Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite waarschuwt voor dodelijk (hanta) virus
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus
Zie net op NOSteletekst op de nieuws pagina dat er een stuk op staat over het Hantavirus. Blijkbaar is het toch ernstiger dan gedacht anders komt het niet bij het hoofdnieuws. Misschien word het nu ook makkelijker om te annuleren voor degene die dat toch willen (wat ik volkomen snap).
Wij zijn er in Juni geweest maar er staat dat de incubatietijd 6 weken is en er is hier gelukkig niemand ziek geweest
Gr. Laura
Wij zijn er in Juni geweest maar er staat dat de incubatietijd 6 weken is en er is hier gelukkig niemand ziek geweest
Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
Op NU.nl staat ook een stukje http://www.nu.nl/algemeen/2898416/duize ... virus.html
Heb nog nooit een link geplaatst dus hoop dat het goed is...
Gr. Laura
Heb nog nooit een link geplaatst dus hoop dat het goed is...
Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zijn er van 25 juni t/m 28 juni geweest in de Signature tents (met nummer in de 900), dat zijn degene waar de mensen ziek zijn geworden.
Wij hebben zelf gelukkig geen symptomen of symptomen gehad. Ik heb begrepen dat het met name gaat over contacten met knaagdieren in de periode van midden tot eind juni. Wij hebben daar nooit geen ongedierte gezien in de tent of onze voedselopslag.
Ik zou in ieder geval dit niet een bezoek in de weg laten staan van Yosemite! Ik zou alleen wel misschien een ander onderkomen zoeken dan de tenten in Curry Village al zijn de signature tents gesloten. Het verschil met de gewone tenten is dat deze signature versies een isolerende binnenwand hebben, de knaagdieren hebben zich hiertussen verschuild. Deze tenten werden tot een paar jaartjes geleden gebruikt door de medewerkers in Curry Village.
Wij hebben zelf gelukkig geen symptomen of symptomen gehad. Ik heb begrepen dat het met name gaat over contacten met knaagdieren in de periode van midden tot eind juni. Wij hebben daar nooit geen ongedierte gezien in de tent of onze voedselopslag.
Ik zou in ieder geval dit niet een bezoek in de weg laten staan van Yosemite! Ik zou alleen wel misschien een ander onderkomen zoeken dan de tenten in Curry Village al zijn de signature tents gesloten. Het verschil met de gewone tenten is dat deze signature versies een isolerende binnenwand hebben, de knaagdieren hebben zich hiertussen verschuild. Deze tenten werden tot een paar jaartjes geleden gebruikt door de medewerkers in Curry Village.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2013 - Las Vegas
-
- Amerikafan
@Laura&Edwin: Ze zijn 1 en 4. We weten nog niet precies wat we nu gaan doen, langer over de kustroute denk ik. Het staat in het draadje over onze reis.
@California2012: Als je geen kinderen bij je hebt en je bent met een camper is het ander verhaal lijkt me. Als je maar zorgt dat er geen muizen in kunnen komen en je je aan de voorschriften houdt. Zou je rust hebben? Ieder zal het voor zich moeten beslissen...
@California2012: Als je geen kinderen bij je hebt en je bent met een camper is het ander verhaal lijkt me. Als je maar zorgt dat er geen muizen in kunnen komen en je je aan de voorschriften houdt. Zou je rust hebben? Ieder zal het voor zich moeten beslissen...
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
je staat toch niet met de camper in Curry Village, maar op een van de pines campgrounds? Naar mijn weten heeft Curry Village geen campground. Met de camper lijkt het mij ook veilig. Of anders gezegd, net zo risicovol als in ieder ander gebied wat je gaat bezoeken.Wij zijn 8 september met de camper in Curry Village
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt mij met een camper ook geen probleem. Ik zou me wel aan de algemene voorschriften mbt voedsel houden, dus alles goed afsluiten. Met een camper hoef je de bearboxen niet te gebruiken denk ik, dus dat is ook geen probleem.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Met kleine kinderen zou ik ook geen risico nemen, die zitten overal met hun handjes aan, kruipen over de grond etc. Misschien heb je overal een zekere mate van risico maar hier, in Yosemity, wordt het wel heel specifiek en wereldwijd bekend gemaakt, niet voor niets lijkt me.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Contacteer:
Hi Julia,JuliaValerie schreef:Wij hebben zojuist besloten om Yosemite helemaal over te slaan. Super jammer dat wel. Als we met z'n tweeen waren hadden we wsl. wel accomodatie buiten het park gezocht (omdat in het park alleen de tenten nog vrij zijn), maar met onze kleintjes hebben we eigenlijk ook geen zin om bij wandelingen steeds in de stress te zitten of ze niet een drolletje of zo vast pakken (pardon the language) en dan de zenuwen of dat dan net weer besmet is etc.
Ik zou toch echt jouw besluit heroverwegen om Yosemite volledig te vermijden. De gebeurtenissen zijn ontzettend specifiek, in een specifieke timeframe op een specifieke locatie en ook nog eens met een logische beredenering waarom het heeft kunenn plaats vinden. Er gaan jaarlijks bijna 4 miljoen bezoekers naar Yosemite en in de afgelopen 20 jaar (sinds uberhaupt de ontdekking van HPS in 1993) zijn er nu zeer spijtig twee mensen overleden aan het gevolg van directe blootstelling. Dat zijn er 2 op zeg 70.000.000 bezoekers. De kans op een auto-ongeluk is zelfs groter.
Verder blijf je niet in de tenten en kan je specifiek Curry Village vermijden, immers is hier niks te vinden als je er ook niet verblijft.
Hoe dan ook natuurlijk veel plezier gewenst op jullie mooi trip in de US!
Groetjes,
Steve & Patty
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
2013 - Las Vegas
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wanneer je niet in het park zelf overnacht en dan in het bijzonder de tenten in Curry Village is er natuurlijk
geen probleem om het park zelf niet te bezoeken. Dat zou toch ontzettend jammer zijn wanneer je je vakantie
grondig hebt voorbereid en door zo iets een bezoek aan het park moet laten vallen. Ook heel sneu voor de mensen
die met heel veel moeite en inspanning toch nog een plekje voor te overnachten hebben kunnen bemachtigen en
door zoiets dat dan weer moeten annuleren. Ik zou natuurlijk ook altijd het zekere voor het onzekere kiezen.
Het hantavirus wordt ook hier in Europa een steeds groter probleem. In Duitsland zijn de eerste besmettingen ook
al geconstateerd. Er wordt daar ook gewaarschuwd om bijv. tuinhuisjes en schuurtje niet te gaan vegen i.v.m.
besmettingsgevaar. Dus zover van de deur is het niet.
geen probleem om het park zelf niet te bezoeken. Dat zou toch ontzettend jammer zijn wanneer je je vakantie
grondig hebt voorbereid en door zo iets een bezoek aan het park moet laten vallen. Ook heel sneu voor de mensen
die met heel veel moeite en inspanning toch nog een plekje voor te overnachten hebben kunnen bemachtigen en
door zoiets dat dan weer moeten annuleren. Ik zou natuurlijk ook altijd het zekere voor het onzekere kiezen.
Het hantavirus wordt ook hier in Europa een steeds groter probleem. In Duitsland zijn de eerste besmettingen ook
al geconstateerd. Er wordt daar ook gewaarschuwd om bijv. tuinhuisjes en schuurtje niet te gaan vegen i.v.m.
besmettingsgevaar. Dus zover van de deur is het niet.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
- Amerikafan
Dankjulliewel voor het meedenken. Kan best dat het een klein risico is, maar dat willen we dus toch niet nemen. En dat vinden we inderdaad heel jammer, en ja, er had al veel voorbereidingstijd ingezeten.
Dit is voor zover ik weet het laatste vanuit Yosemite voor als je gaat camperen / hiken, waar je op moet letten:
http://www.nps.gov/public_health/zed/ha ... a_camp.htm
Dit is voor zover ik weet het laatste vanuit Yosemite voor als je gaat camperen / hiken, waar je op moet letten:
http://www.nps.gov/public_health/zed/ha ... a_camp.htm
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hmm volgens mij is mijn vorige reactie niet geplaatst?
Is 6 weken de gemiddelde incubatietijd of de maximum? Wij zijn er namelijk 18 juli geweest en ik vraag me af of ik nog kans op besmetting heb na 6 a 6,5e week.
Is 6 weken de gemiddelde incubatietijd of de maximum? Wij zijn er namelijk 18 juli geweest en ik vraag me af of ik nog kans op besmetting heb na 6 a 6,5e week.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zitten over drie weken in een cabin. Zojuist het officiele statement van het park gelezen (PDF op pagina 1 van dit draadje). Hierin wordt gesteld dat je zonder problemen het park kunt bezoeken en dat gaan we dan ook doen.
Ben de mening toegedaan dat er overal wel wat kan gebeuren, en heb dat zelf aan den lijve ondervonden in Azië (tyfus/hersenvliesontsteking). Uiteraard moet je risico's niet opzoeken, maar als er in een officiële verklaring staat dat je zonder problemen het park kunt bezoeken, dan moet je je niet uit het veld laten slaan lijkt me!
Ben de mening toegedaan dat er overal wel wat kan gebeuren, en heb dat zelf aan den lijve ondervonden in Azië (tyfus/hersenvliesontsteking). Uiteraard moet je risico's niet opzoeken, maar als er in een officiële verklaring staat dat je zonder problemen het park kunt bezoeken, dan moet je je niet uit het veld laten slaan lijkt me!
Ook met een camper moet je de bearboxen gebruiken.Martin & Marianne schreef:Het lijkt mij met een camper ook geen probleem. Ik zou me wel aan de algemene voorschriften mbt voedsel houden, dus alles goed afsluiten. Met een camper hoef je de bearboxen niet te gebruiken denk ik, dus dat is ook geen probleem.
Marianne
Maar je staat denk ik niet op CampCurry Village zelf, maar op een van de Pine Campgrounds, de buren.
Zal daar denk ik wel redelijk veilig zijn, maar iedereen moet het voor zich zelf beslissen.
Ook wij hebben met de tent op north Pines gestaan en hebben gebruikt gemaakt van de voorzieningen van Curry Village. Hoewel het geen leuk bericht is als je net terug komt van je vakantie (vorige week waren we nog in Yosemite) veel zorgen maak ik me niet, omdat het virus allen nog maar is opgelopen in de tenten van Curry Village.
Let wel: de waarschuwingen hebben ook deels te maken met een stukje aansprakelijkheid.
Er komen zoveel mensen in Yosemite en veel daarvan zitten in Curry Village, in verhouding zijn er dan nog maar heel weinig mensen besmet. En ik hoop dat dat zo blijft.
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Wij zitten in housekeeping camp. Aangezien het curry village betreft wachten wij nog geduldig af.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Nu ben ik toch al een paar keer met de camper in Yosemite geweest, maar je hoeft met de camper toch echt niet de bearboxen te gebruiken. Goed opbergen in de kastjes is voldoende. Geen geurende dingen voor de ramen laten staan.
Wij hadden blikjes drinken aan in opbergruimte aan de buitenkant van de camper en dat mocht volgens de ranger daar gewoon blijven.
Wij hadden blikjes drinken aan in opbergruimte aan de buitenkant van de camper en dat mocht volgens de ranger daar gewoon blijven.
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Contacteer:
De kampeerplaats van North Pines ligt inderdaad nog zelfs veel dichter bij 'de plek des onheils' van de signature tenten dan dat de voorzieningen van Curry Village liggen. Toen wij er waren eind juni, zaten er zeker 1000'en mensen. Ik zou me pas echt hyper maken als daar de helft van aan het infuus zou moeten... Dus gewoon lekker van al het moois genieten in Yosemite!nine50 schreef:
Ook wij hebben met de tent op north Pines gestaan en hebben gebruikt gemaakt van de voorzieningen van Curry Village. Hoewel het geen leuk bericht is als je net terug komt van je vakantie (vorige week waren we nog in Yosemite) veel zorgen maak ik me niet, omdat het virus allen nog maar is opgelopen in de tenten van Curry Village.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
2013 - Las Vegas
-
- Amerikakenner
Dit klopt niet helemaal, met een camper hoef je geen bearbox te gebruiken, zolang je maar je camper volledig afsluit als je de plek verlaat. We stonden in juni op North Pines en hebben dit nog speciaal nagevraagd omdat we twijfelden. Stond ook op een bord met instructies, maar dat zagen we later pas. Dus tenzij de regels sindsdien zijn veranderd, hoeft dit niet.nine50 schreef:Ook met een camper moet je de bearboxen gebruiken.
Maar je staat denk ik niet op CampCurry Village zelf, maar op een van de Pine Campgrounds, de buren.
Zal daar denk ik wel redelijk veilig zijn, maar iedereen moet het voor zich zelf beslissen.
Onze buren, Duitsers in een camper, moesten de camper helemaal uitpakken en overhevelen naar de bearbox.Ko-Mar schreef:Nu ben ik toch al een paar keer met de camper in Yosemite geweest, maar je hoeft met de camper toch echt niet de bearboxen te gebruiken. Goed opbergen in de kastjes is voldoende. Geen geurende dingen voor de ramen laten staan.
Er waren recent wat incidenten geweest, misschien het beleid wat aangepast?
2012: Rondje zuidwesten
nu ook al in het radionieuws van de nationale zenders in België
dat wordt weer uitleggen morgen aan de bomma
ja bomma, da's dat park waar we twee jaar geleden zijn geweest
nee bomma, we zijn daar niet ziek van geworden
nee bomma, we gaan daar niet int kort naartoe
tis ieder jaar wel iets als wij in Amerika zitten, vorig jaar geland in de zandstorm in Phoenix, dachten we, zeggen ze niks van in belgenlandje, kregen we plots sms om te vragen of wij daar iets van gemerkt hadden, dit jaar de schietpartij in Denver net voor wij daar waren
on topic: Ik zou denk ik ook opteren voor het zekerste en geen overnachting boeken in een van de tenten, zeker niet als je met kleine kindjes reist
dat wordt weer uitleggen morgen aan de bomma
ja bomma, da's dat park waar we twee jaar geleden zijn geweest
nee bomma, we zijn daar niet ziek van geworden
nee bomma, we gaan daar niet int kort naartoe

tis ieder jaar wel iets als wij in Amerika zitten, vorig jaar geland in de zandstorm in Phoenix, dachten we, zeggen ze niks van in belgenlandje, kregen we plots sms om te vragen of wij daar iets van gemerkt hadden, dit jaar de schietpartij in Denver net voor wij daar waren
on topic: Ik zou denk ik ook opteren voor het zekerste en geen overnachting boeken in een van de tenten, zeker niet als je met kleine kindjes reist
Ik kreeg vandaag een email over goedkope tenten in Yosemite binnen, dus meteen geboekt!
Ik hou wel van een beetje voorbereiding dus mij kunnen ze niks maken!

Ik loop nu al 3 dagen met dit pak rond om eraan te wennen...
Ik hou wel van een beetje voorbereiding dus mij kunnen ze niks maken!

Ik loop nu al 3 dagen met dit pak rond om eraan te wennen...