang jullie kunnen blijven en wat het budget is. Persoonlijk vind ik New York helemaal geweldig. Chicago was ook leuk maar daar heb je het in 3 dagen echt wel gezien. Las Vegas ook erg leuk maar is weer heel anders.
Los Angeles is op zich niet zo bijzonder vond ik. Veel mensen zijn helemaal gek van San Francisco, ik vond het wel heel leuk maar ik ken leukere plekken.
maverick
Amerika-ontdekker
Contacteer:

N.Y ???

Bericht door maverick »

In N.Y vind ik de mensen nogal grof en kort van stof.
L.A??? daar hoor je elke morgend op de radio dat er weer eens 6 a 7 mensen vermoord zijn...
Een D.U.I is daar erger dan moord (D U I = Drive under influence) zat rijden dus.
Ik heb in Altanta (Georgia gewoond en ik vond het daar perfect.
Kort bij alles...bergen (Smoky mountains) en Graceland...Miami.
Nee..geef mij maar Atlanta...waar het zelfs in de winter warm is..mmmmmm
Ga trouwens weer naar ginder wonen in 2005....mis mijn vrienden :-)
Succes op je eerste reis en als het kan zie dat je daar iemand kent,alles is daar zo groot dat je beslist verloren loopt,zelfs op de luchthaven.
Atlanta (Hartsfield) heefd al zelf meer dan 800 vliegtuigen (Delta).
Kan je niet voorstellen..
Ojaa...als je een wagen huurt...opletten hoor...soms mag je naar rechts afslaan als het rood licht is en ALTIJD stoppen als er een schoolbus stopt no matter van welke kant je komt...
Kijk effe op http://www.geocities.com/reizenUSA/worldtravelers.html dat zijn vrienden van mij
Mijn droom wordt werkelijkheid
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: N.Y ???

Bericht door Petra/VS »

maverick schreef:In N.Y vind ik de mensen nogal grof en kort van stof.
Goh, en ik ben hier net vanmiddag aangekomen en heb niets dan vriendelijke mensen ontmoet. Bij het inchecken (grote security!) werd er lief aan mijn dochtertje gevraagd waar ze haar haren had laten vlechten. Bij de borrel vanmiddag vergat de serveerster onze bestelling van een voorafje in te brengen. Mijn man had haast, dus hij kon niet wachten. Gevolg: gratis voorafje en gratis extra drankje.
Avondeten met de kinderen bij Planet Hollywood, snelle service en heel precies en vriendelijk.
Geen klachten van mij over de New Yorkers!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
maverick
Amerika-ontdekker
Contacteer:

N.Y

Bericht door maverick »

Tja,ik denk dat er "overal"goede en slechte mensen zijn :-)
Ik kan alleen maar zeggen wat mij is overkomen.
Vond het nogal grof dat ze mijn drankje neerkwakte voor mij.
En dat was juist voor 9-11
Zou dat er iets mee te maken hebben?
In elk geval..Petra...ik bewonder je..je hebt al iets gedaan waar ik nu pas aan durf te beginnen,namelijk je land verlaten en je gevoel volgen en een nieuw leven starten aan de andere kant.
En zoals overal.."jerks" zijn wereldwijd hé.
Maar "i love Atlanta" :-)
Theo...soon be back...
IndoPower
Amerika-newbie

Bericht door IndoPower »

Bedankt voor de antwoorden en tips.

Grote kans dat we naar N.Y. gaan. Typisch beeld van Amerika denk ik, alles ongelovelijk groot.

Een auto huren zou wel fijn zijn. Maar wat kost gemiddeld?

Groeten Dennis
Live to train. Train to live.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja,ik denk dat er "overal"goede en slechte mensen zijn
Ik kan alleen maar zeggen wat mij is overkomen.
Vond het nogal grof dat ze mijn drankje neerkwakte voor mij.
En dat was juist voor 9-11
Zou dat er iets mee te maken hebben?
Weet je, dat zou best eens kunnen. Volgens mij hebben New Yorkers (zeer in het algemeen natuurlijk) toen wel wat over het meeleven met de medemens geleerd. Ik vond de mensen in New York deze week (ondanks dat het merendeel Democratisch is en de meeste bezoekers Republikeins waren) ontzettend vriendelijk. We kregen betere en vriendelijkere service in de meeste restaurants, dan we vaak in ons zuidelijke Virginia krijgen.
In elk geval..Petra...ik bewonder je..je hebt al iets gedaan waar ik nu pas aan durf te beginnen,namelijk je land verlaten en je gevoel volgen en een nieuw leven starten aan de andere kant.
Het is alweer lang geleden, dat ik die stap zette. Nog geen 2 jaar daarvoor had je me echter niet moeten vertellen, dat ik voorgoed zou emigreren en dan nog wel naar de States, ik had je compleet voor gek verklaard. Succes met je emigratie! Er is hier een lange draad over emigreren naar Amerika op het forum, hopelijk heb je daar wat aan.
En zoals overal.."jerks" zijn wereldwijd hé.
Absoluut!
Maar "i love Atlanta"
Theo...soon be back...
Ik vond Atlanta ook erg leuk en vriendelijk. Maar qua excitement gaat er niets boven NYC!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
maverick
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Virginia

Bericht door maverick »

hehe..in Virginia ging ik op de lotto spelen.
Dat mag niet (toen toch niet) in Tennessee .
Ik was veel bij mijn vriendin die tegen Johnson City woonde (North East Tn.)
En naar Amerika verhuizen zou geen probleem mogen zijn.
Mijn vrouw is Amerikaanse :-)
Ik ben vandaag de hele dag het nieuws aan het volgen op CNN en ik denk dat president Bush nu een stapje dichter bij een tweede ambtstermijn is wegens die holocaust is Rusland.
Nu gaan er veel beginnen denken dat de aanval de beste verdedeging is en alles doen om zoiets niet in Amerika te laten gebeuren.
Of Bush goed is voor de volgende verkiezingen weet ik niet...Kerry had misschien diplomatisch de troepen kunnen terughalen omdat HIJ ze niet gestuurd had.
Ik zou niet graag de beslissingen in hun plaats willen nemen.
Wat ik wel weet is dat hier volgende week de Amerikaanse vlag trots aan mijn huis hangt en nooit zal ik 911 vergeten alhoewel ik enkele duizend kilometer verder was in Atlanta.
God bless America..en ook die kinderen en ouders die vandaag in Rusland hun leven gelaten hebben door mensen die zelfs geen kinderleven respecteren.
Redneck
Amerikakenner

Re: Virginia

Bericht door Redneck »

maverick schreef:God bless America..en ook die kinderen en ouders die vandaag in Rusland hun leven gelaten hebben door mensen die zelfs geen kinderleven respecteren.
Helaas vind je dat soort fanatici overal in de wereld en je kunt er niet tegen wapenen, Maverick.

Mocht je advies nodig hebben betreffende je komende visum e.d., dan kun je op dit forum een aantal mensen aantreffen die dit traject al hebben afgelegd of er nog middenin zitten en je kunnen helpen. Al is het alleen maar met het geven van morele steuen. 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
maverick
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Advies..

Bericht door maverick »

Advies heb ik al gehad van de Amerikaanse ambassade hier in Brussel..
Als we willen vertrekken moeten we met de trouwdocumenten en 180 dollar naar de ambassade gaan.
Ik denk wel dat er meer te doen is maar dat staat op de documenten die ik gekregen heb.
Heb ooit eens willen gaan voor de papieren en wat ik toen op websites vond wat ik nodig heb is wel meer dan een trouwboekje.
Maar komen doen we...
Ellenwood here we come :-)
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Vergis je niet, het is niet voldoende om even naar de ambassade (waarschijnlijk bedoel je het consulaat?) te gaan. Ondanks dat je al getrouwd bent, moet je toch een visum hebben om je hier te mogen vestigen. Bij een visum-aanvraag moet er een hele stapel documenten ingevuld worden, je krijgt een medische keuring en je vrouw moet kunnen aantonen dat zij je kan onderhouden. Dat hele gedoe kan een paar weken maar ook een paar maanden duren.

Hou ons op de hoogte!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Esba
Amerika-ontdekker

nog even een reactie naar aanleiding van de vraag van Dennis

Bericht door Esba »

Hoi Dennis,

Wij zijn nu net een maandje terug uit Amerika. Voor ons was het ook de eerste keer. We zijn met z'n vieren gegaan en hebben van te voren allemaal gezegd waar we graag naar toe wilden. Daarna zijn we naar het reisbureau gegaan om te kijken hoe alles ingepast kon worden. De reis die wij gemaakt hebben was van San Francisco via Yosemite, Las Vegas, Chicago en New Orleans naar New York. We hebben de reis gemaakt in 18 dagen met autohuur (via Avis was dit prima geregeld vanuit Nederland) en binnenlandse vluchten. Vraag me niet wat ik het leukste, indrukwekkendste, mooiste, etc. vond maar bij aankomst in New York overviel me het gevoel wat me bij aankomst in Amerika ook overviel: WAUW!!! Wat een stad, wat een dynamische wereld, fantastisch gewoon. Alle plaatsen (wij soms te kort, andere precies lang genoeg) waren fantastisch (ik vind Utrecht leuk en Amsterdam ook maar het zijn twee heel verschillende steden), maar vanuit de taxi omhoog turend voelde ik me net een klein kind in een heeeeeeeeeeele grote snoepwinkel. :shock:

Ik begrijp dat jullie je keuze al gemaakt hebben, dus misschien is dit bovenstaande overbodig,maar ik wilde het toch even aan je kwijt. Wij hadden een simpel hotel op een fantastische plek ... 50 stappen van Timesquare, perfect!!!

Blijf dit forum volgen ... echt heel leuk en nuttig!!!
Anita

Bericht door Anita »

Ik ben nog nooit in NYC geweest en daarom begrijp ik waarschijnlijk al die positieve verhalen daarover niet. Het lijkt mij heel benauwend en eng om daar rond te lopen. Waar je ook kijkt; overal wolkenkrabbers, alleen maar grote betonnen gebouwen. Mijn man wil al heel lang een keer naar NYC, maar ik heb het idee dat ik daar niks aan ga vinden. We wachten nu tot ons dochtertje oud genoeg is, ze is nu 4 jaar en heeft in NYC niks te zoeken natuurlijk. Als ze een leuke leeftijd daarvoor heeft gaan we er vast wel heen!
Wij gaan in oktober naar San Francisco en dat lijkt me weer wel een hele leuke stad. Niet zoveel van die onpersoonlijke, grote, kille gebouwen. Van daaruit gaan we rondreizen door het Zuidwesten en we hebben er vreselijk veel zin in!!

Anita
Esba
Amerika-ontdekker

Bericht door Esba »

Anita schreef:Ik ben nog nooit in NYC geweest en daarom begrijp ik waarschijnlijk al die positieve verhalen daarover niet. Het lijkt mij heel benauwend en eng om daar rond te lopen.
Hoi Anita,

Ik snap wel wat je bedoelt, al die wolkenkrabbers kunnen benauwend overkomen. Maar, als je alleen al bedenkt dat Central Park groter is dan Monaco .... er zijn genoeg plekken waar de wolkenkrabbers niet overheersen.

San Francisco vonden wij (ook) een fantastische stad. Heerlijk aan een cablecar gehangen. Alcatraz bezocht, Golden Gate, China Town, Pier 39, etc., etc. en gewoon lopen, lopen en nog eens lopen (bergje op, bergje af, hi hi :wink: ).

Alvast heel veel plezier

Esther
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Anita schreef:Ik ben nog nooit in NYC geweest en daarom begrijp ik waarschijnlijk al die positieve verhalen daarover niet. Het lijkt mij heel benauwend en eng om daar rond te lopen. Waar je ook kijkt; overal wolkenkrabbers, alleen maar grote betonnen gebouwen. Mijn man wil al heel lang een keer naar NYC, maar ik heb het idee dat ik daar niks aan ga vinden...
Ik begrijp wat je bedoeld. Het blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie, de een houdt van drukte om zich heen, de ander juist totaal niet. Ik sluit me in elk geval aan bij je keuze (SF boven NY) De atmosfeer in San Fransisco vond ik geweldig en hoewel ik ook New York een grandioos leuke stad vond, zou ik beter aarden in San Fransisco. Wellicht zegt het genoeg als je bekijkt waar wij zelf wonen (dorpjes dus)... :wink:

René
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij zijn vorig jaar in NYC geweest, en de eerste dag voelde ik me er doodongelukkig. We zaten 's avonds op een bankje in Central Park, en daar heb ik echt zitten huilen. Als iemand me toen een vliegticket had gegeven, was ik meteen gegaan. Dus ik begrijp het gevoel helemaal.

De tweede dag ging het al veel beter, en achteraf gezien had ik het niet willen missen. Ik heb heel veel bezienswaardigheden echt kunnen waarderen, en vooral Ellis Island vond ik erg indrukwekkend. Ook hebben we er heerlijk gewinkeld, en genoten van alle mooie gebouwen.

Maar toch, ik ben ook geen stadsmens, en ik hoef er dan ook voorlopig niet naar terug.

Hetzelfde heb ik trouwens ook met Las Vegas, dat is niet aan mij besteed.
En ook Los Angeles vond ik afschuwelijk. Maar Washington DC vond ik werkelijk prachtig, daar heb ik echt genoten, evenals San Francisco en San Diego. Dat is allemaal toch wat compacter, je hebt meer ruimte, en de sfeer is er helemaal niet gejaagd.

Maar toch, Anita, het is echt de moeite waard om er een keer naar toe te gaan!

Groetjes,
Jacqueline

Groetjes,
Jacqueline
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Anita schreef: We wachten nu tot ons dochtertje oud genoeg is, ze is nu 4 jaar en heeft in NYC niks te zoeken natuurlijk. Als ze een leuke leeftijd daarvoor heeft gaan we er vast wel heen!
Anita
Hoi Anita,

Ik snap je gevoel wel, hoor, inderdaad zou ik niet willen wonen in New York, veel te stads voor mij.
Maar vergis je niet in de stad. Hij is ontzettend kindvriendelijk. Ik ben er met mijn kinderen voor het eerst geweest toen ze 3 en 5 waren en ze vonden het fantastisch.
De vele gele taxi's, het Vrijheidsbeeld, de enorme Toys R Us en dit keer hebben we de Central Park zoo gezien en het onvoorstelbaar mooi Natural History Museum, waar je alleen al een dag kunt doorbrengen. Er zijn leuke restaurants en zeer kindvriendelijk.
Kwa vertier gaat er voor mij geen stad boven New York, ook voor kinderen.
Kai en Saskia wilden er niet meer weg!
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

En 's winters is er niets mooier dan in Central Park te schaatsen.

Ik zou er nu niet meer willen wonen, maar ik heb genoten van de jaren dat ik er werkte en woonde. en als mensen me vragen waar ik vandaag kom (iedereen in Amerika komt ergens anders vandaan) zeg ik nog altijd New York. Als je er regelmatig bent, zie je de hoge gebouwen niet eens meer. Het leven opstraathoogte is zo bruisend, en er is zoveel te doen. Ik kom er nu maar eens per jaar of zo, is het nog altijd een hele fantastische stad.

Maar ik kan me voorstellen dat als ik in een klein plaatsje in Nederland woonde, dat het allemaal heel erg groot is.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik ben nog nooit in NYC geweest, maar staat nog op mijn verlanglijstje, maar dan gewoon als stedentrip en niet als onderdeel van een langere vakantie.

Ik ben vorig jaar naar het westen geweest en o.a. naar San Francisco, Las Vegas en LA geweest.
San Francisco vond ik persoonlijk nogal tegenvallen. Misschien waren mijn verwachtingen ook wat hoog gespannen na alle goede dingen die ik gelezen had. Ik vond het wel leuk, maar ik hoef er in principe niet meer terug (behalve misschien voor de Golden Gate, die de hele tijd in mist gehuld was...). Alcatraz vond ik wel erg indrukwekkend!

Las Vegas zijn we een middag en een avond geweest. Hier hadden we best wat langer kunnen blijven. Een wereld apart. Heel gaaf!

LA leek ons op voorhand niet veel bijzonders, dus hier zijn we ook niet echt geweest. Alleen naar Universal Studios en het vliegveld.

Persoonlijk zou ik die 2 weken dus eerder gebruiken voor een rondreis door het westen, vanuit Las Vegas of San Francisco. Bijv. starten in San Francisco en via de verschillende National Parks uiteindelijk vanuit Las Vegas terugvliegen. NYC overslaan en een keer apart een week daarnaartoe gaan.

Maar ja; ik hou dan ook meer van natuur dan van steden....

groetjes
Inge
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

NYC is absoluut een aanrader, ook voor jonge kinderen.

Als je naar Amerika gaat moet je NYC gezien hebben, anders ben je volgens mij niet in Amerika geweest.

Petra: ik begrijp heel goed dat jij niet in NYC wil wonen, jij woont zo mooi in de buurt van Washington. Dat lijkt mij ook wel wat, maar ik ben bang dat ik (36 jarige, alleenstaande man) mij meer thuis voel in een stad.

Daarom heb ik gekozen voor NY, vanaf mei 2005 zal ik geregeld in mijn (huur) appartement in Manhattan vertoeven. Ik verheug mij er nu al op.
:roll: :roll:
I love NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer