Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het nog wel voordelig om iPad (of ander tablet) te kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ivy84
Amerikafan

Is het nog wel voordelig om iPad (of ander tablet) te kopen?

Bericht door ivy84 »

Dag allemaal,

Ik wil even gebruik maken van jullie expertise, wij gaan vandaag precies over 4 weken op vakantie naar Amerika en wij twijfelen heel erg of we de nieuwe iPad alvast hier zullen gaan kopen of toch gewoon in Amerika!

De goedkoopste hier in Nederland is €448 bij de wehkamp. In amerika kost hij $499 alleen weet ik niet hoeveel en in welke plaatsen er sales tax bij komt, wij komen zelf in New York, Miami, Orlando en Kissimmee en volgens mij moeten we ook nog en aparte stekker erbij kopen, dus weet ik niet hoeveel hij zou gaan kosten.

Ik heb dollars gekocht bij pottchange voor 1,22 dus dat zou de koers dan zijn voor mij of ik moet het met mijn creditcards daar ter plekke betalen, welke koers zou ik dan krijgen, weten jullie vast wel ;)

Hoop dat ik een aantal nuttige reacties zal krijgen,
Liefs Ivy
knop
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is het nog wel voordelig om die iPad te kopen?

Bericht door knop »

Als je de iPad in Nederland koopt heb je 2 jaar garantie. Koop je de iPad in de VS, heb je 1 jaar garantie. Dan lijkt de keuze me duidelijk
Groet,
Frans
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

knop20 schreef:Als je de iPad in Nederland koopt heb je 2 jaar garantie. Koop je de iPad in de VS, heb je 1 jaar garantie. Dan lijkt de keuze me duidelijk
Kijk handig om te weten! Top!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ivy84 schreef:
knop20 schreef:Als je de iPad in Nederland koopt heb je 2 jaar garantie. Koop je de iPad in de VS, heb je 1 jaar garantie. Dan lijkt de keuze me duidelijk
Kijk handig om te weten! Top!
Als ie het na een aar nog doet, doet hij het na 2 jaar meestal ook nog wel.

KijkBook eens naar de google nexus tablet. Kost maar $200
Laatst gewijzigd door ned in MO op 03 sep 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Over de ipad zelf kan ik je niet veel vertellen omdat wij niet op appels spelen maar ze op eten hahahaha.

Wij hebben vorig jaar wel 3 tablets gekocht van andere merken.
1 samsung tab voor mijn vriend
1 samsung tab voor mijn schoonmoeder
1 sony tablet voor mijzelf.

Dat de garantie een jaar korter word dat zal wel iets van apple zijn want wij hebben wereldwijd dezelfde garantie.En tot nu toe bevallen de tablets nog prima.
(ja ok..ik lieg...ik ga waarschijnlijk over 2 weken de nieuwste samsung note tablet kopen want mijn sony is wel mooi qua design maar sony heeft veel geblokkeerd omdat ze zelf veel rechten willen houden,een beetje zoals apple dus.En sinds de android update naar Icecream vind ik hem niet stabiel meer)

Over de koers...tja...als je met creditcard betaald heb je altijd de huidige koers.
Als ik nu een samsung note 10.1 zou kopen dan is die 499 dollar bij best buy en bij de walmart supercentre.
Met de koers van nu (maandag 3-9 21.15 uur) dan zou dat uitkomen op 396 euro.
Dat is 95 euro goedkoper dan als ik hem hier in Nederland zou kopen.
Bij mijn mastercard betaal je dan 1,5% over het totaal bedrag aan koerskosten.
En de tax die er nog overheen komt is 6% in Florida.
Al met al ben ik dan toch nog een kleine 100 euro goedkoper uit door hem in usa te kopen.

Heb je toevallig windows 7 op je pc staan? dan kun je een hele makkelijke gadget op je bureau blad zetten die constant de huidige dollar koers laat zien(mits je internet verbinding hebt natuurlijk)
Op dit moment staat de dollar koers op 1:1.26.
En anders kun je het altijd terug zoeken op internet.

Waar je wel op moet letten als je een tablet in USA koopt is dat je software ook Amerikaans is.
Een goed voorbeeld hiervan is dat mijn Sony tablet 3 maanden geleden al de nieuwste icecream software update kreeg terwijl de Nederlandse Sony tablets die update nog steeds niet hebben.
En vandaag kreeg mijn vriend op zijn Samsung Tab de nieuwste icecream update en op de Nederlandse komt die waarschijnlijk pas eind Oktober uit.

Gr Edwin.
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

Nog een tip:
Bekijk de verzekeringsvoorwaarden van je creditcard.

Als ik met mijn creditcard een ipad koop ( of andere aankopen doe ) en ik laat m vallen, waardoor deze defect is, krijg ik een nieuwe of wordt deze op kosten van de creditcardmaatschappij gemaakt , wel met aftrek € 50 eigen risico. Dit geldt ook voor voor diefstal etc. Mijn aankoopverzekering geldt voor 1 jaar.

Zo heb ik vorig jaar een digitale camera in de VS gekocht. Deze 2 maanden geleden laten vallen, en defect. Ik heb de aanschafprijs ( minus eigen risico ) retour gekregen binnen 2 weken!
Laatst gewijzigd door knop op 03 sep 2012, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Frans
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Ja dat is inderdaad ook een HELE goede om te onthouden!
Het ligt er wel een beetje aan welke creditcard je hebt.
Een gewone rabocard heeft 180 dagen aankoopverzekering
een rabo GOLD card heeft 360 dagen aankoopverzekering

citaat van de rabosite betreffende een gewone rabocard
"Alle aankopen die u doet met uw RaboCard zijn standaard 180 dagen verzekerd. Dit geldt voor uw aankopen in binnenland, buitenland én online.
De verzekering biedt dekking tegen de risico's van verlies, diefstal en beschadiging."
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

Klopt, daarom even een check van je eigen voorwaarden.

Mijn ING Platinum heeft een verzekering van 365 dagen, en mn AMEX Gold 180 dagen.

De camera gekocht en geclaimd via ING card. Kreeg een formulier welke ik met de camera moest opsturen, en kreeg netjes binnen 2 weken m'n geld op m'n betaalrekening zondere verdere vragen of gezeur.

Duurdere aankopen doe ik dan ook altijd met de creditcard!
Groet,
Frans
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

En anders kun je het altijd terug zoeken op internet
Ik kijk altijd op http://www.xe.com.
De ipad heeft hier een handige app voor :wink:
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

Iedereen onwijs bedankt voor de tips, dat al je goederen verzekerd zijn met je credit card is ook handig om te weten.
Maja omgerekend met de koers van vandaag zou hij €420 kosten in Amerika en hier €448 dus ik denk voor die €28 koop ik hem toch liever hier in Nederland!

Las zelfs dat je bij Dixons waar hij €459 kost 3 jaar garantie krijgt, dus dat is ook weligers om goed naar te kijken!
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Ik heb een stuk of vier keer in Apple Stores in Florida gestaan vorige week en het uiteindelijk niet gedaan. Als de dollar voordeliger had gestaan was het een no-brainer geweest.
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Je moet inderdaad wel goed kijken naar de koers hoor.
Het lijkt altijd dat Amerika goedkoper is maar met de huidige koers moet je echt wel opletten.
Als hier in Nederland iets in de aanbieding is dan kan het goed wezen dat je hier goedkoper uit bent.

In mijn geval is het wel voordeliger om in usa te kijken omdat de Samsung Note 10.1 nog splinternieuw is en daarom zijn er nog geen aanbiedingen in Nederland.
Ik zie wel....Nu ik helaas zonder werk ben komen te zitten (buiten mijn schuld om hoor) heb ik al niet veel op te maken dusssss we zien wel.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ned in MO schreef:
Vanaf vandaag ook in NL te koop voor 249 euro. In de USA zou die dan met tax erbij 175 euro zijn. Je moet de afweging zelf maken, deze mag je belastingvrij meenemen vanuit de USA, Ipad niet.

Afbeelding
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Ja...dat is inderdaad wel zo....officieel moet je een ipad aangeven als je weer terug komt.
Niet dat ik het ooit gedaan heb hoor dus tot nu toe heb ik altijd geluk gehad maar de kans is inderdaad aanwezig dat ze je eruit pikken en als je dan hebt gezegd dat je niks aan te geven hebt dan mag je betalen.
Nou vermoed ik dat ze nu niet zo erg veel de focus daarop leggen omdat de dollar koers niet zo positief staat,als de koers ooit weer beter word dan gaan ze ook strenger controleren omdat het dan gunstiger word om in usa die spullen te halen.

Wat wij vaak doen als we eigenlijk iets aan moeten geven is dat we dan heel rustig met onze koffers bezig zijn en als we zien dat er een grotere groep naar de controle loopt dan gaan wij er ook meteen achteraan.
Of we wachten tot er een paar mensen aangehouden worden want meestal mag de rest dan doorlopen anders word het zo'n opstopping.Ach...ooit zal ik aangehouden worden en dan zien we wel weer verder.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Vorig jaar heb ik voor een vriend een iPad2 mee genomen van uit de Apple Store op Fifth Av in NYC, ik geloof dat't bedrag 697$ voor een 32GB versie met magnetisch hoesje (en tax).
Omgeregekend kwam dat destijds op 520€ uit geloof ik, terwijl hij in België alleen al 599€ kwijt zou zijn aan de iPad. Met hoesje zit je dus ergens rond de 650€, toch een winst van 130€.

Dan is het dus wel de moeite, maar je moet wel bedenken dat je meteen over de limiet van 430€ voor de douane zit, dus de keuze of je het doet of niet, die maak je dan zelf. Ik had hem op voorhand ook gewaarschuwd hier voor & gezegd dat indien er kosten zouden bij komen (invoerrechten, boete, tax, etc), dat hij die gewoon zou moeten betalen natuurlijk. Als hij geluk had, dan maakte hij een mooie winst (wat ook gebeurde).
Reisblog: thisisfraa.be
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

DejaVu schreef:
ned in MO schreef:
Vanaf vandaag ook in NL te koop voor 249 euro. In de USA zou die dan met tax erbij 175 euro zijn. Je moet de afweging zelf maken, deze mag je belastingvrij meenemen vanuit de USA, Ipad niet.

Afbeelding
Dat is de 16 gb . Die is in de usa $249. De 8 gb is $199. Ik heb zelf de 16 en net 2x een 8 gb voor de kinderen gekocht
Dickstar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Dickstar »

Koop een Nexus 7, goedkoper en een beter besturingssysteem (Android Jelly Bean).
Als de douane er niet staat, kun je gewoon doorlopen. Na mijn vorige vakantie had ik een enorme lading kleding en electronica ingevoerd wat heel wat meer waard was dan €500
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zowieso alles uit de verpakking halen... Maar het is wel een risico wat je loopt. Mn reisgenoot werd er dit jaar wel uitgepikt (ik had een nieuwe ipad in mn handbaggage trouwens). Hij had zn in Nederland gekochte Ipad in zn koffer, waar wel even heel goed naar werd gekeken. Gelukkig hadden we maar een paar kledingstukken gekocht en geen buslading.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Vrij apart dat een 7 inch tablet vergeleken wordt met een 10 inch exemplaar....Als ik een BMW 7 serie wil kopen ga ik die ook niet met een Suzuki Alto vergelijken... :D

iPad heeft m.i. veel meer te bieden dan een Android tablet, al was het maar vanwege de stabiliteit van het besturingssysteem. Android draait op duizend-en-een apparaten van nog veel meer fabrikanten, dat vraagt nogal wat compatibiliteit. IOS 6 is speciaal geschreven voor en werkt alleen op Apple producten. I rest my case (en ja, ik ben een Apple fan maar zeker geen Android hater. Vind alleen wel dat er opjectief vergeleken moet worden).
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je hebt gelijk mbt de grootte voor de rest niet. Android is stabiel op alle apparaten en de nexus 7 is van google zelf(gemaakt door samsung maar de ipad bestaat ook voor 70% uit samsung). Instabiliteit verhaal hoor je wel vaker van apple fans maar dat is niet waar, kom maar met 1 voorbeeld. Dat hebben ze niet en dan komen ze met "maar zoveel apparaten...dat moet wel instabiel zijn..." Nou nee dus kwestie van kwaliteit. Kwaliteit hoeft niet perce 700 te kosten;).

Als je het met een bmw6 wilt vergelijken dan moet je een kleinere bmw gebruiken en geen suzuki.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer