Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mt St Helens oostkant
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mt St Helens oostkant
Beste forumleden,
Over een dag of negen zijn wij van plan Mt St Helens N.M. te bezoeken. Wij komen dan waarschijnlijk van Packwood en rijden na ons bezoek naar Castle Rock. We willen in ieder geval het westelijk deel, de Spirit Lake Memorial Highway, bezoeken maar twijfelen of we ook de oostkant aan zullen doen. Ik kan over dat stuk niet zo veel informatie vinden. Kan iemand van de forumleden daar iets over zeggen?
Over een dag of negen zijn wij van plan Mt St Helens N.M. te bezoeken. Wij komen dan waarschijnlijk van Packwood en rijden na ons bezoek naar Castle Rock. We willen in ieder geval het westelijk deel, de Spirit Lake Memorial Highway, bezoeken maar twijfelen of we ook de oostkant aan zullen doen. Ik kan over dat stuk niet zo veel informatie vinden. Kan iemand van de forumleden daar iets over zeggen?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Mt St Helens oostkant
Daar is in een eerder geplaatst topic eens over geschreven, zie: Welke weg naar Mt St Helens Nat'l Volcanic Monument.
En daarin verwijs ik met dit bericht naar een reisverslag:
En daarin verwijs ik met dit bericht naar een reisverslag:
markro schreef:Het was even zoeken, maar ik wist dat ik in een verslag van forumlid 'Jan & Wilma' eens over de oostroute had gelezen.
Kijk in het verslag: http://janwilmausa2006.blogspot.com/
en dan bij 23 september: http://janwilmausa2006.blogspot.nl/2006 ... elens.html
- Old Faithful
- Amerika-expert
Wat betreft de westkant , laat je niet ontmoedigen door eventuele wolken maar ga in het visitor center kijken naar de webcam of de top vrij ligt , het is een aparte belevenis om door het wolkendek te rijden en dan boven de top in prachtig blauwe lucht te zien.
Wat betreft de Oostkant , deze vonden wij nog indrukwekkender , meer desolaat, je hebt hier geen VC's. Onderweg zijn de Apecaves (een wandeling van 1.5 km met gaslantaarn) en de lava canyon trail een aanrader.
Wat betreft de Oostkant , deze vonden wij nog indrukwekkender , meer desolaat, je hebt hier geen VC's. Onderweg zijn de Apecaves (een wandeling van 1.5 km met gaslantaarn) en de lava canyon trail een aanrader.
-
mie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ook wij hebben een maand geleden Mt. St. Helens bezocht. Wij sliepen in Woodland en zijn zo via Ape Cave (de moeite!!) en Windy Ridge naar Packwood gereden. Op voorhand heb ik lang getwijfeld of we de west- dan wel de oostkant zouden bezoeken. We konden onmogelijk allebei doen. Wij vonden het in ieder geval spectaculair om vanuit Windy Ridge naar de vulkaan te kijken en waren achteraf erg blij met onze keuze.
Old Faithful, zoals je weet zitten wij nu nog in Packwood maar rijden morgen richting Mount St-Helens. Nu vertelde de hotelbediende dat de weg aan de oostzijde dicht is. zie ook hier
Wij gaan in ieder geval de westzijde doen, met de film in het Johnston Ridge Observatory en zien we of we nog tijd hebben om andere dingen te doen, bv die Apecaves en Lava Canyon trail waar ik nu pas voor het eerst over lees.
Morgen en overmorgen kan ik er meer van vertellen.
Bart
Wij gaan in ieder geval de westzijde doen, met de film in het Johnston Ridge Observatory en zien we of we nog tijd hebben om andere dingen te doen, bv die Apecaves en Lava Canyon trail waar ik nu pas voor het eerst over lees.
Morgen en overmorgen kan ik er meer van vertellen.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Old Faithful
- Amerika-expert
Thanks dude. Uiteraard ook een woord van dank aan de anderen die reageerden.
Ik denk dat ik dan alleen naar de westkant ga, of Bart moet welhaast lyrisch worden over Apecaves en Lava Canyon trail.
@Dude: Fijne reis.
Ik denk dat ik dan alleen naar de westkant ga, of Bart moet welhaast lyrisch worden over Apecaves en Lava Canyon trail.
@Dude: Fijne reis.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Wij hebben dus enkel de westkant gedaan. We hebben twee films bekeken, en een ranger talk gevolgd (erg interessant), en Mount St-Helens hebben we dus niet gezien.
Apecaves en lava canyon hebben we dus niet gedaan en we hebben zonet beslist dat we morgen onze tijd aan Columbia River Gorge gaan besteden. Lastige keuzes
Bart
Apecaves en lava canyon hebben we dus niet gedaan en we hebben zonet beslist dat we morgen onze tijd aan Columbia River Gorge gaan besteden. Lastige keuzes
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2113 Weergaves