Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffer op slot of niet?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Koffer op slot of niet?
Je mag er ook best van uit gaan dat een doorgewinterde bagage-dief ook wel weet hoe je die TSA sloten open krijgt
[youtube]Z87FcZ_Rges[/youtube]
[youtube]Z87FcZ_Rges[/youtube]
- John&Sylvia
- Amerikafan
Bushmaster schreef:Je mag er ook best van uit gaan dat een doorgewinterde bagage-dief ook wel weet hoe je die TSA sloten open krijgt
Aii das geen goed nieuwd voor iedereen die denkt dat de tas 'veilig'(er) is met zo'n TSA slot

Misschien voor de gelegenheidsdief, maar je kan er op rekenen dat dit voor de doorgewinterde crimineel niks voorstelt. Wat kan nou makkelijker zijn; een hele grote groep sloten die allemaal op dezelfde manier te openen zijn. 

Vanaf nu gooi ik mijn kleren gewoon direct op de bagageband, ben benieuwd naar de reactie van de grondstewardess.
[youtube]G5mvvZl6pLI[/youtube]
[youtube]G5mvvZl6pLI[/youtube]
Tenzij je naar bestemmingen in Centraal of Zuid-Afrika vliegt, kan ik me weinig voorstellen bij grondpersoneel dat koffersloten openbreekt om tussen vuile onderbroeken op zoek te gaan naar iets waardevols. De dingen waarin dieven geïnteresseerd zijn (laptops, telefoons, tablets, camera's) vind je daar echt niet. Je moet al echt weten dat er iets te halen valt om een kofferslot te willen forceren lijkt me. Bij koffers die niet op slot zitten, lijkt me dat scenario al weer wat minder onwaarschijnlijk, omdat het snel en ongemerkt kan gebeuren.
Maar goed, ik doe ze dus wel op slot. Ik moet er niet aan denken dat mijn grote koffer met harde schaal halverwege de reis open springt. Als iemand hem wil openmaken, nou ok, ze doen maar. Het is een oude koffer; er is niet veel aan verloren. Mijn koffers met ritsen krijgen een hangslotje. Als iemand dat open wil knippen, dan weet ik in ieder geval dat er iemand in mijn koffer is geweest
Ik ben het er mee eens dat die slotjes weinig waard zijn als het gaat om de bescherming van je persoonlijke spullen, maar het kan toch net de reden zijn waarom jouw koffer niet en die van je buurman wel
Maar goed, ik doe ze dus wel op slot. Ik moet er niet aan denken dat mijn grote koffer met harde schaal halverwege de reis open springt. Als iemand hem wil openmaken, nou ok, ze doen maar. Het is een oude koffer; er is niet veel aan verloren. Mijn koffers met ritsen krijgen een hangslotje. Als iemand dat open wil knippen, dan weet ik in ieder geval dat er iemand in mijn koffer is geweest

Ik ben het er mee eens dat die slotjes weinig waard zijn als het gaat om de bescherming van je persoonlijke spullen, maar het kan toch net de reden zijn waarom jouw koffer niet en die van je buurman wel

Wij hadden een band met TSA-slot om onze koffer. Deze is, na controle in Newark, er niet meer om gedaan. Ws hebben ze hem toch kapot geknipt. Wat mij verder verbaasde is dat de douane in mijn toilettas heeft zitten rommelen, tubes zalf heeft opengemaakt zonder de dop er weer op te doen. Ze hadden wel een briefje in de koffer achter gelaten.
Dat dan weer wel.
Dat dan weer wel.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Lees die verhalen vaker, zo heel fijntjes gaan ze niet met je koffers om!

En op de terugweg naar BE, NL? Maakt het dan nog iets uit...?
Dat vind ik ronduit hufterig. Dat ze je kleren niet weer netjes opvouwen, ok, maar er mag best een béétje respectvol met je spullen worden omgesprongen vind ik. Tekenend voor de arrogantie van het systeem.Ennab schreef:tubes zalf heeft opengemaakt zonder de dop er weer op te doen
Misschien redeneer ik wel fout, maar die TSA controles gebeuren toch JUIST bij vluchten vanuit de VS? Alhoewel mijn zoon er laatst op Keflavik werd uitgepikt voor een grondig onderzoek op last van de TSA, dat dan wel weer. Maar zoals ik hier boven al schreef: bij het inchecken in de VS kreeg ik de laatste twee keer de vraag of de koffers op slot waren, en op mijn bevestigende antwoord vroegen ze me even te wachten terwijl de koffers door het apparaat werden gehaald.YVK81 schreef:En op de terugweg naar BE, NL? Maakt het dan nog iets uit...?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht