Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kampeeruitrusting in San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lager
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kampeeruitrusting in San Francisco

Bericht door Lager »

Beste allen,

Vraagje: Wij willen graag gaan kamperen in VS en vertrekken uit SF naar Yosemite om te gaan kamperen.

Nu willen wij de grote kampeer spullen in VS kopen, is dit redelijk geprijst mogelijk in SF (ik verblijf 4 nachten rond Union Square) of kan ik dan het beste onderweg naar Yosemite bij een Walmart deze spullen halen?
Bij een Walmart onderweg kost wel veel tijd die ik eigenlijk niet echt heb onderweg vanuit SF, omdat ik pas rond 13:30 kan vertrekken.
Ik zag dat er vlakbij de Golden Gate Bridge wel een outdoor centre (sports basement) zit maar kan op de website niets over prijzen vinden en wil geen spullen aanschaffen die me een rib uit mn lijf kosten.

Iemand tips en ideeen?

Tnx alvast!
bello
Amerikakenner

Re: Kampeeruitrusting in San Fransisco

Bericht door bello »

Het hangt ook af van welk seizoen je gaat reizen. Toen wij vorig jaar eind augustus probeerden om kampeerspullen te kopen, was alles in de 'gewone' winkels (K-Mart, Target etc.) allang vervangen door verkleedkleren en versieringen voor Halloween. In de buitensportwinkels zal je langere tijd terecht kunnen, maar dan niet voor de goedkope merkloze spullen.

Wij hebben tijdens onze West-Amerikareis ons tentje, wat luchtbedden en slaapzakken gekocht bij Big 5 Sporting Goods (dat was toen in het vroege voorseizoen). Ze zitten onder meer op Sloat Boulevard in San Francisco (vanaf Union Square 20 minuten met de auto of 30 minuten met metro+bus). Overigens hebben wij toentertijd wél gewacht tot we de auto gehuurd hadden en hebben de spullen onderweg naar Yosemite bij een Big 5 gekocht, ik denk in Modesto of misschien Oakhurst. Dat kost echt niet meer dan 20 minuten, als je niet al te kieskeurig bent en weet wat je nodig hebt.

In de stad zelf zou je misschien vooraf de spullen kunnen bestellen bij bijvoorbeeld Target en ze dan ophalen tijdens je 4 dagen in SF. Er zit er eentje vrij dichtbij het vliegveld, dus als je je huurauto dan al hebt, rij je er gewoon langs onderweg naar je hotel. Als je met de BART gaat, is het meteen de eerste halte na het vliegveld, in San Bruno. Daar zit bij de metrohalte een enorme mall met een een paar grote warenhuizen, waaronder Target. Vanuit daar reis je weer in een half uur verder naar Union Square.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Wij zijn deze zomer ook van SF naar Yosemite gereden en hebben onderweg in Manteca onze spullen gekocht. Direct naast de weg ligt een Walmart en een afrit verder een Bass Pro. Bij de Walmart hadden ze (half juli) maar een tentje, dus hebben we daar alleen stoelen, brander, koelbox gekocht, tent bij de Bass Pro. We hebben daar 129 dollar betaald voor een heul grote Coleman tent, officieel 8-persoons, voor ons 4-en dus ruim genoeg om koffers open in de tent te leggen. Tent beviel zo goed, dat we 'm mee naar huis hebben genomen. Matjes (lichtgewicht Exped-matjes) en slaapzakken hadden we bij ons, vulden samen met wat bordjes, bestek, hoofdlampjes en dergelijke een tas tot precies 23 kg.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nine50 »

Wij, 2 volw en zoon van 12 jaar, zijn terug van onze kampeervakantie in het zuidwesten. De tent, matjes en slaapzakken hebben we vanuit Nederland meegenomen. Allemaal in een tas was het ook 23 kg. De tweede volle tas was voor de wandelschoenen, toiletspullen en truien.
Onze normale kleding hebben we vervoerd in de drie handbagage koffers/tassen (Ik geloof dat het bij Delta airlines max 15 kg mag zijn) die we hadden. Ging prima en voor de terugweg hadden we nog een extra (luchtruim) tas over voor de spulletjes/kleding die we in de USA hadden gekocht. Ik weet niet met hoeveel mensen je gaat, maar met meer dan twee is dit dit goed te doen. Als je met z'n tweeën gaat is de bagagemogelijkheid misschien wat krap.
Voor de volledigheid, Bij de Walmart (je moet er toch heen voor wat levensmiddelen...)hebben we wel een koelbox, stoeltjes, houtskool, bordjes, bestek en bekers gekocht.
Fijne vakantie
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer